Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:03
Lol, wie gelooft er nou mensen op hun woord? Er is een reden dat je te dik bent. Zoals ik al eerder zei: dik wordt je niet zomaar. Er zijn allerlei excuses te bedenken, maar het begint bij te weinig bewegen en teveel en te ongezond eten.
Zo, auto gewassen, bbq-spullen voor vanavond in huis en nu moet je de zatermiddag nog door?
Goed idee om hier gewoon dezelfde discussie nog een keer te gaan voeren.
Met vast weer allemaal briljant nieuwe inzichten.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Dreamer schreef:
21-06-2019 08:51
Ik heb jarelang 2x per week gezwommen, zwom een uur. Werd steeds slanker, ging steeds sneller :)

Toen ik weer aankwam zwom ik trouwens ook nog 2x per week. Nog steeds ging ik steeds sneller.
Overgewicht aanpakken of op gewicht blijven is ook niet alleen kwestie van bewegen. Het is ook kwestie van niet teveel eten/drinken en gezond eten/drinken. Het is dus en en. Niet of of.
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:15
Overgewicht aanpakken of op gewicht blijven is ook niet alleen kwestie van bewegen. Het is ook kwestie van niet teveel eten/drinken en gezond eten/drinken. Het is dus en en. Niet of of.
Wauw, wat een inzicht. Dank daarvoor.
Solomio schreef:
22-06-2019 14:14
Zo, auto gewassen, bbq-spullen voor vanavond in huis en nu moet je de zatermiddag nog door?
Goed idee om hier gewoon dezelfde discussie nog een keer te gaan voeren.
Met vast weer allemaal briljant nieuwe inzichten.
Ik wil graag de tip aanreiken om te gaan tuinieren. Voor onze boshommel dan hè. Schijnt ontzettend mindful te zijn en kun je uuuuren plezier aan beleven.
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:08
En dan vooral zelf van dat soort commentaren schrijven. Mij raak je er echt niet mee. Ik vind het vooral erg kinderachtig.
Welnee!
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:07
Nee hoor. Mensen die elkaar bedriegen, dat vind ik pas gemeen. De waarheid is gewoon dat overgewicht zijn oorzaak vindt in te weinig bewegen, te veel en te ongezond eten. Als dikke mensen zeggen dat ze wel genoeg wegen én gezond en niet teveel eten dan geloof ik ze niet. Waarom denk je dat hoger opgeleiden minder overgewicht hebben? Ze zijn vaak kritischer op hun eigen handelen en hebben meer gemak vervelende gewoontes bij te sturen.
Joh, echt? Geldt dat voor al hun vervelende gewoontes?
solomio wijzigde dit bericht op 22-06-2019 14:20
4.59% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:09
Klopt. Wat teveel is verschilt van persoon tot persoon. Daarom bestaat er ook een weegschaal.
Aha.
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:13
Ter verduidelijking: ik zeg ook niet dat het makkelijk is om jezelf zelfdiscipline aan te leren. Mensen met overgewicht hebben vaak moeite met kritisch kijken naar hun eigen handelen, kunnen er geen consequenties aan verbinden voor zichzelf en hebben alom moeite om balans te vinden in het leven. Dat zijn pittige zaken die enorm veel karakter vereisen om er wat aan te doen.

Alleen laten we de oorzaak van overgewicht niet verbloemen. Dat is gewoon te weinig bewegen, teveel en ongezond eten.
Wauw.
Solomio schreef:
22-06-2019 14:18
Wauw.

Ik denk dat hier geen beginnen aan is...
Lacuba schreef:
22-06-2019 14:23
Ik denk dat hier geen beginnen aan is...
Nope.
Solomio schreef:
22-06-2019 14:16
Wauw, wat een inzicht. Dank daarvoor.

Zo vernieuwend ook, had ik nog noooit van gehoord.

En verder: daar ging het niet over, maar oké
Later is nu
amarna schreef:
21-06-2019 16:09
Is dit plussize? Lamenielache!

En dat moet een afspiegeling zijn van vrouwen met overgewicht?
Die zouden echt niet meer risico lopen op diabetes, hart-en vaatziekten en gewrichtsslijtage dan slankere vrouwen!

Nee, volgens mij geven de plussize mannequins het beeld van de normale vrouw. Dat heet in de mode plussize dan. Ofzo
Later is nu
Bombus-Sylvarum schreef:
Lol, wie gelooft er nou mensen op hun woord? Er is een reden dat je te dik bent. Zoals ik al eerder zei: dik wordt je niet zomaar. Er zijn allerlei excuses te bedenken, maar het begint bij te weinig bewegen en teveel en te ongezond eten.

LOL waarom zou ik hier liegen?

En ja, waarom zou jij geloven wat er geschreven wordt. Je hele wereldbeeld in duigen, dat is zó sneu voor je :there:
Later is nu
Bombus-Sylvarum schreef:
Lol, wie gelooft er nou mensen op hun woord?
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 14:07
Nee hoor. Mensen die elkaar bedriegen, dat vind ik pas gemeen. De waarheid is ...

Ik zie een patroon .. en dat heeft niks te maken met gewicht maar wel met de ongezonde manier waarop jij in het leven staat. Misschien moet je een keer in de spiegel kijken en niet het figuur zien wat je hebt maar wat je slaat.
lilguinea schreef:
22-06-2019 14:16
Ik wil graag de tip aanreiken om te gaan tuinieren. Voor onze boshommel dan hè. Schijnt ontzettend mindful te zijn en kun je uuuuren plezier aan beleven.
Bij voorkeur dan ook veel bloemen planten en vergeet geen biologische zaden te kopen. Anders gaan de hommels (en andere insecten) sneller dood.
SHIFTY schreef:
22-06-2019 15:26
Ik zie een patroon .. en dat heeft niks te maken met gewicht maar wel met de ongezonde manier waarop jij in het leven staat. Misschien moet je een keer in de spiegel kijken en niet het figuur zien wat je hebt maar wat je slaat.
Wat wil je me laten zien, want eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waar je op doelt.
Iets met pet en daarboven...
Bombus-Sylvarum schreef:
22-06-2019 15:29
Wat wil je me laten zien, want eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waar je op doelt.

Je vindt het onnozel dat mensen er van uit gaan dat anderen oprecht zijn. Vervolgens vind je dat niet de waarheid zeggen gemeen is. Vervolgens kom je zelf hier wel even 'de waarheid' verkondigen.

Dat getuigt van een wereldbeeld waarbij jij anderen niet serieus neemt, er van uit gaat dan anderen bewust onoprecht zijn en daarmee opzettelijke anderen kwetsen en dat jij jezelf en jouw waarheid boven die van anderen vindt staan.

Dat wereldbeeld zal je zelf vast niet zo zien want zo ben jij niet en ik heb er uiteraard al helemaal geen verstand van hoe jij in elkaar steekt. Jij bent nobel en rechtvaardig. En dat anderen zo overgevoelig zijn als jij rechtschapen de enige waarheid verkondigt, ligt aan die anderen, duidelijk niet aan jou.

Dus kan je er met een gerust hart van uit gaan dat ik dit geheel onoprecht zeg, of sowieso geen gelijk heb, of niet weet waar ik over praat.
Solomio schreef:
22-06-2019 14:17
Joh, echt? Geldt dat voor al hun vervelende gewoontes?
Ja, natuurlijk. Daarom snuiven ze ook nooit coke, zuipen geen 2 flessen wijn per dag leeg en gaan ze ook nooit vreemd. Omdat ze zich onder controle kunnen houden..
Ik denk dat hier in dit topic wat mensen uitzondering op de regel zijn. Ze bewegen en eten precies hetzelfde als iemand met maat 38 maar hebben toch maar 50.

Dat kan. Door ziekte, medicatie of een fucked up systeem door jaren jojo-en en dieten bijvoorbeeld. Ik ben bevriend met iemand met een (chronische) psychiatrische aandoening die door de medicatie altijd dik wordt en blijft, mede doordat het de eetlust onbedwingbaar maakt.

Maar het is wel erg overdreven om te doen alsof het menselijk metabolisme voor elk gezond individu volstrekt anders is, er geen enkele gemene deler is en het voor alle dikkerds geen bal uitmaakt hoe weinig ze eten of bewegen. Voor de meeste mensen geldt natuurlijk wel degelijk dat meer bewegen en minder calorieën je laat afvallen. Iedereen heeft toch wel een vriendin of moeder die wel gewoon afgevallen is en slank kan blijven door de levensstijl aan te passen.

Jammer dat alleen die paar uitzonderingen bij wie blijkbaar niets helpt, hier reageren.
sakamanga schreef:
22-06-2019 16:10
Ja, natuurlijk. Daarom snuiven ze ook nooit coke, zuipen geen 2 flessen wijn per dag leeg en gaan ze ook nooit vreemd. Omdat ze zich onder controle kunnen houden..
Alleen veroordelen op een forum krijgen ze niet onder controle.
Bedjeindezon schreef:
22-06-2019 16:26
Ik denk dat hier in dit topic wat mensen uitzondering op de regel zijn. Ze bewegen en eten precies hetzelfde als iemand met maat 38 maar hebben toch maar 50.

Dat kan. Door ziekte, medicatie of een fucked up systeem door jaren jojo-en en dieten bijvoorbeeld. Ik ben bevriend met iemand met een (chronische) psychiatrische aandoening die door de medicatie altijd dik wordt en blijft, mede doordat het de eetlust onbedwingbaar maakt.

Maar het is wel erg overdreven om te doen alsof het menselijk metabolisme voor elk gezond individu volstrekt anders is, er geen enkele gemene deler is en het voor alle dikkerds geen bal uitmaakt hoe weinig ze eten of bewegen. Voor de meeste mensen geldt natuurlijk wel degelijk dat meer bewegen en minder calorieën je laat afvallen. Iedereen heeft toch wel een vriendin of moeder die wel gewoon afgevallen is en slank kan blijven door de levensstijl aan te passen.

Jammer dat alleen die paar uitzonderingen bij wie blijkbaar niets helpt, hier reageren.
Kijk naar de cijfers. Tot een kilo of 20 kan het, maar als het overgewicht eenmaal meer is lukt het vrijwel niemand meer om blijvend een gezond gewicht te krijgen.
Bedjeindezon schreef:

Precies dit.
Snowpink schreef:
22-06-2019 16:50
Precies dit.
Dit is een interessant psychologisch fenomeen: de dingen die je hier leest passen niet bij jouw mening. En in plaats van je mening opnieuw bekijken, ga je bedenken dat wat je hier leest de uitzonderingen zijn.
Klaar, kun je je mening fijn handhaven.

Maar..... stel nou dat wat je hier leest gewoon geldt voor het gros van de mensen met overgewicht?
Bedjeindezon schreef:

Maat 38 of maat 50 kun je niet 1 op 1 met elkaar vergelijken als in 38 is slank en 50 is dik.
Hangt tevens af van: lichaamslengte, spiersterkte, botopbouw en leeftijd.

Daarom vind sommige reacties in dit topic zo kortzichtig. Of er geen middenweg is tussen slank=gezond en overgewicht=doodvreten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven