Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Rijksmuseum schreef:
08-07-2021 18:49
Oprechte vraag aan de mensen die het hebben over speculeren, sensatie en de één weet het nog beter dan de ander:

Wat is precies jullie verwachting van het bespreken van dit onderwerp in een viva forum?
Dit is het principe van forummen. Je zit niet op een forum om passief af te wachten wat de media online zet maar om actief te kletsen over bepaalde onderwerpen.
*Sally* schreef:
08-07-2021 20:25
Televaag schrijft dat een van de verdachten een neef is van een kopstuk van de bende van Taghi.
Is die 'rapper' de neef?
Macarinata schreef:
08-07-2021 11:21
Eens hoor. Schrijnend dat de jeugdzorg al zo overbelast is en juist degenen die het keihard nodig hebben nog te vaak er aan worden onttrokken. Er moet veel meer in geïnvesteerd worden en mensen er bij die het werk willen doen ook. Stemmen dus op een sociale partij :)
Nog eerder... alles voor zijn. Onderwijs. Opvoeding. Integratie.
Zorgen dat peuters Nederlands goed leren...laagdrempelige zorg in de wijk. Hulp voor studie. School. Sport en sociale omgang etc
Mss dat het artikel hier al geplaatst is ,en anders gewoon maar nog een keer. Gewoon omdat ik altijd groot respect voor de man heb gehad.
Twee citaten uit het artikel,'de-vrouw-die-de-hand-van-peter-r-de-vries-vasthield',

"Er zijn twee soorten mensen. Zij die hun telefoon pakken om het slachtoffer te filmen en zij die zijn hand pakken om hem bij te staan. Het zijn reflexen in twee parallelle, maar totaal verschillende samenlevingen: de onlinewereld en de echte wereld. Oftewel, de sociale media en de sociale samenleving."

"Ook de echte wereld is verre van ideaal. Maar dan denk ik toch aan die vrouw die bij Peter R. de Vries neerknielde. Misschien heeft ze tegen hem gepraat. Hou vol. Het komt goed. Een gebaar van hoop.
Misschien heeft ze helemaal niets gezegd en alleen zijn hand vastgehouden.
De hand van de man die dit alles als geen ander zou kunnen duiden."

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/10372 ... -vasthield
nighttripper wijzigde dit bericht op 08-07-2021 20:53
3.73% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Wat me het meest stoort is dat sommigen zeggen dat dit een aanslag is op de vrije pers.

We weten niets over de dader / motief.

En dat speculeren is logisch, daar zijn fora voor :-D

Verder heb ik zo'n vreselijke hekel aan Peter R. dat ik het nieuws ter kennisgeving heb aangenomen en verder ben gegaan met EK voetbal kijken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zo onroerend... die vrouw die zijn hand vasthield. Ik hoop dat Peter weet/voelt hoeveel er met hem meegeleefd wordt. Dat we aan hem denken en hopen....
hollebollegijs schreef:
08-07-2021 20:46
Wat me het meest stoort is dat sommigen zeggen dat dit een aanslag is op de vrije pers.

We weten niets over de dader / motief.

En dat speculeren is logisch, daar zijn fora voor :-D

Verder heb ik zo'n vreselijke hekel aan Peter R. dat ik het nieuws ter kennisgeving heb aangenomen en verder ben gegaan met EK voetbal kijken.
Hoe kun je zo’n hekel aan iemand hebben die je alleen van tv kent ik snap dat nooit zo goed.

Maar je hebt nu ook veel mensen die hem voorheen weinig aandacht gaven en nu juist heel extreem doen opeens dat weer het andere uiterste.

Ik vind hem niet vervelend overkomen en voor veel mensen heeft hij toch heel veel betekend. Maar dit gun je sowieso niemand ..
fashionvictim schreef:
08-07-2021 19:25
Ik zag gister Arno Kantelberg al over Peter vertellen en net deed hij het in Boulevard weer. En ik weet niet wat het is, maar hij kan zo mooi en zo ontroerend vertellen wat Peter voor hem betekend heeft (en het zou me niet eens verbazen als Peter dat zelf helemaal niet weet en Arno dit voor het eerst hardop uitspreekt) dat ik er zowel gisteravond als net van moest huilen.

Echt de moeite waard om even terug te kijken. Hij vertelt helemaal niks bijzonders hoor, juist hele alledaagse dingen, maar de liefde en het respect en het ontzag dat hij voor Peter heeft spát er werkelijk vanaf.

Ik vond Arno Kantelberg altijd al een bijzonder mannetje (in the good way) maar nu vond ik hem echt lief.

Mee eens.

Mooi, dat verhaal over hoe Peter persoonlijk de ‘zware jongens’ ging kalmeren bij de receptie van de Actueel, toen die dreigden de boel kort en klein te slaan.
Lotte35 schreef:
08-07-2021 21:01
Mee eens.

Mooi, dat verhaal over hoe Peter persoonlijk de ‘zware jongens’ ging kalmeren bij de receptie van de Actueel, toen die dreigden de boel kort en klein te slaan.
Ja, lunchen bij Van der Valk. Grappig.
hollebollegijs schreef:
Nou fantastisch. En nu?
redbulletje schreef:
08-07-2021 20:29
Dit is het principe van forummen. Je zit niet op een forum om passief af te wachten wat de media online zet maar om actief te kletsen over bepaalde onderwerpen.
Exact. We kunnen ook allemaal om het kwartier posten: ‘Hopelijk komt het goed, ik denk aan hem’, maar dat schiet niet op en bovendien is dat de subtekst onder elk bericht, speculatie of niet. Als je hier meeschrijft, voel je betrokkenheid. Simpel.

Dat geklaag over ‘speculatie’ komt op mij schijnheilig over, een beetje superieur: ík brand alleen kaarsjes en wacht devoot op nieuws van de officiële journalisten want wie ben ik nou helemaal? (En vooral: wie zijn júllie nou helemaal om te speculeren?!)

Het gaat om het gevoel van betrokkenheid en iedereen uit dat op een andere manier. Daar is een forum juist voor bedoeld.
linnylow schreef:
08-07-2021 20:53
Hoe kun je zo’n hekel aan iemand hebben die je alleen van tv kent ik snap dat nooit zo goed.

Hekel is een emotie ;)
Hij is politiek gezien ongeveer alles waar ik tegen ben.

Ik had liever gezien dat hij zich beperkt had tot misdaadverslaggeving.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Lotte35 schreef:
08-07-2021 21:01
Mee eens.

Ik vond het zo lief dat hij vertelde dat hij geen vader had en dat Peter dus eigenlijk ook ergens bijna een vaderlijke invloed op hem heeft gehad. En van dat lunchen bij Van der Valk, mijn hart zwol gewoon.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
08-07-2021 21:12
Ik vond het zo lief dat hij vertelde dat hij geen vader had en dat Peter dus eigenlijk ook ergens bijna een vaderlijke invloed op hem heeft gehad. En van dat lunchen bij Van der Valk, mijn hart zwol gewoon.

En dat hij uit eerbetoon aan Peter nu dagelijks in de sportschool zit :love:
Lotte35 schreef:
08-07-2021 21:15
Ja, zo lief. Gister huilde hij ook bij Humberto.
Am Yisrael Chai!
Nighttripper schreef:
Mss dat het artikel hier al geplaatst is ,en anders gewoon maar nog een keer. Gewoon omdat ik altijd groot respect voor de man heb gehad.
Twee citaten uit het artikel,'de-vrouw-die-de-hand-van-peter-r-de-vries-vasthield',

"Er zijn twee soorten mensen. Zij die hun telefoon pakken om het slachtoffer te filmen en zij die zijn hand pakken om hem bij te staan. Het zijn reflexen in twee parallelle, maar totaal verschillende samenlevingen: de onlinewereld en de echte wereld. Oftewel, de sociale media en de sociale samenleving."

"Ook de echte wereld is verre van ideaal. Maar dan denk ik toch aan die vrouw die bij Peter R. de Vries neerknielde. Misschien heeft ze tegen hem gepraat. Hou vol. Het komt goed. Een gebaar van hoop.
Misschien heeft ze helemaal niets gezegd en alleen zijn hand vastgehouden.
De hand van de man die dit alles als geen ander zou kunnen duiden."

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/10372 ... -vasthield
Ja, die mevrouw en wat ze heeft gedaan heeft mij ook heel goed gedaan. Ik heb het hier ook ergens verteld, maar ik kreeg dus ook dat filmpje doorgestuurd en snel weggedrukt maar zag nog wel die mevrouw die heel lief haar hand op die van hem legde. Dat vond ik zo ontzettend fijn om te zien. Dat hij op dat afschuwelijke moment ook mensen bij zich had die voor hem zorgden.
hollebollegijs schreef:

En dat is ook helemaal niet erg. Maar hou gewoon je klep en kom dat hier niet posten want het is behoorlijk ongepast.
Ik kreeg helaas ook dat filmpje doorgestuurd via watsapp zonder tekst erbij, dus zonder enig benul aangeklikt. Daarop hoor je de mevrouw een paar keer achter elkaar zeggen 'hij heeft nog', terwijl ze naast hem geknield zit en zijn hand vast houdt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Lotte35 schreef:
08-07-2021 21:15
Laten we ook Luuk en Marieke niet vergeten die alweer twee avonden achter hun desk staan bij Boulevard. Gisteren was extra moeilijk en vandaag zou Peter er hebben moeten staan.
Van mijn diep respect voor die twee mensen ook :thumbsup: :thumbsup:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
*Moxxie* schreef:
08-07-2021 21:32
En dat is ook helemaal niet erg. Maar hou gewoon je klep en kom dat hier niet posten want het is behoorlijk ongepast.

Is dit topic een ode aan Peter R?
Heb ik iets gemist.

Dus mensen die hem een kwal vinden mogen dat niet zeggen?

Dat is toch pure onzin.
hollebollegijs schreef:
08-07-2021 21:48
Is dit topic een ode aan Peter R?
Heb ik iets gemist.

Dat is toch pure onzin.
Nou het is vrij sneu dat je meent dat hier even te moeten komen melden.
linnylow schreef:
08-07-2021 20:53

Maar je hebt nu ook veel mensen die hem voorheen weinig aandacht gaven en nu juist heel extreem doen opeens dat weer het andere uiterste.

Ik vind hem niet vervelend overkomen en voor veel mensen heeft hij toch heel veel betekend. Maar dit gun je sowieso niemand ..
Ik denk (nou ja, hoop echt) dat de mensen die roepen dat dit een aanslag was op de pers/persvrijheid diep van binnen heus wel weten dat het niets met de pers te maken heeft, maar met het milieu waarin Peter zich regelmatig bevindt. Plus natuurlijk de rechtszaak waarin hij vermoedelijk betrokken is.
Let’s go Brandon!
hollebollegijs schreef:
08-07-2021 21:48

Dat is toch pure onzin.

Natuurlijk mag je dat zeggen, maar dit is noch de plaats, noch het moment. Gewoon een kwestie van fatsoen.
*Moxxie* schreef:
08-07-2021 21:54
Natuurlijk mag je dat zeggen, maar dit is noch de plaats, noch het moment. Gewoon een kwestie van fatsoen.

Weet je wat ik schijnheilig vind.

Heel populistisch rechts inclusief Wilders konden zijn bloed wel drinken en vice versa en nu migranten een aanslag op Peter R hebben gepleegd gillen Wilders (maar ook de Baudet aanhang) moord & brand op Twitter.

Voor de liefhebbers neem eens een kijkje op Twitter.
hollebollegijs schreef:
08-07-2021 22:10
Weet je wat ik schijnheilig vind.

Heel populistisch rechts inclusief Wilders konden zijn bloed wel drinken en vice versa en nu migranten een aanslag op Peter R hebben gepleegd gillen Wilders (maar ook de Baudet aanhang) moord & brand op Twitter.

Voor de liefhebbers neem eens een kijkje op Twitter.
Hou alsjeblieft gewoon je mond zeg en open een eigen topic als je wilt rellen.
Er ligt een man te vechten voor zijn leven. Heeeeeel boeiend om dan te komen melden dat jij hem niet moet. Als je niet snapt hoe ongepast dat is, dan ben je geen knip voor je neus waard.
minnimouse wijzigde dit bericht op 08-07-2021 22:16
16.82% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven