Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
quote:SallySpectra schreef op 12 maart 2017 @ 22:20:

[...]



Kijk voor je dit soort dingen roept eens wat er gebeurt in strafkampen in Noord-Korea bijvoorbeeld. Dat een regime niet deugt maakt het nog geen Noord-Korea.Kijk eens wat er gebeurt met Turkse politiek gevangenen: https://www.amnesty.nl/ac ... elt-en-martelt-gevangenen
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 maart 2017 @ 22:30:

[...]





Kijk eens wat er gebeurt met Turkse politiek gevangenen: https://www.amnesty.nl/ac ... elt-en-martelt-gevangenenWeet ik. Ik praat niets goed, maar zoals gezegd, een vergelijking met NK vind ik veel te ver gaan. Als jullie dat hier allemaal één pot nat vinden, nou ja, dan ga vooral jullie gang hoor. Maar het maakt een normale discussie in mijn ogen niet mogelijk.
All inclusive? wil er nog niet dood gevonden worden, waar ook ter wereld.

Een naar mijn mening onderdrukkend regime steun ik ook niet dus naar dat soort landen zal ik nooit op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 12 maart 2017 @ 22:35:

[...]



Weet ik. Ik praat niets goed, maar zoals gezegd, een vergelijking met NK vind ik veel te ver gaan. Als jullie dat hier allemaal één pot nat vinden, nou ja, dan ga vooral jullie gang hoor. Maar het maakt een normale discussie in mijn ogen niet mogelijk.







Turkije is niet hetzelfde als Noord-Korea. Maar het ging er in de vergelijking om dat je niet een vakantie moet laten zitten omdat 'er één man wat dingen roept'. Dat is namelijk nogal een understatement of the year. En dat zou je zo van elke dictator wel kunnen zeggen 'het is maar één man die wat dingen roept'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:SallySpectra schreef op 12 maart 2017 @ 22:35:

[...]



Weet ik. Ik praat niets goed, maar zoals gezegd, een vergelijking met NK vind ik veel te ver gaan. Als jullie dat hier allemaal één pot nat vinden, nou ja, dan ga vooral jullie gang hoor. Maar het maakt een normale discussie in mijn ogen niet mogelijk.Die discussie ontstaat nu omdat jij het zelf in het extreme trekt en erg zwart/wit maakt. Zijn het dezelfde landen? Nee. Is het regime vergelijkbaar? Nee, nog niet. Maar ze bewegen in Turkije wel degelijk die kant op, met een gestoorde gek aan het roer die als enige doel lijkt te hebben om zijn persoonlijke macht te vergroten en die inmiddels al bewezen heeft dat hij met zijn macht slachtoffers maakt.
Nee, ik ga niet naar Turkije. Heb alleen maar slechte ervaringen met de airlines en het vliegveld. Bovendien trekt het land me niet en de mentaliteit ook niet.

Ik ben er overigens wel een keer geweest. In 1997, pre-Erdogan. En ik hou ook niet van all-inclusive.



Ik kom trouwens in heel wat landen met totalitaire regimes maar wat Erdogan doet vind ik ongekend. Zelfs Poetin doet hem dit niet na.
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 maart 2017 @ 22:39:

[...]





Die discussie ontstaat nu omdat jij het zelf in het extreme trekt en erg zwart/wit maakt. Zijn het dezelfde landen? Nee. Is het regime vergelijkbaar? Nee, nog niet. Maar ze bewegen in Turkije wel degelijk die kant op, met een gestoorde gek aan het roer die als enige doel lijkt te hebben om zijn persoonlijke macht te vergroten en die inmiddels al bewezen heeft dat hij met zijn macht slachtoffers maakt.Er wordt hier geschreven dat men liever naar Noord-Korea op vakantie gaat dan naar Turkije. Maar ík ben degene die het in het extreme trekt... interessante conclusie.
quote:SallySpectra schreef op 12 maart 2017 @ 22:35:

[...]



Weet ik. Ik praat niets goed, maar zoals gezegd, een vergelijking met NK vind ik veel te ver gaan. Als jullie dat hier allemaal één pot nat vinden, nou ja, dan ga vooral jullie gang hoor. Maar het maakt een normale discussie in mijn ogen niet mogelijk.





Het ging er om dat een forummer zei dat het "maar 1 mannetje is die zomaar wat roept".



Natuurlijk is Turkije niet hetzelfde als NK. Juist wat die forummer zei maakt een discussie onmogelijk, omdat diegene duidelijk niet voldoende geïnformeerd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik maar eens lekker ga doorsparen voor een vakantie naar IJsland ofzo, weer eens wat anders
De enige machthebber die dit soort onzin regelmatih uitkraamt is volgens mij Kim Jong van Noord Korea die het altijd over het fascistische en imperialistische Westen heeft. Dus wat dat betreft zit Erdogan redelijk op Noord-Koreaanse toer.
Noord Korea? Daar kom je met pijn en moeite ín!

Krijg je wel gezellig zo'n chaperone mee, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 keer in mijn leven in Turkije geweest; in 2008. Mooie binnenlanden wel.

Ik zou er nooit meer heen gaan. Sowieso vanwege het hele politieke gebeuren, maar ook de kans op aanslagen is veel te groot. Er gebeurt daar vanalles.
Alle reacties Link kopieren
We hebben geboekt voor de meivakantie, we gaan familie van man opzoeken. Ik hou de site van minbuza in de gaten en bij een negatief reisadvies blaas ik de boel af, ik neem geen risico's. Mijn man gaat er deze week een paar dagen naartoe, dus hij kan de situatie ook goed bekijken.
Noord Korea en Turkije zijn echt niet te vergelijken. In Noord Korea moet je je vrijheid leveren en verplicht meedoen aan een poppenkast. Dat is geen vakantie vieren. Nee als ik moet kiezen ga ik toch echt liever naar Turkije, daar kan ik tenminste vrij rond lopen en hoef ik mij niet klote te voelen voor de mensen die verplicht een toneelstukje voor me op moeten voeren over hoe geweldig het daar is en de rest van de wereld liegt,
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil ook graag weer naar het hotel in turkije waar we vorig jaar waren. Op de een of andere manier ben ik bang dat 1 van erdogans maatregelen zal zijn: geen nl turkije meer in
Er zijn dus mensen die niet gaan omdat ze bang zijn voor onrust ter plekken, en er zijn mensen die niet gaan omdat ze het regime niet willen steunen.



Over het geheel genomen zullen er naar waarschijnlijkheid heel wat minder Nederlanders die kant op gaan.
Bankkussen, waarom wil je vriend weer naar Turkije? Er zijn zoveel andere plekken op de wereld waar je ook lekker vakantie kunt vieren.



Ik ben nog nooit in Turkije geweest en zal ook (de komende jaren) niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij denkt dat er nooit meer zo'n leuk hotel is als degene waar we vorig jaar waren
En wat wil jij?
Alle reacties Link kopieren
En het is goedkoop natuurlijk.



Wat wil ik? Het hotel was inderdaad super maar ik wil erdogans regime inderdaad niet steunen. Bovendien weten we niet wat het verdere verloop is van dit conflict en dat maakt het erg onzeker vind ik
Alle reacties Link kopieren
Het land heeft een lange historie in schennis van de mensenrechten doordat de Turkse regering de bevolking al jaren de bevolking beperkt in de vrijheid van meningsuiting en in persvrijheid. Amnesty



Ze schuwen dwang,marteling en onderdrukking niet. Dus ik ben er nog nooit geweest en ik ben het ook echt niet van plan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bankkussen schreef op 12 maart 2017 @ 23:25:

En het is goedkoop natuurlijk.

Ja.



Dat is Syrië vermoedelijk ook wel. En nu?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wij gaan al 16 jaar lang naar Turkije maar durf er nu niet naar toe.
quote:Blondie456 schreef op 13 maart 2017 @ 10:38:

Wij gaan al 16 jaar lang naar Turkije maar durf er nu niet naar toe.Niet getreurd, er is nog zoveel moois in de wereld te zien.
quote:Enn schreef op 12 maart 2017 @ 23:31:

Het land heeft een lange historie in schennis van de mensenrechten doordat de Turkse regering de bevolking al jaren de bevolking beperkt in de vrijheid van meningsuiting en in persvrijheid. Amnesty



Ze schuwen dwang,marteling en onderdrukking niet. Dus ik ben er nog nooit geweest en ik ben het ook echt niet van plan.Klopt, nergens 'verdwijnen' er meer journalisten dan in Turkije. Dit was ook al voor Erdogan zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven