De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 18 februari 2019 om 21:06
Heb je gelijk in. In die zin is het een uitvergroting van de werkelijkheid die ons een spiegel voorhoudt en laat nadenken over hoe benepen en bekrompen ouders soms bezig zijn. Juf Helma is mijn favoriet, lekker no-nonsense.SallySpectra* schreef: ↑18-02-2019 20:56Ja misschien, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor juf helma, die zit te roken in de klas en juf ank met die idiote acties. En die conciërge die de ex van Hannah voor zijn harses slaat. Enz enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 18 februari 2019 om 21:30
Ja!Annapicobella schreef: ↑18-02-2019 18:00Of de Belgische sollicitant zijn VOG bij zich had als hij op het schoolplein tussen de kinderen liep. Want dat moet als je je met kinderen bezig houdt. En zeker voor een Belg
Kostelijk!
‘Of zijn jullie Belgen het alweer vergeten?’
dinsdag 19 februari 2019 om 00:07
Karel was echt vreselijk, ik had hem allang een flinke mep verkocht.minnimouse schreef: ↑18-02-2019 21:33En wat is die Karel toch vreselijk: ‘Zeg het zelf maar’ tegen Walter.
![]()
![]()
Vind zo grappig dat Ank tegen de ouders vreselijk is, en tegen de kinderen juist weer heel lief en meegaand
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 19 februari 2019 om 09:01
Dat is meer omdat er op dat moment met de kinderen iets is waar Ank lief op reageert. Want Ank is niet altijd zo leuk voor de kinderen net als met dat traktatiebeleid.
dinsdag 19 februari 2019 om 09:04
Ik vind haar wel altijd leuk tegen de kinderen. Vriendelijk en standvastig in haar regels. Alleen dat standvastige is soms wat ver doorgevoerd hahaha. Maar haar toon is inderdaad heel anders tegen de ouders dan tegen de kinderen.
De manier waarop ze zeurende ouders de deur uit werkt vind ik fenomenaal!
dinsdag 19 februari 2019 om 09:10
Jemig mens, het is niet echt!!!!! Het is geacteerd!!!!
Net zoals in politieseries, dan begrijpt toch ook iedereen dat er niet om de haverklap moorden/boeven/overvallen plaatsvinden. Maar dat politiewerk 9 van de 10 keer bestaat uit administratieve handelingen of onbeduidende dingen.
geniet gewoon eens een keer
dinsdag 19 februari 2019 om 13:59
dinsdag 19 februari 2019 om 19:13
Ik vind het inderdaad ook wat apart om te gaan stellen dat een karikatuur als Anton in het werkelijke leven waarschijnlijk zou kunnen rekenen op een schorsing.
Alsof dat er niet enorm bovenop ligt.
Maar dan ook ENORM.
Of populair gezegd: 'Ja duh'.
dinsdag 19 februari 2019 om 19:32
Driekwart van de kinderen wordt op school afgezet met SUV's die dan in file het hele schoolplein blauw zetten waar de kinderen moeten spelen, maar een shaggie uit het open raam is opeens not done… ik snap de serie wel...SallySpectra* schreef: ↑18-02-2019 20:56Ja misschien, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor juf helma, die zit te roken in de klas en juf ank met die idiote acties. En die conciërge die de ex van Hannah voor zijn harses slaat. Enz enz.
dinsdag 19 februari 2019 om 22:09
Je hebt vanochtend staan tellen bij de plaatselijke school dat je nog even met deze nabrander komt?
woensdag 20 februari 2019 om 13:03
Waar en wanneer heb jij dan ergens kinderen afgezet??
Een schoolplein dat blauw staat door rokende ouders??
Ik taxi al heel wat jaartjes naar verschillende scholen.. het beeld dat jij schetst is mij echt totaal vreemd. Inclusief de SUV'S.
Juf Helma is gewoon het personage van een taaie tante die zich voor niemand meer gaat aanpassen, vooral niet vlak voor haar pensioen. De rook uit het raam blazen vind ze al schappelijk genoeg.. verder wenst ze er geen gezeik over te horen. Dat is het karakter dat ze speelt, de verwijzing die jij daarmee maakt naar dagelijkse realiteit, is echt regelrechte kul Pejeka.
woensdag 20 februari 2019 om 13:13
Over welke elite school heb jij het? Ik heb nog nooit een school gezien waarin 'driekwart' (!) van de kinderen met SUV's wordt afgezet .... .
woensdag 20 februari 2019 om 15:13
Ik ging stuk! Echt zo leuk haha. Verliefde Ank is zo lief.
Gadverdamme is dat echt zo? Ik begreep al niet helemaal waarom dat was.
Maar ik vond het echt weer een hele leuke aflevering!
woensdag 20 februari 2019 om 18:25
Dus driekwart van de kinderen loopt gewoon naar school en al die verhalen over enorme aantallen auto's rondom de school zijn niet waar? Want kinderen gáán helemaal niet met de auto naar school tegenwoordig? En in de buurt van scholen zijn dus helemaal geen hordes auto's om de kinderen af te zetten tegenwoordig, want de kinderen gaan gewoon lekker te voet met elkaar? Tjee, weer wat geleerd.Boogschutter10 schreef: ↑20-02-2019 13:13Over welke elite school heb jij het? Ik heb nog nooit een school gezien waarin 'driekwart' (!) van de kinderen met SUV's wordt afgezet .... .
woensdag 20 februari 2019 om 18:51
Geen idee, ik ken die verhalen ook eigenlijk niet - behalve van jou. Ik ken alleen mijn eigen situatie, de school van mijn kinderen. Zeer gemengde wat zwakker school, randje binnenstad van een grote stad. Nauwelijks parkeermogelijkheden en smalle straatjes. Vrijwel iedereen komt lopend of met de fiets, dat kan dus ook niet anders. Hoe het bij andere scholen is, weet ik niet, want daar kom ik niet.pejeka schreef: ↑20-02-2019 18:25Dus driekwart van de kinderen loopt gewoon naar school en al die verhalen over enorme aantallen auto's rondom de school zijn niet waar? Want kinderen gáán helemaal niet met de auto naar school tegenwoordig? En in de buurt van scholen zijn dus helemaal geen hordes auto's om de kinderen af te zetten tegenwoordig, want de kinderen gaan gewoon lekker te voet met elkaar? Tjee, weer wat geleerd.
donderdag 21 februari 2019 om 01:52
Onze basischool ligt naast een winkelcentrum met veel parkeerplaatsen.
Zoon sprak daarom ouders die op de stoep parkeerden aan op hun gedrag, die vijf meter extra konden ze best wel lopen, volgens hem.
Het grote fietsenhok staat daar altijd vol. Eigenlijk mag je alleen op de fiets komen als je "buiten de cirkel" woonde, maar ik geloof niet dat er kinderen op aangesproken worden. De leraren hebben hun eigen fietsenhok.
Zoon sprak daarom ouders die op de stoep parkeerden aan op hun gedrag, die vijf meter extra konden ze best wel lopen, volgens hem.
Het grote fietsenhok staat daar altijd vol. Eigenlijk mag je alleen op de fiets komen als je "buiten de cirkel" woonde, maar ik geloof niet dat er kinderen op aangesproken worden. De leraren hebben hun eigen fietsenhok.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 24 februari 2019 om 21:03