Maximumsnelheid overdag naar 100 km per uur.

12-11-2019 16:50 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2310126-maximums ... r-uur.html
Ik ben het ermee eens, 100 km per uur is meer dan hard genoeg.

100 km per uur overdag is hard genoeg?

Totaal aantal stemmen: 307

Ik ben het er mee eens (28%)
Ik ben het er mee eens, liever nog 24 uur per dag (32%)
Ik ben het er niet mee eens (38%)
Anders, ik licht het toe (2%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets het meest in de stad en eromheen, 50 mag, kom ik niet vaak boven.
Alle reacties Link kopieren
De verkeersdoden gaan ook per jaar weer omhoog wellicht helpt langzamer rijden om dat weer naar beneden te krijgen een beetje mee.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
12-11-2019 17:25
prima, zo veel tijd scheelt het niet, en het scheelt best veel brandstof.

alleen kunnen er met 100km/h minder auto's per uur op een wegvak, dus hopelijk zal dit niet meer file's geven. File rijden is namelijk erg vervuilend.

Bij een maximum snelheid van 100 Km per uur staan er juist minder files. Waar je nu 130 mag rijden er namelijk nog steeds idioten met 100 km per uur op de linkerbaan, waardoor er geremd moet worden en remmen zorgt voor remmen zorgt voor remmen zorgt voor files.
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
12-11-2019 17:26
De verkeersdoden gaan ook per jaar weer omhoog wellicht helpt langzamer rijden om dat weer naar beneden te krijgen een beetje mee.

Die verkeersdoden vallen toch vooral op de N wegen en binnen de bebouwde kom. Je weet wel, plekken waar zelden wordt geflitst omdat er niet genoeg op verdiend wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
12-11-2019 16:57
Het is een onzinnige maatregel die de stikstofuitstoot nauwelijks doet reduceren. Op papier mogelijk wel, maar daadwerkelijk niet. Van de totale kilometers die met een auto worden afgelegd, gebeurd dat slechts beperkt met een snelheid van 130 km/u. Deze maatregel maakt mij vooral duidelijk dat ze weer eens geen totaal idee hebben van waar ze mee bezig zijn in Den Haag. Er moet weer gepolderd worden en dan kom je tot halfbakken maatregelen.
Inderdaad, we rijden helemaal niet vaak 130 km per uur. Het mag maar zeer beperkt en op een aantal trajecten alleen in de avond en nacht.
Het reduceren van stikstof zal waarschijnlijk op deze manier niet opschieten.
Alle reacties Link kopieren
Het zal ook veel ongelukken en files schelen. Beiden worden veroorzaakt door snelheidsverschillen. Bijvoorbeeld een vrachtwagen die 85 rijdt en een auto die 125 rijdt of het invoegen met een snelheid die beduidend lager ligt dan 130.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-11-2019 17:30
Die verkeersdoden vallen toch vooral op de N wegen en binnen de bebouwde kom. Je weet wel, plekken waar zelden wordt geflitst omdat er niet genoeg op verdiend wordt.
De meeste ongelukken hebben geen dodelijke afloop maar veroorzaken wel veel fileleed.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-11-2019 17:29
Bij een maximum snelheid van 100 Km per uur staan er juist minder files. Waar je nu 130 mag rijden er namelijk nog steeds idioten met 100 km per uur op de linkerbaan, waardoor er geremd moet worden en remmen zorgt voor remmen zorgt voor remmen zorgt voor files.
Volgens mij rijden er nog net iets meer idioten links 160 die moeten remmen als iemand 130 rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
12-11-2019 17:34
Volgens mij rijden er nog net iets meer idioten links 160 die moeten remmen als iemand 130 rijdt.
Ook dat. En er wordt veel te vaak van rijstrook gewisseld, ook dat veroorzaakt afremmen en dus weer files.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-11-2019 17:30
Die verkeersdoden vallen toch vooral op de N wegen en binnen de bebouwde kom. Je weet wel, plekken waar zelden wordt geflitst omdat er niet genoeg op verdiend wordt.
Ja, op de N-wegen. Waar iedereen precies weet waar de flitsers staan.
Alle reacties Link kopieren
Ja en lekker zit te appen achter het stuur.
Op de snelweg enorm veel bumperklevers.
Korte lontjes die anderen geen meter ruimte gunnen.

Ik vind het eigenlijk nog meevallen met de ongelukken als je ziet hoe het er af en toe aan toe gaat.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-11-2019 17:30
Die verkeersdoden vallen toch vooral op de N wegen en binnen de bebouwde kom. Je weet wel, plekken waar zelden wordt geflitst omdat er niet genoeg op verdiend wordt.
Dat dacht ik niet hoor, iets met mobiele telefoon enzo... officieel is dat niet de reden, maar er is een stijgende lijn ook op snelwegen...
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
12-11-2019 17:34
Volgens mij rijden er nog net iets meer idioten links 160 die moeten remmen als iemand 130 rijdt.
Als dat zo is, dan wordt het met 100 km per uur nog gevaarlijker, want degenen die nu 160 rijden blijven dat gewoon doen. Nou ja, 149, anders zijn ze hun rijbewijs kwijt als ze gepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-11-2019 17:29
Bij een maximum snelheid van 100 Km per uur staan er juist minder files. Waar je nu 130 mag rijden er namelijk nog steeds idioten met 100 km per uur op de linkerbaan, waardoor er geremd moet worden en remmen zorgt voor remmen zorgt voor remmen zorgt voor files.
Ik kom berichten waar experts 90 km/u als ideaal zien als het druk is:

https://www.dvhn.nl/groningen/Maximum-s ... 01550.html

Wat ik mij wel afvraag: Helpt die snelheidsverlaging ook in het echt als we in de spits toch al vrijwel geen 130 rijden?
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
12-11-2019 17:39

Op de snelweg enorm veel bumperklevers.
Korte lontjes die anderen geen meter ruimte gunnen.
Ja, dat vooral. Mensen die de maximum snelheid zouden willen rijden moeten maar verplicht achter een vrachtwagen blijven hangen, want owee als zo'n meneertje eens moet afremmen van 160 naar 130. Hele file achter de vrachtwagen omdat zo'n sukkeltje moet racen.
Alle reacties Link kopieren
Dat dit de oplossing gaat zijn tegen het stikstofprobleem, nee. Maar die ene alles-oplossende oplossing is er ook niet. Dus dan maar een hoop kleine oplossingen die allemaal een beetje doen. Dit lijkt me dus een goed begin.

Voor de mensen die zeggen dat het onzin is omdat je toch al bijna nooit 130 kunt rijden... als je het toch al bijna niet kon, dan maakt dit ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
12-11-2019 17:42
Ja, dat vooral. Mensen die de maximum snelheid zouden willen rijden moeten maar verplicht achter een vrachtwagen blijven hangen, want owee als zo'n meneertje eens moet afremmen van 160 naar 130. Hele file achter de vrachtwagen omdat zo'n sukkeltje moet racen.
Hij remt maar hoor. Of gas los met enig verkeersinzicht.
Alle reacties Link kopieren
Op zich rijdt 100 (of 110 ;) ) best relaxed. Maar ik kan bijna altijd gewoon 130 rijden op het stuk snelweg naar mijn werk en zou er dus wel degelijk op achteruitgaan qua reistijd.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t kut. Naar mn ouders doe ik er nu een kwartier langer over.

Jaag die minder dan 10km van t werk wonende forenzen maar uit de auto in de randstad. Ga fietsen ipv met zn alle in de file staan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
12-11-2019 17:58
Jaag die minder dan 10km van t werk wonende forenzen maar uit de auto in de randstad. Ga fietsen ipv met zn alle in de file staan.
Op werk kon ik geen fietsvergoeding krijgen maar als ik met de auto of bus wel. Fietsen is fijn maar kan me voorstellen dat mensen dan voor auto of bus kiezen, maar ik ben er niet uit of ik het eens ben met die keus.
malibu82 schreef:
12-11-2019 17:54
Op zich rijdt 100 (of 110 ;) ) best relaxed. Maar ik kan bijna altijd gewoon 130 rijden op het stuk snelweg naar mijn werk en zou er dus wel degelijk op achteruitgaan qua reistijd.
Ik vind het tijdsverschil altijd verrassend weinig. Je moet echt wel enorme afstanden rijden, wil je een substantiele tijdswinst pakken.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
12-11-2019 17:47
Dat dit de oplossing gaat zijn tegen het stikstofprobleem, nee. Maar die ene alles-oplossende oplossing is er ook niet. Dus dan maar een hoop kleine oplossingen die allemaal een beetje doen. Dit lijkt me dus een goed begin.

Voor de mensen die zeggen dat het onzin is omdat je toch al bijna nooit 130 kunt rijden... als je het toch al bijna niet kon, dan maakt dit ook niet uit.
Met het oog op stikstof is er een oplossing die het direct oplost. Flink de bezem door de Natura 2000 gebieden.


Als uit onderzoek blijkt dat 90 ideaal is bij drukte vind ik dat prima, maar daar zijn dan de matrix borden voor (waar inderdaad niemand zich aan houdt).
Wennas schreef:
12-11-2019 18:15
Met het oog op stikstof is er een oplossing die het direct oplost. Flink de bezem door de Natura 2000 gebieden.


Als uit onderzoek blijkt dat 90 ideaal is bij drukte vind ik dat prima, maar daar zijn dan de matrix borden voor (waar inderdaad niemand zich aan houdt).
Waarom zou je je er niet aan houden? Zat mensen, die gewoon de aangegeven snelheden rijden.
Alle reacties Link kopieren
Pff wordt dat ritje van 3 uur een rit van bijna 4 uur.
Nou ja ik rij waarschijnlijk wat te hard en ben bereid de boete te betalen.
Symboolmaatregel om de burger te laten denken dat we allemaal een steentje bijdragen. In werkelijkheid zet het natuurlijk nauwelijks zoden aan de dijk. Behalve voor de staatskas dan. Als snelheidsovertredingen een milieudelict worden gaan de boetes vast flink omhoog. Ben benieuwd naar de rest van de maatregelen om het stikstofprobleem op te lossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven