cup, oz, tsp?

01-05-2010 11:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dit heerlijke recept gaan maken, maar ik kan nergens duidelijk vinden hoeveel gram ik van de ingredienten moet gebruiken. Op internet staan allemaal verschillende omrekentabellen. Weet iemand hoeveel gram cup & oz is?

Bedankt!
http://www.culinairkookboek.nl/maten-gewichten

kijk hier even, zal het vast wel bijstaan

ow ik zie nu pas dat je al op internet gezocht hebt, sorry
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In mijn agenda zit een overzicht met maten en gewichten, het enige wat ik erop zie staan is: 1 ounce (oz)a = 1/16 lb = 28,35 gr.

Is cup misschien een kopje, dus 100 ml.?

Ziet er goed uit die site, hele lekkere dingen allemaal.

Maar niet echt handig, zo'n dutch girl die in Gouda woont, en dan niet even ook de recepten in het Hollands neerzetten.

Of de benodigde hoeveelheden dan minstens.

Succes met je bakwerk!
1 CUP = 236,59 ml (zie: http://www.smulweb.nl/107657/artikel/Omrekentabel)

moet je even kijken of het officieel een amerikaans recept is dus. maakt nogal uit, 236 ml of 100 ml

en tsp: theelepel?
Ik heb m'n maatdingetjes er even bijgepakt, dit is alles wat ik weet:

1 tbsp (tabelspoon)= 15ml.

1 tsp (teaspoon)= 5 ml.

1/4 cup= 60 ml.

1/3 cup= 80 ml.

Bij een ander setje is 1 cup weer 100 ml :s..

Raar..
Ik heb zo'n glazen ding waar aan de ene kant cups en ounces staan en aan de andere kant metric.

Heb hem volgegoten op de cup-maat en dat toen in een thee-kopje geflikkerd. Thee kopje zat toen echt helemaal tot aan de rand vol. Dus als je gewoon een thee kopje neem, zo'n ouwerwets met zo'n schoteltje erbij, geen senseo koffiekopje dus.

tsp is idd theelepel, waarbij je moet bedenken dat de lepeltjes die we in nederland gebruiken eigenlijk koffielepels zijn, van die zou je er dan 2 in moeten doen.

veel succes.
Ik heb ooit een set gekregen met een cup, 1/2 cup, 1/3 cup enzovoort en kan je echt aanraden zoiets een keer te kopen. Een cup rozijnen is namelijk érg lastig af te meten in ml (vind ik) en het werkt superhandig!
O allemachtig, wat een krankzinnig lekker recept trouwens!! (en mijn vorige post is nog steed sgeen oplossing voor de oz dus, sorry!)
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=239347

Dit recept staat op de site van AH met als bronvermelding het tijdschrift Delicious. Is dit het misschien?
Het ziet eruit als hetzelfde recept, lekker!
1 cup is 250ml.

1 oz is 25gram.

Enne Perel, is wel erg handig hoor. Als ik het in het Hollands had willen doen, was ik niet in het Engels gaan bloggen
Ik heb hem nu in de vriezer staan!!

De maten heb ik om gerekend via een kooksite maar het komt met dit recept niet zo nauw.

Ik kan niet wachten om hem te proberen!

*edit* das gek, toen ik de eerste keer de link aanklikte kwam het recept wat ik gemaakt heb en nu een andere!

Hahaha vond het al zo vreemd, in die van mij zit ijs en jullie hadden het over bakken
quote:Max Daffie schreef op 01 mei 2010 @ 13:06:

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=239347

Dit recept staat op de site van AH met als bronvermelding het tijdschrift Delicious. Is dit het misschien?Aah dit is hem idd! Super bedankt! Had ook al op de website van Delicious gekeken maar daar kon ik het niet vinden..
quote:Kayotic schreef op 01 mei 2010 @ 14:32:

1 cup is 250ml.

1 oz is 25gram.

Enne Perel, is wel erg handig hoor. Als ik het in het Hollands had willen doen, was ik niet in het Engels gaan bloggen Dankjewel! Had het in dit recept ook al gevonden.

Geweldige website! Echt niet goed al je aan de lijn doet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven