Niet zo trots meer

10-09-2016 02:06 217 berichten
Dit zegt genoeg http://www.telegraaf.nl/b ... rt_politie_Zaandam__.html

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke2016 schreef op 12 september 2016 @ 12:22:

Nederlandse politie veel te soft, je moet in Turkije eens zo gaan provorceren: krijg je letterlijk met de stok.

Vind hier in NL de straffen ook te soft. Agenten kun je tegenaan schreeuwen en provoceren, ze mogen niet eens ingrijpen. Man als je in t buitenland dat flikt zit je in de bak en heb je een strafblad.Er is een leuk onderzoek gedaan naar in hoeverre Nederland nu echt 'soft' is en in hoeverre het zo ervaren wordt. Zo'n 75% (bron: https://www.rechtspraak.n ... paginas/strafrechter.aspx) vind wanneer gevraagd van wel. Echter bleek uit een verdiepend onderzoek dat mensen over het algemeen dezelfde of zelfs een mildere straf op zouden leggen dan een rechter (onderzoek: https://www.rechtspraak.n ... van-rechters-en-leken.pdf)
Ik zou ze in ieder geval géén buurthuis geven.

Dat gaan ze dan eerst maar eens met goed gedrag en inzet voor de buurt voor zich winnen.

Verder heb ik te doen met die agenten. Lijkt me ondoenlijk om in gesprek met sommige van deze gasten te blijven wanneer ze zo hun minachting laten blijken. Ik hoop dat ze de gasten die zich misdragen gewoon gelijk mee kunnen nemen naar bureau. En dan alleen in gesprek gaan met de jongens die wel normaal kunnen praten.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 12 september 2016 @ 09:51:

Ik snap sowieso dat hele Turkije gebeuren hier niet en vind het belachelijk dat zoiets kan. Net zo belachelijk als dat zootje ongeregeld uit Zaandam dat kan doen en laten waar het zin in heeft, want de politie doet niets. Ja, een beetje tof doen tegen die gasten, maar daar red je de wereld niet mee. Ik snap niet dat ze dat tuig niet aanpakken.Ik zag net die vlogger spuien over de burgemeester, de Tweede kamer enz.enz.Ik heb hem meteen afgezet. Had geen zin meer in zo'n omhooggeblazen scheldende neus.

Ik wens hem en zijn broeders een fijne reis naar Erdogan's-land (Erdogan, die trouwens nu weer vele burgemeesters heeft laten vervangen) en dat ze daar nog lang en gelukkig mogen leven.
LOEP ME MAAR aub.
Vrouwke 2016.

Is ook zo ik zeg Nederlanf het land va alle culturen behalve de Nederlandse cultuur.
quote:vrouwke2016 schreef op 12 september 2016 @ 12:24:

[...]

Dit heeft niets met racisme te maken. Weetje buitenlanders komen overal mee weg omdat ze dan roepen "jaaaa ik word gediscrimineerd" (terwijl ze zo lopen te provoceren als de neten) dus nee daarom is ingrijpen zo moeilijk. Totdat nederlandse jongeren dit doen (ook niet goed) en die worden wel estraft (ook maar goed ook dan)

Zie je het verschil?

We zijn TE bang om te discriminerenHeb je een bron welke die bewering bevestigd?
Hoeft niet kan zo wat voorbeelden opnoemen kijk maar naar het Sinterklaas feest.
Wat een helden (not)!

Die goser met zijn cameraatje is twee koppen groter dan Juliëtte. De rest komt die auto niet eens uit. (Nog grotere "helden".)

Toen ik het filmpje zag voelde ik de neiging om die goser eens even flink bij de oren te pakken en naar huis te meppen . (Oei, mamma spreekt )
Ik heb ze bij Pauw gezien. Dat zijn toch geen jongens meer. Het zijn volwassen kerels die piepen om een buurthuis, een plek om samen te komen. Ga werken, huur een flat en ga daar zitten. Ik erger me er echt kapot aan. En niemand doet iets.
VivaFleur, ik denk dat een gesprek aangaan met jongeren die zo wars zijn van de Nederlandse samenleving en de politie zo minachten niet gaat helpen. Wel ben ik het met je eens wat betreft het o zo gewenste buurthuis. Gewoon niet geven!

Dat ze de politie minachten snap ik wel, al keur ik het af. Ze kunnen doen wat ze willen, de politie belachelijk maken en er wordt toch niet tegen op getreden.

Enkeltje Insanbul wat mij betreft. Maar daar zullen die gasten wel geen zin in hebben. Stumperds.
quote:Emma95 schreef op 12 september 2016 @ 12:59:

Ik heb ze bij Pauw gezien. Dat zijn toch geen jongens meer. Het zijn volwassen kerels die piepen om een buurthuis, een plek om samen te komen. Ga werken, huur een flat en ga daar zitten. Ik erger me er echt kapot aan. En niemand doet iets.Dit is de aanpak van Zaanstad: https://zaanstad.raadsinformatie.nl/document/3124121/1

Of het een juiste aanpak is, is weer een ander vraagstuk. Maar dat "niemand iets doet" is dus niet correct.
Oh dat zijn die broeders van andere moeders met méér dan vriendschap. Internet memes zijn geboren: http://www.dumpert.nl/med ... 778281/op_een_shirt_.html
https://youtu.be/RrxdZ1gbyao

Walgelijk
LOEP ME MAAR aub.
Mmmm. Nu zijn ze eng. Maar als je in een ander topic aangeeft niet in zo'n buurt te willen wonen ben je veeleisend.

Dit soort gedrag zie je ook veel bij bepaalde metro stations in en rond amsterdam Ik ben zeker niet racistisch en discrimineer niet Maar dit soort groepjes óók van andere afkomst, zijn gewoon niet prettig om tegen te komen.

En het akelige is dat de tendens tegenwoordig heel erg is dat je er niets van mag zeggen als het jongens van een bepaalde afkomst zijn al zijn ze vaak wel van dezelfde herkomst en worden er vage termen als getint ed aan gegeven.
Wat doet die Q7 er toe?

Verder zijn het gewoon kansloze types waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
quote:divadevil schreef op 12 september 2016 @ 12:53:

Vrouwke 2016.

Is ook zo ik zeg Nederlanf het land va alle culturen behalve de Nederlandse cultuur.

Mijn god zeg.
quote:minnimouse schreef op 12 september 2016 @ 13:29:

Wat doet die Q7 er toe?

Verder zijn het gewoon kansloze types waar ik een gruwelijke hekel aan heb.Precies. Het gaat om hun gedrág, dát is gewoon onbeschoft. Wat heeft het nou te maken met hun uiterlijk of hun auto? Dit zijn gewoon asociale eikels, niets meer en niets minder. Sjonge.
quote:Hunniebunnie schreef op 12 september 2016 @ 13:30:

[...]

Precies. Het gaat om hun gedrág, dát is gewoon onbeschoft. Wat heeft het nou te maken met hun uiterlijk of hun auto? Dit zijn gewoon asociale eikels, niets meer en niets minder. Sjonge.

Inderdaad. Als het uiterlijk of een auto nu de kern tot de oplossing zou zijn, was het weer een ander verhaal. Maar hangjeugd, overlast etc. is bepaald geen nieuw probleem, noch is het een probleem wat uitsluitend onder een bevolkingsgroep voor komt.

Dat het stomvervelend gedrag is en het prettig zou zijn als die ongein eens afgelopen was lijkt mij vanzelfsprekend.
quote:nina1966 schreef op 12 september 2016 @ 13:26:

Mmmm. Nu zijn ze eng. Maar als je in een ander topic aangeeft niet in zo'n buurt te willen wonen ben je veeleisend.

Dit soort gedrag zie je ook veel bij bepaalde metro stations in en rond amsterdam Ik ben zeker niet racistisch en discrimineer niet Maar dit soort groepjes óók van andere afkomst, zijn gewoon niet prettig om tegen te komen.

En het akelige is dat de tendens tegenwoordig heel erg is dat je er niets van mag zeggen als het jongens van een bepaalde afkomst zijn al zijn ze vaak wel van dezelfde herkomst en worden er vage termen als getint ed aan gegeven.Getint zeg ik omdat ik niet weet van welke afkomst ze komen kan Turks zijn maar net zo goed Marokkaans.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 12 september 2016 @ 13:01:

VivaFleur, ik denk dat een gesprek aangaan met jongeren die zo wars zijn van de Nederlandse samenleving en de politie zo minachten niet gaat helpen. Wel ben ik het met je eens wat betreft het o zo gewenste buurthuis. Gewoon niet geven!

Dat ze de politie minachten snap ik wel, al keur ik het af. Ze kunnen doen wat ze willen, de politie belachelijk maken en er wordt toch niet tegen op getreden.

Enkeltje Insanbul wat mij betreft. Maar daar zullen die gasten wel geen zin in hebben. Stumperds.

Wat zou de politie dan moeten of kunnen doen?

Rutte zegt zich kapot te ergeren, Van der Steur roept ook iets stoers, maar als een agent maar één vinger uitsteekt naar zo'n jongen duiken er allerlei (voor hen gratis) advocaten op die de betreffende agent aanklagen; die wordt dan op non-actief gezet of zo.
quote:divadevil schreef op 12 september 2016 @ 13:38:

[...]

Getint zeg ik omdat ik niet weet van welke afkomst ze komen kan Turks zijn maar net zo goed Marokkaans.

Meer tinten zijn er niet?

Dit soort uitspraken zorgt ervoor dat ik niet trots ben op ons land.
[quote]Hunniebunnie schreef op 12 september 2016 @ 13:52:

[...]

Dit soort uitspraken zorgt ervoor dat ik niet trots ben op ons land.[/quote]

Stel je niet aan!
I know! Dat is toch vreselijk? Ik dacht wel dat beledigen van een ambtenaar in functie een stevig iets was waar forse straffen op staan, maar blijkbaar valt minachten niet onder beledigen.
quote:VivaFleur schreef op 12 september 2016 @ 12:34:

Ik zou ze in ieder geval géén buurthuis geven.

Dat gaan ze dan eerst maar eens met goed gedrag en inzet voor de buurt voor zich winnen.

Verder heb ik te doen met die agenten. Lijkt me ondoenlijk om in gesprek met sommige van deze gasten te blijven wanneer ze zo hun minachting laten blijken. Ik hoop dat ze de gasten die zich misdragen gewoon gelijk mee kunnen nemen naar bureau. En dan alleen in gesprek gaan met de jongens die wel normaal kunnen praten.Of je bedenkt dat die gasten zich helemaal suf vervelen en dat dat bijdraagt aan hun aso-gedrag.
quote:theamuts schreef op 12 september 2016 @ 13:53:

[quote]Hunniebunnie schreef op 12 september 2016 @ 13:52:

[...]

Dit soort uitspraken zorgt ervoor dat ik niet trots ben op ons land.[/quote]

Stel je niet aan!Ik stel mij niet aan, ik denk anders dan jij. Kan. Mag.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 12 september 2016 @ 13:01:

Nee, ik bedoel ook vooral dat men niet op deze manier in gesprek hoeft te gaan. Als ze zo respectloos reageren en voornamelijk bezig zijn met het machtsspel dan heeft praten geen zin. Op dit moment krijgen ze vooral energie uit de strijd die ze, met politie en iedereen die hen lastig vindt, voeren. Wat mij betreft mogen ze deze jongens zonder waarschuwing direct naar huis sturen of meenemen naar bureau. Misschien dat dit tot de mogelijkheden behoort als ze een samenscholingsverbod van kracht laten gaan.

De jongeren die zich wel normaal kunnen gedragen en een normaal gesprek kunnen voeren daar kun je natuurlijk wel wat aandacht aan geven. Ik neem maar even aan dat ze niet állemaal onbeschoft zijn. Sommigen zijn ook gewoon buurkinderen, broertjes en neefjes die alleen komen kijken of er nog wat te beleven is.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven