Kun jij nog zonder?
woensdag 3 april 2013 om 13:07
Hallo viva mensen,
Anno 2013 zijn alle laptops, tablets en smartphones zo ingeburgerd in onze maatschappij dat ik mij afvraag hoe erg dit nou jouw leven beïnvloed.
Kun jij de dag nog spenderen zonder je Facebook, Twitter en email te bekijken?
Ben je je ervan bewust dat je wel eens verslaafd zou kunnen zijn?
Ben benieuwd naar jullie reacties
Anno 2013 zijn alle laptops, tablets en smartphones zo ingeburgerd in onze maatschappij dat ik mij afvraag hoe erg dit nou jouw leven beïnvloed.
Kun jij de dag nog spenderen zonder je Facebook, Twitter en email te bekijken?
Ben je je ervan bewust dat je wel eens verslaafd zou kunnen zijn?
Ben benieuwd naar jullie reacties
donderdag 4 april 2013 om 22:55
Laatst was ik zonder sleutels en telefoon de deur uitgestapt... toen was ik totaal onbereikbaar en kon ik mijn huis niet in.. baalde behoorlijk, naar vrienden toegelopen die gelukkig thuis waren om te bellen.. dus eigenlijk kan ik niet zonder nee.. maar heb mijn telefoon met sporten of boodschappen doen vaak niet mee, dus zo erg is het niet.. maar bij uitgaan wel, stel dat ik iemand kwijt ben of om een taxi te bellen. Facebook werkt verslavend maar als ik daar een week niet op kijk dan wordt het eigenlijk alleen maar minder, hoe vaker je er op kijkt, hoe vaker je er de hele tijd op wilt kijken (snappen jullie het nog?:P)
Ben eigenlijk best ouderwets, heb ook nog gewoon een papieren agenda
Ben eigenlijk best ouderwets, heb ook nog gewoon een papieren agenda
vrijdag 5 april 2013 om 15:14
vrijdag 5 april 2013 om 15:22
Ik zou best zonder kunnen al worden een hoop dingen dan minder makkelijk of onmogelijk. Facebook, twitter ed doe ik niet aan, maar de smartphone en tablet daarentegen....
Ik heb iets waardoor ik af en toe niet meer weet waar ik ben (beeld correspondeert niet met wat mijn hersens denken dat het zou moeten zijn) Zonder mobiele telefoon ging ik ook niet ver weg en met de trein bv zeker niet alleen. Met de mobiel wel want als ik het niet meer zie dan kan ik ff iemand bellen die me op weg helpt. Het werk dat ik uiteindelijk ben gaan doen had ik zonder ook zeker nooit kunnen doen. Verder vind ik 1000 boeken op een klein kaartje dat in je portemonnee past het einde, zeker als je onverwacht lang moet wachten. Het is voor mij ook tijdbesparend want als ik dan ergens zit te wachten doe ik vast mijn boodschappen met de ah app, beantwoord email en schrijf brieven of maak lijstjes. Zodoende kan ik meer werk verrichten in minder tijd waardoor ik ook kán werken ondanks dat mijn zoon meer tijd vergt dan een gemiddeld kind. Dus zonder zou best kunnen, onze voorouders hebben het ook overleeft, maar ik zou wel een ander leven hebben.
Ik heb iets waardoor ik af en toe niet meer weet waar ik ben (beeld correspondeert niet met wat mijn hersens denken dat het zou moeten zijn) Zonder mobiele telefoon ging ik ook niet ver weg en met de trein bv zeker niet alleen. Met de mobiel wel want als ik het niet meer zie dan kan ik ff iemand bellen die me op weg helpt. Het werk dat ik uiteindelijk ben gaan doen had ik zonder ook zeker nooit kunnen doen. Verder vind ik 1000 boeken op een klein kaartje dat in je portemonnee past het einde, zeker als je onverwacht lang moet wachten. Het is voor mij ook tijdbesparend want als ik dan ergens zit te wachten doe ik vast mijn boodschappen met de ah app, beantwoord email en schrijf brieven of maak lijstjes. Zodoende kan ik meer werk verrichten in minder tijd waardoor ik ook kán werken ondanks dat mijn zoon meer tijd vergt dan een gemiddeld kind. Dus zonder zou best kunnen, onze voorouders hebben het ook overleeft, maar ik zou wel een ander leven hebben.