Neoliberalisme en het failliet van links.

31-10-2019 14:23 140 berichten
Het is een lange zit, maar dik de moeite waard voor hen die in- en overzicht van het hebben van de afgelopen eeuw leuk en interessant vinden.
Vind het ook wel interessant hoe jullie erover denken.

https://www.vn.nl/link-is-niet-meer-lin ... 9XVCsns8Sg
S-Meds schreef:
01-11-2019 22:27
volgens mij weet jij het verschil niet tussen links en links extremisme
Dit is het gevolg van decennialange indoctrinatie tegen alles dat een beetje links ruikt.
Echt, mensen zijn zo overtuigt van die ongein dat ze niet eens wetenschappelijke onderzoeken willen lezen die of het tegendeel bewijzen of de boel nuanceren, want stel je voor dat het hout snijdt...
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-11-2019 23:25
Reden: provoceren
99.46% gewijzigd
Mouthgard schreef:
01-11-2019 22:32
Klopt. Maar ook dan blijft het beeld hetzelfde. En nu niet komen met staatjes die 'toevallig' 9-11 met 3.000 doden niet meetelt.

We hebben een echt groot probleem in de wereld, en dat heet islam en hun extremistische volgelingen. Het Midden Oosten ligt erdoor in puin met miljoenen slachtoffers, in Indonesië verdwijnen de mensenrechten in het drijfzand van de sharia, en hier moeten we door de baardmannen onze deodorant thuislaten als we een vliegtuig in stappen.

Overigens moeten we inderdaad ook oog blijven houden voor extreem rechts, want die ziet door de weerzin tegen islam extremisme hun fanbase ook weer toenemen.
nee beeld blijft niet hetzelfde
Mouthgard schreef:
01-11-2019 22:32
Klopt. Maar ook dan blijft het beeld hetzelfde. En nu niet komen met staatjes die 'toevallig' 9-11 met 3.000 doden niet meetelt.

We hebben een echt groot probleem in de wereld, en dat heet islam en hun extremistische volgelingen. Het Midden Oosten ligt erdoor in puin met miljoenen slachtoffers, in Indonesië verdwijnen de mensenrechten in het drijfzand van de sharia, en hier moeten we door de baardmannen onze deodorant thuislaten als we een vliegtuig in stappen.

Overigens moeten we inderdaad ook oog blijven houden voor extreem rechts, want die ziet door de weerzin tegen islam extremisme hun fanbase ook weer toenemen.
Dit is een topic over het neoliberalisme en het failliet van links aldus behoren rants over moslims hier niet thuis, ik stel dan ook voor dat als je behoefte hebt om de discussiëren over de islam en haar aanhangers, dat je dan een topic daarover opent.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelschaap schreef:
01-11-2019 22:21
Dat er minder linkse terroristen zijn, betekent niet dat extreem links minder gevaarlijk is. Kortzichtige, grenzeloze empathie voor vluchtelingen en minachting voor de eigen cultuur kunnen rampzalig uitpakken. Als deze groep niet kan of wil integreren zit je opgescheept met een parallele samenleving van mensen met antidemocratische gedachten en waarden die volkomen in strijd zijn met de West Europese. Dat is een angst van rechts die ik volkomen gegrond vind.
het zijn de linkse reddingsschepen die koste wat kost europa om zeep wil helpen met hun zogezegd reddingsacties! meer een watertaxi terwijl de afrikaanse havens dichterbij zijn en geen problemen zijn. migranten denken van kom we gaan in een schammele boot naar europa want die van oceanvikings zullen wel stom genoeg zijn van ons op te pakken. wat gebeurt er? ze blijven komen die schepen kunnen niet overal tegelijk zijn met als gevolg er steeds meer en meer verdrinken. en kusten van italie en griekenland overspoeld worden!
opgedrongen migratie werkt niet!
Cateautje schreef:
01-11-2019 22:35
Dit is een topic over het neoliberalisme en het failliet van links aldus behoren rants over moslims hier niet thuis, ik stel dan ook voor dat als je behoefte hebt om de discussiëren over de islam en haar aanhangers, dat je dan een topic daarover opent.
eens, ik ben ook zo klaar met dat rechtspopulistische gebral
Alle reacties Link kopieren
in mijn ogen niks gevaarlijker dan linkse blanke man! het zijn zij die ook kost wat kost isis moeders en strijders terug naar hier willen halen met als gevolg die na paar jaar terug vrij rond lopen, hier worden ze belange niet zo berecht als in de islamitische landen!
ECHT HOOR, WIE HIER NOG EEN KEER OFFTOPIC GAAT OVER MOSLIMS OF LINKS EXTREMISME STAF IK.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-11-2019 22:35
Dit is een topic over het neoliberalisme en het failliet van links aldus behoren rants over moslims hier niet thuis, ik stel dan ook voor dat als je behoefte hebt om de discussiëren over de islam en haar aanhangers, dat je dan een topic daarover opent.
Sorry, maar als Meds met feitelijke onjuistheden komt strooien om islamitisch geweld goed te praten, kan ik het niet laten.
:hihi:

Verder verwijs ik graag naar dit interview:

https://www.rtlz.nl/opinie/video/486175 ... -suicidaal
Jammer c’too het was leuk geprobeerd met een link naar een interessant item. Helaas neemt de geen stijl brigade het weer over met hun moslimhaat.
Alle reacties Link kopieren
teveel waarheid in he dan begint andere kant met schelden en dreigingen.
Jawel M'ds, maar het was het proberen waard, immer.
Ik ga het morgen lezen Cateau!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-11-2019 22:37
eens, ik ben ook zo klaar met dat rechtspopulistische gebral
Dat heb ik met dat gezwets over 'witte mannen'.
Cateautje schreef:
01-11-2019 22:42
Jawel M'ds, maar het was het proberen waard, immer.
never give up sis
Mouthgard schreef:
01-11-2019 22:42
Dat heb ik met dat gezwets over 'witte mannen'.
Dat is evengoed kut
Murrmurr schreef:
01-11-2019 22:42
Ik ga het morgen lezen Cateau!
Ja, doe maar, is de moeite waard. :)
Nu de Nederlandse overheid toch echt moet gaan dealen met de CO2 wetten kan het politiek nogal raar gaan schuiven. Er moet nu zware keuzes gemaakt worden, gaan we huizen bouwen, vlees duurder, langzamer rijden, infrastructuur, dijken bouwen, zware industrie, alles is in elkaar verweven. De standpunten worden veel duidelijker voor kiezers dan ooit.

Als maatregelingen direct impact hebben op het leven van de kiezer dan krijg je automatisch veel meer stemmers die normaal wegblijven omdat ze zich niet betrokken voelen bij de onderwerpen.

Ik kies voor de partij die de vervuiler laat betalen maar dat zal waarschijnlijk arbeidsplaatsen kosten, ik kies voor woningen boven snelwegen en veeboeren boven dijkverzwaring, maar misschien is dat de partij die ook tegen abortus is en euthanasie.

Normaal zouden de meeste stemmers door de laatste 2 punten niet op die partij stemmen maar als je zelf geen huis kan kopen, werkt op kantoor en je eet nog steeds vlees......Dan kan de SGP zomaar een heel grote partij worden.

De toekomst wordt politiek gezien wat mij betreft eindelijk interessant en populisme bedrijven wordt een stuk moeilijker als het puur om milieuwetgeving gaat.
Alle reacties Link kopieren
Stuk van VN even gelezen.

Hij had ook 'ik vind rechts fout, links goed' kunnen schrijven. Was korter geweest.

Hele rare beschouwing van wat zogenaamd links of rechts is.
Vergis je niet Geronimo, er zijn legio mensen die het zal roesten, die hele stikstoftoestand en blijven kijken naar hun eigen gemak, portemonnee en het feit dat ze toch al het ideale dak boven hun hoofd hebben en die zullen blijven kiezen voor 130 over de rijksweg, de beste prijs voor grijze stroom, veel vlees eten en verre vliegvakanties en ik vrees dat dat toch de meerderheid zal blijken, want zolang ons het water niet letterlijk tot aan de lippen staat, zal het vast en zeker allemaal wel meevallen.
Mouthgard schreef:
01-11-2019 22:51
Stuk van VN even gelezen.

Hij had ook 'ik vind rechts fout, links goed' kunnen schrijven. Was korter geweest.

Hele rare beschouwing van wat zogenaamd links of rechts is.
Tja, dat is het verschil tussen even lezen en het hele stuk van voor naar achter begrijpend lezen. Ik gaf in de OP al aan dat het een lange zit is, knap dus dat jij dat eventjes in een paar minuten doet.
Alle reacties Link kopieren
ik neem aan dat al die co2 klagers hier hun auto aan de kant hebben gezet, en de bus of de fiets nemen in de plaats, dat ze niet maandelijks naar de pimark gaan en nog nooit gaan skiën of naar de verre zon zijn geweest! en om de zoveel tijd de nieuwste smartphone!
Alle reacties Link kopieren
Ik was eigenlijk wel benieuwd of S-Meds vindt of er zoiets als extreem links bestaat. En of links beleid op geen enkele manier gevaarlijk of onrechtvaardig kan zijn. Inhoudelijk ging je niet in op het voorbeeld van onbegrensde immigratie zonder integratie.

Lijkt me redelijk on topic. Het artikel roept op tot een radicaal-linkse beweging als vervanging van het slappe neoliberalisme waartoe linkse partijen de afgelopen decennia gereduceerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-11-2019 22:57
Tja, dat is het verschil tussen even lezen en het hele stuk van voor naar achter begrijpend lezen. Ik gaf in de OP al aan dat het een lange zit is, knap dus dat jij dat eventjes in een paar minuten doet.
Ik citeer:

In BIJ1 vinden ze een nieuwe publieke taal van antiracisme, ontwikkeld door intellectuelen als Quinsy Gario, Gloria Wekker, Anousha Nzume en Seada Nourhussen.

Sorry. 'Intellectuelen.' :rofl:
Waar zijn die universitaire graden in filosofie, rechten, iets medisch desnoods dan? Of schotschriften waar een uitzonderlijk talent blijkt? Kennelijk is 'racisme!' gillen al genoeg om als 'intellectueel' te worden gezien door de schrijver.
Het hele artikel is geen politieke beschouwing, maar een rant tegen alles wat tegen globalistisch links is.

De eindconclusie is ook stom. In Denemarken heeft links zich hervonden. En direct de harten weten te veroveren.

https://www.parool.nl/wereld/ruk-naar-r ... ~bfe04a6d/
mouthgard wijzigde dit bericht op 01-11-2019 23:12
13.29% gewijzigd
Mouthgard schreef:
01-11-2019 23:04
Ik citeer:

In BIJ1 vinden ze een nieuwe publieke taal van antiracisme, ontwikkeld door intellectuelen als Quinsy Gario, Gloria Wekker, Anousha Nzume en Seada Nourhussen.

Sorry. 'Intellectuelen.' :rofl:
Waar zijn die universitaire graden in filosofie, rechten, iets medisch desnoods dan? Of schotschriften waar een uitzonderlijk talent blijkt? Kennelijk is 'racisme!' gillen al genoeg om als 'intellectueel' te worden gezien door de schrijver.
Het hele artikel is geen politieke beschouwing, maar een rant tegen alles wat tegen globalistisch links is.
Als je eerder had gelezen, het artikel en het topic, voordat je overging tot je rants, dan had je kunnen lezen hoe wij over dit deel denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven