Groenten uit blik/pot

08-02-2017 22:27 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Een volledig non-issue maar ik vroeg het me gewoon af...

Wie eet er groenten uit blik/pot en waarom? En hoe eet je die dan? Als de G bij agv?

Ik heb geen mening over groenten uit blik/pot, en had ze tot vandaag ook nog nooit gegeten. Ik zie ze wel altijd staan bij de supermarkt, maar eigenlijk dacht ik dat niemand ze ooit koopt of zo, of dat alleen ouderen dit eten. Totdat ik maandag achter een vrouw (mijn leeftijd) bij de kassa stond die precies 7 potten groenten (onder andere) op de band had staan. Worteltjes, een mix met erwtjes en worteltjes, bietjes, rode kool, boerenkool, andijvie en een bonen-mais mix in rode saus. Ik neem dus maar even aan dat dit weekboodschappen waren en ze zo voor de hele week haar groenten gepland had. Dit intrigeerde me want ik dacht echt dat niemand dit ooit at. Of misschien op de camping een keer ofzo.

Dus ik ben vandaag teruggegaan en heb uit nieuwsgierigheid een potje wortels gekocht en die heb ik dus net op . Wat een bijzondere smaaksensatie zeg! Ik bedoel het smaakt in niks naar worteltjes! En die structuur! En zo zoet! Maar stiekem vond ik het ook wel lekker op een de een of andere rare manier. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat mensen dit prefereren in plaats van verse groenten.

Dus ja, uit ontzettende nieuwsgierigheid vraag ik mij dus af of jullie wel eens pot/blik groenten eten, en hoe en waarom

Alvast bedankt!

Ps. Ik eet wel tomaten uit blik, net zoals mais en kikkererwten etc. Maar groenten zijn mijn inziens toch heel anders!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Laat iedereen toch lekker.
Grappig topic, ik geloof inderdaad dat ik ook nog nooit in mijn leven een potje met groenten heb gekocht, zit niet in mijn systeem.

Blikjes wel, maar dan inderdaad tomaten, bonen, mais, kikkererwten. En we hebben altijd diepvriesgroenten in huis.

Ik zal het potjesassortiment eens goed bekijken bij de volgende boodschappensessie, kijken of er iets bijzit voor ons, vast wel.
Wij eten vaak groente uit een pot, minimaal een keer per week soms vaker. Sperziebonen, bruine/witte/kidney/tuin/snijbonen, rode kool, mais, doperwten en worteltjes,

Bloemkool, broccoli, andijvie, prei, spruiten, paprika, peultjes, tauge altijd vers. Wortels en sperziebonen soms vers.

Ik houd niet van koken en vind weinig groenten echt lekker. Wortels eet ik alleen rauw. Bonen (bijna alle soorten) of rode kool uit een pot vind ik wel eetbaar. Ik eet het liefst salades of een snelle roerbak waarbij de groentes nog knapperig zijn. Vriend en dochter houden wel van verse (gekookte) groente. Wij hebben bij AGV dus vaak verse groente met een klein potje bonen/erwten erbij voor mij of een salade.
Bloemkool,broccoli,boerenkool,spruitjes,andijvie altijd vers die vind ik uit pot/vriezer niet lekker.

Sperziebonen vind ik vers ook lekkerder maar ik koop ook gerust een pot of een blik als dat zo uitkomt.

Bietjes altijd uit pot ik heb een pesthekel aan die krengen raspen.

Rode kool met appeltjes ook uit de vriezer vind ik uit een pot ook niet echt lekker.
Nee, ik koop ze niet. Alleen peulvruchten en tomaat in blik voor pastasauzen en soepen. Mijn moeder had ze wel altijd en ik vond sommige groenten best goed te eten, maar vers is gewoon veel lekkerder!
Ik gebruik heel vaak potjes/blikken. Meestal zitten daar dan (zwarte, kidney, witte ed) bonen of erwten in. Groentes als kool, spuiten, sperciebonen en bladgroenten ed haal ik vers. Ik vind gedroogde bonen weken enzo, gewoon te veel werk. Ik heb ook wel eens dat ik nog een restje pastasaus heb, maar dat er niet zoveel groente meer in zit. Dan is het makkelijk als je er even een blikje bonen of zo bij kunt gooien.

In de vriezer heb ik alleen spinazie. Onze vrieser is ook veel te klein om diepvriesgroente in voorraad te hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind de rode kool uit een potje altijd erg lekker (heb er nu ook gelijk trek in )

Verder wel eens worteltjes, tuinbonen, allerlei andere soorten bonen en peulvruchten, appelmoes....

In het verleden ook van die potjes waar dan al tomatensaus aan zat toegevoegd, maar dat vind ik niet lekker meer...,

Ik ben wel benieuwd naar die vlaaivulling van Hak eigenlijk...
quote:dianaf schreef op 09 februari 2017 @ 12:23:

Ik gebruik heel vaak potjes/blikken. Meestal zitten daar dan (zwarte, kidney, witte ed) bonen of erwten in. Groentes als kool, spuiten, sperciebonen en bladgroenten ed haal ik vers. Ik vind gedroogde bonen weken enzo, gewoon te veel werk. Ik heb ook wel eens dat ik nog een restje pastasaus heb, maar dat er niet zoveel groente meer in zit. Dan is het makkelijk als je er even een blikje bonen of zo bij kunt gooien.

In de vriezer heb ik alleen spinazie. Onze vrieser is ook veel te klein om diepvriesgroente in voorraad te hebben.Hier ook zo. Behalve rode kool, die halen we ook nog wel eens uit een pot. De vriezer zit al vol met brood en vlees..
quote:Perzina schreef op 09 februari 2017 @ 11:15:

Laat iedereen toch lekker.Er wordt toch niemand niet gelaten hier? Ik vind het een leuke discussie. Ik snap niet wat je zo vervelend vind. Dat je iets niet doet/eet/koopt betekent niet dat je dat iets dan ook stom vindt/afkeurd?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Bumba1985 schreef op 09 februari 2017 @ 12:39:

Ik ben wel benieuwd naar die vlaaivulling van Hak eigenlijk...

Die met kersen gebruiken wij voor cerise flambee.

Het smaakt gewoon als wat er normaal op een vlaai zit
.
wij eten regelmatig groenten uit pot. en ook vers. en ook uit de vriezer.

de keus is niet luiheid maar smaak. verse boontjes en boontjes uit pot smaken compleet anders en ik vind beide lekker en dat geldt voor meerdere groenten.
En doooooor!
Doperwten, bruine bonen, mais en tomaten eet ik wel uit blik/pot. Maar nooit sperziebonen of worteltjes ofzo, die heb ik liever vers.

Waarom doperwten wel uit blik? Ik denk omdat we ze thuis ook al zo aten. Tot voor kort kende ik verse doperwten niet eens.
Rode kool en appelmoes uit een potje

Bonen en mais uit blik, net als tomaten en tomatenpuree.

Wokgroenten uit de diepvries.

En als ik ziek ben eet ik ook wel eens van die iglo-maaltijden uit de diepvries.
Heb al veel groenten voorbij zien komen, maar nog niemand die spruitjes uit pot durft te eten.

Vind spruitjes heerlijk, maar dan wel vers en niet tot snot gekookt.
quote:Angel64 schreef op 09 februari 2017 @ 13:03:

Heb al veel groenten voorbij zien komen, maar nog niemand die spruitjes uit pot durft te eten.

bestaat dat??
Misschien ging die vrouw voor je toevallig komende week op vakantie naar een oord met beperkte boodschappenmogelijkheden TO?

Ik heb deze week toevallig een pot rode kool, wat blikken tomaten, linzen, kikkererwten ingeslagen voor de wintersport alvast. Wij koken daar de meeste avonden zelf, wel makkelijker dan thuis (waar ik bijna alles vers maak). Supermarkt is een half uurtje rijden en daar gaan we meestal pas in de loop van de week een keer heen. Ik probeer dus voor een aantal dagen aan voorraden mee te nemen en dan zijn potten/blikken handig!
Oh ja, ik koop ook vaak ananas uit blik. En dan dat sap opdrinken, zo lekker.
quote:Drackie schreef op 09 februari 2017 @ 13:13:

Oh ja, ik koop ook vaak ananas uit blik. En dan dat sap opdrinken, zo lekker.

Dat doe ik ook

Ik vind tomaten uit blik lekker maar verder geen pot-of blikgroente. Ben wel echt dol op diepvrieserwten.
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 10:06:

Het aantal mensen dat hier 'spinazie uit de diepvries' noemt verbaast mij dan weer. Dat spul is toch niet te eten? Echt heel goor.Voor een bepaald gerecht wat ik ken moet ik wel diepvriesspinazie (a la crème) gebruiken. Als ik dat met verse spinazie zou doen zou er haast geen spinazie meer te zien zijn en zit het allemaal op 1 plek ipv door het hele gerecht.
En gehaktballetjes in tomatensaus in blik neem ik ook weleens mee.
quote:Felroze schreef op 09 februari 2017 @ 13:54:

[...]

Voor een bepaald gerecht wat ik ken moet ik wel diepvriesspinazie (a la crème) gebruiken. Als ik dat met verse spinazie zou doen zou er haast geen spinazie meer te zien zijn en zit het allemaal op 1 plek ipv door het hele gerecht.Wat voor gerecht is dat? Je kunt toch gewoon spinazie even kleinsnijden, roerbakken en dan wat creme fraiche of room erdoor gooien? Volgens mij heb je dan precies hetzelfde?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 13:56:

[...]

Wat voor gerecht is dat? Je kunt toch gewoon spinazie even kleinsnijden, roerbakken en dan wat creme fraiche of room erdoor gooien? Volgens mij heb je dan precies hetzelfde?

Toch zit het - bij mij - dan niet zo mooi als met diepvriesspinazie.

Het gaat om pasta met spekreepjes, ui, spinazie en boursin. Heerlijk overigens.
quote:lilalinda schreef op 09 februari 2017 @ 13:09:

[...]

bestaat dat??Ja en die zijn echt heel goor..
Ik heb altijd wel wat conservenblikken met groenten in huis. Niet dat ik verwacht ooit ingesneeuwd te raken voor meerdere dagen en dan zonder voedsel kom te zitten, maar toch, het kan geen kwaad om voor een paar dagen aan voedsel in huis te hebben. En die voorraad spreek ik wel eens aan wanneer deze oud wordt of ik echt geen zin heb om iets te doen.

Omdat ik bonen liever niet eerst een dag wil wekken, koop ik die ook in blik voor de chili achtige schotels.

En het is makkelijk om zo'n klein blikje op te warmen als je echt geen zin hebt om moeilijk te doen qua koken.

Er zit helaas best wel veel zout en suiker toegevoegd in conserveringsvloeistof in zo'n blik of pot, dat heeft invloed op de smaak. Maar ik heb toch liever boontjes uit zo'n potje dan dat ik ze een half uur op het vuur moet hebben staan koken om ze wat zachter te krijgen, omdat dat nu eenmaal mijn voorkeur is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 10:06:

Het aantal mensen dat hier 'spinazie uit de diepvries' noemt verbaast mij dan weer. Dat spul is toch niet te eten? Echt heel goor.Ik gebruik die altijd om spinazietaart te maken. Heerlijk. En gemakkelijk want 1,5 kilo verse spinazie eerst bereiden is gewoon veel meer werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven