Entertainment alle pijlers

Spoilertopic; Game of Thrones

06-04-2014 09:04 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh yeah! Vanavond begint het circus weer in de US. Hoera voor seizoen 4! Tijd om vast een spoilertopic aan te maken. Er wordt hier gespoilerd over de TV serie en NIET over de boeken!! Dat laatste is niet toegestaan in dit topic.



"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik zou zo graag willen dat ik het allemaal weer voor het eerst kan zien.
Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het nog niet gezien heeft: Westworld is ook een hele goede serie van HBO. Qua plot vind ik het persoonlijk beter dan GoT en dat zegt wat. Alleen wel weer heel lang wachten tussen seizoenen (nu al 1,5 jaar op seizoen 2)
AnAppleADay schreef:
05-03-2018 22:29
Voor wie het nog niet gezien heeft: Westworld is ook een hele goede serie van HBO. Qua plot vind ik het persoonlijk beter dan GoT en dat zegt wat. Alleen wel weer heel lang wachten tussen seizoenen (nu al 1,5 jaar op seizoen 2)
Westworld is idd heel gaaf. Seizoen 2 wordt in april dit jaar verwacht toch? Dat is al bijna :D vraag me alleen wel af of ze het niveau van het eerste seizoen halen en niet gewoon seizoen 1 herhalen, maar dan met samurai of zo. Dat zou ik teleurstellend vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja april inderdaad, ben echt heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eerste boek uit van GoT, en ben nu bezig met boek 2. Ik heb dus nog heel wat te lezen de komende tijd, dat helpt mooi tegen de afkickverschijnselen. En het is ook wel handig, sommige ingewikkelde dingen worden duidelijker. Ik vind de boeken ook erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag de laatste aflevering op dvd gekeken.
Al die tijd heb ik me zo moeten beheersen om dit topic niet te openen.
Zelfs toen ik aan de dvd serie begonnen was kon ik niet op dit topic. Ik wist niet op welke pagina jullie over 7 begonnen te praten. Straks had ik iets gezoen wat ik nog niet wilde weten ;-)

Ik vind jullie zo goed, al ver voor het einde wisten jullie al dat Jon en Daenerys familie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja Jon en Daenerys...ik had dit al helemaal zien aankomen..net als de draak en de White Walkers.. Mijn man niet, die was redelijk geschokt :facepalm: :biggrin:
Ik vind de mannelijke rollen ook heel sterk, the Hound, Little finger, Jon, ser Jorah, Tyrion, Bronn....ik vind ze allemaal geweldig!
Ben ook wel benieuwd naar jullie favorieten!
Alle reacties Link kopieren
Tyrion is mijn all time favoriet. Vanaf begin af aan.
Hij doet mij zo denken aan Hugh Laurie (dr House) in een klein formaat.
En Ayra vind ik ook leuk.

In de eerste seizoenen vond ik Jon niet echt leuk. Nu wel.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
06-03-2018 10:30
Ik heb vrijdag de laatste aflevering op dvd gekeken.
Al die tijd heb ik me zo moeten beheersen om dit topic niet te openen.
Zelfs toen ik aan de dvd serie begonnen was kon ik niet op dit topic. Ik wist niet op welke pagina jullie over 7 begonnen te praten. Straks had ik iets gezoen wat ik nog niet wilde weten ;-)

Ik vind jullie zo goed, al ver voor het einde wisten jullie al dat Jon en Daenerys familie zijn.
Dat komt denk ik omdat er veel boeklezers hier zijn. De hints in het boek waren duidelijker en veel meer aanwezig dan in de serie.
Als je weet waar je op moet letten door het boek dan zie je de hints ook in de serie maar alleen met de serie is het haast niet te doen om dat zo vroeg door te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een van de weinigen die Sansa volgens mij een goed karakter vind. De ontwikkeling die zij heeft meegemaakt is echt heel sterk en ook heel goed geacteerd.
Bronn vind ik ook heel leuk, Dany vind ik vervelend.
Mijn favoriete karakter uit de boeken zit helaas niet in de serie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de rode baardmans Wildling ook leuk en dan zijn crush naar Brienne!
Ik haat trouwens Cersei, ik wil haar zo snel mogelijk dood, en dan graag zo evil mogelijk. Ik haat dat wijf. :@ Dat had ik ook met Joffrey, de etter..
Stiekem vind ik the Hound erg leuk. Ik hoop dat hij de kans krijgt om zijn broer the Mountain op een gruwelijke wijze om te brengen.
Wat een slechte invloed heeft deze serie op mij...ik word helemaal vals :devil:
Alle reacties Link kopieren
The hound
Tyrion
Bronn
Tormund
Sir Davos
Brienne
Sam

Arya mag er aan van mij, de laatste seizoenen was het meer de Arya show dan GOT.
Dany, ook bloed irrirtant.
Jon kan mij ook niet boeien.
Iedereen die ik leuk vond is dood. :(
Alle reacties Link kopieren
Echt RikM?
Als ik er over nadenk dan zijn er best veel dood die ook bij mijn favorieten hoorden.
Maar er blijven ook nog wel favorieten over. Gelukkig.
Heb jij nu geen favorieten meer over?
RikM schreef:
06-03-2018 16:33
Iedereen die ik leuk vond is dood. :(
Ik ben van Sansa gaan houden. Seizoenen lang heb ik zitten hopen dat ze dood zou gaan, maar wat een fantastische vrouw is dat geworden.
En met Cercei heb ik een haat-liefde iets. Ik vind het een ontzettend nare vrouw, maar een fantastische moeder.
AnAppleADay schreef:
06-03-2018 12:54
Ik ben een van de weinigen die Sansa volgens mij een goed karakter vind. De ontwikkeling die zij heeft meegemaakt is echt heel sterk en ook heel goed geacteerd.
.
Nee hoor, ik ook!

Dany vind ik irriterend. Wat een zemelaar.
Alle reacties Link kopieren
Seriefavorieten

Eddard Stark
Robb Stark
Olenna Tyrell
Oberyn Martell
The Hound
Tywin Lannister

Dat waren mijn favorieten, zie wat ze gemeen hebben.. Goddank is The Hound weer terug.

Jon kon me de eerste seizoenen totaal niet boeien, erg flets karakter.
Omdat er veel interessante karakters het loodje hebben gelegd en er steeds minder overblijven wirdt hij voor mij interessanter. Al vind ik de serie zonder invloed van Grr Martin wat minder goed in elkaar zetten. Inconsequent en tegenstrijdige beslissingen van karakters eigenlijk...

Nu vind ik Jon erg leuk, omdat hij eigenlijk 1 van de laatste echte good guys is. Hound, Wildling Tormund en Bronn zijn entertaining.

Tyrion teleurstellend met het materiaal wat ze de acteur en het karakter hebben gegeven vanaf seizoen 4, dit heb ik ook met Arya.

Cersei love to hate the bitch. Die!!!!!

Dany, zelfingenomen en leert ook niet echt heel veel in de laatste seizoenen van haar fouten als je het mij vraagt. En dan elke keer die speeches. Mother of all toiletbreaks. Pah

Jaime Lannister, zulk tegenstrijdig gedrag en slecht geschreven vanaf seizoen 4. Je kan merken dat het materiaal van de boeken op is. In sommige afleveringen is het net alsof de tijd met Brienne nooit heeft plaats gevonden en is hij iets te veel oude Jaime. Dat gedweep met Cersei had al lang klaar moeten zijn. Ugh..

Nightking, whitewalkers. Ik snap dat het uiteindelijk hier om draait en gave setpieces maar is niet hetgeen waarom ik zo van Game of Thrones houdt. Men had veel meer kunnen doen met de intriges en onderlinge strijd in seizoen 7. Het was net een teletijdmachine in sneltreinvaart. Juist de karakterinteracties maakt het zo leuk.

Nog steeds een leuke serie maar er zijn er nog weinig waar ik voor juich.
Voor wie het leuk vind: SEIZOEN 4 wordt nogmaals herhaald in twee afleveringen per nacht op RTL7. Dit keer zit het na Cobra 11. De vorige keer na het boksen en heb ik wel in de prijzen gevallen (Olympische medaille?) bokser Arnold van der Leijden gezien. Toen liep dat uit en moest ook Hollandse Kanjers gekeken worden om het laatste stuk te zien.
Bij het boksen zelf spatten de bloedspetters letterlijk tegen de binnenkant van het scherm. Ik zag zodoende een stuk van twee wedstrijden inclusief de winnaar.
Het moet dus niet echt een probleem zijn voor liefhebbers van Game of Thrones.

Ik vond het wel prettig om dat seizoen terug te zien.
De allerlaatste aflevering was ik voor een groot deel vergeten doordat ik die via HBO per ongeluk als eerste heb gekeken van dat seizoen. Is heel verwarrend en die moet ik zelfs nog een keer doen. Van seizoen 5 heb ik de eerste ook gezien en daar gebeurt minder dan in die laatste aflevering van seizoen 4. Ik hoop dat seizoen 5 meteen erna volgt.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 17-03-2018 14:04
Reden: RTL GAAT DUS DOOR MET HERHALEN VAN DE SEIZOENEN EN IS NU BIJ 4 (VIER)
2.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik alle delen op dvd. Als ik iets terug wil zien kan dat ten alle tijden, en dat is wel ideaal met al die ingewikkelde toestanden.
RockOla schreef:
18-03-2018 14:47
Gelukkig heb ik alle delen op dvd. Als ik iets terug wil zien kan dat ten alle tijden, en dat is wel ideaal met al die ingewikkelde toestanden.
Dat is zeker fijn.
Ik heb geen dvd speler, dus helaas.
DVD speler zit op iedere standaard PC.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
18-03-2018 23:08
DVD speler zit op iedere standaard PC.
Tegenwoordig hebben de meeste mensen alleen een laptop en daar zitten ze niet (meer) in.
We worden alvast lekker gemaakt voor het slotstuk: :kwijl:
(ik zal het in wit plaatsen, mogen jullie zelf bepalen of je het wilt lezen of niet)

Grootste veldslag ooit in 'Game of Thrones'
De confrontatie met de Army of the Dead zal de langstdurende actiescène ooit gefilmd worden. Het wordt een complete aflevering, die enkel uit actie bestaat.


Er is nog geen premièredatum bekend maar men denkt nu aan april 2019.

https://www.serietotaal.nl/nieuws/7608/ ... of-thrones
RikM schreef:
02-11-2018 13:44
We worden alvast lekker gemaakt voor het slotstuk: :kwijl:
(ik zal het in wit plaatsen, mogen jullie zelf bepalen of je het wilt lezen of niet)

Grootste veldslag ooit in 'Game of Thrones'
De confrontatie met de Army of the Dead zal de langstdurende actiescène ooit gefilmd worden. Het wordt een complete aflevering, die enkel uit actie bestaat.


Er is nog geen premièredatum bekend maar men denkt nu aan april 2019.

https://www.serietotaal.nl/nieuws/7608/ ... of-thrones
Zo’n aflevering hoeft niet voor mij. Ik hou meer van wat afwisseling.
Echt? Ik vond de Battle of the Bastards één van de beste dingen die ik ooit op tv heb gezien. Heb er met grote ogen naar zitten kijken. o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven