Videobewerkings-programma?

06-12-2010 09:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lady's,

Hier spreekt een totale computer-leek. Ik heb onlangs een digitale videocamera aangeschaft (met een SD kaartje) en daar ben ik nu dus ook driftig mee aan het filmen. Ik zou alleen die filmpjes willen bewerken op de computer (knippen, tekst erbij, slowmotion) maar ik heb géén idee welk programma ik daarvoor zou moeten hebben?

Een vriendin van me zegt dat het standaard op haar compu zit (iets van moviemaker?) maar ik kan het nergens vinden. Ik heb Windows 7 geloof ik.

Iemand tips voor een videobewerkingsprogramma wat makkelijk is in gebruik (heel belangrijk!) en liefst gratis of niet te duur? Ik hoef er alleen maar simpele dingen mee te doen; stukjes ertussen uit knippen, tekst invoegen en slow motion.

Alvast bedankt!
Hai @Zoomix

Zit inderdaad standaard bij Windows. Moet je even via zoeken in het startmenu: Windows Movie Maker intoetsen, dan komt ie wel naar boven.

Een ander leuk programma is oa Video Magic Edit 4.4 (goede tutorials) en als je wat verder bent is Sony Vegas Pro ook heel fijn.

Windows Movie Maker is best okee maar loopt wel snel vast/vertraagt andere processen op de computer erg.

Veel plezier! Je kan ook gewoon even googlen, vaak heb je wel trial versies of kun je een gekraakte versie downloaden.
Eefje,

Thanks! Je bent mijn redder in digi-nood haha. Ik ga meteen checken of ik dat Moviemaker dan ook ergens op mijn laptopje heb staan. De andere opties houd ik in mijn achterhoofd one thing at a time! Hehehe...
Hmmm.. mijn computer zegt 'geen zoekresultaten'. Wat doe ik wrong?
Je moet Movie Maker niet aan elkaar typen, anders vindt ie hem niet.

Probeer eens opnieuw te zoeken maar dan Movie Maker los van elkaar te typen.
Ook dan niet :( Heb alles geprobeerd; los van elkaar, aan elkaar, met en zonder hoofdletters... Volgens mij heb ik 'm niet?
http://explore.live.com/windows-live-mo ... r?os=other

Je kunt hem hier gratis downloaden.
Thanks! Again!
Graag gedaan Is het gelukt met downloaden?
Yes, helemaal. Heb er nog niet mee gewerkt, beetje druk gehad, maar ga er zeker snel mee aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven