Kun jij nog zonder?
woensdag 3 april 2013 om 13:07
Hallo viva mensen,
Anno 2013 zijn alle laptops, tablets en smartphones zo ingeburgerd in onze maatschappij dat ik mij afvraag hoe erg dit nou jouw leven beïnvloed.
Kun jij de dag nog spenderen zonder je Facebook, Twitter en email te bekijken?
Ben je je ervan bewust dat je wel eens verslaafd zou kunnen zijn?
Ben benieuwd naar jullie reacties
Anno 2013 zijn alle laptops, tablets en smartphones zo ingeburgerd in onze maatschappij dat ik mij afvraag hoe erg dit nou jouw leven beïnvloed.
Kun jij de dag nog spenderen zonder je Facebook, Twitter en email te bekijken?
Ben je je ervan bewust dat je wel eens verslaafd zou kunnen zijn?
Ben benieuwd naar jullie reacties
woensdag 3 april 2013 om 13:50
quote:impala schreef op 03 april 2013 @ 13:45:
[...]
Nou eh, er zit een trilstand op
inderdaad de trilfunctie is geweldig hahah
buiten de normale bellen en sms -en gebruik ik hem als agenda, mijn rooster voor mijn werk, diensttelefoon, internetbankieren,mailen, routeplanner, camera,krant, weerbericht, en uiteraard check ik er facebook en twitter mee !
[...]
Nou eh, er zit een trilstand op
inderdaad de trilfunctie is geweldig hahah
buiten de normale bellen en sms -en gebruik ik hem als agenda, mijn rooster voor mijn werk, diensttelefoon, internetbankieren,mailen, routeplanner, camera,krant, weerbericht, en uiteraard check ik er facebook en twitter mee !
woensdag 3 april 2013 om 13:50
hoewel ik een smartphone en verschiilende computers ter beschikking heb, heb ik ook een leven, geen facebook account, en twitter is zo'n onzin, als je zo nodig moet communiceren, ga naar buiten, met de buren praten, het internet en de computer, moet een stuk gereedschap zijn om dingen te vinden, en je leven te optimaliseren, zoeken naar werk via internet bv, als facebook en twitter ervoor zorgt dat je vereenzaamd in je slaapkamer zit, dan klopt er echt iets niet denk ik
woensdag 3 april 2013 om 13:53
Oh en vergeet niet je navigatiesysteem voor als je verdwaald bent en de krantenapp waardoor je gewoon in de trein een ander krantje kunt lezen dan die suffe spits en het bewerken van bestanden terwijl je onderweg bent niet.
En voor wie het vroeg: natuuuurlijk gaat het om het internet! Zonder internet kan je alleen bellen en smsen. Ik bel alleen met mijn moeder of als ik op vakantie ben en ik reageer nooit op een sms want dat is veel te duur. Mensen moeten gewoon een tel met whatsapp nemen.
En voor wie het vroeg: natuuuurlijk gaat het om het internet! Zonder internet kan je alleen bellen en smsen. Ik bel alleen met mijn moeder of als ik op vakantie ben en ik reageer nooit op een sms want dat is veel te duur. Mensen moeten gewoon een tel met whatsapp nemen.
woensdag 3 april 2013 om 13:55
quote:melissa-x schreef op 03 april 2013 @ 13:51:
[...]
Het valt mij op dat veel dertigers juist geen tv meer kopen omdat ze vaak zeggen dat ze toch alles via internet kijken.Ik kijk ook veel via internet maar toch zou ik de tv niet echt willen missen. Veel van wat op tv is is niet terug te kijken of je moet gaan zoeken naar de juiste torrent. En soms is ff lekker zappen ook gewoon fijn ipv zelf moeten bedenken wat je gaat kijken.
[...]
Het valt mij op dat veel dertigers juist geen tv meer kopen omdat ze vaak zeggen dat ze toch alles via internet kijken.Ik kijk ook veel via internet maar toch zou ik de tv niet echt willen missen. Veel van wat op tv is is niet terug te kijken of je moet gaan zoeken naar de juiste torrent. En soms is ff lekker zappen ook gewoon fijn ipv zelf moeten bedenken wat je gaat kijken.
woensdag 3 april 2013 om 13:57
@ Melissa: zodra ik het geld heb ga ik de tv ook afschaffen en over op streamen met een mooi los beeldscherm. Ik download alle series al lang voor ze in NL komen en echte digitv via de comp (ipv die zogenaamde digitenne en upc digitaal rotzooi) die ik nu omdat ik een arm studentje ben nog via de computer moet overzetten.
Daarom hebben lief en ik nog een computer, puur voor films, series en tv haha. Maar gewone tv, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt met al die reclame.
Daarom hebben lief en ik nog een computer, puur voor films, series en tv haha. Maar gewone tv, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt met al die reclame.
woensdag 3 april 2013 om 13:59
woensdag 3 april 2013 om 14:05
Ik kan gemakkelijk zonder, het is eigenlijk dat ik mij verveel als ik op facebook kijk of mijn e-mail check. Ook TV kijken is een luie bezigheid van mij. Als ik thuis ben ligt de telefoon in mijn werktas en denk er pas aan als ik naar bed ga omdat het ook mijn wekker is.
Ik ben er mij meer bewust van geworden. Nu doe ik dingen die ik écht leuk vind. Dus schrijven, sporten en binnenkort krijg ik mijn akoestische gitaar. Veel leuker!
Ik ben er mij meer bewust van geworden. Nu doe ik dingen die ik écht leuk vind. Dus schrijven, sporten en binnenkort krijg ik mijn akoestische gitaar. Veel leuker!
woensdag 3 april 2013 om 14:06
Ik zou niet meer zonder mijn laptop kunnen. Ik vind het veel te leuk. Ik speel heel veel spelletjes die ik download of via fb. Fb zelf vind ik ook veel te leuk om niet meer dagelijks te kijken. En forummen natuurlijk. Veel te leuk.
Op mijn nieuwe Samsung S3 kijk ik tijdens het wachten op de trein op Viva en fb. Spelletjes spelen gaat nu ook makkelijker dus ik wil niet meer zonder. En het is zo makkelijk om te kijken hoe lang de vertraging nog duurt van de de NS. komt nog al eens voor...
Twitter heb ik niet.
Op mijn nieuwe Samsung S3 kijk ik tijdens het wachten op de trein op Viva en fb. Spelletjes spelen gaat nu ook makkelijker dus ik wil niet meer zonder. En het is zo makkelijk om te kijken hoe lang de vertraging nog duurt van de de NS. komt nog al eens voor...
Twitter heb ik niet.
woensdag 3 april 2013 om 14:17
Buitenshuis kan ik prima zonder. Heb nog geen smartphone, en ben bewust een beetje streng/spartaans voor mezelf, bijvoorbeeld in de trein. Mensen hebben het decennialang afgekund met alleen een boek ofzo, dus ik ga mezelf niet verwennen met internet op m'n telefoon.
Heb ook geen Facebook.
Thuis daarentegen kan ik zeker niet zonder internet en m'n laptop. Films en muziek downloaden, met vrienden chatten/forummen, alles opzoeken wat ik maar wil. Zou m'n laptop stukgaan, even afkloppen, ben ik volledig onthand. Maar echt heel veel met de social media heeft dat niet te maken.
Heb ook geen Facebook.
Thuis daarentegen kan ik zeker niet zonder internet en m'n laptop. Films en muziek downloaden, met vrienden chatten/forummen, alles opzoeken wat ik maar wil. Zou m'n laptop stukgaan, even afkloppen, ben ik volledig onthand. Maar echt heel veel met de social media heeft dat niet te maken.
woensdag 3 april 2013 om 14:22
Ik kan wel (een aantal dagen) zonder FB. Ik heb geen Twitter account. Twitter wordt wel een beetje overschat door de media, vind ik. In ieder willekeurig programma kun je als kijker 'mee praten' door te twitteren. Maar zoveel Nederlanders twitteren er toch helemaal niet? Of nog erger, dat de politie via Twitter een bericht (of zelfs waarschuwing) onder de aandacht van het volk brengt.
Whatsapp valt bij mij wel onder de categorie 'uitvinding van de eeuw' dus liever een dag geen FB dan WA.
Nieuws 'moet' ik ook meerdere dagen per dag lezen.
Whatsapp valt bij mij wel onder de categorie 'uitvinding van de eeuw' dus liever een dag geen FB dan WA.
Nieuws 'moet' ik ook meerdere dagen per dag lezen.
woensdag 3 april 2013 om 14:32
Privé zou ik wel zonder kunnen want dan ga ik wel iets anders doen wat ik leuk vind. Ik werk 1 dag in de week thuis en dan heb ik wel mijn zakelijke laptop en mobiel nodig. Whatsappen doe ik niet. Ik heb zo een ingewikkeld geval van een telefoon waar je van alles mee kunt maar ik ga toch niet op die kleine frummeltoetsjes zitten prutsen op internet als ik een laptop en een tablet heb? Wat mij betreft een zinloze uitvinding dat internet op telefoons. Facebook vind ik niks aan, al dat domme gezwets over niks. Sommige mensen hebben op 1 dag zoveel status updates dat die nauwelijk meer aan echt leven toekomen... Twitter heb ik wel maar ben niet zo actief. Ik volg een paar mensen in mijn vakgebied en zij mij en ik meld alleen dingen die voor vakgenoten interessant kan zijn.
woensdag 3 april 2013 om 15:29
Door omstandigheden laatst een week geen tv en internet gehad.
Vreselijk vond ik het.
Zonder tv was geen probleem. Dvdtje aan, mediaspeler aan. Of lekker radio aan.
Maar ik blijk toch echt niet zonder mijn smartphone en internet te kunnen.
Doe er te veel mee en ben nieuwsgierig aangelegd.
Ik vond het altijd zo'n onzin internet op de telefoon maar nu kan ik dus blijkbaar niet meer zonder.
Terwijl ik als we op vakantie zijn ook geen tv en internet heb. En dan kan ik rustig 2 weken zonder.
Vreselijk vond ik het.
Zonder tv was geen probleem. Dvdtje aan, mediaspeler aan. Of lekker radio aan.
Maar ik blijk toch echt niet zonder mijn smartphone en internet te kunnen.
Doe er te veel mee en ben nieuwsgierig aangelegd.
Ik vond het altijd zo'n onzin internet op de telefoon maar nu kan ik dus blijkbaar niet meer zonder.
Terwijl ik als we op vakantie zijn ook geen tv en internet heb. En dan kan ik rustig 2 weken zonder.
woensdag 3 april 2013 om 15:36
quote:kabouterpuntmuts schreef op 03 april 2013 @ 13:59:
@ Orzoo: jaaaaaaaa ik heb een iphone en niemand vindt de nieuwe kaartenapp chill maar hij werkt echt perfect en als ik 'm met de parrot op de autoradio aansluit dan onderbreekt ie gewoon netjes mn muziek bij rijden. Daaaaaaag peperdure tomtom die ik nooit versta door de radio heen.
Dat probleem heb ik niet want ik zet het geluid van navigatie altijd uit.
Maar google maps werkt snel, beter geupdate dan tomtom dus en bespaart me ook nog eens flink wat geld
@ Orzoo: jaaaaaaaa ik heb een iphone en niemand vindt de nieuwe kaartenapp chill maar hij werkt echt perfect en als ik 'm met de parrot op de autoradio aansluit dan onderbreekt ie gewoon netjes mn muziek bij rijden. Daaaaaaag peperdure tomtom die ik nooit versta door de radio heen.
Dat probleem heb ik niet want ik zet het geluid van navigatie altijd uit.
Maar google maps werkt snel, beter geupdate dan tomtom dus en bespaart me ook nog eens flink wat geld
woensdag 3 april 2013 om 18:24
Orzoo: ja ik zou wel de stem willen uitzetten maar ben toch een beetje bang dat ik ergens tegen op rij als ik de route moet lezen. Maar dat heeft denk ik meer te maken met dat ik ab-so-luut geen kaart kan lezen en danig in de war raak als ik alleen al thuis die wegen moet ontcijferen.
Lijkt me veiliger voor iedereen als die chick het gewoon aan me voorleest.
Overigens forum ik nu vanuit de metro. Heerlijk
Lijkt me veiliger voor iedereen als die chick het gewoon aan me voorleest.
Overigens forum ik nu vanuit de metro. Heerlijk
woensdag 3 april 2013 om 18:32
woensdag 3 april 2013 om 19:54
Ik heb geen FB, Twitter en zo. Geen behoefte aan. Al ben ik altijd de laatste die nieuwtjes hoort. (letterlijk, haha)
Een smartphone heb ik sinds een week en ondanks dat ik het wel handig vind voor sommige dingen vind ik 'm vooralsnog erg irritant. Mijn good old Nokia was veel handiger qua even snel iets instellen. Een moeite die ik moet doen om gewoon de wekker in te stellen! Offeh, om uberhaupt ermee te bellen. (kwam er pas vandaag achter dat ik iets aan de instelling moest aanpassen, ik belde al een week iedereen terug omdat ik niet wist hoe aan te nemen)
Zonder internet en email zou ik het leven minder prettig vinden. Ik bestel graag kleding online en van mijn rommel kom ik makkelijk af via MP.
Zo, en nu ga ik weer achter de naaimachine.
Een smartphone heb ik sinds een week en ondanks dat ik het wel handig vind voor sommige dingen vind ik 'm vooralsnog erg irritant. Mijn good old Nokia was veel handiger qua even snel iets instellen. Een moeite die ik moet doen om gewoon de wekker in te stellen! Offeh, om uberhaupt ermee te bellen. (kwam er pas vandaag achter dat ik iets aan de instelling moest aanpassen, ik belde al een week iedereen terug omdat ik niet wist hoe aan te nemen)
Zonder internet en email zou ik het leven minder prettig vinden. Ik bestel graag kleding online en van mijn rommel kom ik makkelijk af via MP.
Zo, en nu ga ik weer achter de naaimachine.