Groenten uit blik/pot

08-02-2017 22:27 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Een volledig non-issue maar ik vroeg het me gewoon af...

Wie eet er groenten uit blik/pot en waarom? En hoe eet je die dan? Als de G bij agv?

Ik heb geen mening over groenten uit blik/pot, en had ze tot vandaag ook nog nooit gegeten. Ik zie ze wel altijd staan bij de supermarkt, maar eigenlijk dacht ik dat niemand ze ooit koopt of zo, of dat alleen ouderen dit eten. Totdat ik maandag achter een vrouw (mijn leeftijd) bij de kassa stond die precies 7 potten groenten (onder andere) op de band had staan. Worteltjes, een mix met erwtjes en worteltjes, bietjes, rode kool, boerenkool, andijvie en een bonen-mais mix in rode saus. Ik neem dus maar even aan dat dit weekboodschappen waren en ze zo voor de hele week haar groenten gepland had. Dit intrigeerde me want ik dacht echt dat niemand dit ooit at. Of misschien op de camping een keer ofzo.

Dus ik ben vandaag teruggegaan en heb uit nieuwsgierigheid een potje wortels gekocht en die heb ik dus net op . Wat een bijzondere smaaksensatie zeg! Ik bedoel het smaakt in niks naar worteltjes! En die structuur! En zo zoet! Maar stiekem vond ik het ook wel lekker op een de een of andere rare manier. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat mensen dit prefereren in plaats van verse groenten.

Dus ja, uit ontzettende nieuwsgierigheid vraag ik mij dus af of jullie wel eens pot/blik groenten eten, en hoe en waarom

Alvast bedankt!

Ps. Ik eet wel tomaten uit blik, net zoals mais en kikkererwten etc. Maar groenten zijn mijn inziens toch heel anders!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Mijn man vindt groente uit een potje lekker, de meeste verse groenten dan weer niet Voor hem doe ik er regelmatig een potje sperziebonen, bietjes oid bij als ik voor de kinderen en mezelf vers kook (agv).

Het enige wat ik zelf uit een blik eet, is gepelde tomaten voor de pastasaus en soms artisjokken, die vind ik wel lekker.

Uit de diepvries alleen soms sperziebonen, als ik geen zin heb de uiteinden eraf te halen bij verse.
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 20:01:

[...]

Vreselijk veel werk. De hele nacht wellen. Je zult het er maar druk mee hebben....

Moet je wel de vorige avond al weten wat je eet en dat spul in huis hebben.

Ik beslis meestal pas om 4 à 5 uur 's middags wat ik diezelfde avond eet en loop dan naar de supermarkt.

Gelukkig moet ik sowieso niks weten van bonen .

Behalve dan groene prinsessenbonen of snijbonen. Vers of uit de diepvries.

Voor die 1 keer op 't jaar dat man het wil krijgt ie een blik witte bonen in tomatensaus.

(2 jaar geleden er 2 gekocht en er staat er nog altijd 1 in de schuif.)
Witte bonen in tomatensaus vind ik dan meer iets voor ontbijt.
quote:Star schreef op 09 februari 2017 @ 19:15:

[...]

Eens.

Ik kan gewoon maar slecht geloven dat je nog nooit in je leven doperwtjes uit een potje hebt gegeten.

Ik denk dat ik nog nooit doperwten uit blik heb gegeten. Kan het me in ieder geval niet herinneren en mijn moeder maakte nooit blik-/potgroenten klaar (behalve de zaken die ik hieronder ook opsom). Wij eten wel af en toe diepvriesgroenten, meestal doperwten eigenlijk. De rest is vers.

En ik weet niet wie het was die over de sjieke mevrouw en de frikadel sprak: een frikadel heb ik ook nog nooit gegeten. Was altijd meer voor de kroketten

Als antwoord op de openingspost: alleen tomatenpuree, gepelde tomaten, mais, kikkeretwten, bruine bonen, olijven en tonijn of krab (voor vriend) uit blik of pot hier. En kattenvoer (100% vlees/vis wel). Vers is in 99% van de gevallen zo veel lekkerder!
Doperwten en wortelen, rode kool met appel, sperciebonen, appelmoes, witte bonen en snijbonen, kidneybonen, af en toe macedonische groenten. Spinazie uit de diepvries. Allemaal prima te eten hoor. Enige wat er hier niet meer in komt zijn "snotjes in een potje" (spruitjes)...
die ik wilde bestaat al...
Ach, die bliksperzies waren ooit ook vers. Ik zie het probleem niet zo.
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 februari 2017 @ 20:36:

Ach, die bliksperzies waren ooit ook vers. Ik zie het probleem niet zo.Het voornaamste verschil is dat er best wel wat zout aan toegevoegd wordt. En ik vind het niet te vreten
Sperziebonen, rode kool met appel, appelmoes en spinazie uit potje. Voor mijn man ook witte bonen in tomatensaus, brrrr

Broccoli, bloemkool, doperwten, gemixte groenten en spinazie uit vriesvak. Rest vers.
quote:handigmetgeld schreef op 09 februari 2017 @ 20:01:

[...]

Vreselijk veel werk. De hele nacht wellen. Je zult het er maar druk mee hebben.... Haha, ja toch
Ik ben dol op peulvruchten. Supergezond ook.
quote:pamelacourson schreef op 09 februari 2017 @ 20:40:

[...]

Het voornaamste verschil is dat er best wel wat zout aan toegevoegd wordt. En ik vind het niet te vreten

Zout maakt groente tenminste nog een beetje eetbaar.

Maar ik vind geen enkele groente lekker, dus mij kun je niet rekenen.

Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Nu heb ik niet zo gek veel verstand van economie, maar ik denk dat er zoveel blik- en potgroente in de supermarkt staat, omdat het verkocht wordt. En nu zullen er vast veel bejaarden en/of kampeerders in Nederland zijn, maar niet genoeg om al die blikjes en potjes op te eten.

Het is wel leuk om hier te lezen, haast antropologisch. "Kijk wat leuk, de gewone mensen eten boontjes. Uit een potje. Hahaha. Wat een bij-zónder interessante gewoonte. Zullen wij het ook eens doen, zullen we eens lekker gek doen?"
quote:Star schreef op 09 februari 2017 @ 19:15:

[...]

Eens.

Ik kan gewoon maar slecht geloven dat je nog nooit in je leven doperwtjes uit een potje hebt gegeten.Met een uitje stoven en een beetje suiker erbij. Mmm.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 09 februari 2017 @ 21:05:

[...]

Met een uitje stoven en een beetje suiker erbij. Mmm.Suiker?
quote:Solomio schreef op 09 februari 2017 @ 21:06:

[...]

Suiker? O sorry, honing. Beter?
quote:doornroosje9 schreef op 09 februari 2017 @ 21:07:

[...]

O sorry, honing. Beter? Ik vind honing niet lekker.
Nu ben ik nieuwsgierig zeg. Ik ga bij wijze van experiment zo snel mogelijk een keer spruitjes in blik kopen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Solomio schreef op 09 februari 2017 @ 21:08:

[...]

Ik vind honing niet lekker.Maar dat is wel veel gezonder dan suiker.
quote:EvyBlissy schreef op 09 februari 2017 @ 21:08:

Nu ben ik nieuwsgierig zeg. Ik ga bij wijze van experiment zo snel mogelijk een keer spruitjes in blik kopen.Dat lijkt me dan weer echt niet lekker. Die moeten een beetje knapperig zijn.
De rabarber met stukjes van de Jumbo vind ik heerlijk
Guilty pleasure....witte bonen in tomatensaus. Maar alleen, alleen van Hak.
Come fly with me on a jetplane
quote:vrouwjagersma schreef op 09 februari 2017 @ 21:03:

Het is wel leuk om hier te lezen, haast antropologisch. "Kijk wat leuk, de gewone mensen eten boontjes. Uit een potje. Hahaha. Wat een bij-zónder interessante gewoonte. Zullen wij het ook eens doen, zullen we eens lekker gek doen?"

Dat was absoluut niet mijn insteek. Het gaat ook niet om 'gewone' mensen. Gewoon dezelfde mensen met andere gewoontes. En dat ik dus geïnteresseerd was waarom en hoe je dat dan eet klaar maakt.

Ik heb oprecht nog nooit doperwtjes uit een potje op. Mijn moeder ook nog even gevraagd, en die heeft het ook nooit klaar gemaakt voor me toen ik een kind was. Dus tja, dan zou ik ook niet weten wanneer wel . Ik heb er absoluut niets op tegen he. Als ik het nu lekker zou vinden dan zou ik ook vast potjes gebruiken denk ik. Ik heb ook vaak haast. Maar de worteltjes van gisteren en de boontjes van vandaag hebben me toch nog niet doen overtuigen .

Wat betreft dat ik schreef dat ik dacht dat ik dat potjes groenten nooit gekocht worden, uiteraard snap ik dat het wel verkocht wordt omdat ze er nog staan. Maar toch, ik bestudeer vaak de boodschappen van anderen en zie potjes groenten toch vaker niet dan wel onderdeel van iemands boodschappen zijn. Daarom viel het me juist op!

En dan over mijn lekker gek doen met boontjes uit pot vandaag....opnieuw een bijzondere smaaksensatie echt iets wat ik nog nooit geproefd heb. Ik vond het niet precies vies, maar het lijkt niet op boontjes vind ik. En ik denk dat ik het niet nog eens probeer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Volgens mij zijn bejaarden (brrr wat een fout woord) nu juist niet de doelgroep van de potjes. Die zijn van oudsher gewend om, liefst uit eigen tuin, alles zelf en vers te maken. En dat is een generatie die absoluut niet lui is.

Kampeerders? Een pad speciaal voor kampeerders, het potjeswalhalla voor kampeerders... toch benieuwd op welke camping die kampeerders zich hier verschansen bij gebrek aan een camping.

Je moet de smaak ook niet vergelijken met vers. Het is anders, soms kan ik echt zin hebben in sperziebonen uit een pot vanwege die specifieke smaak.
quote:Perzina schreef op 10 februari 2017 @ 03:57:

Volgens mij zijn bejaarden (brrr wat een fout woord) nu juist niet de doelgroep van de potjes. Die zijn van oudsher gewend om, liefst uit eigen tuin, alles zelf en vers te maken. En dat is een generatie die absoluut niet lui is.

Kampeerders? Een pad speciaal voor kampeerders, het potjeswalhalla voor kampeerders... toch benieuwd op welke camping die kampeerders zich hier verschansen bij gebrek aan een camping.

Je moet de smaak ook niet vergelijken met vers. Het is anders, soms kan ik echt zin hebben in sperziebonen uit een pot vanwege die specifieke smaak.Mijn supermarkt ligt tegenover een groot woon/zorgcentrum. Daar zie ik dus best veel mensen op zeer hoge leeftijd. Sommigen proberen daar nog dagelijks zelf te koken. Met voorgesneden groenten of potjes, geschrapte krieltjes etc. Ik denk niet dat zij de doelgroep zijn van de fabrikanten maar wel dat zij dankbaar gebruik maken van de mogelijkheden.
quote:-Bladora- schreef op 10 februari 2017 @ 01:21:

[...]

Wat betreft dat ik schreef dat ik dacht dat ik dat potjes groenten nooit gekocht worden, uiteraard snap ik dat het wel verkocht wordt omdat ze er nog staan. Maar toch, ik bestudeer vaak de boodschappen van anderen en zie potjes groenten toch vaker niet dan wel onderdeel van iemands boodschappen zijn. Daarom viel het me juist op!

.

Tja, dat heb ik nou met zo'n heel gangpad aan flessen drank...die zie ik nooit gekocht worden, maar het zou dan weer niet bij me opkopen om hier te gaan vragen wie dat koopt.

Maar ik kom dan ook wekelijks bij de glasbak waar meer dan genoeg lege potjes groente en lege flessen drank te zien zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven