De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 5 februari 2018 om 20:02
francieneke schreef: ↑05-02-2018 19:55"Ze wil je geld niet, dat zie je toch?" zegt Volkert tegen Hannah's ex en zijn nieuwe vriendin als de vriendin geld in het lief- en leedpotje wil doneren..
Ja, dat vond ik wel heel attent ja
maandag 5 februari 2018 om 20:06
Mijn dochter heeft een lange naam die je kunt afkorten als Floor. Een leerkracht heeft wel eens gevraagd ‘dus jullie noemen haar Floor?’. Nou nee, en zelf wil ze gelukkig ook niet afgekort worden.
maandag 5 februari 2018 om 20:18
Ik zag het als onderdeel van de grap. De zwamneus van een directeur die geen idee heeft hoe het precies zit.Promethium schreef: ↑05-02-2018 10:32Ik vond het trouwens ook vreemd dat zij eerstejaars pabo zou zijn. In het eerste jaar van de pabo loop je ook gewoon elke week al 1 dag stage en begin je al met dagdelen lesgeven. Een "snuffelstage" bestaat helemaal niet op deze manier.
Wel eens met (wie zei het?) dat ik die scenes met Bobbie minder vond. Je handen niet van stagiaires kunnen afhouden vind ik wel van een ander kaliber dan ‘gewoon’ een sukkel zijn - en in die laatste categorie leek Anton te vallen.
maandag 5 februari 2018 om 20:36
Hij blijft ook niet van moeders af...CarmiggelT schreef: ↑05-02-2018 20:18Ik zag het als onderdeel van de grap. De zwamneus van een directeur die geen idee heeft hoe het precies zit.
Wel eens met (wie zei het?) dat ik die scenes met Bobbie minder vond. Je handen niet van stagiaires kunnen afhouden vind ik wel van een ander kaliber dan ‘gewoon’ een sukkel zijn - en in die laatste categorie leek Anton te vallen.
maandag 5 februari 2018 om 20:57
Joostisandersgeaard2 schreef: ↑05-02-2018 20:42Net met zoon gekeken. "Mam, wist je dat glans een ander woord is voor eikel?"
Dacht ik gister ook. Zo mijn kind![]()
maandag 5 februari 2018 om 21:29
maandag 5 februari 2018 om 21:33
De serie wordt er alleen maar leuker op.
Als je dat glanzen en drink je al koffie... bij elkaar zet met allerlei actualiteiten.
Wat heeft Volkert op zijn kerfstok? "Ook al ben je een pedofiel..., maar dat ben je natuurlijk niet. Moet allemaal kunnen." (* Jammer dat ik niet meer weet wat er gezegd werd in het eerste gesprek tussen directeur en Volkert en die vrouw. *)
Ik denk dat het begrip van Volkert naar iets anders gaat, maar geen idee nog.
Geen vonken, maar meer "Ik ben ook maar een mens."
Als je dat glanzen en drink je al koffie... bij elkaar zet met allerlei actualiteiten.
Wat heeft Volkert op zijn kerfstok? "Ook al ben je een pedofiel..., maar dat ben je natuurlijk niet. Moet allemaal kunnen." (* Jammer dat ik niet meer weet wat er gezegd werd in het eerste gesprek tussen directeur en Volkert en die vrouw. *)
maandag 5 februari 2018 om 23:22
Ik zag meer even een vonkje tussen juf Ank en de moeder van Flooorrrrrrfrancieneke schreef: ↑05-02-2018 19:45Ha, Bobbi: Leuk truitje!
Ik denk dat Hannah en Volkert (of is het nou Folkert?) iets gaan ontwikkelen...
dinsdag 6 februari 2018 om 07:40
Nou dat lijkt me nogal vergezocht. Hannah was juf Ank alleen maar dankbaar dat ze voor haar in de bres sprong. Ik neem niet aan dat ze elkaar gaan bespringen in de volgende aflevering.anoniem050220180925 schreef: ↑05-02-2018 23:22Ik zag meer even een vonkje tussen juf Ank en de moeder van Flooorrrrrr![]()
Ik vond wel dat gedoe met die bos bloemen en die fles wijn uit het lief en leed potje een beetje too much.
Jaja ik weet dat alles uitvergroot wordt hoor, maar het moet nog wel een beetje blijven kloppen allemaal.
Niet zo hilarisch als aflevering 1 en 2 deze keer. Wel gelachen om die vreselijke Anton en het verkeerde jongetje bij het tienminutengesprek
Nothing happens for a reason
dinsdag 6 februari 2018 om 08:49
Als ik het goed heb onthouden, dan heeft Volkert PTSS na een militaire uitzending, en zit hij nu in een re-integratie traject.Pumps_italiaans schreef: ↑05-02-2018 21:33De serie wordt er alleen maar leuker op.
dinsdag 6 februari 2018 om 11:47
Je hebt zo gelijk! Ben blij dat dit niet alleen om mijn afdeling is.mick87 schreef: ↑05-02-2018 18:17@kwebbeltje : ik had ooit een leidinggevende die net Anton was. Heel leuk in je gezicht en ook zo zijig. Maar ondertussen manipulatief. Hij wilde ook altijd van die diepgaande gesprekken voeren. Dan stond ik bijvoorbeeld de waszakken leeg te maken en begon hij allerlei diepzinnige vragen te stellen.
En dan lopen er in de zorg en in het hele leven in het algemeen ook veel van die betweterige types rond die overal een mening over hebben en dan vooral over hoe anderen hun werk doen. En zichzelf zo heel erg willen profileren. Bahbah.
En dan hebben we ook nog allerlei ondersteunende functies. Vaak van die betweterige mensen die alles analyseren.
dinsdag 6 februari 2018 om 11:51
dinsdag 6 februari 2018 om 12:23
Op zich vind ik 'de vieze oude directeur die zijn handen niet kan thuishouden' nog wel grappig bedacht als personage. Maar het gedeelte waarin Bobbi vervolgens Anton bespringt daarin mis ik kennelijk de satire/de uitvergrote waarheid/de grap etc.CarmiggelT schreef: ↑05-02-2018 20:18Ik zag het als onderdeel van de grap. De zwamneus van een directeur die geen idee heeft hoe het precies zit.
Juist bij zo'n serie als deze hoeft het voor mij niet echt waarheidsgetrouw/realistisch te zijn, maar wat ik juist zo sterk vind is dat ik in elke personage dus de 'overdreven versie' zag van een werkelijkheid. Dat was dit niet, dus ik snapte ook niet goed hoe het dan bedoeld moest zijn.
dinsdag 6 februari 2018 om 12:57
Volgens mij was daar de clou, dat het voor Volkert volkomen duidelijk was dat Anton z'n handjes niet thuis had kunnen houden, terwijl wij allemaal weten dat die arme ziel niets heeft gedaan.
dinsdag 6 februari 2018 om 13:27
De vonkjes tussen Volkert en Bobbi?
Directeur vraagt of ze al koffie drinkt.
Volkert weet wel dat ze een Breezer drinkt.
Ze hebben nooit tijd om te helpen.
Maar als er alcohol wordt geschonken dan blijven ze wel hangen. Zei ze niet: moet ik straks alles weer alleen doen.
Ik ga die laatste aflevering opnieuw kijken. Er zit veel meer in dan je na een keer kijken ziet. Je leert er wel de pappenheimers door kennen.
Moet toch wel even zien of directeur echt viespeuk is. Die vind het gewoon lekker dat hij aandacht krijgt. Heeft hij thuis niet.
EDIT: Nee hoor, geen viespeuk. Hunkerende stagiaire.
Zoals Volkert dat mopje over het domme blondje en de muis maakt. Ze krijgt een 9 terwijl ze een fout dossier omhoog trekt.
Directeur wilde een 8 geven. Bobbi is blij en wilde gaan voor een goed cijfer. Haar tasje staat naast het blokje kaas.
Directeur vraagt of ze al koffie drinkt.
Volkert weet wel dat ze een Breezer drinkt.
Ze hebben nooit tijd om te helpen.
Maar als er alcohol wordt geschonken dan blijven ze wel hangen. Zei ze niet: moet ik straks alles weer alleen doen.
Ik ga die laatste aflevering opnieuw kijken. Er zit veel meer in dan je na een keer kijken ziet. Je leert er wel de pappenheimers door kennen.
Moet toch wel even zien of directeur echt viespeuk is. Die vind het gewoon lekker dat hij aandacht krijgt. Heeft hij thuis niet.
EDIT: Nee hoor, geen viespeuk. Hunkerende stagiaire.
Zoals Volkert dat mopje over het domme blondje en de muis maakt. Ze krijgt een 9 terwijl ze een fout dossier omhoog trekt.
Directeur wilde een 8 geven. Bobbi is blij en wilde gaan voor een goed cijfer. Haar tasje staat naast het blokje kaas.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 06-02-2018 14:27
34.71% gewijzigd
dinsdag 6 februari 2018 om 13:33
Maar volgens diegene die alles regelt was dat onmogelijk met zijn leeftijd en waar hij die militaire uitzending had gehad. Toen hij op uitzending was geweest zou hij dan een tiener zijn ( volgens haar berekening)
Er werd vaag over gedaan.
dinsdag 6 februari 2018 om 13:34
Inderdaad, vond het wel humor om een breezer aan te bieden terwijl het allang al uit is.
Maar vond het een leuk stukje.