Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Rijksmuseum schreef:
08-07-2021 15:34
Is ook in mij opgekomen. Maar dan vind ik de vraag wie hierachter zit eigenlijk alleen maar interessanter.
Kan me niet indenken dat Taghi of Holleeder op deze wijze een waarschuwing sturen. Volgens mij zit daar weinig nuance tussen leven of dood.
Samarinde had net een interesant stukje verteld over een verslaggever van de Telegraaf. Dat wij ons niet kunnen verplaatsen in de denkwijze van bijvoorbeeld de dader. En dat gelooof ik ook meteen. Maar zo een opdrachtgever heeft er toch ook niks aan om een zwakzinnige te sturen die belastende informatie aan de politie kan doorgeven? Ik snap wel dat die orders niet direct van de baas aan de dader worden doorgegeven maar iedereen die er tussen staat is nu ook in gevaar lijkt mij.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
08-07-2021 10:18
Je weet toch helemaal niet wat er gebeurd is? Je weet helemaal niet of er gericht op het hoofd is geschoten. De Vries kan ook hebben geprobeerd te vluchten en zijn lichaam zo klein mogelijk te maken. Kan zelfs de dader aangevallen hebben. Allemaal zaken die er voor kunnen zorgen dat een kogel bedoeld voor de schouder in het hoofd terecht kwam. Want we weten ook niet of de Vries 1x is geraakt of 5x.

Al deze dingen maken het onmogelijk om zeker te weten wat het doel van de schutter was.
Ja joh. Het enige doel van een moordaanslag is… tromgeroffel… moord.
Let’s go Brandon!
08-07-2021 15:41
Samarinde had net een interesant stukje verteld over een verslaggever van de Telegraaf. Dat wij ons niet kunnen verplaatsen in de denkwijze van bijvoorbeeld de dader. En dat gelooof ik ook meteen. Maar zo een opdrachtgever heeft er toch ook niks aan om een zwakzinnige te sturen die belastende informatie aan de politie kan doorgeven? Ik snap wel dat die orders niet direct van de baas aan de dader worden doorgegeven maar iedereen die er tussen staat is nu ook in gevaar lijkt mij.
Zelfs de rapper weet dat je niet kunt snitched. Dan is hij (of zijn kind) de volgende.
Let’s go Brandon!
Pindakaasjes schreef:
08-07-2021 15:38
Jij hebt nooit iets van andere liquidaties gehoord of gezien in het nieuws?
Het gebeurde zo vaak op klaar lichte dag, zelfs pal voor een basisschool waar honderden kinderen zaten.
Peter heeft talloze bedreigingen gehad. "DAT" waren de waarschuwingen.. een hand kogels lijkt me wel wat verder gaan denk je niet?
In een niet zo ver verleden sloegen ze je gewoon binnenstebuiten als je de eerdere bedreigingen in de wind sloeg. Met een paar man erop af en de boodschap komt over. Nu zie je steeds jongere mensen met messen of pistolen zwaaien. Het kan zijn dat dat nu voor het ouderwetse potje slaag telt. Dat hoeft ook niet zo te zijn natuurlijk.

Ik heb in mijn thuisland wel eens wat over liquidaties gezien ook in de afgelopen maanden. Daar liep de dader na de eerste schoten altijd nog op het slachtoffer af om er nog 3-4 van een meter afstand in de borst te schieten
Let’s Go Brandon!
Ik vind het trouwens wel ongelooflijk knap dat ze de twee verdachte dezelfde avond nog hebben opgepakt. Ik zit dan te bedenken: hoe dan? Het duurde lijkt me wel enkele minuten voordat een of ander op gang kwam na de aanslag. Dan zijn de twee daders toch al een heel eind weg? Hoe heeft de politie hen zo snel op het spoor kunnen komen. Camerabeelden van de aanslag, maar dan?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
08-07-2021 15:50
Ik vind het trouwens wel ongelooflijk knap dat ze de twee verdachte dezelfde avond nog hebben opgepakt. Ik zit dan te bedenken: hoe dan? Het duurde lijkt me wel enkele minuten voordat een of ander op gang kwam na de aanslag. Dan zijn de twee daders toch al een heel eind weg? Hoe heeft de politie hen zo snel op het spoor kunnen komen. Camerabeelden van de aanslag, maar dan?
binnen een uur, en op Ad, Telegraaf en Parool is te lezen hoe ze dat gedaan hebben
mevrouwiglesias schreef:
Op dat filmpje vanuit een kroeg reed er een politieauto die straat in vlak achter Peter aan. Die was dus op het moment van de schoten vlakbij de daders.
Het is pure speculatie, we kennen de dader niet, maar iemand met bijvoorbeeld een persoonlijkheidsstoornis is niet per se zwakbegaafd. Wel vaak roekeloos, grenzeloos, empathie-loos, er kan ook zelfoverschatting bij komen, en dat zijn allemaal eigenschappen die handig zijn als je zo'n misdaad gaat plegen.
mevrouwiglesias schreef:
Omstanders hebben het kenteken van de vluchtauto genoteerd. En omdat er op elke snelweg camera's staan met kentekenherkenning, en ze zo dom waren de snelweg te nemen, was die auto zo getraceerd.
Enorm amateuristisch, ja.
impala wijzigde dit bericht op 08-07-2021 16:00
3.35% gewijzigd
.
Ik zie dit topic nu pas. Toen het net gebeurd was heb ik een flink potje zitten janken. Peter is zo'n geweldige vent met een groot hart, ik realiseerde me dat pas echt toen de doorbraak in de zaak van Nicky Verstappen kwam en zijn emoties en rol daarin echt tot me doordrongen. Hij betekent zoveel voor veel mensen, hoe onrechtvaardig is het dat hij door gewetenloze domme criminelen zo uitgeschakeld wordt? Ik ben niet religieus ofzo maar ik bid voor zijn herstel. Hij is niet uit mijn gedachten geweest.
Het filmpje op twitter kon ik net niet meer wegklikken, ik krijg het niet van mijn netvlies.
08-07-2021 15:47
In een niet zo ver verleden sloegen ze je gewoon binnenstebuiten als je de eerdere bedreigingen in de wind sloeg. Met een paar man erop af en de boodschap komt over. Nu zie je steeds jongere mensen met messen of pistolen zwaaien. Het kan zijn dat dat nu voor het ouderwetse potje slaag telt. Dat hoeft ook niet zo te zijn natuurlijk.

Ik heb in mijn thuisland wel eens wat over liquidaties gezien ook in de afgelopen maanden. Daar liep de dader na de eerste schoten altijd nog op het slachtoffer af om er nog 3-4 van een meter afstand in de borst te schieten
Dat stel ik me meer voor bij een opdracht van Taghi of Holleeder. Niks overlaten aan toeval.
Rijksmuseum schreef:
08-07-2021 16:00
Dat stel ik me meer voor bij een opdracht van Taghi of Holleeder. Niks overlaten aan toeval.
Misschien waren het een paar gasten die - ongevraagd- indruk wilden maken in het circuit.
Dat gebeurt ook met terroristische aanslagen in naam van IS. Dat zijn dan ook amateuristische wannabees.
Aan de andere kant, voor veel van die mocro mafia aanslagen worden de laatste tijd ook echt wel hersenlozen ingehuurd. Boeit niemand, of ze opgepakt worden. Ik heb daar wel eens een goed en ontluisterend stuk over gelezen door een van de Nederlandse misdaadjournalisten. Paul Vugts volgens mij.
.

Een moord plegen is met een vuurwapen niet zo lastig, dus een zwakzinnige die het verkloot komt niet zo heel vaak voor (alhoewel ze nog wel eens de verkeerde willen pakken, maar die kans was bij Peter ook klein).

En degene die vooral in gevaar is, is de schutter. Als het riekt naar snitchen, dan knallen ze gewoon zijn omgeving af. En dat weet hij gerust.
redbulletje schreef:
08-07-2021 15:55
Op dat filmpje vanuit een kroeg reed er een politieauto die straat in vlak achter Peter aan. Die was dus op het moment van de schoten vlakbij de daders.

Dat was een auto van parkeerbeheer.

Wel zit er een politiebureau vlakbij waar het gebeurde.

Ze hadden ze zo snel te pakken doordat getuigen de auto wisten, ze op video het kenteken erbij konden vinden, en dat kenteken vervolgens is ingetikt in het landelijke systeem van nummerplaatherkenningsapparatuur. Dat systeem geeft dan een seintje als de gezochte nummerplaat voorbij komt.
Gevonden! Dankjewel.
https://www.parool.nl/nederland/zo-werd ... ~b40f7eed/
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
impala schreef:
08-07-2021 16:04
Misschien waren het een paar gasten die - ongevraagd- indruk wilden maken in het circuit.
Dat gebeurt ook met terroristische aanslagen in naam van IS. Dat zijn dan ook amateuristische wannabees.
Aan de andere kant, voor veel van die mocro mafia aanslagen worden de laatste tijd ook echt wel hersenlozen ingehuurd. Boeit niemand, of ze opgepakt worden. Ik heb daar wel eens een goed en ontluisterend stuk over gelezen door een van de Nederlandse misdaadjournalisten. Paul Vugts volgens mij.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat deze verdachten wisten dat ze gepakt zouden worden. Peter r de Vries op klaarlichte dag neerschieten zorgt voor onmiddellijke media aandacht, vooral als je dit doet voor de boulevard studio. En dus komt de politie ook sneller tot verdachten, anders als er een onderwereld figuur wordt geliquideerd.
Ik ken de plek niet waar hij is neergeschoten, maar ik vond het bijzonder te lezen dat iemand vertelde dat er meteen linten werden gespannen, nog voor de ambulance er was. Dan was de politie erg snel ter plekke.

En het klopt dat mensen met een beperking moeite hebben met overzien oorzaak/gevolg. Echter blijf ik het vreemd vinden, een rapper die in allerlei programma's te zien is geweest en een Pool die een week geleden de aandacht flink naar zich toe trok. Terwijl bv Taghi voorheen moordmachines in huurde via Caloh Wagoh. En als mijn beeldvorming van Holleeder klopt, stel ik me ook niet voor dat die halve maatregelen neemt.
havermout1 schreef:
08-07-2021 15:43
Ja joh. Het enige doel van een moordaanslag is… tromgeroffel… moord.
Ja joh. En als het nou een beroving was om een rolexje....tromgeroffel... geen moord.
Let’s Go Brandon!
Misschien werden ze zo bedreigd en onder druk gezet, dat opgepakt worden niet de slechtste optie was. Zo kunnen we eindeloos speculeren...
.
Nummer*Zoveel schreef:
08-07-2021 16:11
Een moord plegen is met een vuurwapen niet zo lastig, dus een zwakzinnige die het verkloot komt niet zo heel vaak voor (alhoewel ze nog wel eens de verkeerde willen pakken, maar die kans was bij Peter ook klein).

En degene die vooral in gevaar is, is de schutter. Als het riekt naar snitchen, dan knallen ze gewoon zijn omgeving af. En dat weet hij gerust.
Indien het om iemand gaat met een beperking, zou ik dat risico nooit nemen als opdrachtgever. Uit het verleden weten we hoe hard die verhoren kunnen zijn, hoe men onder druk wordt gezet. Ik acht de kans in dat geval erg groot dat ze snel praten.
Rijksmuseum schreef:
08-07-2021 16:31
Indien het om iemand gaat met een beperking, zou ik dat risico nooit nemen als opdrachtgever. Uit het verleden weten we hoe hard die verhoren kunnen zijn, hoe men onder druk wordt gezet. Ik acht de kans in dat geval erg groot dat ze snel praten.

Toch is dat precies wat er volgens de politie steeds meer gebeurt.
dubbel
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 08-07-2021 16:36
98.17% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
08-07-2021 16:35
Als je op de link naar het Parool klikt, kun je een kaartje zien van waar het plaatsvond en waar het politiebureau zit. Het politiebureau zit daar letterlijk om de hoek.
mevrouwiglesias schreef:
08-07-2021 16:15
Gevonden! Dankjewel.
https://www.parool.nl/nederland/zo-werd ... ~b40f7eed/
Fijn artikel. Merci!
In de Telegraaf staat nu een artikel waarin Delano G door zijn buurtgenoten als “een lieve jongen, rustig, beleefd, altijd lachend” wordt omschreven. Wel schijnt hij regelmatig in het Marokkaanse koffiehuis te hebben rondgehangen.
08-07-2021 16:30
Ja joh. En als het nou een beroving was om een rolexje....tromgeroffel... geen moord.
Wie schiet er 5 keer op iemand (waaronder op zijn hoofd) om een Rolex te stelen? Zoveel zijn die dingen ook weer niet waard.
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven