Interessante docu over Pvv

26-05-2014 12:26 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat Wilders een bijzondere man is maar hij is bijzonder plus. Het had ook onder psyche gekund . Meer mensen deze gezien? En jullie mening?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1420599
Malu, die facepalm is erg irritant. Als het fungeert om je uitspraken kracht bij te zetten, niet doen. Werkt nogal averechts. Misschien moet je eens inzetten op sterkere, gegronde argumentatie.

Ik bagatelliseer helemaal niets. Ik ben 'gewoon' Nederlands maar woon al een tijdje zuidelijker van Nederland. Ook België kent haar politieke moorden, maar de extremen hier hebben geen leger bodyguards en kogelvrije vesten nodig - hoewel ze ook met kogelbrieven, openlijke bedreigingen en haatpropaganda worden geconfronteerd. En toch hebben ze één bodyguard hooguit. En al die mannen wonen gewoon thuis, staan op zondag in de rij bij de bakker en supporteren (net als onze NL Koning(in) vermoed ik) als de agenda het toelaat langs de lijn bij de sportactiviteiten van hun kinderen. Bagatelliseer ik als ik mij afvraag wat het effect is van bodyguards en hysterische maatregelen voor één persoon? Ik denk het niet. Het enige wat ik met dergelijke gedachtegang in vraag stel, is het effect van zware beveiliging. Dat hij daar vervolgens zelf (en uiteraard de Nlse staat) voor kiest is uiteraard zijn keus. Ik heb in mijn reacties echter nooit de situatie waarin hij zich bevindt gebagatelliseerd.

Blijkbaar wordt mijn punt dus niet begrepen. Verder dan je neus kijken is blijkbaar erg lastig.Jammer, maar niet geheel onverwacht.
quote:Saracenen schreef op 31 mei 2014 @ 16:38:

Ook België kent haar politieke moorden, maar de extremen hier hebben geen leger bodyguards en kogelvrije vesten nodigIs me niets van bekend. Maar ben niet zo thuis in de Belgische politiek. Om welke politieke moorden (van deze eeuw) gaat het?
Cools, Lumumba en Galopin. Niet zo recent als Fortuyn en Van Gogh, gelukkig.

En ookal wordt de islam niet zo persoonlijk aangevallen als bij Wilders maar wordt er algemener gepredikt tegen de 'verbruining' en houdt men haram-bbq's op het dak van een toekomstig moskee (of varkenskoppen voor de ingang, varkensworstjes uitdelen bij een halalbbq op een school), dit zal ook niet echt vredelievend overkomen.

Die beveiliging zal allicht echt wel nodig zijn (heb er natuurlijk geen zicht op), maar als je het bijv. vergelijkt met voetbal in Engeland waar alle fans door elkaar zitten en je zo het veld op kan stappen... Daar gebeuren ook niet meer incidenten dan hier. Ik geloof gewoon niet dat als Wilders geen beveiliging heeft, hij binnen een week er niet meer is. Noem dat gerust naïef, maar zoals ik al eerder zei kunnen dergelijke veiligheidsmaatregelen misschien juist leiden tot meer kans op aanvallen en op de self-fulfilling prophecy dat het echt nodig is.

Buiten dat is het natuurlijk schandalig dat je hier als politicus (of als 'gewone inwoner') met een controversiële mening niet gewoon over straat kan.
quote:jippie55 schreef op 31 mei 2014 @ 12:18:

[...]

Dat zal wetmatig absoluut kloppen. Maar als je om je heen kijkt en luistert is het een heel ander verhaal, haat alom. Werp een blik op deze pijler, weinig verdraagzaamheid, veel haat en eigen volk eerst. Dat is de laatste jaren alleen maar uitvergroot door bevolkingsgroepen te kleineren. En omdat Wilders het zegt, mag iedereen het zeggen. Dat is wel degelijk aanzetten tot haat. En als zelfs de mensen die heel dicht bij hem hebben gewerkt, in zijn boodschap geloofden en dat nu niet meer doen, heb je echt iets niet goed gedaanEn daarom dacht jij, goh laat ik eens een topic over Wilders openen. Eens kijken hoeveel vuiligheid we hier eens kunnen gaan veroordelen met z'n allen. Het is maar een vraag hoor.
odi et amo
quote:Saracenen schreef op 31 mei 2014 @ 18:08:

Is dit een grap?

Ik vroeg naar politieke moorden van deze eeuw (vergelijkbaar met die op Fortuyn en Van Gogh). Die zijn er dus niet.

Heb het even opgezocht:

Galopin blijkt vermoord in 1944.

Lumumba is een Congolees en is in 1961 vermoord, in Congo. Dus niet in België.

En Cools is ook in de vorige eeuw vermoord (1991). (Iets met aandelen?)

Die moorden vertonen geen enkele overeenkomst, en hadden ook niets met een politieke mening over de huidige multicul te maken. Da's allemaal van voor die tijd.

Nederland heeft recentelijk dus wél met 2 politieke moorden te maken gehad. De slachtoffers zijn beiden vermoord vanwege hun politieke mening.

En ook op Janmaat is er om die reden een aanslag gepleegd. Hij overleefde de aanslag, maar z'n vrouw verloor een been.

En ook Wilders en Hirsi Ali worden om dezelfde reden met de dood bedreigd.

Nederland heeft dus helaas wél een traditie van geweld en moord, allemaal gepleegd vanuit hetzelfde motief: iemands 'verkeerde' mening over de multiculturele samenleving.

Het gevaar blijkt dus zeer reel en heeft tot gevolg dat Wilders nu al 10 jaar 24/7 beveiligd wordt. En ook Hirsi Ali wordt in Amerika nog altijd zwaar beveiligd.

Het lijkt me evident dat mensen niet voor de lol zo'n leven leiden.

Fijn dat Filip Dewinter in België nog veilig naar de supermarkt kan. En bij de sportactiviteiten van z'n kinderen langs de lijn kan staan.

Met soms maar 1 bodyguard...

Maar het is een geen geldig argument voor het naar beneden bijstellen van de beveiliging van Wilders, hier in Nederland.

En ookal wordt de islam niet zo persoonlijk aangevallen als bij Wilders maar wordt er algemener gepredikt tegen de 'verbruining' en houdt men haram-bbq's op het dak van een toekomstig moskee (of varkenskoppen voor de ingang, varkensworstjes uitdelen bij een halalbbq op een school), dit zal ook niet echt vredelievend overkomen.

Die beveiliging zal allicht echt wel nodig zijn (heb er natuurlijk geen zicht op), maar als je het bijv. vergelijkt met voetbal in Engeland waar alle fans door elkaar zitten en je zo het veld op kan stappen... Daar gebeuren ook niet meer incidenten dan hier. Ik geloof gewoon niet dat als Wilders geen beveiliging heeft, hij binnen een week er niet meer is. Noem dat gerust naïef, maar zoals ik al eerder zei kunnen dergelijke veiligheidsmaatregelen misschien juist leiden tot meer kans op aanvallen en op de self-fulfilling prophecy dat het echt nodig is.

Buiten dat is het natuurlijk schandalig dat je hier als politicus (of als 'gewone inwoner') met een controversiële mening niet gewoon over straat kan.

Wilders staat op nummer 4 van de dodenlijst van Al Quada, wat denk jij dat er gebeurt zonder beveiliging?

En wat betreft het Engelse voetbal, in Engeland hebben ze de strenge voetbalwet. je kunt daarom de situatie hier rondom een voetbalwedstrijd niet met daar vergelijken. Een levenslang stadionverbod schrikt blijkbaar meer af dan een blik ME'ers.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
De Congo was een Belgische kolonie. Ook vermoord om een politieke mening en houding. Gelukkig doen ze er niet toe, want het is niet in deze eeuw gebeurd. En FDW heeft (inmiddels) volwassen dochters.

Het zijn geen argumenten om de beveiliging naar beneden te schroeven, want daar pleit ik niet voor: ik vraag mij alleen maar af wat het effect is van sterke beveiliging en zoek vergelijkend materiaal. Het kan m.i. namelijk een angstcultuur scheppen en een sfp: hij 'moet' beveiligd worden door 'hun' bedreigingen. Het adres van Herman Van Rompuy is bijv. ook eenvoudig op google te vinden! Akkoord, hij staat niet op de dodenlijst van Al quaeda, maar is ook een belangrijk figuur... En voor velen ook de kwade genus.

En Francelle, wat gebeurt er dan? Mijn glazen bol is net stuk...
Ze willen je niet begrijpen saracenen. En argumenten zijn er ook al niet
Gadver, ik vind die De Jong ook zo'n engerd, en Agema ook. Wel interessant dat Wilders zelfs haar dus blijkbaar totaal niet vertrouwt. Ik heb hem helemaal afgekeken omdat ik het toch intrigerend vond.
quote:Saracenen schreef op 31 mei 2014 @ 19:45:

ik vraag mij alleen maar af wat het effect is van sterke beveiliging en zoek vergelijkend materiaal. Het kan m.i. namelijk een angstcultuur scheppen en een sfp: hij 'moet' beveiligd worden door 'hun' bedreigingen.

Hm. Jij betwijfelt het nut van een 'sterke' beveiliging. Want misschien schept een sterke beveiliging juist wel een gevaar. En daarom moet het beveiligingsniveau misschien omlaag. Want dan gaat de dreiging vanzelf ook wel omlaag ofzo...

Tsja. Da's een theorie die beter niet uitgetest kan worden.

Het beveiligingsniveau, daar gaan professionals over. Die monitoren de dreiging en het gevaar. Recentelijk is Wilders' beveiliging nog opgeschroefd. De reden daarvan brengen ze niet naar buiten uiteraard.
quote:Saracenen schreef op 31 mei 2014 @ 19:45:

De Congo was een Belgische kolonie. Ook vermoord om een politieke mening en houding. Gelukkig doen ze er niet toe, want het is niet in deze eeuw gebeurd. En FDW heeft (inmiddels) volwassen dochters.

Het zijn geen argumenten om de beveiliging naar beneden te schroeven, want daar pleit ik niet voor: ik vraag mij alleen maar af wat het effect is van sterke beveiliging en zoek vergelijkend materiaal. Het kan m.i. namelijk een angstcultuur scheppen en een sfp: hij 'moet' beveiligd worden door 'hun' bedreigingen. Het adres van Herman Van Rompuy is bijv. ook eenvoudig op google te vinden! Akkoord, hij staat niet op de dodenlijst van Al quaeda, maar is ook een belangrijk figuur... En voor velen ook de kwade genus.

En Francelle, wat gebeurt er dan? Mijn glazen bol is net stuk...

Saracenen, wat een naïviteit.....

Het adres van Alexander en Maxima is ook eenvoudig op google te vinden, maar dat wil niet zeggen dat je zo maar eventjes bij hen aan kunt bellen. Natuurlijk wordt ook van Rompuy dag en nacht beveiligd en dat is maar goed ook, anders zou het, denk ik zo afgelopen zijn met hem.

Hoe groter het risico dat iemand loopt, hoe zwaarder de beveiliging moet zijn.
Van Rompuy heeft maar liefst 10 veiligheidsagenten voor zijn persoonlijke bewaking.

http://www.vacature.com/c ... esident-Herman-Van-Rompuy
Kijk es an. Tsja, kan ook haast niet anders.
quote:Tomatensoep schreef op 31 mei 2014 @ 19:58:

Gadver, ik vind die De Jong ook zo'n engerd, en Agema ook. Wel interessant dat Wilders zelfs haar dus blijkbaar totaal niet vertrouwt. Ik heb hem helemaal afgekeken omdat ik het toch intrigerend vond.vanuit psychologische interesse is het interessant materiaal
quote:lamaatje schreef op 31 mei 2014 @ 18:32:

[...]

En daarom dacht jij, goh laat ik eens een topic over Wilders openen. Eens kijken hoeveel vuiligheid we hier eens kunnen gaan veroordelen met z'n allen. Het is maar een vraag hoor.

Huh? Echt huh? Wat een rare aanname. Nee dus. Ik vraag me ook af waarom jij mij zo dwingend continu vraagt om verantwoording af te legge.

Ik open een topic over een, naar mijn mening, interessante en actuele documentaire. Volgens mij precies waar een forum bedoeld is. Net als de tig topics over de islam. Stel je daar die vraag ook? Het is maar een vraag hoor.

.

Kom je nu met moorden uit het jaar kruik aanzetten om je gelijk te halen?

En nogmaals, ik denk dat de DKDB heel wat beter kan inschatten wat de dreiging precies is dan ene Saracenen uit België.
quote:jippie55 schreef op 31 mei 2014 @ 12:18:

[...]

Dat zal wetmatig absoluut kloppen. Maar als je om je heen kijkt en luistert is het een heel ander verhaal, haat alom. Werp een blik op deze pijler, weinig verdraagzaamheid, veel haat en eigen volk eerst. Dat is de laatste jaren alleen maar uitvergroot door bevolkingsgroepen te kleineren. En omdat Wilders het zegt, mag iedereen het zeggen. Dat is wel degelijk aanzetten tot haat. En als zelfs de mensen die heel dicht bij hem hebben gewerkt, in zijn boodschap geloofden en dat nu niet meer doen, heb je echt iets niet goed gedaan

Ik zal je even antwoorden door deze post van jou te quoten.

Als je werkelijk zo tegen al die zaken bent die je hier noemt, waarom hier dan zelf een topic openen om mensen wiens mening je niet aanstaat uit te dagen om te reageren door een topic over Wilders te openen. Dat snap ik dan niet. Eigenlijk zou je zover mogelijk van deze pijler vandaan moeten blijven gezien je mening.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 31 mei 2014 @ 22:13:

[...]

Als je werkelijk zo tegen al die zaken bent die je hier noemt, waarom hier dan zelf een topic openen om mensen wiens mening je niet aanstaat uit te dagen om te reageren door een topic over Wilders te openen. Dat snap ik dan niet. Eigenlijk zou je zover mogelijk van deze pijler vandaan moeten blijven gezien je mening.Waarom zou ik moeten wegblijven met mijn mening? Het forum is er toch voor om te discussieren? Ik post nogmaals een documentaire over de Pvv en iedereen mag daar zijn of haar mening over hebben. Ik volg jouw gedachtengang echt totaal niet, sorry. Ben dus er benieuwd waarom ik hier van weg zou moeten blijven of mag je hier alleen maar topics plaatsen over hoe goed de pvv of Wilders is en hoe de Islam ons land verziekt?
quote:lamaatje schreef op 31 mei 2014 @ 22:13:

[...]

Als je werkelijk zo tegen al die zaken bent die je hier noemt, waarom hier dan zelf een topic openen om mensen wiens mening je niet aanstaat uit te dagen om te reageren door een topic over Wilders te openen. Dat snap ik dan niet. Eigenlijk zou je zover mogelijk van deze pijler vandaan moeten blijven gezien je mening.Onzin natuurlijk. Het is juist logisch een topic te openen in deze redenering vanuit de gedachte dat deze gek zo min mogelijk aanhangers moet krijgen.
Ik vind het een heel goed topic. Anders had ik niet geweten van het bestaan van deze docu. Dank je wel TO.
quote:jippie55 schreef op 31 mei 2014 @ 22:18:

[...]

Waarom zou ik moeten wegblijven met mijn mening? Het forum is er toch voor om te discussieren? Ik post nogmaals een documentaire over de Pvv en iedereen mag daar zijn of haar mening over hebben. Ik volg jouw gedachtengang echt totaal niet, sorry. Ben dus er benieuwd waarom ik hier van weg zou moeten blijven of mag je hier alleen maar topics plaatsen over hoe goed de pvv of Wilders is en hoe de Islam ons land verziekt?

Je kunt ook net doen alsof je me niet begrijpt natuurlijk.

Van mij moet je niet wegblijven. Ik denk alleen dat je zelf ook niet vies ben van een beetje opruien.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 31 mei 2014 @ 22:29:

[...]

Je kunt ook net doen alsof je me niet begrijpt natuurlijk.En alweer een aanname want ik doe niet alsof...Ik snap je redenering echt niet hoor. Zoals je ziet vraag ik in de op of mensen de docu ook gezien hebben en wat hun mening is. En dat mogen ook meningen zijn die het een achterlijke documentaire vinden door de blik van de linkse media die de Pvv in een kwaad daglicht willen stellen. Prima toch. Ben ik het alleen niet mee eens en ik geef mijn mening erover. Ook prima toch? Bij die gratie bestaan fora. Dus ik snap jouw dwang naar het waarom niet.
quote:lamaatje schreef op 31 mei 2014 @ 22:29:

[...]

Van mij moet je niet wegblijven. Ik denk alleen dat je zelf ook niet vies ben van een beetje opruien.Haha, dat zal het zijn. Ben benieuwd wanneer je zo'n opmerking ook plaatst in een anti-islam topic of een pro-pvv topic....
quote:jippie55 schreef op 31 mei 2014 @ 22:42:

[...]

Haha, dat zal het zijn. Ben benieuwd wanneer je zo'n opmerking ook plaatst in een anti-islam topic of een pro-pvv topic....Want?
odi et amo
Omdat je mijn topic als opruiend beschouwt terwijl vele uitspraken in de benoemde topics beter onder die noemer vallen. En dan druk ik mij mild uit.

Ook grappig, er worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting op bepaalde topics uitspraken gedaan die zo opruiend zijn dat sommige politici er een puntje aan kunnen zuigen.

En ik post een link naar een documentaire en dat is opruiend?? Ja, dat vind ik grappig. Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven