Zelfmoord na Vechtscheiding

27-09-2016 13:32 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
" Op 1 april vorig jaar krijgt journalist Ton Lankreijer midden in de nacht een e-mail van Frank. Hij is wanhopig omdat het hem niet lukt om na zijn scheiding een omgangsregeling met zijn dochter te krijgen.



Lankreijer is op dat moment in Thailand en stuurt een korte mail terug. Tegen de tijd dat hij weer in Nederland is leeft Frank niet meer. Op het strand van Bloemendaal heeft hij een punt achter zijn leven gezet. Hij schreef:



Jullie hebben mij ondanks mijn moeilijke karakter altijd ondersteund. Dank je wel. Ik stap eruit. Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde.



In een allerlaatste e-mail heeft Frank Lankreijer gevraagd of hij zijn verhaal wil vertellen. En dat doet de journalist dan ook in het boek Zwartboek Frank - Zelfmoord na Vechtscheiding dat vandaag uitkomt."





Ik kan me niet voorstellen dat je een andere ouder zo haat dat je hem of haar het contact met zijn eigen kind onthoud....

Ik geef toe, heb geen kids dus geen referenties....



Jullie wel wellicht?



Kennen jullie dit soort situaties van dichtbij en wat zit daar dan achter? Dat je diegene van wie je ooit zo veel gehouden hebt tot zelfmoord kan drijven door bijvoorbeeld het weghouden van zijn bloedeigen kind....



Hoe harteloos kan je zijn??
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 27 september 2016 @ 14:01:

Super triest maar wat ik niet snap en mij zelfs aan begin te irriteren is dat vaders stellen achtergesteld te worden in voogdijzaken. Dat is zo pertinent onwaar!!! Je gaat naar een rechter en het is geregeld. Ik en meerdere in mijn omgeving kunnen er over meepraten. Mijn kind groeit op in co-ouderschap, het werkt totaal niet en kind is er ongelukkig onder maar vader wilt niet anders dus thats it.



En zo ken ik nog wel meerdere voorbeelden.zou het kind beter gedijen als het meer bij de vader was en soms een weekend bij jou?
En doooooor!
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:04:

[...]



Tja, jouw kant he? Sommige exen hoef je maar één vinger te geven.Wat ik gewoon echt niet snap bij al die 'ik mag mijn kind niet zien'-verhalen, ga naar een rechter, 9,5/10 keer komt het tot een omgangsregeling , er is geen enkele rechter die zoiets tegenhoudt .
quote:S-Meds schreef op 27 september 2016 @ 14:05:

[...]



zelfmoord plegen als je niet depressief bent?Ja, dat kan, ja. De symptomen van depressie zijn vooral nergens meer van kunnen genieten, apatisch en gevoelloos worden. Ik denk niet, dat die man apatisch was op het moment dat hij zelfmoord pleegde. Gezien zijn karakter enzo. Ik ben geen deskundige maar het lijkt mij, dat niet iedereen die zelfmoord pleegt, ook de diagnose depressie heeft.
quote:broadway schreef op 27 september 2016 @ 14:08:

[...]





zou het kind beter gedijen als het meer bij de vader was en soms een weekend bij jou?Nee , vader werkt meer dan fulltime en haalt kind pas tegen 7hr in de avond op van de opvang. Heeft er verder geen vrienden of een leuke kamer. Ik werk vanuit huis parttime en hier heeft kind allemaal vriendjes en vriendinnetjes.
quote:S-Meds schreef op 27 september 2016 @ 13:54:

vader heeft hiermee laten zien dat moeder zich terecht zorgen maakte

Ik vind dit wel zo'n gemene opmerking. Je kent hem helemaal niet. Misschien was het wel een hartstikke lieve vader die zijn kind nooit kwaad zou doen, waarom zou je daar aan twijfelen?



Feit is dat vader én moeder gefaald hebben, en dat moeder de strijd gewonnen heeft want zij heeft haar zwaarste troef ingezet.
Mja, zou kunnen dat de man gewoon niet goed meewerkte met de rechter en zijn ex. En dan mogen ze vast zeggen, nu mag je je kind ook niet meer zien. Ik vind dat wel iets hoor, niet iedereen is in staat te gehoorzamen aan autoriteiten op een goeie manier. Je hebt de recalcitrante mens en die heeft ook rechten, vind ik. Was daar nou echt geen mouw aan te passen, denk ik dan? Misschien weigerde hij begeleide bezoekjes wel. Uit principe ofzo. Maar ja regels enzo he.
quote:Fluithaas schreef op 27 september 2016 @ 13:41:

"Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde. "



Ik ken de zaak niet en vind het heel treurig klinken. Maar als hij zelfs de waarde ervan niet in kon zien om in leven te blijven om ooit weer wel een vader voor z'n dochter te kunnen zijn.....

Hij zat in een zware depressie. Kijk naar Anthonie Kamerling,hij had succes,vrouw en kinderen en toch ontnam hij zich het leven. Een zware depressie,een zwart gat,je probeert eruit te klimmen maar valt steeds weer terug tot dat je niet meer kan en je het leven loslaat.....

En deze Frank zag het leven geen waarde meer hebben zonder zijn dochter....

Ik ken ook iemand die ging scheiden,verdoofde zich met drugs en schoot toen een kogel door zijn hoofd.

Hun beslissing.......

Iedereen hecht een andere waarde aan het leven......
Alle reacties Link kopieren
Ik ken maar1 geval van zelfmoord in mijn omgeving, en dat was echt iemand die niet verder kon. Ik "snapte" hem nog ook.

Maar een vader, die zelfmoord pleegt? Terwijl er zolang je leeft nog hoop is? Ik vind het een kutstreek, richting zijn ex, maar ook richting zijn dochter. Hij ontneemt haar nu ook de kans om later, als volwassen vrouw, contact te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:11:

[...]





Feit is dat vader én moeder gefaald hebben, en dat moeder de strijd gewonnen heeft want zij heeft haar zwaarste troef ingezet.

ik denk niet dat moeder zichzelf de winnaar voelt nu. Iedereen vindt haar een kutwijf, dat haar man de dood injaagde. Waarschijnlijk volkomen onterecht

En ze kan het verdriet van kind oplossen
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:11:

[...]

Ik vind dit wel zo'n gemene opmerking. Je kent hem helemaal niet. Misschien was het wel een hartstikke lieve vader die zijn kind nooit kwaad zou doen, waarom zou je daar aan twijfelen?



Feit is dat vader én moeder gefaald hebben, en dat moeder de strijd gewonnen heeft want zij heeft haar zwaarste troef ingezet.

Ook dát weet je niet. Ja, voormalige partners gaan soms erg ver als de relatie eenmaal over is. Maar als je zo labiel bent dat je zelfmoord pleegt omdat je je kind niet te zien krijgt (wellicht was het terecht, wellicht niet) dan zat er mijns inziens wel een kern van waarheid in de angst van de moeder.

Ik vind het niet per definitie de schuld van de moeder dat de vader zelfmoord heeft gepleegd. Hij is niet per definitie slachtoffer omdat hij ervoor koos om eruit te stappen en zijn dochter vaderloos te maken.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik het zo zeggen,ik ben blij dat ik geen man zijn want gut o gut wat ik kunnen wij vrouwen vals zijn.

Man is altijd een fantastische vader, tot dat men uit elkaar gaat dan is het een slecht mens en een slechte vader.

Dat was hij eigenlijk altijd al roept men dan......



Dit is een beetje wat ik van dichtbij heb zien gebeuren, meer dan eens.
quote:lilalinda schreef op 27 september 2016 @ 14:15:

Hij ontneemt haar nu ook de kans om later, als volwassen vrouw, contact te leggen.



Alsof je dan ineens 30 jaar inhaalt. Je zet toch geen kind op de wereld om het pas als volwassene weer te zien? Ik ken iemand die dat hoopte, maar er is geen band hoor. Kan net zo goed een vage bekende zijn.



Kutstreek voor zijn exvrouw? Daar zou ik dus geen boodschap aan hebben, had zij toch ook niet aan hem. Ze voelt zich vast niet schuldig, anders had ze wel een andere oplossing gevonden om er samen uit te komen. Je ontzegt een vader toch niet zijn kind. Dat kind is net zo goed van hem als van haar.
quote:nessemeisje schreef op 27 september 2016 @ 14:16:

[...]



Ook dát weet je niet. Ja, voormalige partners gaan soms erg ver als de relatie eenmaal over is. Maar als je zo labiel bent dat je zelfmoord pleegt omdat je je kind niet te zien krijgt (wellicht was het terecht, wellicht niet) dan zat er mijns inziens wel een kern van waarheid in de angst van de moeder.

Ik vind het niet per definitie de schuld van de moeder dat de vader zelfmoord heeft gepleegd. Hij is niet per definitie slachtoffer omdat hij ervoor koos om eruit te stappen en zijn dochter vaderloos te maken.



Ik ken dus zo'n vader. Niets mis mee. Heeft ook geen zelfmoord gepleegd, maar is keer op keer gekwetst door ex met als inzet de kinderen. Nou, dat doet écht wel wat met je.



Het is niet de schuld van de moeder, hij had voor een andere oplossing kunnen kiezen, maar ik denk wel dat ze zo haar steentje heeft bijgedragen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt zoveel van zijn dochter had gehouden dan had hij geen zelfmoord gepleegd. Nu moet het meisje er mee leren leven dat haar vader dood is en dat hij haar als excuus/reden gebruikt waarom hij zichzelf van het leven heeft beroofd. Dat is een laffe daad. Tegenover zijn dochter en tegenover zijn verdere familie.

Hij had er ook voor kunnen kiezen om voor haar te blijven vechten, haar onder begeleiding te blijven zien en hopelijk uiteindelijk een omgangsregeling op te kunnen bouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:18:

[...]





Alsof je dan ineens 30 jaar inhaalt. Je zet toch geen kind op de wereld om het pas als volwassene weer te zien? Ik ken iemand die dat hoopte, maar er is geen band hoor. Kan net zo goed een vage bekende zijn.





kan al eerder dan na 30 jaar he?

hij ontneemt zijn kind een vader, hij is daarmee net zo laakbaar als zijn ex.
Laf is het niet, meer in en in verdrietig voor alle partijen.

Die blijven met de vraag waarom..
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:18:

[...]



Kutstreek voor zijn exvrouw? Daar zou ik dus geen boodschap aan hebben, had zij toch ook niet aan hem. Ze voelt zich vast niet schuldig, anders had ze wel een andere oplossing gevonden om er samen uit te komen. Je ontzegt een vader toch niet zijn kind. Dat kind is net zo goed van hem als van haar.



zolang we niet weten, wat er is gebeurd. Deze man zegt van zichzelf al, een moeilijk karakter te hebben. En zelfmoord pleegt.

Klinkt niet als een gezellige vent.
quote:nessemeisje schreef op 27 september 2016 @ 14:16:

[...]



Ook dát weet je niet. Ja, voormalige partners gaan soms erg ver als de relatie eenmaal over is. Maar als je zo labiel bent dat je zelfmoord pleegt omdat je je kind niet te zien krijgt (wellicht was het terecht, wellicht niet) dan zat er mijns inziens wel een kern van waarheid in de angst van de moeder.

Ik vind het niet per definitie de schuld van de moeder dat de vader zelfmoord heeft gepleegd. Hij is niet per definitie slachtoffer omdat hij ervoor koos om eruit te stappen en zijn dochter vaderloos te maken.



Moeder had dochter al vaderloos gemaakt en vader dochterloos hij heeft het alleen definitief gemaakt.

Ik vind moeder wel behoorlijk schuldig hieraan als het onterecht was. En alleen maar een ego ding.

Tenzij hij echt ongeschikt was maar dat blijkt nergens uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:22:

[...]

(...)

Het is niet de schuld van de moeder, hij had voor een andere oplossing kunnen kiezen, maar ik denk wel dat ze zo haar steentje heeft bijgedragen.

En dat weet je dus niet. Wie weet had moeder een héle goede reden om dochter bij haar suïcidale vader weg te houden.

Er zijn té veel voorbeelden van ouders met psychische problemen (soms noemen ze dat zelf een 'moeilijk' karakter) die hun kind(eren) meesleurden in de dood. Ik zou als ouder het risico ook niet nemen als je weet dat je ex-partner ze niet allemaal op een rijtje meer heeft. Dikke jammer dat iemand zich dan gekwetst voelt en het dan nodig vindt om zelfmoord te plegen. Maar liever hij alleen dan samen met een kind. Hij heeft die keuze namelijk, het kind niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 27 september 2016 @ 13:37:

Ja ik ken dit soort situaties en soms is de andere ouder gewoon zo leip dat regelmatig contact met die ouder schadelijk is voor het kind. En soms is de verzorgende ouder zo leip dat ze de andere ouder domweg geen contact gunnen.



Hoe dan ook geen excuus voor zo'n laffe zelfmoord. Lekker voor het kind.Met alles eens.
Meer dan zat depressieve ouders de hun kind niet om zeep helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat een rechter altijd de middelen ook daadwerkelijk gebruikt om tot een minnelijke oplossing voor beide partijen te komen, daarvan ben ik nog niet overtuigd.



Of misschien probeert hij dat wel maar stokt het uiteindelijk ergens in de praktische uitvoering of handhaving er van.



Tot waanzin drijvend. Wat zegt dat over de 'dader' en wat zegt het over het 'slachtoffer'? Er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal.



Moet hierbij direct denken aan die twee broertjes die een paar jaar geleden door hun vader zijn vermoord en daarna verstopt waarna hij vervolgens de hand aan zichzelf sloeg.



Hoe wreed kun je als ouder zijn dat je met je blote handen je eigen kind ombrengt. Enkel met de gedachte om je ex te grazen te nemen?



Maar bovenstaande kan ik niet los zien van de vraag: Wat voor rol heeft de andere ouder (moeder) in dit verhaal gehad waardoor een ooit weldenkende, normaal functionerende vader tot zo'n verschrikkelijke daad kan komen.



Sarren en treiteren, met als inzet de kinderen, kan een mens tot waanzin drijven en wanhopig doen worden. Daarvan ben ik onderhand wel overtuigd.



Als een leeuw(in) strijden voor je kind is ook iets wat vrijwel iedere ouder zal herkennen.



Dus tja, is er een kwade genius aan te wijzen in alle gevallen? Vaak ligt de schuld niet simpelweg bij een partij.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
http://binnenland.eenvand ... ndacht_voor_vergeten_kind





Hier staat meer info.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook.

Zelfmoord na vechtscheiding

Er vallen me enkele dingen op:

"Een scherpe man, niet op zijn mondje gevallen, soms een beetje dwingend, met een sterk karakter. Daarom had hij niet iedereens sympathie. Maar Frank stond volop in het leven. Alleen was hij 24 uur per dag bezig met zijn dochter, met Anna zien. Het werd een obsessie voor hem. Na zijn dood vonden we heel veel folders over echtscheiding, en de instanties waar hij dag en nacht mee bezig was."



en:

"Frank is door de onverzettelijke houding van zijn ex tot wanhoop gedreven. Hij voelde zich in de steek gelaten. Dan kun je van een superzacht persoon een hatelijk persoon worden. Zijn ex hield zijn dochter van hem weg, omdat ze geen confrontatie meer met hem wilde. Ze had zelfs een Aware-systeem geïnstalleerd; dan komt de politie komt als je op de knop drukt."



De politie komt echt niet zomaar als iemand op een willekeurige knop drukt. Ik denk dat het echt te simpel gesteld is dat de exvrouw de kwade genius is. Waar twee kijven hebben twee schuld. En degene die zelfmoord pleegt is niet per definitie het slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 27 september 2016 @ 14:08:

[...]





Wat ik gewoon echt niet snap bij al die 'ik mag mijn kind niet zien'-verhalen, ga naar een rechter, 9,5/10 keer komt het tot een omgangsregeling , er is geen enkele rechter die zoiets tegenhoudt .



Sorry hoor maar dit is gewoon niet waar.

Of bedoel je een omgangsregeling waarbij de vader het kind 1 keer per week een uurtje onder toezicht mag zien.

Of vaders die elke twee weken hun kind een weekend krijgen?



als de ouders beide op een fatsoenlijke manier mee omgaan omwille van het welzijn van hun kind dan kan er inderdaad ( zelfs zonder rechter ) een normale omgangsregeling getroffen worden.



Maar vaak zat zie ik vrouwen die hun "macht" misbruiken en de vader in een kwaad daglicht stellen waardoor de vader zijn kind(eren) ineens bijna niet mag zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven