Entertainment alle pijlers

The Block Australia 2026

16-06-2026 11:29 147 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na het hemeltergend saaie Nederlandse blok uitgezeten te hebben is het nu weer smullen van de Australische versie!

Deze keer zijn het villa's met gelijke indeling en grote tuinen. De kluskoppels verblijven in superluxe caravans.
xiongmao schreef:
14-08-2026 18:49
Ik vind dat pickleballveld ook lelijk en helemaal op die plek.
Benieuwd of de jury daar eerlijk over is of dat ze de sponsor tevreden houden.

De afmeting van de zwembaden is ook een sponsording denk ik, want het zijn van die prefab zwembaden. Misschien zijn ze er niet groter.
De sponsor vande zwembaden (Plungie) maakt ze maximaal 10' bij 20' en 5.6' hoog. Dus iets meer dan 6 bij iets meer dan 3 meter en 1.70 diep.

En natuurlijk zijn de juryleden lyrisch over het pickleball veld. De sponsor sponsort waarschijnlijk meer dan alleen dat veld dus die willen ze zeker niet voor het hoofd stoten.
Persoonlijk zou ik er een haag omheen planten zodat je hem niet ziet.
xiongmao schreef:
14-08-2026 18:49
Ik vind dat pickleballveld ook lelijk en helemaal op die plek.
Benieuwd of de jury daar eerlijk over is of dat ze de sponsor tevreden houden.

De afmeting van de zwembaden is ook een sponsording denk ik, want het zijn van die prefab zwembaden. Misschien zijn ze er niet groter.
Het wordt ook geen zwembad genoemd maar een plungepool. Maar volgens mij hebben ze die prefab dingen ook wel in grotere maten en aantrekkelijkere vormen. Als je miljoenen voor zo'n villa neertelt en dan met die picklebaan en een te klein zwembad zit opgescheept moet er nog geld bij om het gezelliger te krijgen.
granny71 schreef:
14-08-2026 20:38
De sponsor vande zwembaden (Plungie) maakt ze maximaal 10' bij 20' en 5.6' hoog. Dus iets meer dan 6 bij iets meer dan 3 meter en 1.70 diep.

En natuurlijk zijn de juryleden lyrisch over het pickleball veld. De sponsor sponsort waarschijnlijk meer dan alleen dat veld dus die willen ze zeker niet voor het hoofd stoten.
Persoonlijk zou ik er een haag omheen planten zodat je hem niet ziet.
Ja precies, ik had m in een dode hoek weggewerkt achter een heg en achter het zwembad wat sfeervolle palmbomen.
OhMellie schreef:
14-08-2026 20:50
Het wordt ook geen zwembad genoemd maar een plungepool. Maar volgens mij hebben ze die prefab dingen ook wel in grotere maten en aantrekkelijkere vormen.
De sponsor heeft geen grotere zwembaden.

https://plungie.com/en-au/blog
Kijk uit, volgens mij zag ik een flits van een cabana van het blok.
Bij de mannen vind ik het zobde dat de heard zo in het midden staat. Vanuit het huis heb je weinig zicht op de tuin.
Het sportveld zou ik meer aan de zijkant hebben geplaatst inderdaad.
Mugske schreef:
14-08-2026 22:06
Bij de mannen vind ik het zobde dat de heard zo in het midden staat. Vanuit het huis heb je weinig zicht op de tuin.
Ik denk dat de sponsoren heel veel te vertellen hebben gehad over de plaatsing van hun producten.
Ze willen natuurlijk dat die vol in het zicht staan (ook in de advertentie op internet en de folders) en niet weggestopt worden in een achteraf hoekje.
granny71 schreef:
14-08-2026 22:11
Ik denk dat de sponsoren heel veel te vertellen hebben gehad over de plaatsing van hun producten.
Ze willen natuurlijk dat die vol in het zicht staan (ook in de advertentie op internet en de folders) en niet weggestopt worden in een achteraf hoekje.
Dat zou best eens kunnen hoor. Ik vind de plaatsing van de haard bij Britt en Taz beter. Kwartslag gedraaid dus.
Mugske schreef:
14-08-2026 22:06
Ik vind die haard spuuglelijk, veel te groot en lomp en ook nog op de verkeerde plaats.
Dat speelveld lijkt wel wat lager te liggen dan het zwembad gelukkig.
De wijnkelder van huis 1 is beter dan van de mannen vind ik. Omdat hij niet ondergronds is en daglicht heeft.

De tuinen zijn eigenlijk niet indrukwekkend, beetje saai. Geen hoogteverschillen en ook niet heel veel planten.
Die wijkelder in de schuur moesten ze toch afbreken? Boven de grond wordt er veel te heet voor wijnen.
OhMellie schreef:
15-08-2026 06:56
Die wijkelder in de schuur moesten ze toch afbreken? Boven de grond wordt er veel te heet voor wijnen.
Dat was huis 3. Huis 1 (Emma en Ben) hebben er nu 1 onder hun huis maar bovengronds gebouwd.
Ohja dat huis op palen! Maar daar zal het toch ook warm worden of doen ze klimaatbeheersing in?
xiongmao schreef:
14-08-2026 23:26
De wijnkelder van huis 1 is beter dan van de mannen vind ik. Omdat hij niet ondergronds is en daglicht heeft.

Die van de mannen heeft ook daglicht, die komt binnen via de trap.

En de wineshed noch wel blijven bestaan, maar moest minder ‘verblijfsvriendelijk’ worden, en dat hadden ze aangepast en was goedgekeurd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
15-08-2026 07:32

En de wineshed noch wel blijven bestaan, maar moest minder ‘verblijfsvriendelijk’ worden, en dat hadden ze aangepast en was goedgekeurd.
Ik vond dat daglicht minimaal via de trap. Is toch anders dan dat je uitzicht hebt naar buiten. Kan me niet voorstellen dat je zo'n groot, mooi huis hebt en je dan in een kelder gaat zitten. Maar dat geldt voor de andere wijnkelder/schuur ook.

Weet niet hoe de bovengrondse wijnkelder op temperatuur blijft, zal wel klimaatbeheersing in moeten zitten denk ik.

Was het met de jury eens dat die TV in de cabana van Han en Can nergens op slaat. Wat een vreemde keuze.
xiongmao schreef:
15-08-2026 07:43
Ik vond dat daglicht minimaal via de trap. Is toch anders dan dat je uitzicht hebt naar buiten. Kan me niet voorstellen dat je zo'n groot, mooi huis hebt en je dan in een kelder gaat zitten. Maar dat geldt voor de andere wijnkelder/schuur ook.

Het kost geen ruimte op die manier, waardoor je (in dit geval) de shed voor iets anders kunt gebruiken.
Mensen gaan ook in een donkere kroeg zitten dus ik kan me best voorstellen dat de volwassenen zich terugtrekken in de wijnkelder (lekker koel in de zomer) terwijl de kinderen zich boven uitleven met kinderdingen (bankhangen en gamen ofzo :mrgreen: )
De wijnkelder is vooral voor opslag. Ik zou eerder met een wijntje op het terras ofzo faan zitten.
Al die huizen hebben klimaatbeheersing.
himalaya schreef:
15-08-2026 07:32

Zo'n onzin regel.
Het eerste wat de kopers/bewoners doen is er een tafel en wat stoelen neerzetten.
Ik vind die ruimtes met al die gordijnen aan het plafond (was dat huis 3?) echt verschrikkelijk. Al die stofnesten.
Irritant dat Sonny en Aleisha nu toch nog een "ruimte" gewonnen hebben.

Ik vond de tuinen echt een beetje saai.

Britt en Taz inderdaad niet genoeg beplanting.
Han en Can, vind die Tori wel echt specifiek, maar het zag er nog best mooi uit. Dacht eerst dat het echt een gedrocht zou zijn.

Ik denk dat ik die van Emma en Ben het mooist vind.
De tuinen vond ik ook niet heel spannend.

Wie denken jullie dat er gaat winnen? Of hopen....

Ik denk Emma en Ben of Robbie en Matt
Ik vrees dat Han en Can gaan winnen.. dat iemand erg gecharmeerd is van de ronde vormen die ze door het hele huis hebben doorgevoerd.

Of Sonny en Aleida, omdat die het financiële voordeel hebben, én een truck en caravan bij de verkoop hebben.

Zou het jammer vinden, vind ze niet de meest sympathieke deelnemers.
Dat jullie het geduld hebben om het hele seizoen af te kijken zonder alvast stiekem te kijken wie er gaan winnen, ik heb dat geduld duidelijk niet :roll:
himalaya schreef:
21-08-2026 09:20
Ik vrees dat Han en Can gaan winnen.. dat iemand erg gecharmeerd is van de ronde vormen die ze door het hele huis hebben doorgevoerd.

Of Sonny en Aleida, omdat die het financiële voordeel hebben, én een truck en caravan bij de verkoop hebben.

Zou het jammer vinden, vind ze niet de meest sympathieke deelnemers.
Je hebt dan minimaal 2 personen nodig die tegen elkaar opbieden.
die voortuinen konden niet meer spannend worden, want niemand had meer geld.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven