Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
donderdag 8 juli 2021 om 09:47
Ik heb het nu drie keer gezien en heb ook alle drie de keren gehuild.GroenTuintje schreef: ↑08-07-2021 09:36https://www.gids.tv/video/351947/moeder ... g-is-video
Ik zit gewoon mee te huilen met Bertie, zo zielig dit![]()
donderdag 8 juli 2021 om 09:55
Ja, dit hoor ik hem dan graag zeggenRijksmuseum schreef: ↑08-07-2021 09:25De knulligheid waarmee dit lijkt te zijn gebeurd verbaasd me zeer. Het scenario dat Taghi hierachter zit is natuurlijk niet vergezocht, maar vind het vreemd dat je zo iemand als Peter laat beschieten door een amateur. Zo groot als hij (helaas) is, pak je het toch serieuzer aan?
Uit de berichtgeving krijg ik niet de indruk dat die Poolse verdachte zich goed aan het voorbereiden was, een week geleden liep zijn vrouw toch met een wapen te zwaaien? Niet echt low profile.
Daarnaast liep het proces rondom Taghi de laatste weken behoorlijk wat knauwen op, in het voordeel van hem. Dus de timing vind ik ook opvallend.
Ik sluit ook niet uit dat Holleeder erachter zit. Zou slim zijn, iedereen wijst naar de mocro maffia en hij blijft uit het zicht. Gezien zijn geldgebrek (als je het boek en de serie mag geloven) vind ik zo'n amateur beter in dat beeld passen.
Hoe dan ook, ik hoop dat Peter spoedig en goed hersteld. En inderdaad over een paar jaar aan de tafel bij Jinek zegt zoals hier werd benoemd: 'Wat een prutser, zelfs met 5 kogels lukte het niet!'.

donderdag 8 juli 2021 om 10:18
Je weet toch helemaal niet wat er gebeurd is? Je weet helemaal niet of er gericht op het hoofd is geschoten. De Vries kan ook hebben geprobeerd te vluchten en zijn lichaam zo klein mogelijk te maken. Kan zelfs de dader aangevallen hebben. Allemaal zaken die er voor kunnen zorgen dat een kogel bedoeld voor de schouder in het hoofd terecht kwam. Want we weten ook niet of de Vries 1x is geraakt of 5x.Nummer*Zoveel schreef: ↑08-07-2021 08:54We weten dat daders vaak zwak begaafd zijn
Maar zeker is dat hij uit was op moord en niet op “afschrikken”. Je schiet niet 5x gericht, waaronder op het hoofd, als je iemand alleen een seintje wil geven.
Al deze dingen maken het onmogelijk om zeker te weten wat het doel van de schutter was.
Let’s Go Brandon!
donderdag 8 juli 2021 om 10:38
Wat er bekend is, is dat hij van dichtbij geschoten is. Enkele seconden daarvoor zag je Peter nog lopen door de straat, dus het is heel snel gegaan. Geen tijd om uberhaupt na te denken over vluchten.
Ook was het met voorbedachte raden, hij wist wanneer Peter naar buiten zou lopen naar zijn garage, de dader heeft hem opgewacht.
Motieven weten wij niet, maar mensen die er veel meer bij betrokken zijn die hebben vast wel een zwaar vermoeden.
In 2019 vertelde Peter al dat hij op de dodenlijst stond bij Taghi, een bedreiging had gehad.
Ook was het met voorbedachte raden, hij wist wanneer Peter naar buiten zou lopen naar zijn garage, de dader heeft hem opgewacht.
Motieven weten wij niet, maar mensen die er veel meer bij betrokken zijn die hebben vast wel een zwaar vermoeden.
In 2019 vertelde Peter al dat hij op de dodenlijst stond bij Taghi, een bedreiging had gehad.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

donderdag 8 juli 2021 om 10:39
Omdat we het hier hebben over hoe de mocro maffia werkt en over dat veel criminelen een laag iq hebben (en allerlei problematiek die daarbij hoort), wat redelijk algemeen bekend is, zijn we ineens daderprofielen aan het schetsen?! Doe normaal hoor. Dat is trouwens niet eens echt meer nodig, aangezien er al een vermoedelijke schutter is gearresteerd.Pindakaasjes schreef: ↑08-07-2021 09:00Moeten we hier nu echt mogelijke daderprofielen schetsen?
Ik ken Peter R. niet persoonlijk maar hij en zijn team waren internet speurders en in zijn vele programma's heeft hij méér dan eens laten weten dat hij zich stoorde, en niet zat te wachten op zelfbenoemde journalisten/criminologen die zijn werk op sociale media wel even dachten na te kunnen doen.
Schoenmaker houd je bij je leest.
Peter en zijn naasten hebben onze steun nodig, niet onze analyses.
On topic: ik ben geen boulevard fan maar de aflevering van gisteren heb ik wel gekeken. Heel aangrijpend.
Dat is wat mij betreft net zo on topic als dat geklets over de boulevard-uitzending van gisteren.

donderdag 8 juli 2021 om 10:40
Ja dat is die vent die al eerder gevlucht was en nu dacht ik in Brazilië is opgepakt. Vermeende huurmoordenaar voor het syndicaat.

donderdag 8 juli 2021 om 10:44
Ik meende meer dat het niet uitzonderlijk is dat Taghi samenwerkt met iemand van Antilliaanse afkomst. Maar het klopt dat er in die hoek relatief meer criminaliteit en ook zware criminaliteit zit, als je de cijfers bekijkt, en dat daar serieus gekeken moet worden naar betere randvoorwaarden voor de jeugd om op in op te groeien.Macarinata schreef: ↑08-07-2021 08:35Vanuit die culturele hoek helpen de vele vaderloze gezinnen en autotitaire opvoedstijl niet echt mee, als je dat bedoelt.
donderdag 8 juli 2021 om 10:45
Ja, en o.a. door te praten over amateurisme.
Ja. Vermoedelijke.
Ieder haar of zijn coping.
donderdag 8 juli 2021 om 10:51
Claudia2010 schreef: ↑07-07-2021 21:16Gelijk weer even opgezocht, hier de link: https://www.vn.nl/peter-r-de-vries/?tok ... EJsQmNYTT0
Wat een práchtig interview!
Echt zó’n bijzondere man.
donderdag 8 juli 2021 om 11:03
Lange-met-een-korte schreef: ↑08-07-2021 10:18Je weet toch helemaal niet wat er gebeurd is? Je weet helemaal niet of er gericht op het hoofd is geschoten. De Vries kan ook hebben geprobeerd te vluchten en zijn lichaam zo klein mogelijk te maken. Kan zelfs de dader aangevallen hebben. Allemaal zaken die er voor kunnen zorgen dat een kogel bedoeld voor de schouder in het hoofd terecht kwam. Want we weten ook niet of de Vries 1x is geraakt of 5x.
Al deze dingen maken het onmogelijk om zeker te weten wat het doel van de schutter was.
Joh, hou toch op. Iemand wordt opgewacht op een plek waar hij regelmatig komt, wordt vervolgens op klaarlichte dag met een vuurwapen beschoten, en er worden 4-5 kogels afgevuurd waarvan er minimaal 1 raak is. Dat is geen ongelukje maar een gerichte moordaanslag, daar hoef je echt geen Einstein voor te zijn.

donderdag 8 juli 2021 om 11:04
Oh je bent er weer.madamzonderm schreef: ↑08-07-2021 10:45Ja, en o.a. door te praten over amateurisme.
Ja. Vermoedelijke.
Ieder haar of zijn coping.
donderdag 8 juli 2021 om 11:05
Niemand noemt die knul toch een professionele schutter? Dat zijn ze zelden, want professionele schutters kosten veel geld, en waarom zou je dat uitgeven als je het ook voor weinig of niks door een willekeurige debiel kunt laten doen.

donderdag 8 juli 2021 om 11:05

donderdag 8 juli 2021 om 11:07
Omdat het een op zichzelf staand terrein was met groen er omheen. Niet gewoon tussen de winkeltjes gepropt in een achterlijk drukke stad. Als ik naar zo'n studio als in Amsterdam had gemoeten, dan had ik gedacht laat maar zitten.

donderdag 8 juli 2021 om 11:08
Nou dat lijkt me dan juist weer leuker. Kan je daarna ofwel je verdriet wegdrinken of je overwinning vieren met een lunch/diner.redbulletje schreef: ↑08-07-2021 11:07Omdat het een op zichzelf staand terrein was met groen er omheen. Niet gewoon tussen de winkeltjes gepropt in een achterlijk drukke stad. Als ik naar zo'n studio als in Amsterdam had gemoeten, dan had ik gedacht laat maar zitten.

donderdag 8 juli 2021 om 11:09
Maar dan moeten ze met 'n professional hitman komen, daar kunnen ze niet een domme rapper en 'n pool met meer kinderen dan die hij kan bekostigen voor van straat plukken.

donderdag 8 juli 2021 om 11:10
Was het dan maar 1x raak?
Maar je leest wel dat vroeger professionele schutters uit het Oostblok werden gehaald die goed getraind waren en met automatische geweren konden omgaan. En het werd ook goed voorbereid.
Als je ook leest hoe het ging met de schutter die de broer van Nabil B heeft doodgeschoten en wat voor type dat was. Depressief, verslaafd, wist pas kort vooraf wie hij moest hebben. Hij had nog geen enkele betaling ontvangen vooraf. Helaas door dit soort knulligheden ook zoveel vergismoorden gehad de laatste jaren. Of dat ze gewoon hun target neerknallen terwijl er kinderen op de achterbank zitten.
En ook bij Peter R de Vries vind ik het ook maar knullig gedaan. Hoe kom je er toch bij om het op deze plek te doen. Overal camera's, druk op straat dus zoveel getuigen die zien waar je heen vlucht. In een vluchtauto stappen op de Prinsengracht, ja dat schiet lekker op. Best een opvallende auto ipv een zwarte golf waar en nog 1000 van rondrijden op dat moment. Helemaal naar Leidschendam rijden ipv overstappen. Politiebureau Lijnbaansracht ligt om de hoek.

donderdag 8 juli 2021 om 11:10
Over de jongeren in de criminaliteit en achtergrond heeft Tygo een serie gemaakt.
Indrukwekkend om te kijken hoe jongeren de verkeerde kant op gaan.
En dat er gewoon een gebrek is aan jeugdzorg en begeleiding.
https://www.npo3.nl/tygo-in-de-jeugdcri ... ON_1323013
Indrukwekkend om te kijken hoe jongeren de verkeerde kant op gaan.
En dat er gewoon een gebrek is aan jeugdzorg en begeleiding.
https://www.npo3.nl/tygo-in-de-jeugdcri ... ON_1323013
donderdag 8 juli 2021 om 11:11
Ze zeggen hier dat je hem geen amateur mag noemen. Nou het tegenovergestelde is een professional en dat is hij niet.Nummer*Zoveel schreef: ↑08-07-2021 11:05Niemand noemt die knul toch een professionele schutter? Dat zijn ze zelden, want professionele schutters kosten veel geld, en waarom zou je dat uitgeven als je het ook voor weinig of niks door een willekeurige debiel kunt laten doen.
donderdag 8 juli 2021 om 11:12
Dat ben je dan ook klaarblijkelijk niet. Afijn, met zekerheid zeggen wat de intenties van de dader waren is tot nu toe alleen jou gelukt.Nummer*Zoveel schreef: ↑08-07-2021 11:03Joh, hou toch op. Iemand wordt opgewacht op een plek waar hij regelmatig komt, wordt vervolgens op klaarlichte dag met een vuurwapen beschoten, en er worden 4-5 kogels afgevuurd waarvan er minimaal 1 raak is. Dat is geen ongelukje maar een gerichte moordaanslag, daar hoef je echt geen Einstein voor te zijn.
Let’s Go Brandon!
donderdag 8 juli 2021 om 11:12
wat op zich best raar is , want de mocro maffia geeft ontzettend veel geld uit aan dure auto,s en wapens.Nummer*Zoveel schreef: ↑08-07-2021 11:05Niemand noemt die knul toch een professionele schutter? Dat zijn ze zelden, want professionele schutters kosten veel geld, en waarom zou je dat uitgeven als je het ook voor weinig of niks door een willekeurige debiel kunt laten doen.
het leger wordt zelfs ingezet als ze woningen ontruimen, zoveel ligt er.
wij slapen nooit.

donderdag 8 juli 2021 om 11:13
Misschien is 't een afleidingsmanouvre? Schiet een bekende NL overhoop die in de georganiseerde misdaad zit te wroeten zodat ze nu ruim baan hebben voor andere duistere zaakjes waar de recherche nu voorlopig geen tijd meer voor heeft.sneeuwwitje80 schreef: ↑08-07-2021 11:10Was het dan maar 1x raak?
Maar je leest wel dat vroeger professionele schutters uit het Oostblok werden gehaald die goed getraind waren en met automatische geweren konden omgaan. En het werd ook goed voorbereid.
Als je ook leest hoe het ging met de schutter die de broer van Nabil B heeft doodgeschoten en wat voor type dat was. Depressief, verslaafd, wist pas kort vooraf wie hij moest hebben. Hij had nog geen enkele betaling ontvangen vooraf. Helaas door dit soort knulligheden ook zoveel vergismoorden gehad de laatste jaren. Of dat ze gewoon hun target neerknallen terwijl er kinderen op de achterbank zitten.
En ook bij Peter R de Vries vind ik het ook maar knullig gedaan. Hoe kom je er toch bij om het op deze plek te doen. Overal camera's, druk op straat dus zoveel getuigen die zien waar je heen vlucht. In een vluchtauto stappen op de Prinsengracht, ja dat schiet lekker op. Best een opvallende auto ipv een zwarte golf waar en nog 1000 van rondrijden op dat moment. Helemaal naar Leidschendam rijden ipv overstappen. Politiebureau Lijnbaansracht ligt om de hoek.