Als je bijna dezelfde nick draagt.

11-12-2013 12:59 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even het volgende,

Deze week kwam er een naamgenoot voorbij op dit forum (alleen met "de" voor de nick). Ik vond het in eerste instantie grappig en natuurlijk besef ik me dat ik geen alleenrecht op "nicknames" heb. Maar wat als dan opeens blijkt dat de persoon wat vreemde trekjes erop nahoud? Ik zit al meer dan een decennia op dit forum en ben 1x van "nickname" veranderd en deze bevalt me goed. Nu heb ik ook wel vreemde trekjes hier en daar maar toch geeft mij het een ongemakkelijk gevoel, misschien verward te kunnen worden met een naamgenoot.

Wat jullie?
Hier waakt de enige echte Barones
Ja, het is een vreselijk probleem.
Never give up hope.
Ik zou een ban vragen aan de mods.
Er was hier ooit een Frizzy, ben blij dat zij weg is. Die was echt ráár.
Ik heb ook niet gekeken of er iemand Himalayo heette ofzo. Ik heb gewoon een naam gekozen, die was nog vrij, klaar. Waarschijnlijk heeft degene die bijna-jouw-naam heeft dat ook gedaan.

Zolang je niet dezelfde avatar hebt/neemt, kun je er weinig tegen doen denk ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In het echte leven heb je ook mensen met (bijna) dezelfde naam waar je niet graag mee vergeleken wordt.
quote:Frizz schreef op 11 december 2013 @ 13:02:

quote:Frizz, 2 minuten geleden

Eens. Heul raar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nouja, niet shocking ofcourse

Er werd ook een forum van buitenaf bij betrokken, om mensen in een negatief daglicht te plaatsen (of het nu terecht of onterecht was). Niet erg netjes eigenlijk.

Er is wel een bijna naamgenoot van mij. Die opent wel eens vreemde topics. Gelukkig ben ik zo een forum-icoon dat ik nooit met haar wordt vergeleken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Er was hier ooit een Frizzy, ben blij dat zij weg is. Die was echt ráár.Neej, niet te pruimen idd
Er huist hier een voldemort die bijna nooit post. En dat is maar goed ook, want als hij wel post komt er alleen maar onzin uit . Maar ik ga me er niet druk over maken.
er zijn een hoop saar en saartjes op het forum geloof ik.

Maar ik maak mij er niet druk om. De meeste mensen kijken naar de avatars heb ik begrepen. Ik zelf trouwens ook.

Ik heb in elk geval nog niet meegemaakt dat ik verward ben met een ander.
Ik verzin meestal een onzinwoord als nick (of ik neem een saai standbeeld). Nooit overlap. Er is wel iemand met mijn avatar, dus misschien zoek ik binnenkort een nieuwe. Voor de gezelligheid
Ik kijk ook voornamelijk naar de avatars. Ben ook helemaal van de leg als mensen ineens veranderen van avatar! Al doe ik dat zelf ook wel dus ik moet niet zeuren. Maar toch!
Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb dat met Elein. Mijn vorige nick was Eleine .
Er heten meer hondjes Fikkie.

Kan er niet wakker van liggen als er iemand met bijna dezelfde nickname voorbij komt. Als we dan met elkaar verward worden en daar ga ik me aan ergeren, dan is het aan mij om me positief te onderscheiden. Of te stoppen met ergeren.
Ach herhaal dit zinnetje maar vaak genoeg:

"Ik ben uniek, net zoals iedereen"
Ik kijk ook meestal naar de avatars, en ook ik raak welleens van de leg als iemand een andere "pic" upload. Fijn te lezen dat meerderen dat hebben

En ik maak me er overigens normaliter ook niet druk om als mensen dezelfde naam gebruiken oid. Zoals gezegd, zelfs wel grappig naamgenoten tegen te komen. Maar als iemand daadwerkelijk anderen gaat betrekken in "vetes" die elders spelen (en hier normaliter onder een andere naam post) vind ik dat toch wel minder merk ik. Doe het dan onder je eigen "nick" denk ik nu achteraf.
quote:fru1t3lla schreef op 11 december 2013 @ 13:50:

Ach herhaal dit zinnetje maar vaak genoeg:

"Ik ben uniek, net zoals iedereen"

Ik ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereenIk ben uniek, net zoals iedereen

verrek! Het helpt!
quote:Chartreuse schreef op 11 december 2013 @ 13:46:

Er heten meer hondjes Fikkie.

Kan er niet wakker van liggen als er iemand met bijna dezelfde nickname voorbij komt. Als we dan met elkaar verward worden en daar ga ik me aan ergeren, dan is het aan mij om me positief te onderscheiden. Of te stoppen met ergeren.Ik begin hoopvol aan optie 1
Ik heb al eens een stalkert gehad die mij exact kopieerde.

Heb er de grootste lol aan gehad om hem/haar te achtervolgen en alles weer recht te zetten
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Op het mobiele forum zie je overigens geen avatars, alleen namen. Da's soms wel eens lastig, omdat ik mensen vaak aan hun plaatje herken en niet aan hun naam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik weet niet of er nog een Hamel is, maar daar heb ik net niet naar gekeken bij het registreren.
Whatever we expect with confidence becomes our own self-fulfilling prophecy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven