Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
mabelle schreef:
08-07-2021 07:38
Nog geen nieuws.... vanmorgen gelijk op mn telefoon gekeken... ik blijf hopen op een goede afloop..
Ik denk dat het best nog wel even kan duren.
Het is allemaal sowieso speculatie. Ik zie hier voorbij komen dat de schutterzwakbegaafd is en als enige motief geld zou hebben gehad. Vergeet niet dat deze gaat in Polen ook al gezocht werd voor geweldsdelicten en vorige week ook al in Nederland werd gezocht voor bedreiging met een vuurwapen. Sommige mensen zijn slecht en kwaadaardig.
minnimouse schreef:
08-07-2021 08:15
Ik denk dat het best nog wel even kan duren.
Wat best een goed teken is.
Dat maakt het steeds waarschijnlijker dat hij in ieder geval overleeft en dat het nu afwachten is hoe erg de schade is.
polydox schreef:
08-07-2021 07:58
Je weet de achtergrond van de vermeende huurmoordenaar van Taghi die net opgepakt is? Gerel P?
Is dat een andere dan gisteren genoemd werd ? Dat was D. G
madamecannibale schreef:
08-07-2021 08:20
Het is allemaal sowieso speculatie. Ik zie hier voorbij komen dat de schutterzwakbegaafd is en als enige motief geld zou hebben gehad. Vergeet niet dat deze gaat in Polen ook al gezocht werd voor geweldsdelicten en vorige week ook al in Nederland werd gezocht voor bedreiging met een vuurwapen. Sommige mensen zijn slecht en kwaadaardig.
De vermoedelijke schutter was niet de Pool maar de Antilliaan die opgepakt is.
De Pool schijnt de bestuurder van de vluchtauto te zijn en werd volgens een Poolse krant inderdaad ook in Polen gezocht.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
madamecannibale schreef:
08-07-2021 08:20
De Pool heeft niet geschoten, dat was Delano G.
polydox schreef:
08-07-2021 07:58
Je weet de achtergrond van de vermeende huurmoordenaar van Taghi die net opgepakt is? Gerel P?

Vanuit die culturele hoek helpen de vele vaderloze gezinnen en autotitaire opvoedstijl niet echt mee, als je dat bedoelt.

En sociaal moet de muffe putlucht eruit. De ramen open. Gezinshulp durven accepteren. Niet wegkijken bij huiselijk geweld. Kinderen op sociale achterstand actief naar scholen brengen met andere sociale context. In contact brengen met helpende rolmodellen. Uitstralen dat leraar, politie, defensie mooie en goede beroepen zijn. Voorbeeld dan.
AnAppleADay schreef:
08-07-2021 08:21
Dat maakt het steeds waarschijnlijker dat hij in ieder geval overleeft en dat het nu afwachten is hoe erg de schade is.
Laten we het hopen :rose:
Hartverscheurend het verdriet van Berthie Verstappen. Ik begrijp dat de moeder van Nathalee Holloway ook gereageerd heeft. Vader Vaatstra was ook al zo aangegrepen. Arme mensen.
We weten dat daders vaak zwak begaafd zijn, en dat zij meestal in hun rol gemanipuleerd worden door een omgeving waarin men status verwerft door het begaan van (steeds ergere) misdaden. De “eer” is voor hen vaak belangrijker dan geld, waardoor de prijs van een huurmoord de afgelopen jaren flink is gedaald. Werden er vroeger vaak doorgewinterde buitenlanders ingehuurd voor veel geld, tegenwoordig zijn het vaak jonge jongens die in NL opgroeide en die het voor weinig geld of zelfs voor niks (vaak ten gevolge van dreiging of afpersing) doen.

Maar dat zegt natuurlijk allemaal niets over Delano G en zijn geestelijke gesteldheid en motieven. Alleen onderzoek kan uitwijzen wat hem bewoog.

Maar zeker is dat hij uit was op moord en niet op “afschrikken”. Je schiet niet 5x gericht, waaronder op het hoofd, als je iemand alleen een seintje wil geven.
AnAppleADay schreef:
Eerste wat ik in de ochtend doe, voorzichtig de nieuwspagina openen. Toen het niet in chocolade letters stond, zakten mijn schouders weer en dacht ik inderdaad dit.
Yildizlar2 schreef:
08-07-2021 08:27
Is dat een andere dan gisteren genoemd werd ? Dat was D. G
Ja. Andere dader en ander slachtoffer.
Moeten we hier nu echt mogelijke daderprofielen schetsen?
Ik ken Peter R. niet persoonlijk maar hij en zijn team waren internet speurders en in zijn vele programma's heeft hij méér dan eens laten weten dat hij zich stoorde, en niet zat te wachten op zelfbenoemde journalisten/criminologen die zijn werk op sociale media wel even dachten na te kunnen doen.
Schoenmaker houd je bij je leest.
Peter en zijn naasten hebben onze steun nodig, niet onze analyses.
On topic: ik ben geen boulevard fan maar de aflevering van gisteren heb ik wel gekeken. Heel aangrijpend.
AnAppleADay schreef:

Royce twitterde dat het onzeker is, en dat is vaak alles wat er te zeggen is over patiënten met hersenletsel.

Zoals al eerder werd uitgelegd, worden patiënten met hersenletsel vaak in coma gebracht, en dan neemt de techniek het functioneren van de vitale functies over, zodat de hersenen zoveel mogelijk worden ontlast en alle energie naar herstel kan gaan. Pas als de technische ondersteuning stapje voor stapje wordt afgeschaald, wordt ook beetje bij beetje duidelijk welke functies het lichaam nog zelfstandig uit kan voeren. En afhankelijk van het letsel kan er weken overheen gaan voordat ze daarmee beginnen.
Pindakaasjes schreef:
08-07-2021 09:00
Ik ken Peter R. niet persoonlijk maar hij en zijn team waren internet speurders en in zijn vele programma's heeft hij méér dan eens laten weten dat hij zich stoorde, en niet zat te wachten op zelfbenoemde journalisten/criminologen die zijn werk op sociale media wel even dachten na te kunnen doen.
On topic: ik ben geen boulevard fan maar de aflevering van gisteren heb ik wel gekeken. Heel aangrijpend.

En jij weet wat het beroep is van iedereen die hier post?.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Pindakaasjes schreef:
08-07-2021 09:00
Er is hier niemand die ‘denkt zijn werk wel even te kunnen doen’. Er wordt gewoon gepraat over de verdachten die overigens volop in het nieuws zijn.
Hou toch eens op met dat gezeur over wat je wel en niet mag zeggen in dit topic.
Niemand is er hier volgens mij op uit om Peter en zijn naasten onnodig te kwetsen. Er wordt gewoon gepraat over het nieuws: de moordaanslag en alles wat daarbij hoort.
Hamer schreef:
08-07-2021 08:46
Hartverscheurend het verdriet van Berthie Verstappen. Ik begrijp dat de moeder van Nathalee Holloway ook gereageerd heeft. Vader Vaatstra was ook al zo aangegrepen. Arme mensen.
Waar is dat item van Bauke Vaatstra te zien?
De knulligheid waarmee dit lijkt te zijn gebeurd verbaasd me zeer. Het scenario dat Taghi hierachter zit is natuurlijk niet vergezocht, maar vind het vreemd dat je zo iemand als Peter laat beschieten door een amateur. Zo groot als hij (helaas) is, pak je het toch serieuzer aan?
Uit de berichtgeving krijg ik niet de indruk dat die Poolse verdachte zich goed aan het voorbereiden was, een week geleden liep zijn vrouw toch met een wapen te zwaaien? Niet echt low profile.
Daarnaast liep het proces rondom Taghi de laatste weken behoorlijk wat knauwen op, in het voordeel van hem. Dus de timing vind ik ook opvallend.

Ik sluit ook niet uit dat Holleeder erachter zit. Zou slim zijn, iedereen wijst naar de mocro maffia en hij blijft uit het zicht. Gezien zijn geldgebrek (als je het boek en de serie mag geloven) vind ik zo'n amateur beter in dat beeld passen.

Hoe dan ook, ik hoop dat Peter spoedig en goed hersteld. En inderdaad over een paar jaar aan de tafel bij Jinek zegt zoals hier werd benoemd: 'Wat een prutser, zelfs met 5 kogels lukte het niet!'.
pepexx schreef:
08-07-2021 09:07
En jij weet wat het beroep is van iedereen die hier post?.

Pffffff.. :roll:

Niet alles geloven wat je leest hé.
https://www.gids.tv/video/351947/moeder ... g-is-video

Ik zit gewoon mee te huilen met Bertie, zo zielig dit :'(
Voor iedereen een groene tuin
Rijksmuseum schreef:
08-07-2021 09:25

Hoe dan ook, ik hoop dat Peter spoedig en goed hersteld. En inderdaad over een paar jaar aan de tafel bij Jinek zegt zoals hier werd benoemd: 'Wat een prutser, zelfs met 5 kogels lukte het niet!'.
Ik mag hopen eerder!
Pindakaasjes schreef:
08-07-2021 09:31
Pffffff.. :roll:

Loop je leeg?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
minnimouse schreef:
08-07-2021 09:08
Waar is dat item van Bauke Vaatstra te zien?
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vad ... weldenaar/
Voor iedereen een groene tuin
Revalideren na hersenletsel kost veel tijd, en restschade is er eigenlijk ook altijd wel. Bij de 1 meer dan bij de ander. Weer op tv verschijnen acht ik zelf klein, maar hopen op een wonder doe ik zeker.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven