Het koelkastrestjes-topic

09-03-2009 12:30 171 berichten
Jaja, de recessie is ook op de kookpijler toegeslagen.

Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.

Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.

Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.
Ik heb nog twee speklapjes in mijn vriezer liggen. Wat voor lekkers kunnen jullie me aanraden om met deze speklapjes te doen? De lapjes gewoon bakken en bij aardappels en groente serveren vind ik niet zo leuk, ik eet meestal wat on-Nederlandser.
Alle reacties Link kopieren
Ik lust zelf geen speklapjes maar kan je ze niet oprollen als een schnitsel en het met iets lekkers vullen?

Moeilijk iets bedenken voor iets wat je niet lust.

Bami maken en die speklapjes in blokjes bakken en erdoor doen? Kan ook bij nasi.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lapje insmeren met zout peper en mosterd daarna paneren met ei, bloem ei en paneermeel en daarna in hete olie krokant bakken.

Of speklapjes marineren met dikke ketjap, zout, peper, knoflook en honing of bruine suiker, beetje 5 kruiden poeder erbij of verse gember en daarna in de grill. lekker met rijst of noodles
Oh, ik denk dat ik een combinatie van jullie ideeen ga maken: speklapjes in blokjes, een marinade zoals monalisalove voorstelt, en dan samen met wat garnalen een nasi maken met flink wat groentes.

Thanks ladies! Daar kwam ik zelf even niet op.
Wheeeelp!

Geen inspiratie...

Ik heb:

600gr mager rundergehakt

bosuitjes

rode paprika

2 rode uien

sjalotjes

aardappels

geraspte kaas

2 courgettes (is vriend niet heel gek op)

komkommer

radijsjes

worteltjes

gesneden champignons

stokbrood

rijst

macaroni

2 kleine blikjes tomatenpuree

Diverse kruiden

Ik kan dus alle kanten op, maar weet het even niet. Iemand inspiratie om van een aantal ingredienten iets anders te maken dan macaronisaus?
met gehakt, paprika, ui, graspte kaas, courgette, champignons en tomatenpuree kun je best aardig een wrap opvullen denk ik.
Ohja, Wraps... even kijken of ik die nog heb en anders kan ik die halen
Eens met Twijfelmeid, was ook mijn eerste gedachte. Maar er is nog genoeg om ook morgen iets ermee te maken. Bijv. een aardappel-ovenschotel met ui, kruiden en wat groente. Of als je hartige taartdeeg hebt of bladerdeeg een lekkere quiche maken.

Of een gevulde courgette met rijst/gehakt/groente/ui/kruidenmengsel.

Van de aardappels kan je een aardappelgratin maken.

En ik zit mij rot te denken, ik las laatst een lekker voorgerecht van radijscarpaccio, maar waar heb ik dat gezien? Allerhande?
Anders gevulde paprika voor je vriend, en gevulde courgette voor jou? Serveren met rijst. Ik zou de groente dan vullen met gehakt, kruiden, uien, knoflook en champignons, en dan nog wat geraspte kaas eroverheen voor het de oven ingaat.

Maar misschien heb je allang iets gemaakt, en ben ik wat laat met mijn idee .
Je bent wat laat ja

Ik heb uiteindelijk wraps gemaakt met gehakt, paprika, bosuitje, courgette en champignons. Heb nu alleen nog veel over.

Als ik daar nou een blikje tomatenpuree door doe en dan door de macaroni mik, zou dat lekker zijn?

Of in een ovenschaal met aardappelpuree en kaas erop?
quote:Francisca_ schreef op 29 augustus 2010 @ 08:37:

Je bent wat laat ja

Ik heb uiteindelijk wraps gemaakt met gehakt, paprika, bosuitje, courgette en champignons. Heb nu alleen nog veel over.

Als ik daar nou een blikje tomatenpuree door doe en dan door de macaroni mik, zou dat lekker zijn?

Of in een ovenschaal met aardappelpuree en kaas erop?

Op zich kan het wel door de macaronie, alleen een beetje veel groente.

Ik zou voor de ovenschaal met aardappelpuree en kaas gaan. Heerlijk lijkt dat mij. Op zich kan je ook bij die ovenschaal het gehakt/groentemengsel aanmaken met een beetje tomatensaus. Lekker smeuig.
Hoeveelheid groente valt wel mee hoor. Is meer gehakt
Ik zou het inderdaad door de pasta gooien, met een blik tomaten erbij. Liever de ingeblikte tomaten dan de tomatenpuree, ik vind de eerste wat meer substantie aan je saus geven.

Maar misschien ben ik nu alweer te laat en kan ik beter mosterd door de pasta eten.
.
spinazie(kan ook uit de diepvires)

paprika

courgette

gehakt

sowieso uitje

pijnboompitjes

munt of balilicum

(ik denk dat elke combinatie wel iets lekkers oplevert)
Elf recepten met feta en bladerdeeg. Ik ken de wortelfeta-variant (lekker!).
Wie oh wie heeft een goed idee wat je met ricotta kunt doen? Ik had het voor een recept nodig maar heb nog een half bakje over.
Bladerdeegflapjes met spinazie en ricotta?

Beetje zout en peper, of misschien wat spekreepjes erbij?
Dat klinkt lekker winnie, als een voorafje of bij soep ofzo. Nooit zoiets gemaakt, dus dat is wel leuk. Flapjes bestrijken met geklutst ei en even in de oven? Hoe lang zou dat in de oven moeten dan?
Spekreepjes zou ik wel even bakken voor je ze in de flapjes doet (als je spek er door doet...).

Hoelang ze in de oven moeten hangt er denk ik vanaf hoe groot je ze maakt. Ik hou meestal in de gaten of ze een lekker kleurtje hebben.

Maar ik denk zo'n 15 minuten op 180 ofzo.
Dankjewel winnie. Ik ga het zonder spekjes maken denk ik, vind de combi spinazie en ricotta al heel goed klinken. Flink wat citroenpeper erbij lijkt me ook een goede combi. Ik ga het van de week proberen! Je leest t resultaat wel op het "wat eten we vandaag"- topic .
Ik ben benieuwd wat je er van vindt Teig!

Heb ze een aantal jaren terug zelf eens gemaakt, maar 't is te lang geleden om me goed te kunnen herinneren hoe het ook alweer smaakte...

Misschien beetje knoflook door de spinazie wokken?

Evt nog wat sesamzaadjes over het bladerdeeg....
Sesamzaadjes *check*. Heb zowel witte als zwarte in huis, dus dat komt goed!
Vraag me af of ik dit mag uppen, maar oké :-)

Ik heb nog in de (koel)kast:

- ricotta

- zongedroogde tomaatjes

- broccoli

- ui en knoflook

En ik wil graag een ovenschotel maken, maar dan koolhydraatarm. Zat te denken aan aubergine, maar wat doe ik er dan door heen? Normaal zou ik een aardappel-anders-sausje oid pakken, maar sausjes mogen niet meer

En wat kan ik met die ricotta? Kan dat in de ovenschotel?

Ik heb al lopen googlen maar ik vind het best lastig.
Ik heb nu bedacht: een ovenschotel met aubergineplakken, champignons, plakken tomaat, kipreepjes en een 'saus' van ei met ricotta en kruiden.

Nu eerst boodschappen doen en dan bedenken hoe lang ik dat in de oven moet.

(Suggesties voor (andere) koolhydraatarme ovenschotels zijn overigens welkom!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven