Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
Poker schreef:
03-04-2019 17:52
Ik heb nog nooit een ‘klassieker’ tot het einde uitgelezen. Ik begin er trouwens gewoon niet meer aan. Gewoon niet boeiend en niet interessant. Ik vraag mij af wat de meetgraad is voor ‘klassiekers’ en welke toegevoegde waarde ze geven omdat wordt gezegd dat je die klassiekers toch zeker moet gelezen hebben?
Maar wat is de definitie dan van een klassieker? Wanneer krijgt het die titel?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
COtweepuntnul schreef:
05-04-2019 12:28
Ik vond 50 tinten grijs bizar slecht geschreven maar best fascinerend en op een bepaalde manier ook inspirerend ;-D
Ik vind het een mooi verhaal over het verleggen van je grenzen.
COtweepuntnul schreef:
05-04-2019 12:28
Deel 1 is echt dramatisch. Die heb ik net als luisterboek "uitgelezen". Deel twee zit veel meer vaart in. Nog steeds niet veel hoor.

Het wordt overigens mijn laatste poging om LOTR uit te lezen. Als het nu niet lukt geef ik het echt op.
:worship: Ik heb diep respect voor je uithoudingsvermogen!
watdachtjehiervan schreef:
05-04-2019 12:43
Ik vind het een mooi verhaal over het verleggen van je grenzen.
Lees het verhaal van O!
biol schreef:
05-04-2019 12:34
Damrosch also says that world literature is seen “in one or more three ways:” as a
“classic,” a “masterpiece,” or “windows” (Damrosch 9). Classics typically are written by the
Romans and Greeks and had “imperial values” worked into them. Masterpieces are considered to
be more modern in the world of literature, so there is no concrete region from where they were
created. Lastly, specifically when Serbian poetry was being talked about by Goethe to Johann
Peter Eckermann, Goethe’s keenness towards this type of poetry from Southeast Europe provides
a “window into foreign worlds” (Damrosch 9).
laatbloeiertje schreef:
05-04-2019 12:48
:worship: Ik heb diep respect voor je uithoudingsvermogen!
Haha, het scheelt dat ik het luister met fietsen en sporten enzo. Dan gaat de tijd toch sneller.
Murrmurr schreef:
05-04-2019 09:16
Ik vind Houellebecq langzaamaan overrated aan het worden helaas. Hoewel ik me bij dat soort schrijvers afvraag of ze altijd hetzelfde doen en ik gewoon volwassen word, ik heb het ook bij Tarantino's films. Nee dat kan het niet zijn: ze worden gewoon slechter.
Heb je Serotonine al gelezen? En zo ja, hoe vond je 't?
Ik heb 'm vorige week gekocht maar ben er nog niet in begonnen.
meest overrated?
harry potter, twilight, fifty shades,..
wanneer komen ze eens af met een minder cliche vampieren verhaal?
Een vampier zou je moeten haten, maar op een of andere manier slagen schrijvers erin dat de lezer houdt van vampieren,..
amarna schreef:
06-04-2019 17:09
Heb je Serotonine al gelezen? En zo ja, hoe vond je 't?
Ik heb 'm vorige week gekocht maar ben er nog niet in begonnen.
Ik ben ermee bezig. Tot nu toe kan het me niet heel erg bekoren. Minderjarige meisjes, depressie, Spaanse kust, bla bla. Ik ben benieuwd hoe het thema depressie en antidepressiva zich gaat ontvouwen.
jujuken schreef:
06-04-2019 17:24
wanneer komen ze eens af met een minder cliche vampieren verhaal?
Een vampier zou je moeten haten, maar op een of andere manier slagen schrijvers erin dat de lezer houdt van vampieren,..
Dat is juist het hele idee van vampieren, aantrekking en afstoten, duistere romantiek, Eros en thanatos blablabla.

Ik vond de film only lovers left alive erg mooi wat dat betreft en niet cliché.
Murrmurr: een vampier is slecht, dat letterlijk het leven van iemand uitzuigt, het zijn parasieten, no matter hun achtergrond,..
men zou een verhaal moeten kunnen schrijven waarbij je de hoofdrolspeler van het begin tot het einde haat..
interview with a vampire, vond ik wel op zich een geslaagd verhaal,.. je haatte echt de hoofdrolspeler.
bram stokers vond ik dan ook weer cliche ook al is hij een van de eerste schrijvers, wat vroeger goed was vinden wij nu in deze eeuw zo voorspelbaar omdat we al meer gewoon zijn.
jujuken schreef:
06-04-2019 17:36
interview with a vampire, vond ik wel op zich een geslaagd verhaal,.. je haatte echt de hoofdrolspeler.
bram stokers vond ik dan ook weer cliche ook al is hij een van de eerste schrijvers, wat vroeger goed was vinden wij nu in deze eeuw zo voorspelbaar omdat we al meer gewoon zijn.

Dat zou ik zeggen. Bram Stoker is toch het origineel, waar de rest het clichee van zijn? Ofzo?
Later is nu
jujuken schreef:
06-04-2019 17:32
Murrmurr: een vampier is slecht, dat letterlijk het leven van iemand uitzuigt, het zijn parasieten, no matter hun achtergrond,..
men zou een verhaal moeten kunnen schrijven waarbij je de hoofdrolspeler van het begin tot het einde haat..
Kijk Nosferatu eens
Je bent zelf cliché
Vijftig tinten grijs. Wat een flut verhaal, met vreselijke personages.
50 tinten. Wat afschuwelijk slecht geschreven!
Ik vond de verfilming van Coppola zo mooi. Daar was inderdaad behoorlijk sprake van aantrekkingskracht maar dat is ook een belangrijk onderdeel van het originele verhaal.
biol schreef:
05-04-2019 12:34
1984? Brave New World.....nee?
jujuken schreef:
Je zou 'bezeten stad' van Stephen King kunnen lezen.
Superlief zijn de vampiers van sir Terry Pratchett.
jujuken schreef:
American Psycho eens proberen? Dat is toch wel een van de eikeligste hoofdpersonen uit de literatuurgeschiedenis.
Die linkshändige Frau van Peter Handke is ook een idee. Of Madame Bovary.
Betty_Slocombe: ik heb het dan over de vampieren hoofdrol,.. niet zo van die cliche hot sexy vampires die hun tienerjaren telkens opnieuw beleven, die verliefd worden op een tienermeisje die dan altijd in gevaar is,... of eens een slechte vrouwelijke vampieren hoofdrol...
jujuken schreef:
06-04-2019 23:55
Betty_Slocombe: ik heb het dan over de vampieren hoofdrol,.. niet zo van die cliche hot sexy vampires die hun tienerjaren telkens opnieuw beleven, die verliefd worden op een tienermeisje die dan altijd in gevaar is,... of eens een slechte vrouwelijke vampieren hoofdrol...
Aha. Ja, dan kan ik je niet helpen, mijn eikelige hoofdpersonen bijten niet in nekken.
Betty_Slocombe schreef:
07-04-2019 00:06
Aha. Ja, dan kan ik je niet helpen, mijn eikelige hoofdpersonen bijten niet in nekken.
Ik zie Patrick Bateman er wel voor aan trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven