Mauro moet weg

26-10-2011 16:52 1655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan dat Mauro na 9 jaar alsnog terug moet naar een (niet geheel veilig) Angola?

Ik vind dat je als land faalt in dit beleid en iemand zo lang in onzekerheid laat, een jongen die hier is opgegroeid en is ingeburgerd, iemand nu niet terug kan sturen omdat de regels zijn. Maar de meningen zijn nogal verdeeld geloof ik.

http://www.nu.nl/binnenla ... ro-moet-terug-angola.html
anoniem_116194 wijzigde dit bericht op 26-10-2011 17:00
Reden: Op verzoek van IBI een link
% gewijzigd
quote:ThunderassMan schreef op 05 december 2011 @ 18:51:

Mooi, ik hoop dat ze DAAR heel gelukkig wordt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:superstar_2 schreef op 05 december 2011 @ 18:53:

Sinds wanneer is Ayaan terug?Nooit weggeweest. Ze woont met haar Nederlandse paspoort in de VS, voorzover ik weet.
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 19:03:

[...]

Nooit weggeweest. Ze woont met haar Nederlandse paspoort in de VS, voorzover ik weet.Nou laat ze DAAR dan maar blijven met haar Nederlandse paspoort.
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 19:03:

[...]

Nooit weggeweest. Ze woont met haar Nederlandse paspoort in de VS, voorzover ik weet.Als ze getrouwd is met een amerikaan kan ze mooi een greencard aanvragen. (en haar nederlandse paspoort terugbrengen terugsturen).
Ze is met een Brit getrouwd, die aan Harvard doceert.
quote:Aubrey schreef op 05 december 2011 @ 19:18:

Ze is met een Brit getrouwd, die aan Harvard doceert.Ze is, met de zegen van Henry Kissinger, getrouwd met Niall Ferguson, kort nadat die zijn vrouw en drie kinderen had verlaten.
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 19:35:

[...]

Ze is, met de zegen van Henry Kissinger, getrouwd met Niall Ferguson, kort nadat die zijn vrouw en drie kinderen had verlaten.Hakse leuk voor hen, die zegen van Henry.
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 16:25:

[...]

Ja, warm gevoel geeft dat, hè? Dat Ayaan gewoon haar paspoort mocht houden, maar dat die Angolees met zijn 'linkse' vriendjes zonder pardon over de grens wordt geflikkerd.

Ach ja Jaapie verdraaid mijn woorden weer eens.....

Ik had het niet over een warm gevoel, ik zei Blij dat iedereen nu wakker is!

Oftewel dat iedereen nu ook eens de andere kant van al deze zogenaamd zielige verhaeln ziet die ik al jaren voorbij zie komen maar als ik er openlijk over vertel altijd door iedereen wordt uitgemaakt voor racist of man, man at ben je hard ( inclusief jou Jaap!)

Ayaan kon haar paspoort houden omdat ze de mazzel had dat al genaturaliseerd was!

En Ayaan is neit de enige waar dit bij gebeurd!

Er zijn vele genaturaliseerde asielzoekers die nadat ze een pasoort hebben ontvangeen een aanvraag voor anamsverandering inndienen bij de koningin.

Oftewel die hebben dus gelogen over hun identiteit!

De paspoorten van deze groep mensen wordt ook nooit afgepakt!

En trouwens Mauro is nog niet weg hoor Jaap!
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 16:25:

[...]

Ja, warm gevoel geeft dat, hè? Dat Ayaan gewoon haar paspoort mocht houden, maar dat die Angolees met zijn 'linkse' vriendjes zonder pardon over de grens wordt geflikkerd.

Ach ja Jaapie verdraaid mijn woorden weer eens.....

Ik had het niet over een warm gevoel, ik zei Blij dat iedereen nu wakker is!

Oftewel dat iedereen nu ook eens de andere kant van al deze zogenaamd zielige verhaeln ziet die ik al jaren voorbij zie komen maar als ik er openlijk over vertel altijd door iedereen wordt uitgemaakt voor racist of man, man at ben je hard ( inclusief jou Jaap!)

Ayaan kon haar paspoort houden omdat ze de mazzel had dat al genaturaliseerd was!

En Ayaan is neit de enige waar dit bij gebeurd!

Er zijn vele genaturaliseerde asielzoekers die nadat ze een pasoort hebben ontvangeen een aanvraag voor anamsverandering inndienen bij de koningin.

Oftewel die hebben dus gelogen over hun identiteit!

De paspoorten van deze groep mensen wordt ook nooit afgepakt!

En trouwens Mauro is nog niet weg hoor Jaap!
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 18:03:

[...]

Schei toch uit met dit theater! En die super-hypocriete Ayaan komt me al helemaal de strot uit! En dit gejuich hierboven van haar aanhang geeft mij een heel naar gevoel.

Het theaterstuk werd opgevoerd in de tweede kamer Jaap door mensen die zich duidelijk nog nooit verdiept hebben in asielzaken e n zeker nog nooit een Azc van binnen hebben gezien.

Altijd fijn ook hoe jij je vooroordelen over anderen de ether inslingerd want omdat ik bv blij dat Mauro door de mand valt ( terwijl dit heel duidelijk was voor iedereen die ook maar ene beetje kennis heeft van Vreemdelingezaken) ben ik meteen in jouw ogen een aanhanger van Ayaan.

Tja, voor bekrompen denken hebben ze helaas nog geen pillen uitgevonden!

Maar goed , Jaap vind het blijkbaar prima dat hier veel asielzoekers komen die de Nederelandse overheid voorliegen en fraude plegen.

Waarschijnlijk omdat Jaap nog steeds een scheef wereldbeeld heeft en denkt dat elke asielzoeker anders vermoord, geronseld, erkracht of verkocht wordt!

Nogmaals de echte asielzoekers ( de politieke) liegen niet over hun gegevens want dat is niet in hun belang is mijn ervaring.

En trouwens als je Ayaan superhypopcriet vind moet je al die duizenden zogenaamde Pardonners ook zo vinden want die hebben met zijn allen de zaken zo gerekt en gestrekt , gedraaid en gelogen dat de overheid niks anders kon doen dan ze hier te laten!

Maar goed, die groep zal je ook wel achtergestaan hebben he Jaap?
Gisterenavond was er bij Pauw en Witteman een discussie tussen een asieladvocaat (Gerda Later) en Cora van Nieuwenhuizen (VVD). De asieladvocaat verklaarde in overspannen verontwaardiging dat de advocaat altijd op woord geloofd moet worden. Dit was naar aanleiding van een vraag van Pauw dat hem ter ore was gekomen dat asieladvocaten asielzoekers tips en tricks aanraden hoe aan een vergunnig te komen.

Mevrouw de advocaat voegde er nog aan toe dat de medewerkers van de IND alles in het werk stelden om asielzoekers te weren.

Cora van Nieuwenhuizen verklaarde daarop dat zij in individuele gevallen (waar zij op was gewezen ivm zogenaamde schrijnendheid) contact op had genomen met de IND en dat daaruit altijd bleek dat er onregelmatigheden in de verklaringen van de asielzoeker zaten (onwaarheden) en dat de IND wel zorgvuldig met asielverzoeken omgaat en dat deze door de rechter worden getoetst.

Een beschamende vertoning van de asieladvocaat.
Ik heb die mevrouw Later (vluchtelingenadvocaat) ook horen beweren dat vluchtelingen in principe niet liegen en advocaten ook niet. Het is allemaal de schuld van die stoute IND. P&W hadden deze mevrouw veel steviger aan moeten pakken, maar helaas, dat deden ze niet.
quote:mumia12 schreef op 06 december 2011 @ 07:52:

(..)

Tja, voor bekrompen denken hebben ze helaas nog geen pillen uitgevonden!

Maar goed , Jaap vind het blijkbaar prima dat hier veel asielzoekers komen die de Nederelandse overheid voorliegen en fraude plegen.

Waarschijnlijk omdat Jaap nog steeds een scheef wereldbeeld heeft en denkt dat elke asielzoeker anders vermoord, geronseld, erkracht of verkocht wordt!

Nogmaals de echte asielzoekers ( de politieke) liegen niet over hun gegevens want dat is niet in hun belang is mijn ervaring.

En trouwens als je Ayaan superhypopcriet vind moet je al die duizenden zogenaamde Pardonners ook zo vinden want die hebben met zijn allen de zaken zo gerekt en gestrekt , gedraaid en gelogen dat de overheid niks anders kon doen dan ze hier te laten!

Maar goed, die groep zal je ook wel achtergestaan hebben he Jaap?Inderdaad, tegen bekrompen denken is geen kruid gewassen, zoals wel blijkt uit deze reactie van jou. Ik ben voor het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën, en jij overduidelijk niet. Het gegeven dat asielzoekers en economische vluchtelingen liegen om aan een verblijfsvergunning te komen, schokt alleen de meest wereldvreemde Ollander, angstig weggedoken op de boerderij in één of ander gat waar men doorgaans alleen in het lokale dialect communiceert, lijkt mij. En, natuurlijk, de opportunistische populist die grossiert in schijnheiligheid, en pretendeert zo naïef te zijn, om vervolgens te kunnen claimen dat er misbruik is gemaakt van zijn of haar goedgelovigheid en wereldvreemdheid. Iedereen die met twee benen in de wereld staat begrijpt Mauro. En Ayaan.

Ik vind, anders dan jij suggereert, Ayaan niet hypocriet omdat ze hier met leugens en bedrog is binnengekomen. Ik vind haar hypocriet omdat ze daarná de bakens verzette, en zich ontwikkelde tot de meest grote opportuniste en egoïste uit de recente politieke geschiedenis van dit land. Die dame gaat, als het moet, letterlijk over lijken als ze daar zelf beter van kan worden, zo is mijn indruk. Dat dergelijke mensen bestaan, dat is geen nieuws voor mij. Het wemelt tenslotte van dat soort types anno 2011. Geschokt ben ik daardoor niet. Maar ik noem het beestje wel bij de naam, als je het niet erg vindt.

Dat je meent dat ik jou een supporter van Ayaan noem, is typisch zo'n misvatting van mensen die in generalisaties denken. Iets is 'zwart' of 'wit'. Ik 'ken' de reguliere bezoekers op dit forum langer dan vandaag. En enkelen die nu te hoop lopen tegen een negentien jarige jongen, die als tiener zijn oor liet hangen naar volwassenen die hem de weg wezen naar een betere toekomst, manifesteerden zich in het verleden als supporter van Ayaan. Waarbij ze niet vielen over haar leugens, die nog wel een tandje verder gingen dan die van Mauro. Dat meten met twee maten bevalt mij niet. Ik meet met één maat: Het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën, naar goed liberaal gebruik.
quote:jaap schreef op 06 december 2011 @ 10:51:

[...]

Ik meet met één maat. Ja, de jouwe. Dat is iedereen al duidelijk.
quote:malu3 schreef op 06 december 2011 @ 10:14:

P&W hadden deze mevrouw veel steviger aan moeten pakken, maar helaas, dat deden ze niet.Uiteraard niet. Staatszender VARA hè.
quote:Twinkle1001 schreef op 06 december 2011 @ 11:34:

[...]

Uiteraard niet. Staatsomroep VARA hè.Ik had ook niet anders verwacht van de staatsomroep.
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 14:39:

[...]

Ayaan mocht 'gewoon' haar paspoort behouden. En zo typerend, inderdaad, dat degenen die toen op de hand van Ayaan waren, nu allemaal om het hardst schreeuwen dat Mauro weg moet.Klein verschilletje: Ayaan was niet uit op familie-hereniging in Nederland, ze kotst zelfs op de cultuur waar ze zelf uit komt. Dat zijn degenen die in het westen thuishoren.
quote:Aubrey schreef op 06 december 2011 @ 10:58:

Ja, de jouwe. Dat is iedereen al duidelijk.Nee: 'Het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën, naar goed liberaal gebruik.'

Dat stond er ook al meteen achter. En daarmee neem ik afstand van arbitraire criteria waar jullie je hard voor maken. Criteria die, als de reeds in Nederland woonachtige autochtone burger er aan zou worden onderworpen, het héél stil wordt in ons land, omdat dan de helft gedeporteerd zou moeten worden. Waarna het hier een soort Artis wordt, bewoond door perfecte schepselen, die je tegen betaling kunt komen bekijken in hun onnatuurlijke habitat.
quote:elninjoo schreef op 06 december 2011 @ 12:04:

Klein verschilletje: Ayaan was niet uit op familie-hereniging in Nederland, ze kotst zelfs op de cultuur waar ze zelf uit komt. Dat zijn degenen die in het westen thuishoren.Nou, dat verklaart dan waarom je je hier zo thuisvoelt zeker?
quote:jaap schreef op 06 december 2011 @ 12:20:

[...]

Nee: 'Het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën, naar goed liberaal gebruik.'

Dat stond er ook al meteen achter. En daarmee neem ik afstand van arbitraire criteria waar jullie je hard voor maken. Criteria die, als de reeds in Nederland woonachtige autochtone burger er aan zou worden onderworpen, het héél stil wordt in ons land, omdat dan de helft gedeporteerd zou moeten worden. Waarna het hier een soort Artis wordt, bewoond door perfecte schepselen, die je tegen betaling kunt komen bekijken in hun onnatuurlijke habitat.

Ik heb geheel in jouw eigen stijl gequote.

De rest van jouw post lees ik niet eens want ik weet op voorhand dat die insinuerend en beledigend zal zijn. Vrijheid van denken en meningsuiting geldt namelijk alleen voor jou en de jouwen en de daar uitkomende opinie is heilig.
quote:Aubrey schreef op 06 december 2011 @ 12:24:

(..)

De rest van jouw post lees ik niet eens want ik weet op voorhand dat die insinuerend en beledigend zal zijn. Vrijheid van denken en meningsuiting geldt namelijk alleen voor jou en de jouwen en de daar uitkomende opinie is heilig.Toch knap, dat je weet wat iemand denkt en schrijft, zonder ooit een bijdrage te lezen. Daar zijn vast heel knappe verklaringen voor. Ik hou het maar gewoon op het koesteren van een voordeel, en vertrouwen op het effect van 'op de mens' gerichte verbale munitie.
quote:jaap schreef op 06 december 2011 @ 12:39:

[...]

Toch knap, dat je weet wat iemand denkt en schrijft, zonder ooit een bijdrage te lezen. Daar zijn vast heel knappe verklaringen voor. Ik hou het maar gewoon op het koesteren van een voordeel, en vertrouwen op het effect van 'op de mens' gerichte verbale munitie.Leuk dat je mijn verklaring dat ik jouw posts niet zou lezen voor waarheid aanneemt, en inhoudelijke posts van mij niet. Kwestie van vooroordelen van jouw kant.
quote:jaap schreef op 06 december 2011 @ 10:51:

[...]

Inderdaad, tegen bekrompen denken is geen kruid gewassen, zoals wel blijkt uit deze reactie van jou. Ik ben voor het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën, en jij overduidelijk niet.

Oh is dat zo Jaap? Kun jij in mijn hoofd kijken? Knap hoor!

Ik ben best voor vrij verkeer van mensen , goederen en ideeen maar ben ook realistisch genoeg dat aan dit vrije verkeer regels behoren te zitten!

En dat als je je niet houdt aan die regels er consequenties voro staan.

Dat is een groot verschil in denken tussen jou en mij!

Iedereen die met twee benen in de wereld staat begrijpt Mauro. En Ayaan.

Ik begrijp ze prima! die dagelijks vele Mauroos en Ayaans voorbij komen. Maar dan nog vind ik dat als je door de mand valt met je leugens je niet moet piepen.

Zoeken naar een goed leven is mensenlijk maar wie zegt dat je daarvoor alle wetten en regels moet gaan overtreden.

Ik wil ook wel miljonair zijn, mag ik dan een bank overvallen? Nee.

Ik vind, anders dan jij suggereert, Ayaan niet hypocriet omdat ze hier met leugens en bedrog is binnengekomen. Ik vind haar hypocriet omdat ze daarná de bakens verzette, en zich ontwikkelde tot de meest grote opportuniste en egoïste uit de recente politieke geschiedenis van dit land. Die dame gaat, als het moet, letterlijk over lijken als ze daar zelf beter van kan worden, zo is mijn indruk. Dat dergelijke mensen bestaan, dat is geen nieuws voor mij. Het wemelt tenslotte van dat soort types anno 2011. Geschokt ben ik daardoor niet. Maar ik noem het beestje wel bij de naam, als je het niet erg vindt.

Nee hoor vind ik niet erg.

Ik kijk anders naar Ayaan, vind eht erg knap namelijk wat zij bereikt heeft als Somalische.

Dat ze daarvoor heeft moeten liegen en bedriegen en later op de blaren moet zitten ( vermoorde beste vriend, land uitgepest) vind ik wel een erg harde straf zelfs ( had je niet verwacht he Jaap van die stoute Mumia12 dat ik gevoel heb)

Dat je meent dat ik jou een supporter van Ayaan noem, is typisch zo'n misvatting van mensen die in generalisaties denken. Iets is 'zwart' of 'wit'. Ik 'ken' de reguliere bezoekers op dit forum langer dan vandaag. En enkelen die nu te hoop lopen tegen een negentien jarige jongen, die als tiener zijn oor liet hangen naar volwassenen die hem de weg wezen naar een betere toekomst, manifesteerden zich in het verleden als supporter van Ayaan. Waarbij ze niet vielen over haar leugens, die nog wel een tandje verder gingen dan die van Mauro. Dat meten met twee maten bevalt mij niet. Ik meet met één maat: Het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën, naar goed liberaal gebruik.

Jij meet met 1 maat . De Jaap maat en andersdenken zijn niet welkom.

Je was toch zo'n vorostander van vrij verkeer van denken?

Waarom merk ik daar dan niks van?
quote:Aubrey schreef op 06 december 2011 @ 12:44:

Leuk dat je mijn verklaring dat ik jouw posts niet zou lezen voor waarheid aanneemt, en inhoudelijke posts van mij niet. Kwestie van vooroordelen van jouw kant.

Een inhoudelijke reactie op mijn bijdragen van jou? Waar? Waar? Wat heb ik gemist?

Gewoon ophouden met deze flauwekul. Reageer op mijn standpunt, dat het vrije verkeer van personen, goederen en ideeën de norm zou moeten zijn. Of reageer niet. Probeer niet door 'op de man' te spelen ruzie uit te lokken, en zo te maskeren dat je van Nederland een soort Artis wil maken. Een reservaat met geselecteerde mensen die voldoen aan een arbitraire norm.
quote:Aubrey schreef op 06 december 2011 @ 09:07:

Gisterenavond was er bij Pauw en Witteman een discussie tussen een asieladvocaat (Gerda Later) en Cora van Nieuwenhuizen (VVD). De asieladvocaat verklaarde in overspannen verontwaardiging dat de advocaat altijd op woord geloofd moet worden. Dit was naar aanleiding van een vraag van Pauw dat hem ter ore was gekomen dat asieladvocaten asielzoekers tips en tricks aanraden hoe aan een vergunnig te komen.

Mevrouw de advocaat voegde er nog aan toe dat de medewerkers van de IND alles in het werk stelden om asielzoekers te weren.

Cora van Nieuwenhuizen verklaarde daarop dat zij in individuele gevallen (waar zij op was gewezen ivm zogenaamde schrijnendheid) contact op had genomen met de IND en dat daaruit altijd bleek dat er onregelmatigheden in de verklaringen van de asielzoeker zaten (onwaarheden) en dat de IND wel zorgvuldig met asielverzoeken omgaat en dat deze door de rechter worden getoetst.

Een beschamende vertoning van de asieladvocaat.

Ach ja, deze advocaat gaat natuurlijk niet plassen op haar eigen brood!

Ze zal nooit toegeven dat er door advocaten veel woorden in de mond gelegd worden.

Bijna elke asielzoeker heeft volgens hun advocaten last van Posttraumatische stress, en dit wordt heerlijk uitgemolken.

Iemand , zoals deze advocaat aangaf 14 !!!! jaar in een procedure zit is volgens haar door de IND onjuist behandeld.

Kom op zeg! Als je geen juiste identiteit aangeeft dan zit je ook zo lang in een procedure want dan is je verhaal niet te achterhalen.

En de asieladvocaten lachen in hun vuistje en schrijven nog een kwitantietje uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven