camera's voor linkshandigen

29-03-2014 16:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus op zoek naar een videocamera en een spiegereflex camera voor linkshandigen. Echt alles is rechtshandig, maar wat nou als je dat niet bent?

Ik weet dat Samsung ooit een camera heeft uitgebracht voor linkshandigen, of nouja die moest je ondersteboven houden en dan herkende hij dat het beeld rechtop moest komen. Maar inmiddels is die niet meer te koop. Ik heb al even gegoogled voor andere video/foto camera's maar het staat niet bij de specs omschreven.

Hoe doen andere linkshandigen dat?
Mijn man fotografeert gewoon met rechts. Verder is hij links.
Hier een linkshandige, die rechts met de camera heel handig is!
Het is toch niet te doen om dingen als camera's voor een kleine groep linkshandigen die niet met de bediening overweg kunnen, aan te passen? De techniek en modellen wisselen zo snel dat ze daar dik geld op toe zouden moeten leggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben ook linkshandig, met een 'gewone' camera.

Edit: ik begrijp het probleem niet helemaal... Voor het bedienen van een camera is toch geen fijne motoriek nodig, dat kun je toch prima met rechts, zoals je in het dagelijks leven zoveel met rechts moet doen?
Ik zie het probleem niet, ik heb nooit moeite gehad met rechtshandige camera's. Zo moeilijk is het toch niet om met je rechterhand wat knopjes in te drukken?
quote:yoshe schreef op 29 maart 2014 @ 16:39:

Ik ben dus op zoek naar een videocamera en een spiegereflex camera voor linkshandigen. Echt alles is rechtshandig, maar wat nou als je dat niet bent?

Hoe doen andere linkshandigen dat?Ik ben daar als linkshandige allang aan gewend en mijn hersenhelften weten blijkbaar niet beter. Ik druk dus heel makkelijk met het rechterknopje en mijn linkshandige dochter ook hoor.
Hier ook links, maar zo een camera leer je toch vanaf dag één aan met rechts? Net zoals schakelen bij het autorijden.....
Omdat er veel dingen niet voor linkshandigen gemaakt worden, worden linkshandigen steeds handiger met rechts.

Ik zelf draai m'n bestek af en toe om en ik schrijf met links en snijden en koken doe ik met links maar verder doe ik eigenlijk alles met rechts. Zelfs dit bericht typ ik met m'n rechterduim met m'n telefoon in m'n rechterhand
Ik heb er soms wel moeite mee, soms druk ik op het verkeerde knopje van de honderd die op dat !#$%^&*(_+)=ding zitten, ik moet er echt bij nadenken. Tegenwoordig maak ik foto's met mijn i-pad, alleen kan die niet flitsen.
verba volant, scripta manent.
Lijkt me ideaal een camera voor linkshandigen.

Ik kan rechts niet gebruiken.
You know my name, not my story!
Mn rechterhand is gewoon niet zo stabiel, het beeld beweegd steeds en daar wilde ik vanaf. Dat het met rechts kan weet ik ook wel, ik doe niks anders. Maar ik was gewoon benieuwd of het wel bestond....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven