Mazelenuitbraak op kdv Den Haag

02-04-2019 08:16 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/2278609

Ik word hier zo boos van. En ook van dat ze niet willen zeggen welk KDV. Privacy is leuk, maar veiligheid weegt m.i. zwaarder.

Van mij mag deze gauw ingaan:

https://d66.nl/wetsvoorstel-vaccineren-kinderopvang/
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 11:21
Reden: Toevoeging
21.85% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 09:14
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.

Ook is dit een natuurlijk fenomeen; teveel mensen op een te klein stuk aarde, door ziektes worden de 'zwakkeren' uitgeroeid en neemt het aantal mensen af.
Jäaaaaa... daar is ie, de vluchtelingenstroom
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
02-04-2019 09:16
Niet sommigen hadden geluk, maar sommigen hadden pech. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld polio of meningitis.
Oké en als het jouw kind of kleinkind is dat pech heeft door iemand die denkt het beter te weten dan artsen? Is het dan pas tijd om hysterisch te doen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
02-04-2019 09:18
Jäaaaaa... daar is ie, de vluchtelingenstroom
Idd :facepalm:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
ChristianeF schreef:
02-04-2019 09:14
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.

Ook is dit een natuurlijk fenomeen; teveel mensen op een te klein stuk aarde, door ziektes worden de 'zwakkeren' uitgeroeid en neemt het aantal mensen af.
En mensen uit Nederland gaan op vakantie naar verre oorden en nemen ziektes mee. Als Henk en Ingrid gezellig naar Thailand of Indonesië gaan kunnen ze ook met mazelen terug komen.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 09:14
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.

Ook is dit een natuurlijk fenomeen; teveel mensen op een te klein stuk aarde, door ziektes worden de 'zwakkeren' uitgeroeid en neemt het aantal mensen af.
Nee, een van die kinderen was op reis geweest naar een land waar mazelen heerste en heeft vervolgens anderen besmet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 09:14
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.

geen enkel probleem, als je ingeënt bent
Alle reacties Link kopieren
Ik las een stukje over dit geval waarin stond dat steeds meer ouders hun kinderen niet inenten vanwege hun geloof. Anti-vax is een geloof?!?
ChristianeF schreef:
02-04-2019 09:14
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.

Ook is dit een natuurlijk fenomeen; teveel mensen op een te klein stuk aarde, door ziektes worden de 'zwakkeren' uitgeroeid en neemt het aantal mensen af.
Onzin. De vaccinatiegraad is te laag. Dat komt door de antivaxgekkies
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 09:19
Oké en als het jouw kind of kleinkind is dat pech heeft door iemand die denkt het beter te weten dan artsen? Is het dan pas tijd om hysterisch te doen?
Mijn kinderen zijn gewoon gevaccineerd, dus niet aan de orde. Maar in het algemeen gesproken: de complicaties kunnen zeer ernstig zijn, maar de kans op ernstige complicaties is klein. En met het geringe aantal besmette kinderen nu, is statistisch de kans dat er een kind iets aan overhoudt minimaal.

Maakt het nog niet leuk natuurlijk, ik zou er als ouder ook niet volledig gerust op zijn als mijn kind mazelen had. Maar vooralsnog is er nog geen reden voor paniek.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
02-04-2019 09:13
Ik ben pro-vaccinatie, maar je kunt ook doorslaan hè. Ik ben ook veertigplus en heb als kind zowel de mazelen als de bof gehad. Zoals de meeste kinderen ben ik er een paar dagen beroerd van geweest en heb ik er niks aan overgehouden. Grote kans dat dit met deze Haagse kinderen ook het geval zal zijn.

Niet zo hysterisch doen hoor, dat kan altijd nog.
Als een kind onder de vijf mazelen krijgt, heeft het 28% kans om in het ziekenhuis te belanden met longontsteking

Andere gevaren:
- Hersenbeschadiging
- Doofheid
- Overlijden

de bof is meestal ongevaarlijk, maar als hij toeslaat is het een enorm risico:
- Meningitis
- Doofheid
- Hersenontsteking
- Orchitis (ontsteking van de testikels) of Oophoritis (ontsteking eierstokken)
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 08:27
Ik hoop zó dat dit dan zo´n ouder wordt die daarna zegt 'Had ik mijn kind maar ingeënt', als signaal naar andere anti-vaxxers.
Je kan dit van een niet ingeënte volwassene krijgen. En mijn dochter had alle inentingen gehad maar nergens antistoffen voor aangemaakt, zou het dan mijn schuld geweest zijn dat ze het kreeg. Een inenting is niet 100 procent garantie.!!!!
lilalinda schreef:
02-04-2019 09:29
geen enkel probleem, als je ingeënt bent
Wel dus je kan het nog steeds krijgen, mijn dochter kreeg ook HIB na alle inentingen!
Daarna alles nog een keer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Waar haal je dat cijfer vandaan? Ik lees 1-5 procent namelijk.

En de andere bijwerkingen die jij noemt zijn hartstikke ernstig, maar gelukkig weinig voorkomend.

Waarmee ik dus, nogmaals, niet wil zeggen dat er niks aan de hand is. Alleen vind ik sommige reacties hier nogal overtrokken overkomen. That's it.
MollyMalone schreef:
02-04-2019 09:32
Mijn kinderen zijn gewoon gevaccineerd, dus niet aan de orde. Maar in het algemeen gesproken: de complicaties kunnen zeer ernstig zijn, maar de kans op ernstige complicaties is klein. En met het geringe aantal besmette kinderen nu, is statistisch de kans dat er een kind iets aan overhoudt minimaal.

Maakt het nog niet leuk natuurlijk, ik zou er als ouder ook niet volledig gerust op zijn als mijn kind mazelen had. Maar vooralsnog is er nog geen reden voor paniek.
Juist statistiek laat zien dat mazelen iets is dat je moet vrezen
Ik ben absoluut voor vaccineren, maar anti heksenjacht. Wat mij betreft hoeft dus niet heel Nederland te weten wie dat besmette kind is en op welk kinderdagverblijf.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
02-04-2019 10:01
Ik ben absoluut voor vaccineren, maar anti heksenjacht. Wat mij betreft hoeft dus niet heel Nederland te weten wie dat besmette kind is en op welk kinderdagverblijf.
Niet heel nederland, maar als je er vlakbij woont en een kind tussen de 6-14 maanden hebt.. of een kind dat om andere reden niet ingeënt is..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 10:06
Niet heel nederland, maar als je er vlakbij woont en een kind tussen de 6-14 maanden hebt.. of een kind dat om andere reden niet ingeënt is..
Maar wat ga je dan doen? Nooit meer naar buiten?
De ouders van het betreffende kdv zijn op de hoogte gesteld en dat zou genoeg moeten zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dreamer schreef:
02-04-2019 08:44
Je wenst dus een kind dood of invalide? Dat vind ik nogal wat.
Nee. Ik zou me al erg schuldig voelen dat mijn ongevaccineerde kind baby's die nog niet tegen mazelen gevaccineerd konden zijn heeft besmet. Zou voor mij voldoende reden zijn om mijn keuze mbt niet vaccineren te herzien.

Tegelijkertijd ben ik geen anti-vaxxer en misschien zit iemand die denkt dat het doormaken van kinderziektes goed is voor je weerstand en wel helemaal niet met het schuldgevoel dat ik zoi hebben.
lattemachiato schreef:
02-04-2019 08:53
Wat een onzin, als je een virusje hebt opgelopen moeten vaccinaties ook uitgesteld worden. Of als je aan de chemo zit, prednison etc etc. Als je allergisch bent voor kippe-ei kun je veel vaccinaties ook niet krijgen. En dan is er ook nog een klein percentage dat niet immuun raakt van de vaccinatie.
Juist voor deze mensen is het zo belangrijk dat iedereen om hun heen wel ingeënt is. Om dus aan te nemen dat het anti-vaxxers waren is wel erg voorbarig.
Dit klopt niet. Alleen in de BMR zit iets, waar kinderen met kippenei allergie mogelijk op kunnen reageren. Maar doorgaans krijgen de meeste kinderen met kippen ei allergie gewoon alle vaccinaties. Bij ernstige reactie op kippenei zoals anafylaxie gebeurt de BMR bij kinderen onder toezicht in het ziekenhuis. Maar dat lees ik eigenlijk zelden.
Malagueña schreef:
02-04-2019 10:06
Niet heel nederland, maar als je er vlakbij woont en een kind tussen de 6-14 maanden hebt.. of een kind dat om andere reden niet ingeënt is..
En hoe stel je je dat verder voor?
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
02-04-2019 10:07
Maar wat ga je dan doen? Nooit meer naar buiten?
De ouders van het betreffende kdv zijn op de hoogte gesteld en dat zou genoeg moeten zijn.
Mijn kind vervroegd inenten..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
02-04-2019 10:17
En hoe stel je je dat verder voor?

Precies dit. Er zijn wel ziektes waarvoor een verplichte quarantaine is besloten; artsen en epidemiologen berekenen voor die beslissing hoe groot de besmettingskans is en hoe erg de gevolgen zijn als iemand besmet wordt. De mazelen is niet een van die ziektes. Het is een ziekte met een potentieel naar verloop en hij is uitermate besmettelijk, maar de risico's op zo'n naar verloop zijn te klein om mensen onder dwang uit de samenleving te halen. Dat doen, of zelfs voorstellen zoiets te doen is buitenproportioneel.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
02-04-2019 10:24
Precies dit. Er zijn wel ziektes waarvoor een verplichte quarantaine is besloten; artsen en epidemiologen berekenen voor die beslissing hoe groot de besmettingskans is en hoe erg de gevolgen zijn als iemand besmet wordt. De mazelen is niet een van die ziektes. Het is een ziekte met een potentieel naar verloop en hij is uitermate besmettelijk, maar de risico's op zo'n naar verloop zijn te klein om mensen onder dwang uit de samenleving te halen. Dat doen, of zelfs voorstellen zoiets te doen is buitenproportioneel.
Maar wie stelt dat voor dan?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 10:26
Maar wie stelt dat voor dan?

Ik denk dat wanneer je openbaar maakt wie precies besmet is met de mazelen, er een situatie ontstaat van collectieve uitsluiting. Dat is voor de mazelen een buitenproportionele maatregel.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
02-04-2019 09:41
Je kan dit van een niet ingeënte volwassene krijgen. En mijn dochter had alle inentingen gehad maar nergens antistoffen voor aangemaakt, zou het dan mijn schuld geweest zijn dat ze het kreeg. Een inenting is niet 100 procent garantie.!!!!
Daarom is het juist belangrijk dat de vaccinatiegraad hoog is: dan zijn kinderen zoals die van jou door de groepsimmuniteit ook beschermd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven