Tim ribberink: wat verdrietig

05-11-2012 12:06 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is te afschuwelijk voor woorden.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=153050
quote:pearle schreef op 05 november 2012 @ 19:45:

Heel erg triest.

En inderdaad wat Liubi zegt, vaak hebben pesters geen empathisch vermogen.

Net van Linda hierboven verteld over haar dochtertje.

Zelfs kinderen van die leeftijd zouden al door moeten hebben wat ze doen, schaamte moeten voelenIk denk juist dat het veel meer komt door de "pesten of gepest worden" cultuur. In klassen waar veel gepest wordt wordt pesten vanzelf de norm. Hoe sneu dat ook is.
*
quote:moonenz schreef op 05 november 2012 @ 16:45:

[...]

Het is ook kort door de bocht om aan te nemen dat iemand iets nooit ervaren heeft ... maar ik moet inderdaad toegeven... bij mij ging die bewustzijnsvernauwing niet zo nauw... ik bleef toch aan m'n ouders denken wat ik die ermee zou aandoen...

Oei, mijn oprechte excuses moonenz. Dat was inderdaad niet handig van mij.

Ik sluit me aan bij wat iemand anders zei bij een quote van jouw reactie: moet je nagaan als je zelfs dát niet meer kunt denken...
Orzoo even benieuwd naar jouw kuttenkoppengedrag zoals je da zelf aangeeft, hoop dat jezelf nooit iemand zo gepest hebt. Niet om belerend over te komen maar ik kan echt met alle eerlijkheid zeggen dat ik nooit iemand gepest heb was bij mij vroeger totaal niet aan de orde. Ik lees vaak in media dat school veel verantwoordelijkheid zou moeten hebben maar wat mij betreft ligt de basis bij de ouders. Als ik een kind had met pest gedrag dan zou ik haar/hem goed aanpakken.
Heel heel triest. Ik begrijp niet wat mensen beweegt om anderen zo diep te kwetsen, treiteren en het leven zuur te maken...

Aanvulling:

Wat Orzoo schrijft herken ik ook van mijn middelbare school, alleen was ik in deze het slachtoffer. Gepest heb ik mij niet gevoeld, wel merkte ik duidelijk dat ze mij raar en anders vonden. Iemand die er niet bijhoorde.
Het is allemaal wel een beetje mosterd hoor daar in dat dorp.

Nu huilt iedereen om die arme Tim. Dat hadden ze moeten doen toen ie nog leefde. Toen werd ie genegeerd en nu bekommeren ze zich pas om die jongen nu het te laat is.
Ja en?
Ik denk dat het voor ouders heel erg lastig is om erachter te komen dat kind pest, dat moet dan echt iemand melden. En dan niet 'heeft ruzie gehad' of 'heeft gescholden' maar echt is een pester.
En als het gemeld wordt, zijn het vaak de ouders die denken 'het waait wel over', 'mijn kind doet dat niet', 'er zal wel wat zijn voorgevallen'.

Soms jammer dat ik geen verborgen camera in de les mag ophangen.
Ja, het zou dan denk ik ook geregeld moeten worden gemeld en met geregeld bedoel ik elke keer. Je kunt je kind niet goed (effectief) straffen als je iets pas na 3 maand hoort. Je moet gewoon direct ingrijpen, maar ja dan moet je het wel weten. Als er maar 1x in de zoveel tijd wat aan de hand is (dat het wordt gemeld iig), dan zou ik als ouder ook eerder denken dat het iets van een ruzie of onenigheid is en daar anders mee omgaan dan als mijn kind een ander kind elke dag pest.

Ik kan me uit mijn middelbare school periode trouwens ook een veel lagere toleratie grens naar anders zijn herinneren, nu ga ik daar veel makkelijker mee om. Toen vond ik iemand veel eerder irritant.
Ik snap je reactie, maar het is typerend voor hoe ouders reageren. Beginnen met 'ja, maar...'

Niet per sé naar jou toe hoor, maar het is zo moeilijk om door te dringen dat hun kind echt onacceptabel gedrag vertoont. Wij kunnen alleen op school straffen, niet thuis.
Ik voel me niet aangesproken hoor, ik heb geen kinderen :-). Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ook wat jij zegt, als ouder zie je je kind vaak in bepaalde situaties. Dat hij op school heel anders is, zie je niet. Dus als je een keer hoort dat je kind pest, pas je het al snel in het beeld dat je van hem hebt. Dan krijg je idd 'er is wat voorgevallen' etc. Maar ls je elke dag hoort dat je kind weer heeft gepest dan zie je dat er echt wat aan de hand is EN kun je er ook gelijk op inspelen als ouder.

Maar goed, van een leerkracht kan dit natuurlijk ook niet allemaal verwacht worden, maar het is denk ik wel het grote probleem waarom het lastig is, kinderen erin bij te sturen.
En een verborgen camera is idd in sommige gevallen wel een goed idee. Ook voor de pester zelf om terug te zien.
quote:snoopy78 schreef op 05 november 2012 @ 16:08:

[...]

En slakkenhuisje: ik kan me niet eens voorstellen hoe dit voor jou en je jaargenoten moet zijn...

Nouja, ook wij worden in de media neergezet als vreselijke pesters, zij liepen als ware aasgieren door ons gebouw vandaag op zoek naar reacties. Achter huilende jaargenoten aan, alles.

Dus ja het is vooral ook vrij heftig dat "onze Tim" opeens landelijk nieuws is en wij daarin negatief worden neergezet en benaderd, is heel vervelend.
quote:snoopylynn schreef op 05 november 2012 @ 21:19:

Het is allemaal wel een beetje mosterd hoor daar in dat dorp.

Nu huilt iedereen om die arme Tim. Dat hadden ze moeten doen toen ie nog leefde. Toen werd ie genegeerd en nu bekommeren ze zich pas om die jongen nu het te laat is.Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor een opmerking. Uit advertenties blijkt dat zelfs zijn famile geen idee had.
quote:slakkenhuisje schreef op 05 november 2012 @ 23:57:

[...]

Nouja, ook wij worden in de media neergezet als vreselijke pesters, zij liepen als ware aasgieren door ons gebouw vandaag op zoek naar reacties. Achter huilende jaargenoten aan, alles.

Dus ja het is vooral ook vrij heftig dat "onze Tim" opeens landelijk nieuws is en wij daarin negatief worden neergezet en benaderd, is heel vervelend.Sterkte, ironisch genoeg hoop ik dat Tim geschiedenis schrijft. Is het nog ergens goed voor geweest.
Ik vraag me af ( wellicht ben ik mosterd hoor ) hoeveel van de geschokte mensen zelf pesters zijn of waren ?

En wat doe je er nu mee, nu je kan zien hoever het pesten een slachtoffer kan brengen..
'Loser en homo'

De anonieme schrijver schreef in 2010 lasterlijke zaken over de werkgever van Tim, ijssalon Happy Days in Denekamp, weet het dagblad. Deze zomer schilderde de schrijver Tim af als 'een loser en een homo'. 'Ik werk hier en ik ben een loser en homo', luidt het online haatbericht aan het adres van de student. Via de beoordelingssite probeerden de treiteraars hem zwart te maken.

Ik hoop dat ze deze lafaard heel snel te pakken hebben.
Ik vind dit zo erg . Ik hoop dat ze kunnen achterhalen wie die pesters zijn.
Vreselijk triest, arme jongen.... En ouders natuurlijk.

Het moet een keer uit zijn met het pamperen van de pesters en de gepeste kinderen een training sociale vaardigheden geven. Geef die training aan de pester en de ouders. Maak het strafbaar, flink. Boetes, taakstraffen, opvoedingscursussen voor ouders. Gewoon klaar met halfzachte maatregelen.

Als ik het ruik, pesten op mijn werk trek ik heel hard aan de bel, ik pak de kinderen bij elkaar en bel hun ouders. Gewoon korte metten maken.
@posi dan moet je het wel weten he!!! Als ouder van puber weet je vaak maar heel weinig van wat je kind uitspookt en wat er on dat puberhoofd omgaat. Verder snap ik je vraag eerlijk gezegd niet zo goed.
Er moet ook een duidelijk beleid komen tegen cyberpesten. Anoniem iemand pesten is zo laf ,daar moet iets tegen gedaan worden.
Afschuwelijk en schokkend dit. ik hoop dat Tim rust heeft nu.

Wat goed van die ouders dat ze een deel van zijn brief hebben gepubliceerd ik hoop dat het velen wakker schud en dat zijn Pesters zich vreselijk rot voelen.

Walgelijk dat pesten ik heb het een jaartje zelf meegemaakt op de lagere school, je voelt je echt vreselijk vanaf het moment dat je je bed uit komt, en kinderen weten echt wel dat ze fout zitten hoor, ze kicken op dat machtsgevoel ten koste van een ander.
Er zijn programma's die je als ouder op je computer kunt installeren. Als je kind dan met iemand chat krijgt die gene een bericht (automatisch) waarin staat dat zijn ip adres geregistreerd is en dat als hij pest oid dit allemaal opgeslagen wordt. Daarmee kun je als ouder naar de politie.
Ik hoorde net op het nieuws dat de ouders van Tim een aanklacht hebben ingediend tegen degene die zich op internet voordeed (of voordoet) als Tim en ook schrijft alsof hij Tim is.

(Ik weet niet precies waar dit over gaat, want ik heb het niet echt gevolgd.)
quote:strike schreef op 05 november 2012 @ 17:23:

[...]

Wat een ontzettend onaardige en slecht gefundeerde post. Ongelofelijk. Ik voel de aandrang me te verdedigen, maar ik geloof niet dat het veel zin heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven