Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
14-12-2019 15:53
Dat zal reuze meevallen dat we over paar decennia allemaal naar de klote zijn.
Klimaat veranderd al sinds de aarde ontstaan is.
Maar niet zo snel en niet door vermijdbaar menselijk ingrijpen. Bovendien liggen de meeste steden nu aan zee dus de gevolgen zijn veel ingrijpender.

Verder is jouw argument typisch dat van iemand die In Denial is en daarmee indirect verantwoordelijk voor het niet ingrijpen van regeringen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
14-12-2019 15:08
Er is helemaal geen overbevolking in Nederland. Als je ziet hoe ruim we hier kunnen wonen is het helemaal niet vol. Pak een willekeurige stad In Nederland en binnen 20 minuten fietsen ben je buiten de stad in het groen (weliswaar veel bio-industrieel groen door landbouwbedrijven, maar wel groen en leeg). Geen enkel verstedelijk gebied in de wereld heeft dat. En zoals Pim Fortuin als zei: Nederland is een stadstaat. Maar wel een heel ruim opgezette. We hebben eerder meer mensen nodig dan minder, om alles te kunnen doen wat nodig is (zie zorg, onderwijs etc).
Nederland is een van de dichtstbevolkte landen op de aarde en wel degelijk overbevolkt. Jij vergelijkt een heel land met een verstedelijkt gebied.

Ik neem aan dat je niet in de Randstad woont?

Nog meer mensen nodig? Waar gaan die dan wonen? Hoe gaan we die vervoeren? De treinen kunnen het niet meer aan en op de wegen staan recordfiles. Meer mensen betekent ook dat er meer zorg en meer onderwijs nodig is. Het betekent een grotere aanslag op klimaat en milieu.

Jouw post geeft aan dat de grootste vijand van het klimaat inderdaad de mens is. Vooral als die mensen er ook nog eens zulke idiote ideeën als jij erop na houden.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
14-12-2019 11:57
Dat was één van de andere opties, niet de enige andere optie. Maar bon, niet relevant.



Zoals al eerder gezegd, dit is geen materie waar je politiek of maatschappelijk beleid moet gaan voeren. Van zodra je dat doet, ga je zo hard mee in compromissen, symbooldossiers, verzuchtingen van belangengroepen en what not, dat je de facto alleen maar met betekenisloze, tijds- & resource-verslindende maatregelen komt die geen enkele impact hebben.
Ja mensen moeten het voelen, anders gaan ze niets wijzigen. Nee daar is geen draagvlak voor nodig, dat moet gewoon gedaan worden. En ja zolang de "minder bedeelden" de grote meerderheid zijn, is het absoluut de bedoeling dat zij dat ook voelen aangezien daar je grootste impact zit. Al de rest is praat voor de vaak.
Wat een hysterische klimaatpost.

Als er bij de grote “minderbedeelde meerderheid” ieder draagvlak voor klimaatmaatregelen verdwijnt, dan komen er partijen aan de macht die nauwelijks iets aan het klimaat gaan doen. Mensen moeten immers kunnen wonen, eten en hun gezin onderhouden. Als de meerderheid daar niet meer toe in staat is door te vergaande klimaatmaatregelen, dan gaan ze wel degelijk op andere partijen stemmen.
Fizz schreef:
14-12-2019 16:28
Wat een hysterische klimaatpost.
Wat een nietszeggende onzin.
Als er bij de grote “minderbedeelde meerderheid” ieder draagvlak voor klimaatmaatregelen verdwijnt, dan komen er partijen aan de macht die nauwelijks iets aan het klimaat gaan doen. Mensen moeten immers kunnen wonen, eten en hun gezin onderhouden. Als de meerderheid daar niet meer toe in staat is door te vergaande klimaatmaatregelen, dan gaan ze wel degelijk op andere partijen stemmen.
Laat ze gerust doen; dan krijg je de nodige correcties wel op een andere manier.
Maar aardig dat je mijn punt nog eens even extra illustreert :)
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
14-12-2019 16:28
Wat een hysterische klimaatpost.

Als er bij de grote “minderbedeelde meerderheid” ieder draagvlak voor klimaatmaatregelen verdwijnt, dan komen er partijen aan de macht die nauwelijks iets aan het klimaat gaan doen. Mensen moeten immers kunnen wonen, eten en hun gezin onderhouden. Als de meerderheid daar niet meer toe in staat is door te vergaande klimaatmaatregelen, dan gaan ze wel degelijk op andere partijen stemmen.
Sorry iedereen, maar daar ben ik mij nu al op aan het orienteren, op partijen welke niet al te veel aan klimaatmaatregelen willen doen. Als ik hier in huis alles energie/klimaatneutraal wil hebben, ben ik een godsvermogen kwijt en ben ik alleen maar geld kwijt aan energiemaatregelen. Een nieuw geisoleerd huis kan ik helaas niet betalen. Dus ik kijk inderdaad naar de partijen welke er zo min mogelijk geld in willen steken. En dan ben ik heel egoistisch met de gedachte het zit mijn tijd wel uit.

En voor de rest ben ik de klimaathysterie spuugzat. Gaat tegewoordig nergens anders meer over
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
14-12-2019 16:57
Wat een nietszeggende onzin.



Laat ze gerust doen; dan krijg je de nodige correcties wel op een andere manier.
Maar aardig dat je mijn punt nog eens even extra illustreert :)
Als Belgische heb je niet veel inzicht in de Nederlandse omstandigheden. De belastingdruk is hier al veel hoger dan in België en de woningnood is hier enorm.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
swift98 schreef:
14-12-2019 17:13
Sorry iedereen, maar daar ben ik mij nu al op aan het orienteren, op partijen welke niet al te veel aan klimaatmaatregelen willen doen. Als ik hier in huis alles energie/klimaatneutraal wil hebben, ben ik een godsvermogen kwijt en ben ik alleen maar geld kwijt aan energiemaatregelen. Een nieuw geisoleerd huis kan ik helaas niet betalen. Dus ik kijk inderdaad naar de partijen welke er zo min mogelijk geld in willen steken. En dan ben ik heel egoistisch met de gedachte het zit mijn tijd wel uit.

En voor de rest ben ik de klimaathysterie spuugzat. Gaat tegewoordig nergens anders meer over
Je bent een dief van je eigen portemonnee.

Dat is dus VVD, PVV, FD ofzo. Die partijen investeren niets in klimaat, dus in eerste instantie bespaar je wat. Hang de vlag maar uit.

Vervolgens laten zich door de rechtbank verrassen "vlaggen zijn schadelijk voor je bevolking" en leggen de kosten van het opruimen vervolgens met lapmaatregelen neer bij partijen die er weinig aan kunnen doen; minder rijke mensen (gasheffing) en de bouwsector (pfas). Het feest is zo wel van heel korte duur.

Dan liever een goed investeringsplan met visie en de bijbehorende degelijke subsidies van groene partijen.

Om de Pas commissie maar te citeren: "niet alles kan"

@sinjoren. Ik heb weinig zin meer om met je in discussie te gaan. Ik sluit me aan bij Fizz die doet dat :thumbsup:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Fizz schreef:
14-12-2019 17:25
Als Belgische heb je niet veel inzicht in de Nederlandse omstandigheden. De belastingdruk is hier al veel hoger dan in België en de woningnood is hier enorm.
:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Als je geloofwaardig wil overkomen, dan moet je vooral dat gaan stellen ja.

Van een brutoloon van 25k€ houdt zowel een alleenstaande als een gezin tweeverdieners meer dan 80% over in NL, in België is dat slechts 75% voor het gezin en zowat 70% voor de alleenstaande. En dat is zonder de sociale bijdragen door werkgevers gerekend, al liggen die op dat bedrag nog niet eens zo heel ver uit elkaar tussen BE en NL.

Van een brutoloon van 125k€ houdt zowel een alleenstaande als een gezin tweeverdieners zowat 49% over, in België is dat slechts 47% voor het gezin en zowat 46% voor de alleenstaande. Ook dat is zonder de sociale bijdragen door werkgevers gerekend, maar op dat bedrag liggen die in BE zowat 3x hoger dan in NL.

Jullie belastingsdruk is niet alleen lager op de zuivere bruto-verloning, maar is pakken lager op de totale loonkost. Jullie totale belastingsdruk ifv GDP is zowat 38% (en die is al een tijdje stabiel), die in Belgie is nog steeds 44%+ (na even met nog hogere cijfers geflirt te hebben)
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 17:58
3.45% gewijzigd
Kleinezon schreef:
14-12-2019 17:38
@sinjoren. Ik heb weinig zin meer om met je in discussie te gaan. Ik sluit me aan bij Fizz die doet dat :thumbsup:
Ik had niet anders verwacht :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
14-12-2019 17:55
:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Als je geloofwaardig wil overkomen, dan moet je vooral dat gaan stellen ja.

Van een brutoloon van 25k€ houdt zowel een alleenstaande als een gezin tweeverdieners meer dan 80% over in NL, in België is dat slechts 75% voor het gezin en zowat 70% voor de alleenstaande. En dat is zonder de sociale bijdragen door werkgevers gerekend, al liggen die op dat bedrag nog niet eens zo heel ver uit elkaar tussen BE en NL.

Van een brutoloon van 125k€ houdt zowel een alleenstaande als een gezin tweeverdieners zowat 49% over, in België is dat slechts 47% voor het gezin en zowat 46% voor de alleenstaande. Ook dat is zonder de sociale bijdragen door werkgevers gerekend, maar op dat bedrag liggen die in BE zowat 3x hoger dan in NL.

Jullie belastingsdruk is niet alleen lager op de zuivere bruto-verloning, maar is pakken lager op de totale loonkost. Jullie totale belastingsdruk ifv GDP is zowat 38% (en die is al een tijdje stabiel), die in Belgie is nog steeds 44%+ (na even met nog hogere cijfers geflirt te hebben)
Wij hebben ook nog de gemeentelijke belastingen, die van de waterschappen en bijv. vermogensbelasting. Belasting op energie is hier ook flink gestegen evenals de wegenbelasting. Daarnaast slokken de woonkosten een steeds groter deel van het netto-loon op. Die woonlasten zijn in Nederland veel hoger dan in België.
Alle reacties Link kopieren
swift98 schreef:
14-12-2019 17:13
En dan ben ik heel egoistisch met de gedachte het zit mijn tijd wel uit.
Als 1998 je geboortejaar is, vergeet het maar.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Fizz schreef:
14-12-2019 19:35
Wij hebben ook nog de gemeentelijke belastingen, die van de waterschappen en bijv. vermogensbelasting. Belasting op energie is hier ook flink gestegen evenals de wegenbelasting. Daarnaast slokken de woonkosten een steeds groter deel van het netto-loon op. Die woonlasten zijn in Nederland veel hoger dan in België.
Die heb je hier ook allemaal stuk voor stuk. Maar hey, als je echt denkt dat je hier minder belasting gaat betalen, feel free om het zelf eens uit te komen proberen :D. Verwacht enkel niet dat veel mensen je au serieux gaan nemen. ('t is maar dat je het weet, die 44% vs 38% ifv GDP wil zeggen dat in het totaalplaatje, alles inclusief, accijnzen, vermogensbelastingen, heffingen, taxaties en noem maar op, België net geen 16% extra belastingen heft op elke individuele € die draait in het land - but sure, jullie hebben een hogere belastingdruk...)
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 20:20
20.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
14-12-2019 20:17
Die heb je hier ook allemaal stuk voor stuk. Maar hey, als je echt denkt dat je hier minder belasting gaat betalen, feel free om het zelf eens uit te komen proberen :D. Verwacht enkel niet dat veel mensen je au serieux gaan nemen.
En hoe hoog zijn jullie woonlasten t.o.v. het netto-salaris? Google maar eens, dan zul je zien dat het besteedbaar netto-inkomen in België hoger ligt dan dat in Nederland. Dat was jaren geleden al zo en het verschil zal door de crisis op de Nederlandse woningmarkt alleen maar groter zijn geworden.

Ik hoor net op het nieuws dat de klimaattop in Madrid niet echt een succes is, want de grootste vervuilers laten het er nogal bij zitten.
icequeen2000 schreef:
13-12-2019 14:17
is iedereen die hier zo pro klimaat is bereid van amish te gaan? om zelf zijn kledij te maken? om zelf hun vlees te kweken???
zo niet, zwijg dan, klimaat is een rijkeluis probleem, middenklasse en de armen hebben andere problemen waar je direct iets aan kunt doen..
Heel spijtig eigenlijk dat je hiermee volledig correct aangeeft hoe het werkt.
Problemen op (midden)lange termijn worden gezien door zij die hiervoor de ruimte hebben, dat is een stuk moeilijker als je op het einde van de maand de rekeningen niet kunt betalen.
Daarom branden we wouden af om landbouwgrond te bekomen, daarom zetten we zes kinderen op de wereld, daarom kiezen we voor de wagen ipv te verhuizen...

Zo bekeken is de toekomst weinig hoopvol. Zeker als je in acht neemt dat we hier een democratisch systeem hanteren waardoor de ouderen die meer gebaat zijn met korte termijn oplossingen een numerieke overmacht vormen over de jongeren die de gevolgen zullen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
14-12-2019 19:46
Als 1998 je geboortejaar is, vergeet het maar.
Ik ben gelukkig al wat ouder. Ik ga er van uit dat ik in 2050 al overleden ben
Fizz schreef:
14-12-2019 20:19
En hoe hoog zijn jullie woonlasten t.o.v. het netto-salaris? Google maar eens, dan zul je zien dat het besteedbaar netto-inkomen in België hoger ligt dan dat in Nederland. Dat was jaren geleden al zo en het verschil zal door de crisis op de Nederlandse woningmarkt alleen maar groter zijn geworden.

Ik hoor net op het nieuws dat de klimaattop in Madrid niet echt een succes is, want de grootste vervuilers laten het er nogal bij zitten.
Leuke link op dit vlak maar totaal off-topic.

https://multimedia.tijd.be/loonstudie/

https://statbel.fgov.be/nl/themas/bouwe ... index#news
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
14-12-2019 21:35
Heel spijtig eigenlijk dat je hiermee volledig correct aangeeft hoe het werkt.
Problemen op (midden)lange termijn worden gezien door zij die hiervoor de ruimte hebben, dat is een stuk moeilijker als je op het einde van de maand de rekeningen niet kunt betalen.
Daarom branden we wouden af om landbouwgrond te bekomen, daarom zetten we zes kinderen op de wereld, daarom kiezen we voor de wagen ipv te verhuizen...

Zo bekeken is de toekomst weinig hoopvol. Zeker als je in acht neemt dat we hier een democratisch systeem hanteren waardoor de ouderen die meer gebaat zijn met korte termijn oplossingen een numerieke overmacht vormen over de jongeren die de gevolgen zullen dragen.
Waarom laten we in Nederland in Zeeland een polder met vruchtbare landbouwgrond weer onder water zetten?

We kiezen voor de wagen, omdat in de meeste gevallen verhuizen geen optie is.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2019 16:03
Maar niet zo snel en niet door vermijdbaar menselijk ingrijpen. Bovendien liggen de meeste steden nu aan zee dus de gevolgen zijn veel ingrijpender.

Verder is jouw argument typisch dat van iemand die In Denial is en daarmee indirect verantwoordelijk voor het niet ingrijpen van regeringen.
De zeespiegel stijgt amper, dus we blijven gewoon droge voeten houden hoor.
Ijsberen populatie is enorm toegenomen.
Zo snel is het klimaat helemaal.niet aan het veranderen.

Dus relaxe maar!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Podcas van Jensen op YouTube of op Spotify, hier hoor je de echte waarheid over het klimaat, politiek en de media!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
14-12-2019 22:12
De zeespiegel stijgt amper, dus we blijven gewoon droge voeten houden hoor.
Ijsberen populatie is enorm toegenomen.
Zo snel is het klimaat helemaal.niet aan het veranderen.

Dus relaxe maar!
Slaap lekker verder.
Loesiepoesie schreef:
14-12-2019 22:19
Podcas van Jensen op YouTube of op Spotify, hier hoor je de echte waarheid over het klimaat, politiek en de media!
Jensen heeft een sterke mening, maar deze is niet op feiten maar op nepnieuws gebaseerd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2019 22:20
Slaap lekker verder.



Jensen heeft een sterke mening, maar deze is niet op feiten maar op nepnieuws gebaseerd.
Hij komt juist wel met feiten!
#doeslief
Fizz schreef:
14-12-2019 20:19
En hoe hoog zijn jullie woonlasten t.o.v. het netto-salaris? Google maar eens, dan zul je zien dat het besteedbaar netto-inkomen in België hoger ligt dan dat in Nederland. Dat was jaren geleden al zo en het verschil zal door de crisis op de Nederlandse woningmarkt alleen maar groter zijn geworden.
Geen idee en niet van plan dat ook maar enigzinds op te zoeken, aangezien ik daar geen uitspraken over gedaan heb. Jij riep te toeteren dat jullie belastingsdruk hoger is, dat is niet zo.
Dus als je daar verder interessante praat over te verkondigen heb, doe maar; benieuwd om te zien hoe je een overwegende kopers-markt concreet met een overwegende huurders-markt wil gaan vergelijken maar goed.
Dat het besteedbare netto-inkomen hoger ligt, is eerder al weerlegd. Als je daar graag bronnen bij hebt, dan zal ik je met plezier de Deloitte studies en het OECD linken. Als je gewoon alternatieve feiten wil gaan spuien, dan kan ik me die moeite besparen.
Ik hoor net op het nieuws dat de klimaattop in Madrid niet echt een succes is, want de grootste vervuilers laten het er nogal bij zitten.
Niets verwonderlijk aan. Het zijn en blijven politici. Het antwoord op je klimaatproblematiek ga je daar nooit vinden of krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
14-12-2019 22:19
Podcas van Jensen op YouTube of op Spotify, hier hoor je de echte waarheid over het klimaat, politiek en de media!
Ah ja, de bekende klimaatwetenschapper Robert Jensen... :facepalm:
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
15-12-2019 10:00
Geen idee en niet van plan dat ook maar enigzinds op te zoeken, aangezien ik daar geen uitspraken over gedaan heb. Jij riep te toeteren dat jullie belastingsdruk hoger is, dat is niet zo.
Dus als je daar verder interessante praat over te verkondigen heb, doe maar; benieuwd om te zien hoe je een overwegende kopers-markt concreet met een overwegende huurders-markt wil gaan vergelijken maar goed.
Dat het besteedbare netto-inkomen hoger ligt, is eerder al weerlegd. Als je daar graag bronnen bij hebt, dan zal ik je met plezier de Deloitte studies en het OECD linken. Als je gewoon alternatieve feiten wil gaan spuien, dan kan ik me die moeite besparen.



Niets verwonderlijk aan. Het zijn en blijven politici. Het antwoord op je klimaatproblematiek ga je daar nooit vinden of krijgen.

https://www.europa-nu.nl/id/vii5553ldrz ... oogste_van

Dit was al het geval in 2010 en het is alleen maar erger geworden.

Nogmaals, mensen die dringender zaken aan hun hoofd hebben, zoals een betaalbaar dak boven het hoofd zien te krijgen en om iedere maand weer rond te komen met een steeds lager besteedbaar netto-inkomen hebben geen boodschap aan klimaatmaatregelen. Pas als die zaken allemaal voor elkaar zijn, dan zal er bereidheid zijn om verder naar de toekomst te kijken. Je kunt dus doorgaan met de grote middenmoot en daaronder uit te kleden, maar uiteindelijk zal dat averechts gaan werken. Een draagvlak creëren voor klimaatregelen doe je dus niet op de manier zoals jij voorstelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven