Kun jij nog zonder?

03-04-2013 13:07 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva mensen,

Anno 2013 zijn alle laptops, tablets en smartphones zo ingeburgerd in onze maatschappij dat ik mij afvraag hoe erg dit nou jouw leven beïnvloed.

Kun jij de dag nog spenderen zonder je Facebook, Twitter en email te bekijken?

Ben je je ervan bewust dat je wel eens verslaafd zou kunnen zijn?

Ben benieuwd naar jullie reacties
Nee.
Ik kan makkelijk zonder FB, Twitter (heb niet eens een account) en smartphone (heb nog zo'n prehistorische dubbelklapper). Dat zal ook wel aan mijn leeftijd liggen (50pus)
Ja

Nee
quote:mayou schreef op 03 april 2013 @ 13:10:

Ja

NeeDit dus.
Ja gaat prima, ik heb geen smartphone meer. En ik me prima dagen/weken vermaken met een boek/spelletjes en mijn haak en breiwerk. Mijn tablet heeft geen 3G en gebruik ik dus voormalelijk als e-reader.
Ja, ik check mijn fb ook niet iedere dag.
Waarom zou je zonder willen?

Ik wil ook niet zonder tv

of kopje thee

of een boek
Ik zou zeker zonder mijn laptop kunnen, tablet gebruik ik ook alleen maar om beetje op te 'spideren' en ik heb nog geen smartphone. Mijn 'gewone' computer daarentegen, daar kan ik niet zonder.
Nee

Ja
Ik zou makkelijk zonder Facebook, Twitter en email kunnen. Maar niet zonder internet.
Nee

Ja
Nee.

Ja.
Oh en ook niet zonder smartphone.
quote:lilalinda schreef op 03 april 2013 @ 13:11:

Waarom zou je zonder willen?

Ik wil ook niet zonder tv

of kopje thee

of een boekDit dus.
griezelige vraag

wat gebeurd er allemaal op FB & twitter dat je geen dag zonder zou kunnen?
Het gaat ook niet om zonder willen, de vraag is of je zonder kunt.

Ik wil ook geen tv missen, maar ik zou het wel kunnen.
Ja en Nee.

Ik kijk lang niet elke dag FB. Door de weeks eigenlijk meer dan in de weekenden.

Door de weeks is het plannen maken voor het weekend en in het weekend als ik weg ben met vriendinnen of mijn vriend ga ik niet alles op FB checken.

Als ik op vakantie ben gaat internet uit, mobiel blijft in de caravan/kamer/bungalow of waar we dan ook slapen en ouders krijgen een sms dat we we zijn aangekomen en miss nog keer tussendoor dat we nog leven maar dat zijn echt weken samen met mn vriend zonder de hele bups van thuis.

Als ik die erbij zou willen hebben zou ik ze wel mee vragen. Ik zie dat echt als tijd samen.
Ja, ik kan zeker zonder laptop en/of tablet. Heb ik beide niet.

Alleen een oude pc met toren en die voldoet nog prima.

Helemaal zonder computer kan ik niet, al is het alleen maar voor telebankieren, online aankopen doen en e-mail checken.

Facebook vind ik leuk, maar doe er niet veel mee. Helemaal wegdoen vind ik het andere uiterste.

Twitteren doe ik niet.

Aan een smartphone heb ik geen behoefte. Heb nog een ca. 10 jaar oud prepaid Siemens telefoontje waar ik alleen maar mee kan bellen of sms'en. Onderweg luister ik af en toe naar muziek op mijn i-Pod nano. Inmiddels ook al heel erg ouderwets.

Heb een splinternieuwe e-reader liggen (gratis bij AD-abonnement) maar er staat nog niets op. Wél handig voor de vakantie, dus die ga ik wel gebruiken.
Wel zonder twitter, facebook wordt al lastiger, maar zonder het vivaforum zou ik natuurlijk echt niet meer kunnen!
Nee, ik kan niet zonder internet. Wel zonder smartphone en FB en Twitter heb ik sowieso niet.
Door wat gedoe heb ik weken zonder internet gezeten vorig jaar. Mijn ervaring is dat ik wel een paar dagen zonder internet kan, mits ik vooraf mensen kan laten weten dat ik niet bereikbaar ben.

Ik vind het vervelend als mensen zich zorgen gaan maken omdat ik nergens op reageer.
quote:Penelope_ schreef op 03 april 2013 @ 13:17:

Het gaat ook niet om zonder willen, de vraag is of je zonder kunt.

Het gaat wel om Willen, want Kunnen kan. Je gaat namelijk niet dood zonder fb/twitter/internet.

De vraag is daarmee wel degelijk of je zonder Wilt.

Nee, ik niet
Als het voorhanden is, dan gebruik ik het ook (veelvuldig). Als dat niet geval is, dan is dat geen probleem.

Overigens is mijn hand vergroeid met mijn e-reader en niet met mijn mobiel. Die eerste zou ik dan ook absoluut niet willen missen.
Om te beginnen heb ik geen laptop, tablet of een smartphone. Er zijn ook echt nog steeds mensen die die dingen niet hebben En ja, ik kan zonder het checken van die sites, maar ik vind het wel leuk, dus nee, ik zie mezelf ook niet als verslaafd. Maar zonder mijn gewone mobieltje zou ik slecht kunnen, ik heb mijn redenen om goed bereikbaar te moeten zijn. (Slechte gezondheid van een familielid.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven