Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 43)

04-02-2021 23:12 3065 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 104 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 14.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42
1?

:yes:
:cheer: laten we hopen dat dit topic gaat over dalende positieve testen en stijgende vaccinatie grafieken.
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef geen tvp.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-02-2021 23:19
Ik hoef geen tvp.
Ik ook niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-02-2021 23:19
Ik hoef geen tvp.
Ik wel.
Life is short. Eat dessert first.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-02-2021 23:19
Ik hoef geen tvp.
Geef m dan aan mij!
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-02-2021 23:25
Afbeelding
Hoe ze Hugo de Jonge op tv hebben getekend :rofl:
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa en Nicole, natuurlijk is het anders als je harde eisen gaat stellen aan wie er wel en niet naar de IC kan (al is het ook wel vergelijkbaar met een geneesmiddel te duur verklaren, waardoor patiënten geen toegang hebben tot dat middel.) Dat is ingrijpend, maar de maatregelen die we nu nemen om dat te voorkomen, zijn dat net zo goed. Die tasten ook belangrijke rechten aan. Dat wordt nu heel vanzelfsprekend gemaakt: alles moet wijken voor het recht op een ic-bed. Ik vraag me heel erg af of, als we over een tijdje terugkijken op deze tijd, de conclusie zal zijn dat dat echt de verstandigste keuze was.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
05-02-2021 00:14
Nausicaa en Nicole, natuurlijk is het anders als je harde eisen gaat stellen aan wie er wel en niet naar de IC kan (al is het ook wel vergelijkbaar met een geneesmiddel te duur verklaren, waardoor patiënten geen toegang hebben tot dat middel.) Dat is ingrijpend, maar de maatregelen die we nu nemen om dat te voorkomen, zijn dat net zo goed. Die tasten ook belangrijke rechten aan. Dat wordt nu heel vanzelfsprekend gemaakt: alles moet wijken voor het recht op een ic-bed. Ik vraag me heel erg af of, als we over een tijdje terugkijken op deze tijd, de conclusie zal zijn dat dat echt de verstandigste keuze was.
Maar ook nu krijgt niet iedereen vanzelfsprekend een ic-bed. Ook nu wordt er gekeken naar de kansen. En blijkbaar doen 'we' dat goed, want 75% verlaat levend de ic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kwam net dit tegen. Het onderzoek op de Diamond Princess is afgerond en peer-reviewed. Over de invloed van aerosolen op de overdracht van het virus.

https://twitter.com/j_g_allen/status/13 ... 68649?s=12

https://www.pnas.org/content/118/8/e2015482118

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Goed idee wel lijkt me, om meerdere merken vaccin te combineren. Kost wel iets maar dan heb je ook wat.

https://www.bbc.co.uk/news/health-55924433

Doen ze toch iets nuttigs in plaats van alleen onze vaccins voor onze neus wegkapen. ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tsumtsum, we zijn de miljoen nog niet gepasseerd toch?
Gaat wel binnen een dag of twee gebeuren denk ik maar toch.
Wat schrijven jullie toch snel en veel.
Ik meld mij toch weer even, maar ik kan het niet altijd bijhouden.
AnAppleADay schreef:
05-02-2021 07:53
Tsumtsum, we zijn de miljoen nog niet gepasseerd toch?
Gaat wel binnen een dag of twee gebeuren denk ik maar toch.
Zitten we pas tegen het miljoen? Besmettingen bedoel je toch? Niet de extreem zieken?
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
05-02-2021 07:57
Zitten we pas tegen het miljoen? Besmettingen bedoel je toch? Niet de extreem zieken?
1 miljoen positieve testen.
Zeker in de eerste paar maanden was dat natuurlijk maar een klein percentage van de echte besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
05-02-2021 07:57
Zitten we pas tegen het miljoen? Besmettingen bedoel je toch? Niet de extreem zieken?
Ik schrik daar dus helemaal niet van. Het echte aantal zal 2x zo hoog zijn en ik denk alleen maar: "bring on the herd immunity". Ja, ik ben diep gezonken :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven