Rookruimtes per direct verboden

27-09-2019 11:28 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/hoge-raad- ... ~a5a2f063/`

Geen idee of een linkje verboden is maar hierbij het nieuwsartikel.

Wat vinden jullie hiervan?
Persoonlijk vind ik het een bittere pil voor de horeca ondernemers die nu weer op kosten worden gejaagd maar al met al vind ik het wel een goede zaak en een overwinning. Over een tijdje weten we niet meer beter.

Zou dit nog gevolgen gaan hebben voor de rookruimtes op werkplekken (buiten de Horeca om)?
suish schreef:
27-09-2019 12:20
Ik haat rokers maar ik vraag me af of dit een goede ontwikkeling is, nu gaan ze nog meer buiten paffen.
Je haat de rokers nog wel. Niet de sigarettenlucht maar echt je medemens, toe maar :there:
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn buurman rookt en blaast elke dag rooklucht in mijn slaapkamer. Daar ga je wel iemand van haten hoor, voortdurende overlast. Ook als ik buiten loop heb ik last van rokers die rooklucht verspreiden en hun peuken overal neerpleuren.
suish schreef:
27-09-2019 12:27
Ja mijn buurman rookt en blaast elke dag rooklucht in mijn slaapkamer. Daar ga je wel iemand van haten hoor, voortdurende overlast. Ook als ik buiten loop heb ik last van rokers die rooklucht verspreiden en hun peuken overal neerpleuren.
Mijn buurman rookt ook maar hij is een aller aardigste man.
Om nu meteen te gaan roepen dat ik mijn buurman haat is overdreven.
Hoe worden de ondernemers dan weer op kosten gejaagd? Wat nu een rookruimte is kan toch gewoon ophouden een rookruimte te zijn? Dus mensen kunnen daar nog steeds zitten maar roken is voortaan verboden.
suish schreef:
27-09-2019 12:27
Ja mijn buurman rookt en blaast elke dag rooklucht in mijn slaapkamer. Daar ga je wel iemand van haten hoor, voortdurende overlast. Ook als ik buiten loop heb ik last van rokers die rooklucht verspreiden en hun peuken overal neerpleuren.
Even voor de beeldvorming. hij staat bewust door jou openstaande raam rooklucht naar binnen te blazen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-09-2019 12:12
Het is drukker in de horeca dan ooit, dus dat zal allemaal wel loslopen. Je krijgt steeds meer mensen die die verboden aangrijpen om zelf ook te kunnen stoppen.
De generatie die nu gaat stappen, weet niet beter of roken in de horeca is verboden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
27-09-2019 11:47
Hier hangt bij het café op de hoek juist het verzoek om in de rookruimte te roken ivm overlast voor omwonenden.
Mag de rooktuin met het ‘bushokje’ op kantoor nog wel blijven?
Netjes! Het café op de hoek hier heeft toch altijd al buitenrokers, meer passen er niet op de stoep...

De rookafvoer van het rookhok waait bijna altijd richting mijn huis, ik ben heel benieuwd of er nu verschil komt. Eigenlijk zouden cafés niet middenin woonwijken moeten staan, maar dat is weer een andere discussie.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het bewust is maar ik ben er zo klaar mee, elke dag die overlast. Ik wil vrij kunnen ademen! Mijn slaapkamer stinkt naar rook, zelfs mijn kleren die daar hangen! Hij kan ook binnen roken maar dat doet ie niet.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
27-09-2019 12:27
Ja mijn buurman rookt en blaast elke dag rooklucht in mijn slaapkamer. Daar ga je wel iemand van haten hoor, voortdurende overlast. Ook als ik buiten loop heb ik last van rokers die rooklucht verspreiden en hun peuken overal neerpleuren.
Dit! Ik ben echt (letterlijk) allergisch voor rooklucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last van mensen die in een rookruimte staan en ik heb geen last van mensen die buiten staan te roken, behalve op een terras. Van mij hoeven ze die rookruimtes dus niet te verbieden. Blijkbaar willen ze op deze manier het aantal rokers terugdringen, ik ben benieuwd of dat lukt.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
27-09-2019 12:33
Geen idee of het bewust is maar ik ben er zo klaar mee, elke dag die overlast. Ik wil vrij kunnen ademen! Mijn slaapkamer stinkt naar rook, zelfs mijn kleren die daar hangen! Hij kan ook binnen roken maar dat doet ie niet.
Heb je jouw buurman er wel eens over gesproken? Misschien kun je afspreken dat hij na xx uur binnen gaat roken, zodat je dan nog even kunt luchten. Of sijpelt de rooklucht door alles heen? Ik begrijp je woede trouwens wel, wij hebben rookoverlast van het kantoor hiernaast, ook op de slaapkamer. Gelukkig zijn ze ‘s avonds dicht.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
27-09-2019 12:29
Even voor de beeldvorming. hij staat bewust door jou openstaande raam rooklucht naar binnen te blazen?
Ik weet wel dat je daar last van kunt hebben. Mijn ouders hebben buren die de hele dag door in de tuin zitten te roken en dat ruik je heel goed in de slaapkamer van mijn ouders als ze het raam open hebben. Ik begrijp heel goed dat dat vervelend is (je buurman daarom haten is een beetje overdreven, maar als je het tegen hem gezegd hebt en hij doet er niets aan, mag je hem op zijn minst een vervelende kerel vinden).
Ik ben wel benieuwd waar die rokers dan nu heen gaan. Voorgevel met terrasverwarmers en dus op straat?

Lullig voor alle ondernemers die geïnvesteerd hebben. En dat alleen maar om de sociale druk?
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
27-09-2019 12:28
Hoe worden de ondernemers dan weer op kosten gejaagd? Wat nu een rookruimte is kan toch gewoon ophouden een rookruimte te zijn? Dus mensen kunnen daar nog steeds zitten maar roken is voortaan verboden.
Ze hebben geïnvesteerd in een aparte ruimte met rookafzuiginstallatie. Dat zijn hoge kosten waar nu geen baten meer tegenover staan en waar ze ook geen compensatie voor krijgen. De rokers gaan nu naar buiten en blijven vaak kletsen. Intussentijd consumeren ze niet. Ze brengen minder tijd in de horecagelegenheid door.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
27-09-2019 11:47
Idioterie, die zelfde horecaondernemers moesten eerst maatregelen nemen om rokers en niet rokers apart te kunnen houden. Ik weet nog een nieuwsitem van iemand die een kapitaal er in had gestoken in een aparte rokersruimte.
Dit!!!
Betekent het einde voor veel kleine ondernemingen. Prima dat er regels bedacht worden, maar die moeten niet om de haverklap veranderd worden. Dat kan je niet tegenop als ondernemer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het gebeuren dat de ondernemers de kosten gaan verhalen op de regering. Sommigen hebben echt kapitalen geïnvesteerd, voor nop.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
27-09-2019 13:05
Ik zie het gebeuren dat de ondernemers de kosten gaan verhalen op de regering. Sommigen hebben echt kapitalen geïnvesteerd, voor nop.
En dat lijkt me een prima zaak. Gaat nergens meer over dit, had dan de rookruimtes niet eerst geïntroduceerd. Verder sowieso niet zo slim want nu gaan alle rokers lekker voor de ingang staan en moeten de nietrokers zich daar nog doorheen wurmen. Laat het lekker aan de horeca ondernemer zelf over, een rookkroeg voor de liefhebbers (ik zou eindelijk weer eens naar de kroeg gaan :)), en een rookvrije kroeg, ieder zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe zo op kosten gejaagd. Wat kost het de horeca-ondernemer precies dat er in de rookruimte niet meer gerookt kan worden? Scheelt echt geld in schoonmaken en zo zou ik denken. Heb je nu weer meer ruimte in je zaak die voor andere dingen gebruikt kunnen worden i.p.v. het faciliteren van verslaving.

Hopelijk wordt er ook snel een proces begonnen voor roken op terrassen.
nimbus schreef:
27-09-2019 13:25


Hopelijk wordt er ook snel een proces begonnen voor roken op terrassen.
Nu heb ik nog nooit gerookt maar ik vind het zo'n idioterie om rokers als een soort melaatsen te gaan behandelen.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
27-09-2019 13:25
Maar hoe zo op kosten gejaagd. Wat kost het de horeca-ondernemer precies dat er in de rookruimte niet meer gerookt kan worden? Scheelt echt geld in schoonmaken en zo zou ik denken. Heb je nu weer meer ruimte in je zaak die voor andere dingen gebruikt kunnen worden i.p.v. het faciliteren van verslaving.

Hopelijk wordt er ook snel een proces begonnen voor roken op terrassen.
Het is al eerder benoemd maar er zijn hele afzuiginstallaties e.d. geinstalleerd in veel zaken om een rookruimte te kunnen creëren. Deze is nu overbodig geworden en dus een investering die zich niet zal terugverdienen. In veel zaken zal de rookruimte afgebroken moeten worden om bijvoorbeeld 1 grote open gezellige ruimte te maken weer. Denk hierbij weer aan vloer en plafond aanpassingen.

Al met al veel geld voor een kleine ondernemer.

Laat ik voorop stellen dat ik voor het verbod ben. Maar de kosten waarmee de ondernemer nu weer wordt geconfronteerd waren zeker te voorkomen geweest.
nimbus schreef:
27-09-2019 13:25
Maar hoe zo op kosten gejaagd. Wat kost het de horeca-ondernemer precies dat er in de rookruimte niet meer gerookt kan worden? Scheelt echt geld in schoonmaken en zo zou ik denken. Heb je nu weer meer ruimte in je zaak die voor andere dingen gebruikt kunnen worden i.p.v. het faciliteren van verslaving.

Hopelijk wordt er ook snel een proces begonnen voor roken op terrassen.
JE hebt het bedrag niet gelezen wat vele geïnvesteerd hebben?
Heb jij geld op stapels liggen?
nimbus schreef:
27-09-2019 13:25
Maar hoe zo op kosten gejaagd. Wat kost het de horeca-ondernemer precies dat er in de rookruimte niet meer gerookt kan worden? Scheelt echt geld in schoonmaken en zo zou ik denken. Heb je nu weer meer ruimte in je zaak die voor andere dingen gebruikt kunnen worden i.p.v. het faciliteren van verslaving.

Hopelijk wordt er ook snel een proces begonnen voor roken op terrassen.
Als je zo tegen het faciliteren van een verslaving bent dan vindt je het vast niet erg als er ook een alcoholverbod zou komen?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
27-09-2019 12:53
Ik ben wel benieuwd waar die rokers dan nu heen gaan. Voorgevel met terrasverwarmers en dus op straat?
Voor de deur onder een luifel. Kun je straks over 30 rokers klimmen voor je ergens naar binnen kunt.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
27-09-2019 13:47
Voor de deur onder een luifel. Kun je straks over 30 rokers klimmen voor je ergens naar binnen kunt.

Dit zie ik werkelijk nooit in het buitenland. Ik kom zeer regelmatig in Italie. Daar zie ik nooit mensen staan paffen voor een restaurant of bar. Ik kan me ook niet herinneren dat daar ooit gezeik was toen het roken aan banden werd gelegd, volgens mij is dat alleen in Nederland.

En eindelijk nu pas komt er een verbod, gelukkig, vieze zooi.
Gewoon verbieden in alle openbare ruimtes en alle openbare plekken (speeltuinen, pretparken, buitenzwembaden, terrassen ect.)
En dus ook geen rookruimtes. Mensen die daar uit komen stinken enorm en verspreiden nog altijd heel veel schadelijke stoffen.
Denk aan tweede- en derdehandsrook.

Dus ja, verbieden die rookruimtes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven