Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:meivogel schreef op 04 juni 2014 @ 13:38:

[...]

Maar dat "simpel fatsoensregels aanleren" is blijkbaar voor niet voor alle autisten zo simpel. Het verbaasd me eigenlijk dat zelfs ouders die zelf een autistisch kind hebben dat niet inzien, alleen omdat het bij hun eigen kind wél gelukt is.

Om die reden vind ik het echt not-done om commentaar te hebben op de ouders van Kees op grond van wat je in de documentaire ziet. Ongetwijfeld hebben ze fouten gemaakt, zoals alle ouders fouten maken. Maar wie weet wat ze allemaal precies gedaan en geprobeerd hebben in het verleden? De uitkomst zou zomaar kunnen zijn dat deze manier de best leefbare is voor allemaal.precies. je zou toch verwachten dat juist die ouders beter moeten weten. Maar het is natuurlijk altijd prettig je beter voor te doen dan een ander.
quote:dapperedoda schreef op 04 juni 2014 @ 18:20:

Lugh, even offtopic; hoe is het afgelopen met het plan van je zoon voor na de zomer? (Ik heb je gevolgd bij hiernaast. )Je bedoelt zijn schoolplannen? Dat is goed gegaan .
quote:ikbenmedereentje schreef op 04 juni 2014 @ 15:18:

[...]

ik heb deze net gekeken;

poeh!Naar was het he?
@Lugh: wat goeoeoeoed!!!!! Wat moeten jullie blij zijn! Gefeliciteerd!
We zijn vooral blij voor hem . Ondanks alles heeft hij het toch maar mooi gedaan. Maar natuurlijk wel afwachten hoe het zal gaan. Het is toch een grote overgang, die samenvalt met het begin van de puberteit.

Zijn broer zit twee klassen hoger en klas 3 gaat gehalveerd verder...dat zegt wel wat over de zwaarte.
quote:lichtbron schreef op 04 juni 2014 @ 14:10:

[...]

Fijn,om weer eens iets te lezen over je zoon,Boro!! (...)+1
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
http://www.imdb.com/title/tt1806911/

Is onder andere op netflix te vinden.....ontzettend enge model scouts.
Wat wordt hier een aantal mooie dingen gezegd.

Wel vind ik het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die beweren dat Kees weinig tot niets zou zijn bijgebracht. Ik vind hem, binnen de grenzen van zijn kunnen, heel fatsoenlijk opgevoed. En gecorrigeerd wordt hij ook, hij klaagde er zelfs over dat zijn moeder hem altijd maar corrigeert - of woorden van gelijke strekking. Maar ze doet het met zachte hand, wat ertoe leidt dat hij het toch nét aan kan.

Wat ik me wel afvraag, is wat Kees' ouders hebben ondernomen om hem los te laten. Dat chalet is een mooie eerste stap, maar verder zie ik niet veel.

Waarom heeft Kees niet op zijn minst ergens een logeeradresje waar hij zonder zijn ouders af en toe naartoe kan om een of meerdere dagen 'vakantie' te vieren. Waarom blijft zijn moeder zelfs bij zijn Japanse les erbij zitten. Zulke dingen vind ik wel problematisch.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 04 juni 2014 @ 20:45:

[...]

+1

Lief van je, en ook van Lichtbron

Het is niet makkelijk, zal het ook niet meer worden. Maar het is zoasl het is. En ik ben blij dat ook hij bij ons hoort
quote:Dana schreef op 04 juni 2014 @ 21:10:

Wat ik me wel afvraag, is wat Kees' ouders hebben ondernomen om hem los te laten. Dat chalet is een mooie eerste stap, maar verder zie ik niet veel.

Waarom heeft Kees niet op zijn minst ergens een logeeradresje waar hij zonder zijn ouders af en toe naartoe kan om een of meerdere dagen 'vakantie' te vieren.

Dit vraag ik me ook af.

Ik ben gepast 'blij' dat we onze zoon los hebben kunnen laten. Zo is er ook ruimte tijd en aandacht voor de andere kinderen, die er anders ontzetten onder zouden gaan lijden.

Daarnaast hebben we óok nog een vangnet waar hij in vakanties een dag of 4 a 5 heen kan.

Helaas is dat niet onder moeders vleugels, maar ook loslaten is liefde. Daar zijn deze ouders wel de mist mee ingegaan.

maar eerlijk is eerlijk, deze man is wel 45. En 40 jaar geleden waren instellingen bij lange na niet zo goed als ze nu zijn. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat je dat niet zou willen.
Jezus, "Dear Zachary" is echt heel, heel erg. Arme, arme baby en arme, arme Kate&David
http://docu.vara.nl/Moede ... iet-van-flat.14171.0.html

De VARA documentaire van Elena Lindemans

"Moeders springen niet van flats"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Die heb ik ook gezien.. Ik was diep onder de indruk...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Naar aanleiding van dit bericht 800 babylijkjes ben ik gaan zoeken op het internet en vond deze indrukwekkende documentaire sex in a cold climate. Echt ik heb geen goed woord over voor die nonnen! En ik heb later nog deze film gezien The magdalene sisters Wat die vrouwen vroeger is aangedaan, dan mag je blij zijn dat wij wat later geboren zijn
Dear Zachary.,,, jezus als het een film was had ik hem afgezet omdat het ongeloofwaardig was. Wat erg dat dit soort dingen echt gebeuren.
quote:StoraHuntur schreef op 04 juni 2014 @ 22:41:

Jezus, "Dear Zachary" is echt heel, heel erg. Arme, arme baby en arme, arme Kate&David Die moeder van zachary had enorm veel op haar kerfstok
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 juni 2014 @ 19:16:

[...]

precies. je zou toch verwachten dat juist die ouders beter moeten weten. Maar het is natuurlijk altijd prettig je beter voor te doen dan een ander.

Nou, nou, "beter voordoen dan een ander"?

Toen Kees geboren werd, was er nog lang niet zo veel bekend over autisme. Die ouders hebben gehandeld zoals zij dachten dat het beste was voor Kees. (alhoewel. de moeder opperde op een bepaald moment, dat er niet zo veel meer aan de hand was met Kees?) Nu kun je ervaringen uitwisselen, zijn er boeken over geschreven, weten ouders over het algemeen beter hoe en wat te verwachten met een autistisch kind. En hoe ze een en ander het beste kunnen aanpakken. Gelukkig maar toch?
quote:dubbeltje4 schreef op 05 juni 2014 @ 14:46:

[...]

Nou, nou, "beter voordoen dan een ander"?

Toen Kees geboren werd, was er nog lang niet zo veel bekend over autisme. Die ouders hebben gehandeld zoals zij dachten dat het beste was voor Kees. (alhoewel. de moeder opperde op een bepaald moment, dat er niet zo veel meer aan de hand was met Kees?) Nu kun je ervaringen uitwisselen, zijn er boeken over geschreven, weten ouders over het algemeen beter hoe en wat te verwachten met een autistisch kind. En hoe ze een en ander het beste kunnen aanpakken. Gelukkig maar toch?Meds bedoelt niet de ouders van Kees
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 05 juni 2014 @ 14:56:

[...]

Meds bedoelt niet de ouders van KeesIk weet dat Meds de ouders op het forum bedoelde hoor!
quote:calvijn1 schreef op 05 juni 2014 @ 12:11:

[...]

Die moeder van zachary had enorm veel op haar kerfstok

Ik heb deze documentaire na 30 minuten uitgezet. Ik begrijp alleen dat hij dood is, vermoord!? In het eerste deel gaat het echter vooral over de verheerlijking van Andrew.. de rest bleef erg vaag.

wat is hier aan de hand/gebeurd?
quote:Bergje65 schreef op 05 juni 2014 @ 15:42:

[...]

Ik heb deze documentaire na 30 minuten uitgezet. Ik begrijp alleen dat hij dood is, vermoord!? In het eerste deel gaat het echter vooral over de verheerlijking van Andrew.. de rest bleef erg vaag.

wat is hier aan de hand/gebeurd?

ik zal het in wit zetten vanwege de spoilers.

Het begint inderdaad als een brief aan Zachary, de zoon van de vermoorde Andrew. Gaandeweg wordt duidelijk dat Andrew vermoord is door zijn ex, Shirley (de moeder van Zachary). Shirley wordt opgepakt, gevangen gezet en als Zachary geboren wordt, krijgen Andrews ouders de pleegzorg voor de baby op zich. Vreemd genoeg wordt Shirley binnen een jaar vrijgekaten vanwege een oerdomme rechterlijke dwaling. Zij krijgt weer de voogdij over Zachary.Als Zachary 13 maanden is pleegt Shirley zelfmoord en neemt Zachary met zich mee.
Zo opgeschreven lijkt het veel minder erg dan in de docu. De kracht zit hem in de hele opbouw vond ik.
quote:Starshine schreef op 05 juni 2014 @ 15:50:

[...]

ik zal het in wit zetten vanwege de spoilers.

Het begint inderdaad als een brief aan Zachary, de zoon van de vermoorde Andrew. Gaandeweg wordt duidelijk dat Andrew vermoord is door zijn ex, Shirley (de moeder van Zachary). Shirley wordt opgepakt, gevangen gezet en als Zachary geboren wordt, krijgen Andrews ouders de pleegzorg voor de baby op zich. Vreemd genoeg wordt Shirley binnen een jaar vrijgekaten vanwege een oerdomme rechterlijke dwaling. Zij krijgt weer de voogdij over Zachary.Als Zachary 13 maanden is pleegt Shirley zelfmoord en neemt Zachary met zich mee.Jeetje.... ik ben blij dat ik het heb afgezet want hier kan ik niet tegen. Arm ventje. Wat was er mis met Shirley?
quote:Bergje65 schreef op 05 juni 2014 @ 15:52:

[...]

Jeetje.... ik ben blij dat ik het heb afgezet want hier kan ik niet tegen. Arm ventje. Wat was er mis met Shirley?Je kunt je beter afvragen wat er niet mis was met Shirley.
quote:Starshine schreef op 05 juni 2014 @ 15:51:

Zo opgeschreven lijkt het veel minder erg dan in de docu. De kracht zit hem in de hele opbouw vond ik.Dat zal dan idd wel. In het begin vond ik de oe's en aa's tegenover die Andrew wel erg overdreven. Buiten het feit dat hij vermoord is (over de doden niks dan goeds), leek het me nl. vooral een narcistisch mannetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven