Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Pipistrello schreef:
08-07-2018 12:01
Wat een bizarre vraag. Ik wordt hier echt boos van. FB is voor jou alleen de leuke dingen? Vooral niet laten zien dat je iemand mist?
Het was een oprechte vraag hoor, niks om boos over te worden. Als het je niet boeit dat iemand het leest en je het niet doet voor de aandacht, waarom dan niet prive opschrijven? Zal wel aan mij liggen.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
MerylStreepje schreef:
08-07-2018 11:03
Maar waarom doe je dat dan niet in je dagboek of zo?
Waarom zou ik ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Pipistrello schreef:
08-07-2018 12:01
Wat een bizarre vraag. Ik wordt hier echt boos van. FB is voor jou alleen de leuke dingen? Vooral niet laten zien dat je iemand mist?
Ik snap de vraag op zich wel hoor.
Als je het inderdaad alleen voor jezelf doet, om het even van je af te schijven, dan zijn daar ook andere mogelijkheden voor. Of desnoods op fb instellen dat zo'n bericht alleen zichtbaar is voor jezelf.
Maar ik denk dat zo'n bericht eigenlijk helemaal niet alleen voor jezelf is bedoeld. Dat je het wil delen en dat je best behoefte hebt aan wat lieve woorden. Niks mis mee uiteraard, maar het is paradoxaal om te zeggen dat je iets op Facebook, een medium om dingen te delen, zet alleen voor jezelf. Vandaar de vraag die eerder werd gesteld, denk ik.
Ik doe het (nog maar 1 keer gedaan want hij is nog niet zo lang dood) om hem te eren en om de gemeenschappelijke vrienden/familie/kennissen aan hem te herinneren en natuurlijk om te laten weten dat hij door mij nooit vergeten zal worden.

Ik vind het een prima tegenhanger van al die "kijk mij eens leuke dingen doen" updates (die ik overigens ook graag plaats)

Ik word pissig van de vraag waarom omdat niemand vraagt bij updates met leuke dingen wat daar de motivatie achter is en dat bij iets gevoelige blijkbaar ineens wel moet en dat mensen zich er aan storen.
Pipistrello schreef:
08-07-2018 13:57
Ik doe het (nog maar 1 keer gedaan want hij is nog niet zo lang dood) om hem te eren en om de gemeenschappelijke vrienden/familie/kennissen aan hem te herinneren en natuurlijk om te laten weten dat hij door mij nooit vergeten zal worden.

Ik vind het een prima tegenhanger van al die "kijk mij eens leuke dingen doen" updates (die ik overigens ook graag plaats)

Ik word pissig van de vraag waarom omdat niemand dat ook vraagt bij updates met leuke dingen.
Dat snap ik helemaal. Aan de ene kant geven mensen heel erg af op sociale media omdat het allemaal mooier wordt voorgespiegeld dan het leven in werkelijkheid is, maar aan de andere kant gaan mensen vragen stellen als je ook wat zegt over de minder mooie kanten van het leven.

Daarnaast vind ik aangeven dat je nog aan je vader denkt, je vriendin mist, of zeggen dat je wat minder lekker in je vel zit, van een heel andere orde dan aandachtstrekkende ik-weet-wel-dat-maar-een-klein-deel-van-mijn-vrienden-dit-zal-delen-verhaaltjes en posts waarover vervolgens gezegd wordt 'waar het over gaat deel ik liever niet op FB'.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dank je!
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel.
Pipistrello schreef:
08-07-2018 13:57

Ik word pissig van de vraag waarom omdat niemand vraagt bij updates met leuke dingen wat daar de motivatie achter is en dat bij iets gevoelige blijkbaar ineens wel moet en dat mensen zich er aan storen.
Maar de vraag van merylstreepje ging niet over het waarom iemand het op fb plaatst in het algemeen, maar het waarom als je het alleen van je af wil schrijven en niet per se met iemand wil delen, waarom het in dat specifieke geval dan ook op fb moet.
Verder begrijpelijk hoor, dat mensen hun verdriet ook wel eens willen delen op fb en overleden dierbaren willen herinneren.
Oke, dan nu even weer een smeuïg verhaal.
Een man post iets op zijn Facebook, een heel verhaal over zichzelf weer terugvinden na onderdrukking, dat vrienden hem zeggen blij te zijn dat hij weer zichzelf is, dat hij hoopt er sterker uit te komen enzovoort. Aan het einde van zijn relaas noemt hij een paar namen, tagt zelfs een paar mensen, en zegt hen gedag en hoopt dat het hen goed gaat. Zijn blijkbaar inmiddels ex vriendin heeft hij ook getagt en dus gedag gezegd.
Blijkbaar vindt hij het dus nodig om de mensen die volgens hem verwoordelijk zijn voor de door hem ervaren onderdrukking met naam en toenaam te vermelden.
Na een hoop reacties waarin mensen hem sterkte wensen, reageert zijn ex ook. Dat zij ook hoopt er sterker uit te komen, dat hij het uit maakte toen hij hoorde dat ze geopereerd moet worden en dat ze hoopt dat hij het respect voor andere mensen weer terug vindt, want dat is hij onderweg ergens verloren.
Dan weer mensen die daar weer op reageren, dat de man in kwestie altijd erg veel respect heeft voor iedereen maar dat je het wel moet verdienen en of ze zich niet beter voor kan bereiden op de operatie in plaats van mensen zwart maken op Facebook (wat de man in kwestie in eerste instantie ook doet maar dat maakt blijkbaar niet uit)

Ik pak de popcorn erbij en hoop dat het drama nog wat verder speelt.
AbsolutelyFabulous schreef:
08-07-2018 16:30
Verder begrijpelijk hoor, dat mensen hun verdriet ook wel eens willen delen op fb en overleden dierbaren willen herinneren.
Vind ik ook.
Dood hoort bij het leven.
Stressed is just desserts spelled backwards
boro_ schreef:
05-07-2018 23:55
Wat ik ook zo raar vind tegenwoordig is het aanspreken van een plaatsnaam of event.

Zo van : Arnhem je was weer geweldig.
Of : Ibiza , wat was je bruisend
Of: Pinkpop, wat heb jij gerockt zeg.

Zo stom vind ik dat.
Echt. Heel stom.
Echt tenenkrommend inderdaad.
En in de zomer zie je ook vaak foto’s van ‘lekker wijntje drinken met de meisjes’. Die ‘meisjes’ zijn dan 45+ :facepalm:

Meestal ook uniform gekleed dan in van die hippe Ibiza tuniekjes :'-(
Oh dit topic is genieten zeg! Ik lach me suf. Verkapte TVP. Morgen ga ik alle 80 pagina 's eens rustig doornemen :-D
Maleficent schreef:
08-07-2018 18:51
Echt tenenkrommend inderdaad.
En in de zomer zie je ook vaak foto’s van ‘lekker wijntje drinken met de meisjes’. Die ‘meisjes’ zijn dan 45+ :facepalm:

Meestal ook uniform gekleed dan in van die hippe Ibiza tuniekjes :'-(
Ook heel erg, ik heb een collega van 55 jaar, en die deelt continue van die foto's van darum en fack jou en dat soort tokkie pagina's.
Zo enorm tenenkrommend. Echt hoor, je bent 55.. hou van je leeftijd en gedraag je er ook naar. En niet als een puber van 18.
Dus.
Heb je al een update absolutely?
Ik heb nooit dat soort drama’s op mijn tijdlijn helaas. Hashtack popcorn :popcorn:
boro_ schreef:
08-07-2018 23:47
Ook heel erg, ik heb een collega van 55 jaar, en die deelt continue van die foto's van darum en fack jou en dat soort tokkie pagina's.
Ik vind darum en rumag soms wel grappig. Fack you vind ik echt verschrikkelijk. Zo agressief altijd.
Maleficent schreef:
09-07-2018 09:48
Heb je al een update absolutely?
Ik heb nooit dat soort drama’s op mijn tijdlijn helaas. Hashtack popcorn :popcorn:
Dit is ook mijn eerste drama op mijn tijdlijn! So excited :p
Iemand heeft het gifje geplaatst waar Michael Jackson popcorn eet. Iemand zegt goed zo laat anderen geen misbruik meer maken van de zachte man die je bent.
Verder geen communicatie tussen de twee ex-geliefden, althans niet in het openbaar.
Maleficent schreef:
09-07-2018 09:51
Ik vind darum en rumag soms wel grappig. Fack you vind ik echt verschrikkelijk. Zo agressief altijd.
Soms vind ik darum of rumag wel grappig , maar zij deelt altijd de meest passief agressieve plaatjes, dan denk ik dus; zég gewoon tegen de persoon waar je moeite mee hebt dat je moeite met ze hebt, en ga niet zo op fb plaatjes plakken in de hoop dat degene die jij bedoelde zich aangesproken voelt.
Dus.
Hallo ik heb een kleine gunst nodig is geen spel, God heeft je ergens voor gezien laten lijden en zegt dat het genoeg is, een zegening komt naar je toe als je in God gelooft stuur deze boodschap alsjeblieft niet negeren dat het op de proef is gesteld. God gaat vanavond 2 dingen in jouw voordeel oplossen. Als je niet in God gelooft, vergeet dan alles en laat het achter. Morgen zal de beste dag van je leven zijn, stuur deze boodschap naar 20 vrienden, ze zijn niet moeilijk, ik hoop de mijne.
derooiekater schreef:
10-07-2018 20:36
Hallo ik heb een kleine gunst nodig is geen spel, God heeft je ergens voor gezien laten lijden en zegt dat het genoeg is, een zegening komt naar je toe als je in God gelooft stuur deze boodschap alsjeblieft niet negeren dat het op de proef is gesteld. God gaat vanavond 2 dingen in jouw voordeel oplossen. Als je niet in God gelooft, vergeet dan alles en laat het achter. Morgen zal de beste dag van je leven zijn, stuur deze boodschap naar 20 vrienden, ze zijn niet moeilijk, ik hoop de mijne.
:facepalm:
Ik heb 2 vrienden op mijn tijdlijn die constant de verkeerde leestekens gebruiken en ik moet echt op mijn handen zitten, maar het voelt voor mij als nagels op het krijtbord...

voorbeelden;

anders ik wél
daar gaat ze dán
Jij begrijpt dát hè

:'(
maleficent wijzigde dit bericht op 12-07-2018 14:36
0.59% gewijzigd
Afbeelding

lekker passief agressief weer
Gruwel!
En wat heeft die Juf Ank er nu weer mee te maken?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik heb ook iemand die heel veel plaatjes van Juf Ank deelt. Dat type wordt echt helemaal uitgemolken zo, jammer. Volgens mij is het een of andere fanpagina.
an al mijn vriendinnen van "leeftijd"... de meesten van ons gaan door de volgende fase van ons leven. We zijn op die leeftijd, waar we de rimpels zien, grijs haar, extra kilo’s. De menopauze is of wacht om de hoek. We zien de mooie 25-jarigen en zucht. Maar we waren ook 25... net zoals ze op een dag onze leeftijd zullen zijn. Wat ze naar de tafel brengen met hun jeugd en levenslust voor het leven, brengen we met onze wijsheid, ervaring en goede harten. Voor alles wat we hebben meegemaakt met het verdienen van elk grijs haar... kinderen, rekeningen en kwalen opvoeden en wat het leven ook naar ons gooit: * we zijn overlevenden... * we zijn krijgers... * we zijn vrouwen! Zoals een klassieke auto of fijne wijn. Terwijl onze buitenkant misschien niet meer is wat het ooit was, wordt het ingeruild voor onze geest, onze moed en onze kracht om dit hoofdstuk van ons leven te betreden met grace en trots voor alles wat we hebben meegemaakt en bereikt. Voel je nooit slecht om ouder te worden. Het is een voorrecht geweigerd aan velen ❤.

Dames, ik vraag jullie om te kopiëren en te plakken met je foto en leeftijd

en dan de reactie: Wat heb je dat goed beschreven.
Alsof degene die het plaatste het ook niet stomweg gekopieerd en gedeeld heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
en natuurlijk weer eens een telefoonnummer dat je zeker niet moet aannemen, want dat kost je geld. Ik heb er de link naar de hoaxmelding onder gezet.
Reactie van plaatster: O gelukkig een hoax, ja tut en dat had je zelf ook kunnen zien als je eerst verder had gekeken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven