Harry en Meghan deel 6
dinsdag 2 maart 2021 om 19:36
Het nieuwste deel over Harry en Meghan.
Om dit topic te laten bestaan zijn er een aantal voorwaarden aan verbonden.
1. De koninklijke familie wordt niet gebashed. Daarbij behoren ook Harry, Meghan en Archie.
2. Er worden geen racistische uitlatingen gedaan.
3. Er wordt niet geshamed of geblamed.
4. Er worden geen rare vergelijkingen gemaakt met andere families.
Oftewel houdt het netjes.
Wordt er niet de voorwaarden gehouden dan zullen we het topic wederom sluiten of zelfs verwijderen en voorlopig geen nieuw deel meer toestaan.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hier vind je de voorgaande delen.
Deel 1: Prins Harry en Meghan Markle gaan trouwen:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/396315
Deel 2: Harry en Meghan zijn getrouwd: entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Deel 3: Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
Deel 4: Harry en Meghan Deel 4
entertainment/harry-en-meghan-deel-4/li ... start=3000
Deel 5: Harry en Meghan deel 5
entertainment/harry-en-meghan-deel-5/li ... 49?style=4
Dit topic gaat over Harry en Meghan en hun families, maar ook hun vrienden of naaste collega's mogen genoemd worden. Gewoon alles over H en M en hun omgeving.
Om dit topic te laten bestaan zijn er een aantal voorwaarden aan verbonden.
1. De koninklijke familie wordt niet gebashed. Daarbij behoren ook Harry, Meghan en Archie.
2. Er worden geen racistische uitlatingen gedaan.
3. Er wordt niet geshamed of geblamed.
4. Er worden geen rare vergelijkingen gemaakt met andere families.
Oftewel houdt het netjes.
Wordt er niet de voorwaarden gehouden dan zullen we het topic wederom sluiten of zelfs verwijderen en voorlopig geen nieuw deel meer toestaan.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hier vind je de voorgaande delen.
Deel 1: Prins Harry en Meghan Markle gaan trouwen:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/396315
Deel 2: Harry en Meghan zijn getrouwd: entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Deel 3: Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
Deel 4: Harry en Meghan Deel 4
entertainment/harry-en-meghan-deel-4/li ... start=3000
Deel 5: Harry en Meghan deel 5
entertainment/harry-en-meghan-deel-5/li ... 49?style=4
Dit topic gaat over Harry en Meghan en hun families, maar ook hun vrienden of naaste collega's mogen genoemd worden. Gewoon alles over H en M en hun omgeving.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 7 maart 2021 om 14:24
Tiana_76 schreef: ↑07-03-2021 14:16Het koningshuis zou de premier opdracht moeten geven hiertegen op te treden. Dat is ook de gebruikelijke route. Die mag zich in het openbaar uitspreken over dingen.
Hoe er over bepaalde mensen wordt geschreven daar gaat alle fatsoensnormen te buiten. Ik denk ook dat daarom op dit soort topics zo fel gereageerd wordt. Dat kun je niet vergelijken met roddelen over Hazes jr.
Is dat ooit eerder gebeurd?
Ik weet eigenlijk alleen dat Blair zich bemoeit heeft nadat Diana verongelukt was maar dat was toch weer een hele andere invalshoek.
Maar goed: uitspreken dus door de premier, al snapt iedereen wel dat dat niets gaat helpen. Zelf denk ik dat het alleen maar meer kwaadaardigheid aanwakkert in de pers.
zondag 7 maart 2021 om 14:33
https://www.hln.be/royalty/kate-vs-megh ... ~a3e4879d/
Ze is constant afgefikt.
Ze is constant afgefikt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 7 maart 2021 om 14:35
De Engelse roddelpers is vreselijk. Nou vind ik de Nederlandse roddelbladen ook vaak 3 keer niks en vooral goed om de openhaard mee aan te steken, maar de Engelse is nog veel extremer. Eigenijk is het enige wat zou helpen, en wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, als heel veel mensen het zouden boycotten. De bladen niet kopen, de sites niet bezoeken, geen linkjes naar artikelen ergens neerzetten. Gewoon totaal negeren. Maar blijkbaar smullen mensen van dit soort zooi en dus blijven ze het maken en wordt er vervolgens nog meer gelezen en verwacht, een vicieuze cirkel.Hetvrijewoord schreef: ↑07-03-2021 14:11Wat ik mij afvraag: veel wordt geschreven over de vreselijke roddelpers. Hoe vinden jullie dat de koningin en het instituut hiermee om zouden moeten gaan?
Het lijkt nu net of dat een en hetzelfde probleem is. De roddelpers is erg en daarmee eigenlijk ook het koningshuis omdat ze er nooit op reageren, alleen bij hoge uitzondering.
Ik zou zelf eigenlijk niet weten hoe het koningshuis hier dan op zou moeten reageren, elke dag worden er de meest walgelijke dingen geschreven over allerlei leden. Het niet reageren lijkt mij het meest verstandig maar dan wordt weer de indruk gewekt alsof het een soort van goedgekeurd wordt. Althans dat proef ik in dit topic.Er lijkt geen scheiding te zijn tussen pers en instituut.
Ik zag trouwens gisteren een docu over Beatrice en Eugenie, ik wist niet dat die ook zo zijn afgefikt. Voornamelijk omdat hun ouders er zo'n zootje van maakten.

zondag 7 maart 2021 om 14:39
Lollypop04 schreef: ↑07-03-2021 14:35De Engelse roddelpers is vreselijk. Nou vind ik de Nederlandse roddelbladen ook vaak 3 keer niks en vooral goed om de openhaard mee aan te steken, maar de Engelse is nog veel extremer. Eigenijk is het enige wat zou helpen, en wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, als heel veel mensen het zouden boycotten. De bladen niet kopen, de sites niet bezoeken, geen linkjes naar artikelen ergens neerzetten. Gewoon totaal negeren. Maar blijkbaar smullen mensen van dit soort zooi en dus blijven ze het maken en wordt er vervolgens nog meer gelezen en verwacht, een vicieuze cirkel.
Inderdaad, het blijft bestaan omdat het 'verkoopt'.
Maar mijn vraag ging meer over hoe het koningshuis er op zou moeten reageren want nu wordt dat als een geheel gepresenteerd door sommigen.
zondag 7 maart 2021 om 14:48
Met een statement bijvoorbeeld.Hetvrijewoord schreef: ↑07-03-2021 14:39Inderdaad, het blijft bestaan omdat het 'verkoopt'.
Maar mijn vraag ging meer over hoe het koningshuis er op zou moeten reageren want nu wordt dat als een geheel gepresenteerd door sommigen.
Ze zijn er nu als de kippen bij om een onderzoek tégen H&M (eigen bloed nota bene) in te stellen, dus waarom geen onderzoek tegen de pers? Waarom kwamen ze niet met een steunbetuiging vóór H&M?
zondag 7 maart 2021 om 14:50
EensTurtlerain schreef: ↑07-03-2021 14:48Met een statement bijvoorbeeld.
Ze zijn er nu als de kippen bij om een onderzoek tégen H&M (eigen bloed nota bene) in te stellen, dus waarom geen onderzoek tegen de pers? Waarom kwamen ze niet met een steunbetuiging vóór H&M?
zondag 7 maart 2021 om 14:50
EensTurtlerain schreef: ↑07-03-2021 14:48Met een statement bijvoorbeeld.
zondag 7 maart 2021 om 14:52
Bedankt voor je antwoord! Ik kan me voorstellen als je haar al veel langer volgt en een positief beeld van haar hebt dat dat juist versterkt als veel mensen negatief zijn.fashionvictim schreef: ↑07-03-2021 12:48Ik vind het juist andersom: veel mensen in dit topic schrijven in mijn ogen alsof mensen helemaal nooit aardig kunnen zijn en dat iets alleen waar kan zijn als het negatief is.
Al ver voordat Meghan met Harry een relatie kreeg werd zij door collega's en andere celebrities omschreven als een aardige, slimme en grappige vrouw. Ze schreef ook slimme en grappige stukken en als ze te gast was in talkshows was ze zonder uitzondering charmant, aardig en grappig.
Vervolgens werd er een populaire prins, van wie men ook al altijd zei dat hij charmant, aardig, grappig en gul was, verliefd op haar. Ik zal wel zo simpel en naïef zijn, maar ik denk altijd dat aardige leuke mensen vooral verliefd worden op andere aardige mensen.
Kortom: ik ga gewoon af op de indruk die ik altijd al had van haar en die door het feit dat Harry voor haar viel bevestigd werd. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat iemand die al 35 jaar aardig is ineens in 1 jaar een mega heks wordt , enkel door te trouwen.
Ik heb over haarzelf niet zo'n uitgesproken mening. Het is meer dat ik denk dat ieder mens zowel positieve als negatieve eigenschappen heeft. En een positie binnen een organisatie zoals een koningshuis (er in geboren of getrouwd) versterkt beiden, denk ik. De positie lijkt me gepaard gaan met enorme druk, rare verhoudingen tussen jezelf en veel mensen om je heen, en een aparte situatie met afstand en nabijheid. Zowel alles ligt onder een vergrootglas en tegelijkertijd is er veel afstand tot de wereld om je heen. Jezelf blijven tov jezelf en tov anderen lijkt me een hele uitdaging opzich.
Onder die omstandigheden zou ik me best kunnen voorstellen dat je thee gooit een keer, als voorbeeld. Maakt het niet goed maar ook geen bewijs dat je een slecht mens zou zijn.
zondag 7 maart 2021 om 14:52
De vraag is denk ik; waarom is een mediacode in Nederland acceptabel voor pers en politiek, en in het VK niet?Hetvrijewoord schreef: ↑07-03-2021 14:39Inderdaad, het blijft bestaan omdat het 'verkoopt'.
De toekomst is niet meer wat het was

zondag 7 maart 2021 om 14:53
Turtlerain schreef: ↑07-03-2021 14:48Met een statement bijvoorbeeld.
Een statement lijkt mij inderdaad verstandig.
Overigens is er geen onderzoek 'tegen' of 'voor' iemand.
Claims worden onderzocht en het belangrijkste (lijkt mij): er wordt onderzocht waarom er niets is gedaan met de klacht destijds.
zondag 7 maart 2021 om 14:58
Als je het verschil van behandeling in de pers zo letterlijk naast elkaar ziet is het helemaal walgelijk.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-03-2021 14:33https://www.hln.be/royalty/kate-vs-megh ... ~a3e4879d/
Ze is constant afgefikt.
zondag 7 maart 2021 om 14:58
Naar jou toe gegooid, bedoel je?fashionvictim schreef: ↑07-03-2021 13:54Dat is waar, al moet ik zeggen dat ik diverse werkgevers heb gehad die inderdaad niet vies waren van met dingen gooien dus zo erg kijk ik er nu ook weer niet van op. Waren op 1 na allemaal mannen, trouwens.
En hoe heb je daar op gereageerd?!
Respectloos gedrag, zelfs in een vlaag van woede.

zondag 7 maart 2021 om 15:00
Kort en helder vraaggesprek met de journalist van de Times:
https://youtu.be/0nnlsiYti48
Interviewer stelt de juiste vragen vind ik.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 07-03-2021 15:04
22.61% gewijzigd
zondag 7 maart 2021 om 15:02
En waarom wordt personeel dat informatie naar de pers lekt niet ontslagen?Turtlerain schreef: ↑07-03-2021 14:48Met een statement bijvoorbeeld.
Am Yisrael Chai!
zondag 7 maart 2021 om 15:05
Nee, niet naar mij, gelukkig! Maar gewoon door de kamer gegooid of tegen de muur of op de grond gegooid. Variërend van pennen tot kopjes tot telefoons en zelfs een hele schaal broodjes. Dat laatste was wel spectaculair (en grappig) .
Am Yisrael Chai!
zondag 7 maart 2021 om 15:09
Precies. Maar nee, liever gaan ze onderzoeken of Meghan niet lief genoeg keek naar de hofdamesfashionvictim schreef: ↑07-03-2021 15:02En waarom wordt personeel dat informatie naar de pers lekt niet ontslagen?
zondag 7 maart 2021 om 15:15
Zou je in een sollicitatie naar Buckingham Palace kunnen vermelden: “onverstoorbaar bij driftige gedragingen van de werkgever”fashionvictim schreef: ↑07-03-2021 15:05Nee, niet naar mij, gelukkig! Maar gewoon door de kamer gegooid of tegen de muur of op de grond gegooid. Variërend van pennen tot kopjes tot telefoons en zelfs een hele schaal broodjes. Dat laatste was wel spectaculair (en grappig) .

Wat een gedrag op de werkvloer heb je meegemaakt zeg.
zondag 7 maart 2021 om 15:16
Die kotszakjes, echt! Zoals iemand zei, als ze geboden worden omdat de Koningin vandaag of morgen spreekt over/naar de Commonwealth of Kersttoespraak dan is het land te klein.
Juist nu zou de Firm echt een statement kunnen maken: jongens, hoe je ook over het interview denkt, maar die kotszakjes kunnen echt niet.
Maar dan wat formeler, natuurlijk.
En daar schuurt het denk ik. De Firm heeft nooit iets gezegd dat de pers eens op moest houden met het bashen van Meghan. En mogelijk bedoelt Meghan dat met het in stand houden van de leugens omtrent H&M.
Juist nu zou de Firm echt een statement kunnen maken: jongens, hoe je ook over het interview denkt, maar die kotszakjes kunnen echt niet.
Maar dan wat formeler, natuurlijk.
En daar schuurt het denk ik. De Firm heeft nooit iets gezegd dat de pers eens op moest houden met het bashen van Meghan. En mogelijk bedoelt Meghan dat met het in stand houden van de leugens omtrent H&M.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
zondag 7 maart 2021 om 15:23
In die link van mij over The Sapphire Caricature staat dit:blijfgewoonbianca schreef: ↑07-03-2021 14:33https://www.hln.be/royalty/kate-vs-megh ... ~a3e4879d/
Ze is constant afgefikt.
Sociologists often speak of how dominant groups praise a behavior when done by its members, but criticize a minority group for demonstrating that behavior. To use sociological jargon, this is an example of an in-group virtue becoming an out-group vice. According to the blogger abagond (2008), "Where white women are said to be 'independent,' black women are said to be 'emasculating,' robbing their men of their sense of manhood. Where white women are said to be standing up for themselves, black women are seen as wanting a fight. And so on. The same actions are read differently." Being an articulate foe of injustice may be seen as a praise-worthy trait among whites; however, black women with similar traits may be seen as bitter, selfish complainers.
Dat is ook een beetje wat er met Kate vs Meghan gebeurt. Waar Kate om geprezen wordt, wordt Meghan om afgefikt.
Am Yisrael Chai!
zondag 7 maart 2021 om 15:25
Inderdaad een goed vraaggesprek.Hetvrijewoord schreef: ↑07-03-2021 15:00Kort en helder vraaggesprek met de journalist van de Times:
Het senior management faalt aan beide kanten.
Daarmee slaat de vraag terug naar Queen en de paleistop.
Ik denk dat het paleis niet snel zal reageren op het interview, zelfs niet als de royals persoonlijk aangevallen zouden worden.
Misschien blijft een reactie zelfs helemaal uit, de Queen zal niet in oog-om-oog, tand-om-tandsituatie willen komen.
Ze zal de storm over laten waaien en pas later reageren met een verklaring als “dat het paleis zich niet herkent in de geschetste situatie”.
Mocht de publieke verontwaardiging groot zijn na het interview, zal Boris Johnson de kolen uit het vuur moeten halen met een verklaring over het “alom gewaardeerde koningshuis” of iets dergelijks.
zondag 7 maart 2021 om 15:39
Dit is wel heel erg. Vooral dat met die baby buik.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-03-2021 14:33https://www.hln.be/royalty/kate-vs-megh ... ~a3e4879d/
Ze is constant afgefikt.
zondag 7 maart 2021 om 15:39
Ik denk, maar dat is misschien mijn naïeve ik, dat er een keiharde culture clash tussen 2 onzekere factoren in dat Koninklijk huis aan de gang was. Personeel heeft een ondergeschikte status, maar Megan ook, die als newbie en Amerikaanse ook zomaar in dat rare huis terecht kwam. Wat er binnen de muren allemaal heeft afgespeeld weet ik niet, buiten de muren lijkt het me klip en klaar.fashionvictim schreef: ↑07-03-2021 15:34Ik vind het maar een slap verhaal van die man van de Times. De belangrijkste vraag is bovendien niet gesteld en al helemaal niet beantwoord; wat houdt dat bullying precies in?
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-03-2021 15:41
9.12% gewijzigd

zondag 7 maart 2021 om 15:40