Groenten uit blik/pot

08-02-2017 22:27 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Een volledig non-issue maar ik vroeg het me gewoon af...

Wie eet er groenten uit blik/pot en waarom? En hoe eet je die dan? Als de G bij agv?

Ik heb geen mening over groenten uit blik/pot, en had ze tot vandaag ook nog nooit gegeten. Ik zie ze wel altijd staan bij de supermarkt, maar eigenlijk dacht ik dat niemand ze ooit koopt of zo, of dat alleen ouderen dit eten. Totdat ik maandag achter een vrouw (mijn leeftijd) bij de kassa stond die precies 7 potten groenten (onder andere) op de band had staan. Worteltjes, een mix met erwtjes en worteltjes, bietjes, rode kool, boerenkool, andijvie en een bonen-mais mix in rode saus. Ik neem dus maar even aan dat dit weekboodschappen waren en ze zo voor de hele week haar groenten gepland had. Dit intrigeerde me want ik dacht echt dat niemand dit ooit at. Of misschien op de camping een keer ofzo.

Dus ik ben vandaag teruggegaan en heb uit nieuwsgierigheid een potje wortels gekocht en die heb ik dus net op . Wat een bijzondere smaaksensatie zeg! Ik bedoel het smaakt in niks naar worteltjes! En die structuur! En zo zoet! Maar stiekem vond ik het ook wel lekker op een de een of andere rare manier. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat mensen dit prefereren in plaats van verse groenten.

Dus ja, uit ontzettende nieuwsgierigheid vraag ik mij dus af of jullie wel eens pot/blik groenten eten, en hoe en waarom

Alvast bedankt!

Ps. Ik eet wel tomaten uit blik, net zoals mais en kikkererwten etc. Maar groenten zijn mijn inziens toch heel anders!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 09 februari 2017 @ 09:53:

Vind ik trouwens altijd leuk, beetje bestuderen wat er op de band van degene voor me ligt en dan bedenken wat voor persoon het is, wat voor leven hij/zij heeft wat ze eten die week stiekeme hobby. Hier in Amsterdam is het trouwens een stuk minder leuk want bijna iedereen shopt voor dezelfde dag.

Ik fantaseer ook altijd bij andermans boodschappen.

Ben jij je ook bewust van wat anderen van jouw boodschappen kunnen vinden?

Ik betrap mezelf daar wel eens op. Vooral als ik een rare combinatie van dingen (halfje wit, zak kattenvoer en een blik bruin bier) koop. Vraag me dan af, wat degene achter me nu denkt.
quote:rosepudding schreef op 09 februari 2017 @ 09:57:

Worteltjes uit blik vind ik heel vies, maar ik vind zelfs de 'voorgeschrapte' uit de koeling bij de verse groente al vreemd smaken.

Andere structuur ofzo? Dat zal wel in mijn hoofd zitten, maar ik heb gewoon het liefst die buitenste 'schil' nog om de wortels.

Mijn vriend zei laatst dat die worteljes niet geschrapt worden, maar onveld in bleekwater of ander chemisch spul. Sindsdien spoel ik ze nog eens extra af, maar zelf geschrapt is wel lekkerder. Nadeel is dat je dan vaak weer een hele bos peen moet kopen.
.
Per slot van rekening blijven baby's ook volmaakt gezond met Olvarit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:-Bladora- schreef op 09 februari 2017 @ 09:53:

Vind ik trouwens altijd leuk, beetje bestuderen wat er op de band van degene voor me ligt en dan bedenken wat voor persoon het is, wat voor leven hij/zij heeft wat ze eten die week stiekeme hobby. Hier in Amsterdam is het trouwens een stuk minder leuk want bijna iedereen shopt voor dezelfde dag.

Ja dat doe ik ook! Lijkt me heel grappig om een dag aan de kassa de levens van mensen te analyseren.

Ontopic: hier standaard in de vriezer: sperzieboontjes, erwtjes, spinazie. In pot/blik: verschillende soorten boontjes, ook linzen en tomaten. Oh en artisjokken! En gedroogde tomaten.

Nooit in huis: rode kool, want vreselijk vies!

Ik walg echt van asperges, sperziebonen, erwtjes en worteltjes en champignons (!) uit zo'n glazen potje.

Offtopic: woon je weer in Nederland Bla? Wat leuk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Vaak uit blik of pot: Bruine bonen, kidneybonen, kikkererwten (als ze gekookt mogen zijn), mais, gedroogde tomaten, gepelde tomaten, kappertjes.

Vaak uit diepvries: Doperwten, frambozen/bramen

Het aantal mensen dat hier 'spinazie uit de diepvries' noemt verbaast mij dan weer. Dat spul is toch niet te eten? Echt heel goor.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wauw, wat een (voor)oordelen!

Je dacht dat niemand dat kocht? Vandaar dat er een heel pad is aan blik- en potgroente (en peulvruchten).

En het is allang bewezen dat groente uit pot/blik evenveel voedingsstoffen bevat als verse groente, of diepvriesgroente.

De 'verse' groente zijn zo vers niet, die hebben namelijk een hele weg te gaan voor ze in de supermarkt terecht komen en lijden daarom verlies aan voedingswaarde. Pot en vries worden gelijk verwerkt en dat levert voedingswinst op.

Ik koop van alles wat. Vers, pot, blik, voorgesneden, vries. Net hoe het uitkomt.

Soms ben ik inderdaad erg lui, en pak ik een pot groente. Lekker hoor.
Overigens is het goed om alles af te spoelen uit blik/pot. Dan kom je ook voor een groot deel van de toegevoegde suiker en zout af.

Dat is erg jammer, dat ze dat toevoegen.
Groenten altijd vers en nooit uit een pot of diepvries. Erwten, bruine en witte bonen wel uit een pot maar dat zijn geen groenten.
Oh ja, artisjokken. Die vind ik uit een pot lekkerder dan uit de diepvries als je ze koud eet of op een pizza. In een stoofgerecht is diepvries beter.
.
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 10:06:

Vaak uit blik of pot: Bruine bonen, kidneybonen, kikkererwten (als ze gekookt mogen zijn), mais, gedroogde tomaten, gepelde tomaten, kappertjes.

Vaak uit diepvries: Doperwten, frambozen/bramen

Het aantal mensen dat hier 'spinazie uit de diepvries' noemt verbaast mij dan weer. Dat spul is toch niet te eten? Echt heel goor.Je hebt ook hele spinazieblaadjes uit de diepvries, geen blokjes maar los. Die zijn prima (wel duur). Maar de blokjes eet ik ook wel eens, meer voor de gezondheid dan voor het lekkere :-)
.
quote:Perzina schreef op 09 februari 2017 @ 10:08:

Wauw, wat een (voor)oordelen!

Je dacht dat niemand dat kocht? Vandaar dat er een heel pad is aan blik- en potgroente (en peulvruchten).

En het is allang bewezen dat groente uit pot/blik evenveel voedingsstoffen bevat als verse groente, of diepvriesgroente.

De 'verse' groente zijn zo vers niet, die hebben namelijk een hele weg te gaan voor ze in de supermarkt terecht komen en lijden daarom verlies aan voedingswaarde. Pot en vries worden gelijk verwerkt en dat levert voedingswinst op.

Ik koop van alles wat. Vers, pot, blik, voorgesneden, vries. Net hoe het uitkomt.

Soms ben ik inderdaad erg lui, en pak ik een pot groente. Lekker hoor.Volgens mij oordeel ik nergens hoor. En ik heb ook nergens het al dan niet gezond zijn van pot en blik groenten in twijfel getrokken.
quote:EvyBlissy schreef op 09 februari 2017 @ 10:04:

[...]

Ik walg echt van asperges, sperziebonen, erwtjes en worteltjes en champignons (!) uit zo'n glazen potje.

oh nee, die vind ik best lekker, asperges uit blik

Zolang je ze maar niet vergelijkt met verse asperges
@Evy, ja terug in Amsterdam! Wel wennen hoor!
diepvries spinazie gebruik ik meestal als pastasaus omdat het heel nat en smeuïg word.

Wat bacon, ui en champignons bakken, spinazie erbij en een lepel zure room en klaar is kees.

Of door de omelet.

Gewoon agv eet ik heel zelden en als ik het eet dan is het 9 van de 10 keer stampot
quote:lilalinda schreef op 09 februari 2017 @ 10:02:

[...]

Ik fantaseer ook altijd bij andermans boodschappen.

Ben jij je ook bewust van wat anderen van jouw boodschappen kunnen vinden?

Ik betrap mezelf daar wel eens op. Vooral als ik een rare combinatie van dingen (halfje wit, zak kattenvoer en een blik bruin bier) koop. Vraag me dan af, wat degene achter me nu denkt.Gisteren nog, twee flessen wijn, een maaltijd salade en een potje worteltjes.
quote:-Bladora- schreef op 09 februari 2017 @ 10:28:

[...]

Gisteren nog, twee flessen wijn, een maaltijd salade en een potje worteltjes. Dat potje worteltjes is wel erg,die krengen zijn zowel uit pot,vriezer als vers niet te vreten
Ik eet allerlei soorten bonen uit een pot. 1x per week of zo.

Verse bonen heb ik wel eens geprobeerd, maar dat werd helemaal niks.

[...]

Gisteren nog, twee flessen wijn, een maaltijd salade en een potje worteltjes. Ja, dan denk je: alcoholist
.
Hier alleen: biologische mais, appelmoes, en tomaten uit blik.

[...]

Gisteren nog, twee flessen wijn, een maaltijd salade en een potje worteltjes. degene achter je, had vreselijke medelijden!
Ik haal meestal diepvriesgroenten (broccoli, doperwten, sperziebonen, spinazie) en geen groenten uit blik/pot. De smaak vind ik beter, de textuur fijner en beduidend minder slap na koken. Alleen kikkererwten in blik kan ik mij zo heugen, ik probeer rode kool/bietjes in pot een beetje te vermijden omdat dat niet echt gezond is.
Wij eten hier mais, tomaten, kidneybonen, kikkererwten en zwarte bonen uit blik. Rode kool kan ik wel eens proberen, want ik vind dat wel lekker, maar vriend juist helemaal niet, en zo'n grote kool is veel te veel voor mezelf. Vriend eet wel eens witte bonen in tomatensaus, maar dat is aan mij niet besteed.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, aten we wel eens snijboontjes, en doperwtjes met wortel uit blik. Dat vond ik altijd wel lekker, maar ik heb nu altijd een zak albert heijn basic-erwtjes van 50 cent in de vriezer liggen, dus dat eet ik dan liever (en het is ook heel handig als icepack als iemand zijn enkel heeft verstuikt). Sowieso ben ik wel erg van de diepvriesgroenten. Het is lekker goedkoop, en je kan het makkelijk op voorraad kopen, zodat je eenvoudig een gezond vriezermaaltje op tafel kan zetten.

Ik denk dat als ik geen grote vriezer had, ik wel meer groente uit potjes en blikjes zou eten.
quote:lilalinda schreef op 09 februari 2017 @ 10:32:

[...]

degene achter je, had vreselijke medelijden!Haha tja ik kan moeilijk aan iedereen uitleggen dat de ene fles voor de Beef Bourguignon marinade is en de ander voor de gluhwein voor een feestje van morgen.
Wij aten vroeger thuis alleen maar groente uit blik. En ik vond het allemaal vreselijk smerig. Mijn moeder kookte het ook echt door en door. Er ging een wereld voor mij open toen ik op mezelf ging en verse groente klaar maakte. Het liefst heb ik de groente nét aan gaar, dus zo knapperig mogelijk.

Sinds ik weekboodschappen doe, haal ik geen verse groente meer maar diepvries als het gaat om dingen als bloemkool, broccoli, erwtjes, sperziebonen. Wortelen, champignons etc koop ik nog wel vers. En alleen mais en tomatenblokjes soms uit blik.
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 10:06:

Het aantal mensen dat hier 'spinazie uit de diepvries' noemt verbaast mij dan weer. Dat spul is toch niet te eten? Echt heel goor.Je hebt gelijk, verse spinazie is veel lekkerder. Maar ik heb een dreumesje in huis die wel de prak uit de diepvries eet, maar helaas geen verse geroerbakte met wat knoflook.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven