Rookruimtes per direct verboden

27-09-2019 11:28 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/hoge-raad- ... ~a5a2f063/`

Geen idee of een linkje verboden is maar hierbij het nieuwsartikel.

Wat vinden jullie hiervan?
Persoonlijk vind ik het een bittere pil voor de horeca ondernemers die nu weer op kosten worden gejaagd maar al met al vind ik het wel een goede zaak en een overwinning. Over een tijdje weten we niet meer beter.

Zou dit nog gevolgen gaan hebben voor de rookruimtes op werkplekken (buiten de Horeca om)?
Ook buiten voor de deur of op een terras ook verbieden om te roken. Dat ze maar op een aantal meter afstand gaan staan.
redbulletje schreef:
27-09-2019 11:43
Maar dan graag ook verbod op terrassen, anders zitten ze daar nog steeds massaal met hun peuk boven je eten te walmen.

Inderdaad. Dat moet per direct verboden worden!
LAgirl82 schreef:
27-09-2019 14:26
Gewoon verbieden in alle openbare ruimtes en alle openbare plekken (speeltuinen, pretparken, buitenzwembaden, terrassen ect.)
En dus ook geen rookruimtes. Mensen die daar uit komen stinken enorm en verspreiden nog altijd heel veel schadelijke stoffen.
Denk aan tweede- en derdehandsrook.

Dus ja, verbieden die rookruimtes!
Zoals ik altijd hier al zeg een soort heksenjacht op rokers.
LAgirl82 schreef:
27-09-2019 14:29
Ook buiten voor de deur of op een terras ook verbieden om te roken. Dat ze maar op een aantal meter afstand gaan staan.
Krijgen ze ook een bordje om om bekeken te worden?
2019 schreef:
27-09-2019 14:32
Zoals ik altijd hier al zeg een soort heksenjacht op rokers.

Nee, maar onderzoeken wijzen steeds meer aan hoe enorm schadelijk het is.
Zelfs tweedehandsrook maar ook al derdehandsrook.
We krijgen beter inzicht op hoe enorm schadelijk het is en moeten daar dus naar handelen.
LAgirl82 schreef:
27-09-2019 14:34
Nee, maar onderzoeken wijzen steeds meer aan hoe enorm schadelijk het is.
Zelfs tweedehandsrook maar ook al derdehandsrook.
We krijgen beter inzicht op hoe enorm schadelijk het is en moeten daar dus naar handelen.
Het is wel een heksenjacht.
Meer niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-09-2019 12:12
Het is drukker in de horeca dan ooit, dus dat zal allemaal wel loslopen. Je krijgt steeds meer mensen die die verboden aangrijpen om zelf ook te kunnen stoppen.
Precies, dit is ook wat ik zie
Zelfs op een maandagmiddag zitten er hier mensen op terrasjes te lunchen of wat te drinken. om van de donderdag t/m de zondag maar niet te spreken, dan zit alles vol
Niemand heeft horeca ondernemers verplicht om rookruimtes te bouwen met dure afzuiginstallaties. Dat is een persoonlijke keuze. Ze hadden het ook kunnen nalaten namelijk. Dat gejank van ja maar dan komt de helft van mijn klanten niet meer is natuurlijk onzin. Je kunt net zo goed aanvoeren dat de wegblijvende rokende helft word vervangen door een terugkerende niet rokende helft die jarenlang niet op stap hebben gekund vanwege de rookoverlast. Geen medelijden met de horeca.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 27-09-2019 14:36
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er heel blij mee, ben van en generatie die nog heel goed weet hoe verschrikkelijk je stonk, na een avondje stappen in een kroeg vol rook (ook van een generatie waarvan de lagere school juf nog voor de klas rookte trouwens,)

Vind het ook echt fijn te zien, hoe het veranderd is, roken wordt echt niet meer normaal gevonden.

(en nee, ik heb geen hekel aan rokers, slechts aan hun rook)
Wennas schreef:
27-09-2019 13:47
Voor de deur onder een luifel. Kun je straks over 30 rokers klimmen voor je ergens naar binnen kunt.
Fijn als je er langs moet om op je bestemming te komen (en niet de kroeg dus) ;)
LAgirl82 schreef:
27-09-2019 14:29
Ook buiten voor de deur of op een terras ook verbieden om te roken. Dat ze maar op een aantal meter afstand gaan staan.
Lekker voor al die voorbijgangers. En goed voorbeeld voor al die pubers die langslopen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het op zich prima. Wat mij betreft mag roken in het openbaar uberhaupt verboden worden. Doe dat lekker thuis.
Ik haat rokers niet, snap alleen niet dat je in deze tijd nog rookt..
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
27-09-2019 14:46
Lekker voor al die voorbijgangers. En goed voorbeeld voor al die pubers die langslopen.
moet je eens voor een school gaan kijken, pubers mogen niet meer op het plein roken
staan nu allemaal op de stoep voor de school. Geen gezicht (en klagende buurtbewoners etc)
lilalinda schreef:
27-09-2019 15:28
moet je eens voor een school gaan kijken, pubers mogen niet meer op het plein roken
staan nu allemaal op de stoep voor de school. Geen gezicht (en klagende buurtbewoners etc)
Dit zag ik gisteren ook bij het ziekenhuis. Het terrein is rookvrij, dus al het personeel stond op de openbare stoep te roken. Geen gezicht en enorm smerig als je erdoorheen moet lopen.
lilalinda schreef:
27-09-2019 15:28
moet je eens voor een school gaan kijken, pubers mogen niet meer op het plein roken
staan nu allemaal op de stoep voor de school. Geen gezicht (en klagende buurtbewoners etc)

Op het schoolplein roken mocht ik al niet meer (jaren zeventig)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-09-2019 15:32
Op het schoolplein roken mocht ik al niet meer (jaren zeventig)
vreemd, als leerling of leerkracht???
School van mijn kinderen zijn de pubers vorig jaar pas naar de stoep verbannen
herfstappeltaart schreef:
27-09-2019 15:32
Op het schoolplein roken mocht ik al niet meer (jaren zeventig)
Ik wel hoor, jaren 90. We kregen zelfs een afdak omdat in de auto roken verboden werd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-09-2019 15:34
vreemd, als leerling of leerkracht???
School van mijn kinderen zijn de pubers vorig jaar pas naar de stoep verbannen
Begin jaren 70 mocht bij ons op school al niet gerookt worden. Niet door leraren en niet door leerlingen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik zat in de jaren 90 op de middelbare school en daar mocht je roken op het schoolplein, wel ik een speciale zone geloof ik.
Achter een witte lijn. Leraren rookte daar ook.

Gelukkig dat zoiets niet meer mag en hopelijk is het binnen een aantal jaren niet meer normaal om in het openbaar te roken.
Oh ja, volgens mij mocht je in de brugklas en het tweede middelbaar niet roken, vanaf het derde wel.
Maar goed, ook derdehandsrook is zeer schadelijk, dus goed dat rookruimtes straks ook tot het verleden behoren. :thumbsup:
Jeetje, op een terras gaan zitten waar je voedsel en drank geserveerd wordt dat vervoerd heeft moeten worden en waar andere mensen dus veel meer aan lucht kwaliteit op ingeleverd hebben... En dan gaan zitten klagen over een sigaret onder een afzuiginstallatie...

De fanatiekheid waarmee sommige anti-rook zijn is voor je hart veel schadelijker dan die ene windvlaag sigarettenrook voor je longen. Kost het je alsnog 5 jaar van je leven :nut:
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
27-09-2019 14:36
Niemand heeft horeca ondernemers verplicht om rookruimtes te bouwen met dure afzuiginstallaties. Dat is een persoonlijke keuze. Ze hadden het ook kunnen nalaten namelijk. Dat gejank van ja maar dan komt de helft van mijn klanten niet meer is natuurlijk onzin. Je kunt net zo goed aanvoeren dat de wegblijvende rokende helft word vervangen door een terugkerende niet rokende helft die jarenlang niet op stap hebben gekund vanwege de rookoverlast. Geen medelijden met de horeca.


Misschien moet je eens een lesje industriele economie nemen. Als jij geen rookruimte inricht en je concurrent wel gaan je klanten naar je concurrent, dus word je wel degelijk gedwongen als je wilt overleven en je marktaandeel behouden.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
lilalinda schreef:
27-09-2019 15:34
vreemd, als leerling of leerkracht???
School van mijn kinderen zijn de pubers vorig jaar pas naar de stoep verbannen

Als leerling. Ik zat in 1971 in de brugklas :)
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
27-09-2019 16:18
Misschien moet je eens een lesje industriele economie nemen. Als jij geen rookruimte inricht en je concurrent wel gaan je klanten naar je concurrent, dus word je wel degelijk gedwongen als je wilt overleven en je marktaandeel behouden.
Ja, maar ondernemen is ook vooruitzien. En dit had je natuurlijk van mijlen afstand kunnen zien aankomen.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven