Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Wat een speculatie-topic is dit geworden zeg
Pffff......
Frankly my dear, I don"t give a damn
havermout1 schreef:
08-07-2021 16:55
Wie schiet er 5 keer op iemand (waaronder op zijn hoofd) om een Rolex te stelen? Zoveel zijn die dingen ook weer niet waard.
Wij in ieder geval niet. Je hebt ook een rolexen van 80.000e of meer natuurlijk
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
08-07-2021 17:03
Wij in ieder geval niet. Je hebt ook een rolexen van 80.000e of meer natuurlijk
Die bestaan, maar de meeste zijn tweede hands niet meer dan €20k waard.

Zelfs in écht bananenrepublieken wordt er niet zo gehandeld is berovingen.
Let’s go Brandon!
calvijn1 schreef:
Pffff......
Inderdaad, jammer. De 1 weet het nog beter dan de ander.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
impala schreef:
08-07-2021 15:58
Omstanders hebben het kenteken van de vluchtauto genoteerd. En omdat er op elke snelweg camera's staan met kentekenherkenning, en ze zo dom waren de snelweg te nemen, was die auto zo getraceerd.
Enorm amateuristisch, ja.
Wat ik lees in de Parool is dat omstanders hebben gezien dat de desbetreffende auto opvallend langzaam reed en vervolgens de dader in zagen stappen. Diegene die aan de politie heeft doorgeven dat het om een Zilverkleurige Renault Khadjar ging, verdient een lintje. Je moet dit maar zo herkennen!
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
calvijn1 schreef:
Pffff......
Ja, echt vreselijk.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
VGM1980 schreef:
08-07-2021 17:24
Inderdaad, jammer. De 1 weet het nog beter dan de ander.
De sensatie-geilheid druipt er van af
Frankly my dear, I don"t give a damn
Yildizlar2 schreef:
08-07-2021 08:27
Is dat een andere dan gisteren genoemd werd ? Dat was D. G
Gerel P was nummer 1 op de Nederlandse lijst most wanted... echt fijn dat hij weer gepakt is..
calvijn1 schreef:
08-07-2021 17:46
De sensatie-geilheid druipt er van af
Aansteller.
Let’s Go Brandon!
havermout1 schreef:
08-07-2021 15:44
Zelfs de rapper weet dat je niet kunt snitched. Dan is hij (of zijn kind) de volgende.
Juist... of ze laten een ander zeggen dat hij de opdracht heeft gegeven. Gebeurd ook. Die gaat dan brommen...
Ik denk dat jullie Mick van wely bedoelen of zo iets... zit ook in die docu van John vd heuvel op netflix..
Rijksmuseum schreef:
08-07-2021 16:00
Dat stel ik me meer voor bij een opdracht van Taghi of Holleeder. Niks overlaten aan toeval.
Nee joh.... er zijn zat vergismoorden geweest. Vooral uit de hoek mocro maffia gaat het wel eens fout... ze gebruiken broekies..
calvijn1 schreef:
Pffff......
Is toch altijd met dit soort zaken: wachten is moeilijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nummer*Zoveel schreef:
08-07-2021 16:33
Toch is dat precies wat er volgens de politie steeds meer gebeurt.
Juist en dat is juist zo beangstigend.
redbulletje schreef:
08-07-2021 11:31
Op Geenstijl noemen ze dat 'de spotters' die wellicht aan de grote baas doorgeven dat de missie geslaagd is en het land in rep en roer brengen door de video's gelijk online te delen.
Ja, daar zeggen ze ook dat 1 van die 2 waarschijnlijk het beruchte filmpje gemaakt heeft.
Oprechte vraag aan de mensen die het hebben over speculeren, sensatie en de één weet het nog beter dan de ander:

Wat is precies jullie verwachting van het bespreken van dit onderwerp in een viva forum?
havermout1 schreef:
Wie schiet er 5 keer op iemand (waaronder op zijn hoofd) om een Rolex te stelen? Zoveel zijn die dingen ook weer niet waard.
Iemand die zwaar onder druk is gezet? Of iemand die denkt dat als hij dat doet het goed is voor z'n carrière in een criminele groep en niet doorheeft dat de mensen die aan de touwtjes trekken totaal niks om de uitvoerenden geven. Er uit stappen is meestal geen optie meer als je er al te ver in zit.
Lange-met-een-korte schreef:
08-07-2021 14:57
Wat ik denk is dat het meer een waarschuwing moest zijn. Want waarom wisselen ze niet van vluchtauto? Waarom hebben ze niet gewacht tot hij in de auto stapte? Waarom in zo een drukke straat met getuigen? Zelfs als de schutter zwakbegaafd is zijn dit toch dingen die hij ook kan bedenken?
Voor de opdrachtgevers is het lot van de daders helemaal niet belangrijk. Die gaan echt geen perfect vluchtplan voor je bedenken. Als de schutters gepakt worden, jammer voor ze. Genoeg andere pionnen. En als ze je lang hebben wijsgemaakt dat je helemaal geen gevaar loopt gaan sommigen dat vanzelf geloven. Ik denk dat heel veel mensen in de zware criminaliteit denken dat ze onschendbaar zijn. Anders ga je die dingen niet doen. Die mensen moeten sowieso anders denken dan normale mensen.
Wat zou het mooi zijn als Peter straks al die mooie kaarten etc. die op de plek van de aanslag zijn neergelegd zelf kan lezen over een tijdje... Hoop dat hij weet hoe intens er met hem mee wordt geleefd.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Laatste update van de familie vandaag geeft aan dat er nog niets is veranderd in zijn toestand en ze moeten afwachten zojuist bij RTL Boulevard. Ik blijf hopen/bidden en geloven dat hij het gaat redden.
Ik zag gister Arno Kantelberg al over Peter vertellen en net deed hij het in Boulevard weer. En ik weet niet wat het is, maar hij kan zo mooi en zo ontroerend vertellen wat Peter voor hem betekend heeft (en het zou me niet eens verbazen als Peter dat zelf helemaal niet weet en Arno dit voor het eerst hardop uitspreekt) dat ik er zowel gisteravond als net van moest huilen.

Echt de moeite waard om even terug te kijken. Hij vertelt helemaal niks bijzonders hoor, juist hele alledaagse dingen, maar de liefde en het respect en het ontzag dat hij voor Peter heeft spát er werkelijk vanaf.

Ik vond Arno Kantelberg altijd al een bijzonder mannetje (in the good way) maar nu vond ik hem echt lief.
Am Yisrael Chai!
Even voor mij ( geen verstand van) ligt hij nu in coma en wacht men af hoe de organen zich herstellen? Dan kan een paar weken duren?
marjaneke schreef:
08-07-2021 19:25
Even voor mij ( geen verstand van) ligt hij nu in coma en wacht men af hoe de organen zich herstellen? Dan kan een paar weken duren?
Dat weet niemand want daar is helemaal niets over bekend gemaakt. Het enige dat we weten is dat er veel onzeker is (dat zei zijn zoon) en dat de situatie nog steeds kritiek is (dat vertelde Peter vd Vorst).
Am Yisrael Chai!
NOS schreef:De toestand van Peter R. de Vries is ongewijzigd.Dat laat de familie van de dinsdag neergeschoten misdaadjournalist weten aan het programma RTL Boulevard. "Er zal tijd overheen gaan voordat er meer duidelijkheid komt." De familie
zegt verder blij te zijn met de goede zorg die De Vries krijgt.
marjaneke schreef:
08-07-2021 19:25
Dit weten alleen de mensen om hem heen natuurlijk.

Doorgaans, wanneer iemand in een comateuze toestand is door schoten in het hoofd, wordt na een paar dagen beoordeeld of iemand hersendood is.
Televaag schrijft dat een van de verdachten een neef is van een kopstuk van de bende van Taghi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven