Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
Alle reacties Link kopieren
Djeeeeeeees.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 13 augustus 2016 @ 15:30:

[...]

Maar hij vertoond nog stees verslaafd gedrag (tenminste voor zover ik kan beoordelen)Als jij dat zou doen, zou het dan verslaafd gedrag zijn? Soms is een actie gewoon een domme actie, niets meer, niets minder.
Ongekend hè? En doorgaan en doorgaan en doorgaan..

Lijkt Yuri wel.. just kidding.. Wanneer komt die motivatie openbaar?
Nou ja.. dat dus..
quote:strikjemetstippels schreef op 13 augustus 2016 @ 16:56:

[...]

Als jij dat zou doen, zou het dan verslaafd gedrag zijn? Soms is een actie gewoon een domme actie, niets meer, niets minder.Dat kan. Weet je nooit zeker natuurlijk. Maar hoe lullig ook, je linkt dit soort acties wel aan iemands verleden.
quote:Versnellingsbak schreef op 13 augustus 2016 @ 16:34:

Het 12 stappen programma (minnesota model) gaat uit van abstinetie.

Zo ook de kliniek waar Yuri heeft gezeten in Schotland.

Een verslaafde die bier drinkt is niet slim. Ook al is/was dat niet zijn middel.

De herstellende verslaafden die ik spreek zijn t eens....hij zit nog in zn actieve verslaving.

Uit meerdere bronnen (b)lijkt dat erkenning van zijn verslaving nog steeds een issue is.

Hij zet nog steeds andere zaken voor zijn herstel.

Ik hoop dat hij goede hulp krijgt en accepteert.

En dat zn omgeving stopt met ontkennen en bedekken.

Dat is dus gewoon niet zo. Je hebt mensen die aan heel veel substanties verslaafd kunnen raken, zij hebben een genetisch pakket daar voor. Weer anderen zijn enkel gevoelig voor heroïne en alleen heroïne.

Het valt dus niet te generaliseren. Welk type Yoeri is weet ik niet, maar stellen dat een verslaafde aan middel x ook voor middelen y en z gevoelig is, is dus helemaal niet zo per definitie.
Bloosje volgens mij duurt dat even. Ik hoop in de loop van komende week.
quote:hatsetats schreef op 13 augustus 2016 @ 16:57:

[...]

Dat kan. Weet je nooit zeker natuurlijk. Maar hoe lullig ook, je linkt dit soort acties wel aan iemands verleden.

En daar om zou ik liever dood gaan dan iemand iets te vertellen over mijn verleden.

'grappig' dat voor zaken als depressie of een ongoing psychisch/psychiatrisch probleem wel heel veel begrip is, en men dat rond uit discriminatie zou noemen.
.
anoniem_272853 wijzigde dit bericht op 13-08-2016 17:07
Reden: verkeerde gequoot
% gewijzigd
Jeetjemina, de coach wilde niet meer. Ik moet er niet aan denken wat er momenteel allemaal door Yuri heen gaat, letterlijk en figuurlijk.
anoniem_272853 wijzigde dit bericht op 13-08-2016 17:32
Reden: rommeltje, excuses!
% gewijzigd
quote:strikjemetstippels schreef op 13 augustus 2016 @ 16:59:

[...]

Dat is dus gewoon niet zo. Je hebt mensen die aan heel veel substanties verslaafd kunnen raken, zij hebben een genetisch pakket daar voor. Weer anderen zijn enkel gevoelig voor heroïne en alleen heroïne.

Het valt dus niet te generaliseren. Welk type Yoeri is weet ik niet, maar stellen dat een verslaafde aan middel x ook voor middelen y en z gevoelig is, is dus helemaal niet zo per definitie.Dit dus, dit klopt!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Versnellingsbak schreef op 13 augustus 2016 @ 16:34:

Het 12 stappen programma (minnesota model) gaat uit van abstinetie.

Zo ook de kliniek waar Yuri heeft gezeten in Schotland.

Een verslaafde die bier drinkt is niet slim. Ook al is/was dat niet zijn middel.

De herstellende verslaafden die ik spreek zijn t eens....hij zit nog in zn actieve verslaving.

Uit meerdere bronnen (b)lijkt dat erkenning van zijn verslaving nog steeds een issue is.

Hij zet nog steeds andere zaken voor zijn herstel.

Ik hoop dat hij goede hulp krijgt en accepteert.

En dat zn omgeving stopt met ontkennen en bedekken.+10 Helemaal mee eens
LOEP ME MAAR aub.
quote:strikjemetstippels schreef op 13 augustus 2016 @ 17:01:

[...]

En daar om zou ik liever dood gaan dan iemand iets te vertellen over mijn verleden.

'grappig' dat voor zaken als depressie of een ongoing psychisch/psychiatrisch probleem wel heel veel begrip is, en men dat rond uit discriminatie zou noemen.Deels eens. Ik zie niet zoveel begrip voor depressies etc eerlijk gezegd. Ja eventjes, maar op een gegeven moment is de omgeving er ook wel klaar mee.
quote:strikjemetstippels schreef op 13 augustus 2016 @ 17:01:

[...]

'grappig' dat voor zaken als depressie of een ongoing psychisch/psychiatrisch probleem wel heel veel begrip is, en men dat rond uit discriminatie zou noemen.Blijf maar lekker hier.

Ik dacht dat we het allemaal wel weten dat een verslaving een ernstige ziekte is.Valt vast ook onder psychisch. Ik kan ook niet zeggen dat er voor een ander psychisch probleem meer begrip is. Misschien is er wel meer wantrouwen (als ie maar niet...) dan bij iemand die bv een straatfobie heeft.
LOEP ME MAAR aub.
quote:shalimara schreef op 13 augustus 2016 @ 17:04:

[...]

[...]

Als je een beetje aangeschoten bent door alcohol, heb je wel minder natuurlijke remmingen of zo. Het is makkelijker om in de verleiding te geraken dan.Ja, dat klopt. Net als je dan meer in de verleiding raakt vreemd te gaan, meer te eten dan je zou moeten, of domme grappen maakt tegen je baas op de kerst borrel. Maar dat weerhoudt mensen zonder verslaving verleden ook niet van een fles open trekken. Uiteindelijk slijt het niet gebruiken er ook weer in, en zal je steeds minder in de verleiding gebracht worden, of je nu een halve fles gin op hebt of je oude dealer voor je neus staat met discount prijzen.
quote:missie_m schreef op 13 augustus 2016 @ 17:26:

[...]

Blijf maar lekker hier.

Ik dacht dat we het allemaal wel weten dat een verslaving een ernstige ziekte is.Valt vast ook onder psychisch. Ik kan ook niet zeggen dat er voor een ander psychisch probleem meer begrip is. Misschien is er wel meer wantrouwen (als ie maar niet...) dan bij iemand die bv een straatfobie heeft.

matter of speech

Ik vind dat je ook gewoon echt ergens van af kan raken. En je ook, als alcohol niet jouw genetische zwakte is, gewoon een drankje kunt doen zonder dat je wordt betutteld. Alcohol heeft vrij weinig overeenkomsten met coke trouwens in termen van hoe je je voelt na gebruik. Ik kan me voor stellen dat coke verslaafden heel weinig affiniteit met alcohol hebben en meer met amfetaminen naast coke.
quote:hatsetats schreef op 13 augustus 2016 @ 17:20:

[...]

Deels eens. Ik zie niet zoveel begrip voor depressies etc eerlijk gezegd. Ja eventjes, maar op een gegeven moment is de omgeving er ook wel klaar mee.Ik bedoel meer er na. Dus als iemand ooit depressief is geweest, dat er dan geen dingen worden gezegd als 'eens depri altijd depri'. En als iemand op een sollicitatie niet wordt aan genomen wegens eerdere depressie, beeld je in de ophef. Terwijl over ex verslaafden wel zal worden gezegd 'ja maar ja eens verslaafd...'.
quote:strikjemetstippels schreef op 13 augustus 2016 @ 17:27:

[...]

Ja, dat klopt. Net als je dan meer in de verleiding raakt vreemd te gaan, meer te eten dan je zou moeten, of domme grappen maakt tegen je baas op de kerst borrel. Maar dat weerhoudt mensen zonder verslaving verleden ook niet van een fles open trekken. Uiteindelijk slijt het niet gebruiken er ook weer in, en zal je steeds minder in de verleiding gebracht worden, of je nu een halve fles gin op hebt of je oude dealer voor je neus staat met discount prijzen.

Ja, precies!

Best wel bijzonder idee eigenlijk.

Allemaal domme dingen, bedoel ik, waar je je in nuchtere toestand niet snel aan zou wagen. En in beschonken toestand wel.

Dronkenschap maakt de meeste mensen gelijk.

De dingen die jij noemt zijn dan nog een bescheiden greep, heel dom en toch veelvoorkomend is dat mensen in de verleiding komen om in de auto te stappen en weg te rijden, met alle grwulijke mogelijke gevolgen van dien.
quote:granny71 schreef op 13 augustus 2016 @ 16:12:

[...]

Heb haar al gestaft.

Even toetsen of de mods het gezuig wel accepteren

Gatver. Heb haar al gestaft.....

Voel je je nu beter?
Ik ben zelf niet zo voor staffen, ik heb het maar een enkele keer gedaan hier op het forum. Dat was bij een doodsbedreiging bijvoorbeeld of als iemand in elk topic terugblijft komen specifiek om een forummer lastig te vallen.

Ik geloof meer in de redenatievorm en dat je die zoveel mogelijk in alle vrijheid toe kan passen. Waardoor mensen met elkaar in de discussie blijven gaan of elkaar anders kunnen en mogen negeren met een negeerknop. Dit omdat je, omdat je ofwel een discussie niet "kan winnen" anders maar zomaar mensen kan straffen en mods niet te allen tijde één of andere scheidsrechter moeten hoeven spelen maar je je eigen discussies wint (of verliest) en probeert te incasseren als tegelijkertijd argumenten bekijkt om ergens tegen in het geweer te komen en ze alleen in zeer ernstige situaties het recht op een tijdelijk forumverbod voor een forummer hoeven in te stellen.

Een forummer is een mens met meerdere topics, die met een ban overal hier op het forum een tijdlang in alle topics monddood wordt gemaakt, waar het niet altijd de bedoeling van een forummer was om de ander specifiek bewust te kwetsen maar deze zich oprecht dingen afvraagt en daarnaar vraagt. Is dat een ban waard?

Net zoals dat iemand als Yuri van Gelder niet specifiek er op uit was om anderen te kwetsen en anderen hem ook verder in zijn gedrag niet persoonlijk hoeven aan te trekken en dan allerlei persoonlijke motieven zouden kunnen gebruiken om hem van de Olympische Spelen te sturen in een oogwenk en heetste van de strijd.

Maar wie weet heeft hij wel degelijk ernstige (in het voor die sport) feiten gepleegd en is daar uitgebreid gekeken naar wat er gebeurde, zijn motieven en een soort van proces in geweest om tot dit moment te komen.
Ik heb haar ook gestaft! Vond het gezuig ook beneden alle peil.

En ja, dat voelde goed!
2e nick na 16 jaar
http://www.parool.nl/opin ... ltijd-verslaafd~a4356452/
http://www.npo.nl/hangen- ... 2010/10stsp1013YvanGelder

Ik heb deze nog niet gezien, één dezer dagen maar eens kijken.
Hoe dan ook, Ik vind het heel triest dat hij nu niet meer kan mee doen. JAMMER jammer jammer.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Timetraveler schreef op 13 augustus 2016 @ 18:10:

http://www.npo.nl/hangen- ... 2010/10stsp1013YvanGelder

Ik heb deze nog niet gezien, één dezer dagen maar eens kijken.Ik ga kijken.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 13 augustus 2016 @ 18:14:

Hoe dan ook, Ik vind het heel triest dat hij nu niet meer kan mee doen. JAMMER jammer jammer.Yep, helemaal met je eens. Vind het eeuwig zonde, nu zullen we nooit weten of hij een medaille zou hebben gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven