Entertainment alle pijlers

Serious Request 2012 Enschede

18-12-2012 10:49 1018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint het weer. Gerard, Giel en Michiel gaan het Glazen Huis in.



Wie gaat er ook heen?
Goodgoan is vergelijkbaar met shalom. Schijnt.

Ik kan het niet letterlijk voor je vertalen.
Goot goan betekent eigenlijk het gaat je goed. Het wordt veel gebruikt als afscheidsgroet...



En Italië meisje: een beetje een accent?? Het accent van Ilse is heel erg aanwezig
Alle reacties Link kopieren
Wat uncharted zegt.

Het is een groet zoals het ga je goed.
Sinds ik in de zorg werk ben ik trouwens blij dat mijn ouders onderling dialect spreken. Veel ouderen spreken dialect en het is zó ontzettend makkelijk dat ik een aardig woord Twents spreek en helemaal dat ik het kan verstaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:luca schreef op zondag 23 december 2012 22:26 En brommers kiek'n is uit t achterhoeks
De autocorrect van de iPad is trouwens niet echt prettig als je twentse woorden gebruikt
quote:luca schreef op 23 december 2012 @ 22:50:

[...]





Voel je je achtergesteld als Achterhoeker, dat je jezelf quote? Punt is gemaakt hoor.

Zoals ik al zei, "Het is Nedersaksisch zegt internet. Dus vooruit, oosters dan. Niet per se Twents."
Alle reacties Link kopieren
Dit nieuwsbericht staat al op de site terwijl het nog niet geweest is:

http://seriousrequest.3fm ... 6/living-doll-editie-2012
Wanneer komt het?
Alle reacties Link kopieren
Even opgezocht: http://taal.paginablog.nl ... ooiste_woord_twentse.html
quote:eingenzinnig schreef op 23 december 2012 @ 22:52:

De autocorrect van de iPad is trouwens niet echt prettig als je twentse woorden gebruiktDat vind ik ook met Engels, ik vergeet altijd de taal om te zetten, terwijl ik wel beide toetsenborden ingesteld heb staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uncharted schreef op 23 december 2012 @ 22:54:

Wanneer komt het?Gerard gaat Nu draaien dus binnen 4 uur, teller stond op 12.000 euro!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Uncharted schreef op 23 december 2012 @ 22:54:

Wanneer komt het?Komend uur volgens mij. Maar goed, hij had er niet echt zin in. Moet 'ie volgende keer dat hij in het huis is een andere mooie Playbackdom doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 23 december 2012 @ 22:59:

[...]



Gerard gaat Nu draaien dus binnen 4 uur, teller stond op 12.000 euro!!Kleine correctie: binnen 3 uur, Gerard heeft een uur van shift 'afgestaan' aan Michiel. Geer mag nog tot 2 uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeChatNoir schreef op 23 december 2012 @ 23:01:

[...]



Kleine correctie: binnen 3 uur, Gerard heeft een uur van shift 'afgestaan' aan Michiel. Geer mag nog tot 2 uur.Zodat Michiel het Twents uurtje kon doen.
Alle reacties Link kopieren
Juist.
Alle reacties Link kopieren
Hoe belachelijk is het dat hier in Nederland ruim 6 miljoen (!) wordt opgehaald voor het buitenland, terwijl hier in Nederland zelf de voedselbanken alarm slaan.



Alarm slaan om ze te weinig eten hebben voor het steeds armer wordende volk. Voor kinderen die hier in Nederland amper een goed leven kunnen hebben.



En dat op 1 pagina in de dagbladen.



Echt beschamend



Nu......stoppen........met...........deze...........onzin.

En helemaal terecht dat de regering niet meedoet met deze onzin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets heeft met vrijheid te maken, welkom in Nederland. Waarom zou dit moeten stoppen? Iedereen mag toch zelf bepalen wat ie met zijn geld doet?
Gelukkig leven we in een land waar we zelf mogen bepalen wat we vinden en wat we steunen. Die vrijheid is een groot goed.



Fijne feestdagen!
Alle reacties Link kopieren
daar is ie!
val met m'n neus in de boter (was even weggezapt)
Alle reacties Link kopieren
Heeeerlijk!
quote:eingenzinnig schreef op 23 december 2012 @ 22:35:

Coolpack: het is wel Eanske hè;). En verder is dit, op een paar woorden na, niet echt Twents.. Tis n betje inslikk'n en t bunt wat weurtjes:pAh tuuluk... Ik weet zoals gezegd niet hoe je het schrijven moet, ik kan het wel uitspreken (en had kunnen weten dat het dan wsch 'ea' wordt), haha! En het is idd anders dan wat ik Finkers toen hoorde doen.
quote:eingenzinnig schreef op 23 december 2012 @ 22:52:

De autocorrect van de iPad is trouwens niet echt prettig als je twentse woorden gebruikt





Ik had mails vol rode kringeltjes in Outlook als ik Fries schreef. Heeft even geduurd voor ik door had hoe je dat uit krijgt :-s



Dialect spreken is fijn als men dat blijft doen, zonde als het verdwijnt!
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 23 december 2012 @ 23:30:

Gelukkig leven we in een land waar we zelf mogen bepalen wat we vinden en wat we steunen. Die vrijheid is een groot goed.



Fijne feestdagen!

Jij ook fijne feestdagen.



En wij mogen leven in een vrij land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven