Als je bijna dezelfde nick draagt.

11-12-2013 12:59 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even het volgende,

Deze week kwam er een naamgenoot voorbij op dit forum (alleen met "de" voor de nick). Ik vond het in eerste instantie grappig en natuurlijk besef ik me dat ik geen alleenrecht op "nicknames" heb. Maar wat als dan opeens blijkt dat de persoon wat vreemde trekjes erop nahoud? Ik zit al meer dan een decennia op dit forum en ben 1x van "nickname" veranderd en deze bevalt me goed. Nu heb ik ook wel vreemde trekjes hier en daar maar toch geeft mij het een ongemakkelijk gevoel, misschien verward te kunnen worden met een naamgenoot.

Wat jullie?
Hier waakt de enige echte Barones
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 december 2013 @ 23:00:

met de mededeling dat ik dood was en dat ze dat wilde laten weten.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 december 2013 @ 23:00:

Toen ik nog onder mijn andere nick postte, had ik een dubbelganger. Mijn nick begon met een hoofdletter i en die persoon had mijn naam met een kleine letter L geschreven. Daar zie je het verschil niet tussen. Alles verder ook nagemaakt (icon, onderschrift) en ze deed zich voor als mijn zus met de mededeling dat ik dood was en dat ze dat wilde laten weten. Best luguber als ik er nu zo over nadenk. En dus echt heel vervelend, want mensen hier schrokken van dat bericht.Wow..dat klopt ja, daar staat mij nog iets van bij. Dat was echt heel bizar! En dat lijkt mij idd ook erg luguber als het je overkomt. Brrr
quote:shahla schreef op 12 december 2013 @ 22:57:

Ik kom hier al sinds '99.Dat is overigens wel héél lang. Daar zitten toch wel wat vakanties tussen?!
Zeker, Christiane, ik heb een paar keer vrijwillige vakanties c.q. pauzes (op)genomen. Dan was ik ineens even een poosje foetsie. Varieert van een paar weken tot zelfs een half jaar.
quote:Frizz schreef op 11 december 2013 @ 13:02:

Er was hier ooit een Frizzy, ben blij dat zij weg is. Die was echt ráár.Ik denk dat jij daar toch per ongeluk een tic van hebt meegekregen, zal toch aan de naam liggen
quote:shahla schreef op 12 december 2013 @ 23:05:

[...]

Zeg, heb ik net een deal met Barones en probeer jij haar er vanaf te praten. Dat is uiteraard dus mooi níet de bedoeling.

Ben niet zomaar om te lullen
quote:shahla schreef op 12 december 2013 @ 23:20:

Zeker, Christiane, ik heb een paar keer vrijwillige vakanties c.q. pauzes (op)genomen. Dan was ik ineens even een poosje foetsie. Varieert van een paar weken tot zelfs een half jaar.

Herkenbaar!

Zit hier zelf nu vanaf 2003, mijn jubileumjaar is bijna om
Ik kwam laatst wel een andere soleil tegen trouwens. Wel anders geschreven, maar ik heb in de loop der tijd ook al variaties gehad met hoofdletters en kleine letters en _ enzo. Vond het wel even gek om te zien, ik ben inmiddels zo verweven met die naam (als er IRL iemand in het Frans zegt, dat de zon schijnt, veer ik zelfs op ), dat het toch even voelde als: hé, blijf eens af!

Maar ja, ik kan het moeilijk verbieden hè X-

Ik vind het heel verwarrend als er 2 bijna identieke nicks zijn, zeker als ik mobiel forum, dus geen avatars zie.

Zoals bij de twee itsme's, dan moet ik altijd even goed kijken welke van de twee het nu is. Of ik denk "helemaal niets voor itsme, die reactie" en dan is het dus de andere
Ik ben gelukkig nog niemand tegengekomen met een nick die op de mijne lijkt, ook bij voorgaande nicks niet. Wat ik wel eens heb als ik oude topics lees, bijvoorbeeld als iemand een topic van tien jaar geleden omhoog geschopt heeft, is dat ik het met sommige reacties voor de volle 100% eens ben en dan ontdek dat dat een reactie van mezelf was, van een vorige nick. Dat zorgt toch altijd wel voor een glimlach, dat ik het zelfs jaren later nog met mijn eigen posts eens ben.
Ooit was hier een Dave wentelteef en iemand met een avatar van een poes (M.V?) dacht dat we samen waren..

Wat een naar verhaal desperat housewive :(
Oh er moet geen vraagteken achter MV want het was MV, het had een grijns moeten zijn maar de grijns van mijn telefoon wordt vertaald als vraagteken, lekker vaag..

quote:shahla schreef op 12 december 2013 @ 22:57:

[...]

Maar hoe start je dan? Via mijn gegevens of zo?

[...]

Ik denk eerlijk gezegd onderhand eerder dat ze niet zoveel met het viva forum bezig zijn als ze ons doen willen laten geloven.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze zó erg zijn en dat een bedrijf dat voor lange tijd zou accepteren dat ze dit niet zouden kunnen oplossen.

[...]

Haha, betere tijd. Het 'technische aspect' van het viva forum. You must be joking. Ik kom hier al sinds '99.

Ben jij hier gewoon al een jaar langer dan ik

OH.. en over nicks.. ik heb wel verschillende vormen van Dreamer langs zien komen, houd dan ook graag vast aan m'n eigen avatar, zodat ik zeker weet dat ik het ben
Later is nu
Ik denk dat ik de enige Egidius ben.
Er is een vogelbekdier, maar die ben ik maar 1x tegengekomen.
quote:eefjewentelteefje schreef op 12 december 2013 @ 23:45:

Oh er moet geen vraagteken achter MV want het was MV, het had een grijns moeten zijn maar de grijns van mijn telefoon wordt vertaald als vraagteken, lekker vaag..

Ha nu snap ik gelijk waarom sommige mensen hier een extra posting zetten ipv gewoon hun bericht te editten. Dat gaat niet op een telefoon.
Ik kan mijn berichten - met heel veel moeite en ergernis - wel aanpassen op mijn telefoon.
Vooral niet doen dan. Ben allang blij dat ik mijn ergernis kan laten varen, omdat ik nu weet waarom dat is.
Ik zou wel eens een lijst willen zien met alle nicknames. dan kan je gelijk zien wat er op de eigen lijkt.

Dit moet toch heel makkelijk mogelijk kunnen zijn, via de forumledenlijst.

Vorige week zag ik ineens een "lime222" (kan ook een ander nummer zijn geweest) verschijnen. Ik word hier op het forum wel Lime genoemd, maar ik was het niet.
ella, elllla, ella3, ellla85
quote:Barones schreef op 12 december 2013 @ 23:22:

[...]

Ben niet zomaar om te lullen

Maar voorlopig staat het er nog niet. Misschien nog een keertje proberen?

Je bent hier bijna een decennium? Gefeliciteerd!
quote:Dreamer schreef op 12 december 2013 @ 23:45:

[...]

Ben jij hier gewoon al een jaar langer dan ik

Echt? Ik dacht dat jij ongeveer rond dezelfde tijd opdook?

Het was bij mij wel eind '99.
Ik vind het wel irritant dat er 2 itsme's zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ook. En ook bammetjebam en bammetjebami vind ik niet handig. Bammetjebami; ik vond BAM ook beter!
Gelukkig is mijn nick redelijk uniek.. voordeel van een stomme naam denk ik ..
Lijkt mij een duidelijk geval van naam is al bezet en we maken van bam bami.

En sommigen zal ik gewoon als 1 persoon blijven zien, ondanks de andere getallen erachter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven