Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:werkverbod schreef op 22 april 2011 @ 15:05:

Probeer het eens als een gezin te zien. Een gezin waar zoveel ellende plaats vindt. Waar de kinderen in elkaar geslagen worden. De krachtigste die vluchten, de kleintjes en de meest kwetsbare moeten daar wel blijven. De groten zoeken hun geluk elders, wachten tot de kleintjes de troep hebben opgeruimd.

Dit is geen nieuw gegeven.

Ik kan je verzekeren, kooitje klaar - vogeltje dood.

Werkverbod, ik kan je verzekeren dat nog wel eens kan blijken dat wie eerst de zwakkeren bleken te zijn uiteindelijk de sterkeren waren en aan het langste eind trokken.

Als we dat even vertalen naar asielzoekers kan het best eens zo zijn dat degenen die gevlucht zijn en in jouw ogen de sterkeren zijn uiteindelijk als slechtste af zijn, aan het kortste eind trekken of trokken. De mensen die in eigen land blijven, hebben misschien inmiddels kans gezien hun situatie te verbeteren, geluk of anderszins, terwijl diegenen die weggingen, gedwongen of eigen keuze nu aan het kortste eind trekken.

Zijn tien jaar hier geweest en hebben in eigen land niks meer. Die komen dan terug en staan nog op hetzelfde punt als waar ze vertrokken zijn. Hoeveel beter zijn die dan af?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:04:

[...]

Ga eens een poosje in een achterstandswijk wandelen, slapen,eten, drinken, naar school. De hele Santenkraam, roze bril af en vooral luisteren en kijken. Oftwel waarnemen, dat is meer op zijn plaats,Wanneer je dit richting mij uit wil ik je even vertellen dat ik meer waarneem dan jij ooit met je oogkleppen op zult bekijken.
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:02:

Durf jij te spreken van inzetten en mededogen tonen Werkverbod?

De laatste keer dat ik dat kenbaar maakte zou dat volgens jou zijn om mijn ego op te pompen.

Je propageert inzet en mededogen terwijl je met je andere tong zo'n persoon een ego-tripper vind.

??

Ja zeker , veel mensen kampen met hun EGO. Zijn voortdurend bezig met dat EGO. Zijn de grote weldoeners, zuster Theresa.

Goed doen is pas echt goed doen, als je afstand kan doen van je EGO.

Goed doen hoeft niet gezien te worden. Mijn moeder zegt altijd: de linker hand hoeft niet te weten wat de recht hand doet.
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:04:

[...]

Ga eens een poosje in een achterstandswijk wandelen, slapen,eten, drinken, naar school. De hele Santenkraam, roze bril af en vooral luisteren en kijken. Oftwel waarnemen, dat is meer op zijn plaats,Of loop eens een dagje mee in de vreemdelingengevangenis, de sociale dienst,en vooral met de beslisambtenaar van de IND , de terugkeermedewerker van de Dienst terugkeer en vertrek of ga mee met de vreemdelinendienst en dan vooral met de undercover medewerker .
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:07:

[...]

Wanneer je dit richting mij uit wil ik je even vertellen dat ik meer waarneem dan jij ooit met je oogkleppen op zult bekijken.Nou als als je je gelijk niet krijgt dan blijft er blijkbaar niets anders over dan "het beledigen". Is ook goed, past zeker goed bij je.
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:09:

[...]

Ja zeker , veel mensen kampen met hun EGO. Zijn voortdurend bezig met dat EGO. Zijn de grote weldoeners, zuster Theresa.

Goed doen hoeft niet gezien te worden. Mijn moeder zegt altijd: de linker hand hoeft niet te weten wat de recht hand doet.

Daar zegt je mams iets heel moois waar de waarheid uitspreekt.

Ik heb het indertijd aangegeven om aan te tonen dat ik weet waarover ik spreek.
quote:mumia12 schreef op 23 april 2011 @ 12:10:

[...]

Of loop eens een dagje mee in de vreemdelingengevangenis, de sociale dienst,en vooral met de beslisambtenaar van de IND , de terugkeermedewerker van de Dienst terugkeer en vertrek of ga mee met de vreemdelinendienst en dan vooral met de undercover medewerker .

Ik heb gewoon geen zin om mijn eigen professie hier te vermelden.

Mijn mening: hier zitten immers dè mensen die het allemaal weten. Zij blijven volhardend met de roze bril kijken naar de wereld om hen heen.
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:10:

[...]

Nou als als je je gelijk niet krijgt dan blijft er blijkbaar niets anders over dan "het beledigen". Is ook goed, past zeker goed bij je.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Ik meen dat het je eigen persoontje is geweest zo'n 2 weken geleden die mij op een slinkse manier anders noemde, omdat je posts wat zwak waren of het niet goed uit de verf kwamen.

Dat gaf mij toen al aan dat je slecht tegen kritiek kunt en dat is vanochtend maar weer bewezen toen zeker 3 mensen je middels kennis en informatie je op je eigen ongelijk wezen.

Ach... vind het wel vermakelijk hoor
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:09:

[...]

Hierin kan ik je wel gelijk geven .

Heb in mijn werk veel mensen gezien die zogenaamd vrijwillger komen helpen maar alleen de leuke dingen wilden doen en daar vooral veel filmpden en fotografeerden om zodoende het thuisfront mee te laten genieten vna hun goedheid.

En heel veel vrouwen die een man komen zoeken om te helpen ( cq een relatie me te hebben) Liefde noemden ze het ook wel!

hele enge mensen zijn er die over de ruggen van anderen hun ego willen strelen.
quote:mumia12 schreef op 23 april 2011 @ 12:14:

[...]

Hierin kan ik je wel gelijk geven .

Heb in mijn werk veel mensen gezien die zogenaamd vrijwillger komen helpen maar alleen de leuke dingen wilden doen en daar vooral veel filmpden en fotografeerden om zodoende het thuisfront mee te laten genieten vna hun goedheid.

En heel veel vrouwen die een man komen zoeken om te helpen ( cq een relatie me te hebben) Liefde noemden ze het ook wel!

hele enge mensen zijn er die over de ruggen van anderen hun ego willen strelen.

Dat zijn volgens mij de mensen die uit eigenbelang handelen.

Ik word er geen cent beter van wanneer ik iemand help en ik ben ook niet zoekende naar de liefde in een AZC :-) (alhoewel er wel veel liefde is onder mensen daar)
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:13:

[...]

Ik heb gewoon geen zin om mijn eigen professie hier te vermelden.

Mijn mening: hier zitten immers dè mensen die het allemaal weten. Zij blijven volhardend met de roze bril kijken naar de wereld om hen heen.

Ik vroeg niet om je professie , ik vulde jou juist aan!

Ik probeer al dit hele topic die roze bril wat minder roze te maken maar het komt maar niet binnen lijkt het!

Zelfs na tich praktijkvoorbeelden lukt het niet!

Ik vind het prima zo langzamerhand!
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:11:

[...]

Daar zegt je mams iets heel moois waar de waarheid uitspreekt.

Ik heb het indertijd aangegeven om aan te tonen dat ik weet waarover ik spreek.

Iedereen die meent zich bezig te houden met "de goed werken", zou zichzelf best eens mogen afvragen of het nu om die ander gaat, of dat het de bevrediging is die daar uit voortkomt.

Als ik sommige politci aanhoor heb ik vaak het idee, dat zij meer met en over hun orale orgasme spreken dan de mensen waar het in werkelijkheid over gaat.

Het is fijn als je werk ook gewaardeerd wordt, maar daar zou het dan ook bij moeten blijven.
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:17:

[...]

Dat zijn volgens mij de mensen die uit eigenbelang handelen.

Ik word er geen cent beter van wanneer ik iemand help en ik ben ook niet zoekende naar de liefde in een AZC :-)

Ik doelde niet op jou hoor!

Ik gaf aan wat ik gezien heb.
quote:werkverbod schreef op 23 april 2011 @ 12:17:

[...]

Iedereen die meent zich bezig te houden met "de goed werken", zou zichzelf best eens mogen afvragen of het nu om die ander gaat, of dat het de bevrediging is die daar uit voortkomt.

Als ik sommige politci aanhoor heb ik vaak het idee, dat zij meer met en over hun orale orgasme spreken dan de mensen waar het in werkelijkheid over gaat.

Het is fijn als je werk ook gewaardeerd wordt, maar daar zou het dan ook bij moeten blijven.Helemaal mee eens
quote:mumia12 schreef op 23 april 2011 @ 12:17:

[...]

Ik vroeg niet om je professie , ik vulde jou juist aan!

Ik probeer al dit hele topic die roze bril wat minder roze te maken maar het komt maar niet binnen lijkt het!

Zelfs na tich praktijkvoorbeelden lukt het niet!

Ik vind het prima zo langzamerhand!Ja, ik heb je ook begrepen. Het komt hier absoluut niet aan. Misschien is het in vele gevallen te pijnlijk. De realiteit kan keihard zijn. Gerechtheid bestaat niet.
quote:mumia12 schreef op 23 april 2011 @ 12:18:

[...]

Ik doelde niet op jou hoor!

Ik gaf aan wat ik gezien heb.

Weet ik Mumia :-)

En niet opgeven met reageren, sommige mensen kun je beter negeren wanneer je er geen heil meer inziet om te reageren.
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:20:

[...]

Weet ik Mumia :-)

En niet opgeven met reageren, sommige mensen kun je beter negeren wanneer je er geen heil meer inziet om te reageren.

Weet je , ik vind het voroal jammer voor degene die neit de andere kant wil zien want eens komt er eendag dat je er keihard mee geconfronteerd wordt en vaak is dat niet op de leukste manier.

Er zijn veel mensen geweest die ook geloofden in de schrijnende gevallen maar teon deze schrijnende gevallen eenmaal mochten blijven waren de hulpvaardige mensen ineens niet meer nodig , of gingen ze gezellig op vakantie naar hun thuisland ( waar ze als schrijnend geval dood gemaakt zouden worden) of er werd veel financieel misbruik gemaakt ( want er is altijd iemand ziek, iemand schoolgeld is op , iemands auto is stuk ed)

Tja, ik kan een ander niet behoden voor dit soort dingen helaas.
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 11:16:

Shahla,

hele brutale vraag (en nog bedankt voor je virtuele beterschaps-blommetje) :-)

Hoe komt het dat je er zo instaat?

Helemaal niet brutaal en dan nog. Als ik er niet op zou willen antwoorden, zou ik je dat ook netjes en beleefd meedelen.

Het is allemaal ooit in 1999/2000 begonnen.

Toen leerde ik toevallig iemand kennen die met dit beleid, dit issue te maken had. Die persoon had wel een persoonlijke insteek voor mij. Niet zomaar iemand voor mij. Heb er zelfs dit jaar nog een aantal keren contact mee gehad.

Zoals ik eerder schreef in dit topic heb ik zelf nooit met iemand in een procedure gezeten om iemand hier te krijgen dan wel te houden. Daar zou ik me überhaupt éventueel alleen voor laten lenen als het is omdat ik echt een toekomst met die persoon op zou willen bouwen en die andere staat er net zo in.

Ik zou nooit meewerken aan schijn. Wat heb ik daar aan?

Geld? Interesseert me niet eens, zolang ik me kan redden en ik red me best.

Ergens is die tijd altijd blijven hangen bij mij en misschien sindsdien daarom dat ik me daar 'druk' om ben blijven maken.

Het was iemand uit Iran en daardoor ontdekte ik dat ik 'iets' met Iran heb. Als het puur met die persoon te maken gehad zou hebben, zou ik dat later wel hebben laten vallen maar het is altijd in mijn leven gebleven. Ik ontdekte een passie en het bleek een blijvertje te zijn.

Later weer meer. Ik duik wel weer op.

En het bloemetje was en is van harte gegund.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik haak helemaal in Mumia.

Ik ken gevallen die met list en bedrog hun status hebben behaald en dat is in en intriest en verpest het voor de goede personen.

Hier kun je weinig aan doen, je zult altijd leugenaars tegenkomen.

Wat is jouw visie op mijn standpunt:

Asielzoeker mag blijven wanneer hij helemaal voor zichzelf kan zorgen en geen hulp nodig heeft van de belastingbetaler? Ongeacht zijn situatie in land van herkomst?
@ Shahla, je bloemetje begint bijna te werken :-)

Vervelende situatie en gezien hetgeen jij meemaakt begrijp ik helemaal jouw standpunt gezien de betonnen muur die je ongetwijfeld bent tegengekomen.

Jouw passie voor Iran kan ik begrijpen, we hebben allemaal wel 'iets' met een bepaald land en wanneer er daar wantoestanden zijn, trek je het je nog meer aan. Lijkt mij vrij logisch.
quote:mumia12 schreef op 23 april 2011 @ 12:26:

[...]

Weet je , ik vind het voroal jammer voor degene die neit de andere kant wil zien want eens komt er eendag dat je er keihard mee geconfronteerd wordt en vaak is dat niet op de leukste manier.

Er zijn veel mensen geweest die ook geloofden in de schrijnende gevallen maar teon deze schrijnende gevallen eenmaal mochten blijven waren de hulpvaardige mensen ineens niet meer nodig , of gingen ze gezellig op vakantie naar hun thuisland ( waar ze als schrijnend geval dood gemaakt zouden worden) of er werd veel financieel misbruik gemaakt ( want er is altijd iemand ziek, iemand schoolgeld is op , iemands auto is stuk ed)

Tja, ik kan een ander niet behoden voor dit soort dingen helaas.Tja het is als een hebbedingetje een speelgoedje wat mensen zich niet laten afnemen. Als je een kind een speelgoedje geeft, wil dat kind het niet meer kwijt en wordt verdrietig als het hem afgenomen wordt. Geef je een kind niets, is er ook geen reden tot verdriet. Blijft er hoogstens een verlangen naar......
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:30:

Ik ken gevallen die met list en bedrog hun status hebben behaald en dat is in en intriest en verpest het voor de goede personen.

Asielzoeker mag blijven wanneer hij helemaal voor zichzelf kan zorgen en geen hulp nodig heeft van de belastingbetaler? Ongeacht zijn situatie in land van herkomst?De zelfredzaamheid is heel belangrijk, dat moeten we ook nastreven. Maar het beleid is jaren zo geweest alsof we met een stel suffige onmondige kleutertjes met lange tenen en korte lontjes te maken hadden.
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 12:30:

Asielzoeker mag blijven wanneer hij helemaal voor zichzelf kan zorgen en geen hulp nodig heeft van de belastingbetaler? Ongeacht zijn situatie in land van herkomst?

Dat is eigenlijk al een beetje gebeurt met de groep die dmv een MVV zich bij hun partner voegen.

die maken op geen enkele manier gebruik van het systeem want de partner moet voor ze zorgdragen en ze kunnen zelf werken.

Maken ze wel gebruik van het systeem wordt hun verblijf ingetrokken en alle kosten verhaald op de partner.

Op jouw stelling kan ik ook nog een andere reactie geven.

Ik denk als we de wet zo maken we veeeeel minder asielzoekers krijgen want hoe stellig sommige forummers ook denken , veel asielzoekers komen toch echt op ons sociaal systeem af.( dus met economische redenen)

Want zeg nou zelf, in wel land ter wereld wordt je zo goed onderhouden in je levensvoorziening?

Als je de groep asielzoekers gaat verplichten in hun eigen onderhoud te voorzien dan zie ik een groot probleem rijzen want de gemiddelde asiezoeker spreekt geen nederlands of engels( kijk naar alle somaliers die nu gekomen zijn. ) Sterker nog er zit een grote groep analfabeten tussen ( voor.

namelijk vrouwen)

Hoe je die aan het werk moet zetten?En dan ook nog volgens de nederlandse norm?

Een kennis van mij test statushouders op hun iq. Wat blijkt nu heel vaak.

Veel mensen geven een veel hogere beroepsgroep op ( bv schrijver, docent ed) tijdens hun gehoren maar zodra ze een status hebben vallen ze door de mand want hun iq matcht totaal niet met deze beroepsgroep.

En bij die kennis van mij komen dan de echte beroepen op tafel.

(blijkt die schrijver een marktkoopman te zijn geweest en doordat hij met zoveel mesnen praatte op zijn werk en veel eht straatleven meemaakte kon hij hele mooie verhalen vertelllen. Maar gestudeerd?? Gepubliceerd?? nee ho maar)

Dus het lijkt mij erg moeilijk om aan jouw stelling te kunnen voldoen.
En toch is het mogelijk dat een asielzoeker in zijn eigen onderhoud voorziet middels werk, het is moeilijker voor deze groep mensen, maar zeker niet onmogelijk.

Nieuwe hervormingen gaan ook die kant op dat ieder voor zichzelf moet zien te zorgen en zo is het ook.

Ik had begrepen dat middels MVV bij partner voegen niet altijd een garantie is voor een definitieve verblijfsvergunning?
quote:shahla schreef op 23 april 2011 @ 12:28:

[...]

Helemaal niet brutaal en dan nog. Als ik er niet op zou willen antwoorden, zou ik je dat ook netjes en beleefd meedelen.

Het is allemaal ooit in 1999/2000 begonnen.

Toen leerde ik toevallig iemand kennen die met dit beleid, dit issue te maken had. Die persoon had wel een persoonlijke insteek voor mij. Niet zomaar iemand voor mij. Heb er zelfs dit jaar nog een aantal keren contact mee gehad.

Zoals ik eerder schreef in dit topic heb ik zelf nooit met iemand in een procedure gezeten om iemand hier te krijgen dan wel te houden. Daar zou ik me überhaupt éventueel alleen voor laten lenen als het is omdat ik echt een toekomst met die persoon op zou willen bouwen en die andere staat er net zo in.

Ik zou nooit meewerken aan schijn. Wat heb ik daar aan?

Maar hoe weet jij of het schijn is? Je zou niet de eerste vrouw zijn de erin trapt.

Er zijn genoeg vrouwen die denken echte leifde te hebben gevonden, kinderen krijgen en die man toch hun de rug toekeert zodra hij zijn paspoort heeft.

het is zo makkelijk om te zeggen , mij gebeurt dat niet.....

Geld? Interesseert me niet eens, zolang ik me kan redden en ik red me best.

Ergens is die tijd altijd blijven hangen bij mij en misschien sindsdien daarom dat ik me daar 'druk' om ben blijven maken.

Het was iemand uit Iran en daardoor ontdekte ik dat ik 'iets' met Iran heb. Als het puur met die persoon te maken gehad zou hebben, zou ik dat later wel hebben laten vallen maar het is altijd in mijn leven gebleven. Ik ontdekte een passie en het bleek een blijvertje te zijn.

Dus doordat je dat met 1 persoon hebt meegemaakt heb je je mening gevormd?Dat vind ik altijd erg link.

Hoe goed je ook denkt diegene te kennen je weet nooit helemaal wie diegene is en was in zijn eigen land want je kent alleen diegene zijn kant van het verhaal.

En jij bent toch die Hollander die miscchien wel een klein beetje kan helpen ( ook al is het maar een telefoontje , een brief lezen en desnoods beantwoorden, dat tasje boodschappen ed)

Ik kan me ook zon geval herinneren vanuit Groningen. een ( volgens mij ook Iranier) die werkt bij de lokale tv en via die kanalen van alles probeert af te dwingen.

Uitgeprocedeerd, hup, zielig lopen over de grote markt met de camera in je nek. Dat soort acties.

Later weer meer. Ik duik wel weer op.

En het bloemetje was en is van harte gegund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven