De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
zondag 17 februari 2019 om 22:35
Dat hoop ik maar.
zondag 17 februari 2019 om 22:51
Ik vond deze week ook niet zo sterk.
Gedoe over wc's hoor je heel vaak op basisscholen. Vieze of verstopte wc's omdat kinderen er halve wc-rollen ingooien.. Niet zoals het hier nu gepresenteerd word. Voor het personeel zijn er vaak gewoon aparte wc's. En waarom die Anton nou opeens een smeerlap moet worden neergezet vind ik ook maar raar. Wat is nou de grap achter het luisteren naar vrouwenplasjes?
Gedoe over wc's hoor je heel vaak op basisscholen. Vieze of verstopte wc's omdat kinderen er halve wc-rollen ingooien.. Niet zoals het hier nu gepresenteerd word. Voor het personeel zijn er vaak gewoon aparte wc's. En waarom die Anton nou opeens een smeerlap moet worden neergezet vind ik ook maar raar. Wat is nou de grap achter het luisteren naar vrouwenplasjes?
Lach hard, duik diep, kom terug..
zondag 17 februari 2019 om 23:00
Ik vond vandaag ook leuker dan vorige week. De 'voorbips' vind ik dan weer minder, maar juf Ank was er weer helemaal. 
Het thema was natuurlijk alles rondom 'gender' - in al zijn variaties. Sommige mannen geilen nu eenmaal op plassende vrouwen. Dus de grap was natuurlijk dat als je geen gescheiden mannen/vrouwen-toiletten meer hebt, je geilaards als Anton aan je broek deur kan krijgen. Ik zag er de humor wel van in. Vooral omdat ze hem zo ontzettend als lulletje rozenwater neerzetten.
Het thema was natuurlijk alles rondom 'gender' - in al zijn variaties. Sommige mannen geilen nu eenmaal op plassende vrouwen. Dus de grap was natuurlijk dat als je geen gescheiden mannen/vrouwen-toiletten meer hebt, je geilaards als Anton aan je broek deur kan krijgen. Ik zag er de humor wel van in. Vooral omdat ze hem zo ontzettend als lulletje rozenwater neerzetten.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 17 februari 2019 om 23:02
Eens.bumbly schreef: ↑17-02-2019 22:51Ik vond deze week ook niet zo sterk.
Ik vond alleen die ubercorrecte vader af en toe wel grappig maar ook dat werd nogal uitgemolken.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zondag 17 februari 2019 om 23:04
Niet helemaal. Zo'n vest bestaat echt en is inderdaad bedoeld om tegendruk te geven. Zoals het ook voelt met een zware deken of wanneer iemand zijn handen op je schouders legt, kan ook een prettig en rustgevend gevoel geven.
zondag 17 februari 2019 om 23:07
Ik moest bij het verhaal over wat/wie Rianne nu is (meisje, transseksueel, ....) steeds denken aan:
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... gle.com%2F
Toeval? Of inspiratie voor de schrijver van De Luizenmoeder?
zondag 17 februari 2019 om 23:17
Welnee, veel te lang geleden. Dit is een reactie op dat genderneutraal gejank.apiejapie schreef: ↑17-02-2019 23:07Ik moest bij het verhaal over wat/wie Rianne nu is (meisje, transseksueel, ....) steeds denken aan:
zondag 17 februari 2019 om 23:23
Bedoelde meer dat ik steeds aan Ryanne moest denken deze aflevering. En omdat duidelijk te maken wie ik bedoel, plaatste ik dat stukje. Vind haar overigens geweldig, hoe zij Nachtdieren heeft gemaakt, geweldig programma
zondag 17 februari 2019 om 23:29
'Had Rianne een pielemuis toen ze werd geworpen in het verre Oosten? Nee? Nou dan.'
Geweldig vond ik die
En Anton is inderdaad zwaar tenenkrommend, maar dat vind ik juist leuk.
Hoe hij deed tegen die jonge sollicitante, de gezichten die hij trok.
Plaatsvervangende schaamte in het kwadraat, heerlijk.
Geweldig vond ik die
En Anton is inderdaad zwaar tenenkrommend, maar dat vind ik juist leuk.
Hoe hij deed tegen die jonge sollicitante, de gezichten die hij trok.
Plaatsvervangende schaamte in het kwadraat, heerlijk.
zondag 17 februari 2019 om 23:59
maandag 18 februari 2019 om 05:12
Vond het geen sterke aflevering Anton vond ik ergerlijk en dom overkomen.
Dat ie daar voor de w.c deur staat te luisteren te genant voor woorden.
Kan er nog steeds niet om lachen.vorig seizoen schoot ik nog regelmatig in de lach..
Ik verwacht er denk ik te veel van.
Dat ie daar voor de w.c deur staat te luisteren te genant voor woorden.
Kan er nog steeds niet om lachen.vorig seizoen schoot ik nog regelmatig in de lach..
Ik verwacht er denk ik te veel van.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
maandag 18 februari 2019 om 07:30
maandag 18 februari 2019 om 07:34
En dit in het algemeen.Blijenvrij schreef: ↑18-02-2019 07:17Ik vind het veel te veel over de top. Net of willen ze dit seizoen alles versterken ten opzichte van vorig seizoen.
Nothing happens for a reason
maandag 18 februari 2019 om 07:54
Dat vind ik ook. Ik vind het te geforceerd. Te ver gezocht ook soms. Net als die grap over die curlingouders. Grap wordt gemaakt en vervolgens in de volgende zin meteen uitgelegd. Een goede grap behoeft geen uitleg.
maandag 18 februari 2019 om 08:27
meer dat mensen voor hun eigen agenda ermee aan de haal gaan en dat werd meesterlijk uitgediept.
Onder het mom van alles zo neutraal mogelijk maken even de eigen bekrompen ideeën uitleven
het kind lesbisch en even later transgender maken, en dat meer als opsteker voor de eigen opvoedsituatie gebruiken VS opvoeding door twee ouders van hetzelfde geslacht.
Heerlijk hoe dit zo aan de oppervlakte kwam en dan is jouw reactie ook wel weer bijna satire.
Dat valse gedrag en de opmerkingen van juf Anke waren zo fout maar helaas nog wel orde van de dag, die denkbeelden.
maandag 18 februari 2019 om 08:47
Inderdaad. En eens dat het dit seizoen over the top is. Een beetje over the top kan grappig zijn, zoals vorig jaar. Maar dit is echt té.
maandag 18 februari 2019 om 08:55
Sommige grappen, zoals dat voorbipsgedoe en de opmerking over de curlingmoeder, vind ik ook niet zo. Juf Ank vind ik sowieso iets minder. Maar andere dingen vind ik nog steeds best leuk. Anton vind ik nog steeds erg goed, net als juf Helma. Moet ook wel lachen om die Dresden-vader, die ene opgefokte moeder en de mutsigheid van Hannah.
maandag 18 februari 2019 om 09:07
maandag 18 februari 2019 om 09:51
SallySpectra* schreef: ↑18-02-2019 08:55Sommige grappen, zoals dat voorbipsgedoe en de opmerking over de curlingmoeder, vind ik ook niet zo. Juf Ank vind ik sowieso iets minder. Maar andere dingen vind ik nog steeds best leuk. Anton vind ik nog steeds erg goed, net als juf Helma. Moet ook wel lachen om die Dresden-vader, die ene opgefokte moeder en de mutsigheid van Hannah.
Mee eens.
Ik vind niet alles leuk, maar sommige dingen wel héél grappig.
maandag 18 februari 2019 om 10:06
Ik vond het gister niet erg grappig meer. Vorige week nog wel, al vond ik juf Ank toen erg onnatuurlijk tov vorig seizoen. Maar er waren nog wat subtiele grappen, zoals de moeder met dezelfde jurk als de moslim vader en juf Ank die op het eind Lechaim (hoe schrijf je dat) zegt tegen de moslimvader. Nu was het een continue aaneenschakeling van platvloerse grappen. Vooral de directeur was erg vervelend en er werd teveel over zijn stoelgang gepraat.
Ik denk dat Diederik Ebbinge dat zelf ook wel aangevoeld heeft tijdens het filmen en daarom heeft besloten geen derde serie te doen. De eerste serie was misschien een toevalstreffer. Ik kijk volgende week weer, want ik houd hoop vanwege serie 1. Wie weet komen ze er weer een beetje in.
Ik denk dat Diederik Ebbinge dat zelf ook wel aangevoeld heeft tijdens het filmen en daarom heeft besloten geen derde serie te doen. De eerste serie was misschien een toevalstreffer. Ik kijk volgende week weer, want ik houd hoop vanwege serie 1. Wie weet komen ze er weer een beetje in.
maandag 18 februari 2019 om 11:36
De kruidvat heeft een heuse Luizenmoeder collectie https://www.kruidvat.nl/search?q=luizen ... izenmoeder
maandag 18 februari 2019 om 11:45
Ik vond deze leuker dan vorige week. Misschien omdat Ank ineens een soort van menselijk werd?
Anton luisterde alleen naar de plasjes omdat hij wilde weten van het handen wassen was mijn interpretatie.
Wij hadden ooit zo'n manager als Anton. Niet qua viezig gedrag, wel qua over zich heen laten lopen. Dat stukje over welke sollicitant wel of niet uitnodigen was een feest der herkenning.
Anton luisterde alleen naar de plasjes omdat hij wilde weten van het handen wassen was mijn interpretatie.
Wij hadden ooit zo'n manager als Anton. Niet qua viezig gedrag, wel qua over zich heen laten lopen. Dat stukje over welke sollicitant wel of niet uitnodigen was een feest der herkenning.