Het koelkastrestjes-topic

maandag 9 maart 2009 om 12:30
Jaja, de recessie is ook op de kookpijler toegeslagen.
Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.
Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.
Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.
Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.
Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.
Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.

woensdag 18 augustus 2010 om 22:28
Ik lust zelf geen speklapjes maar kan je ze niet oprollen als een schnitsel en het met iets lekkers vullen?
Moeilijk iets bedenken voor iets wat je niet lust.
Bami maken en die speklapjes in blokjes bakken en erdoor doen? Kan ook bij nasi.
Moeilijk iets bedenken voor iets wat je niet lust.
Bami maken en die speklapjes in blokjes bakken en erdoor doen? Kan ook bij nasi.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

woensdag 18 augustus 2010 om 22:47
Lapje insmeren met zout peper en mosterd daarna paneren met ei, bloem ei en paneermeel en daarna in hete olie krokant bakken.
Of speklapjes marineren met dikke ketjap, zout, peper, knoflook en honing of bruine suiker, beetje 5 kruiden poeder erbij of verse gember en daarna in de grill. lekker met rijst of noodles
Of speklapjes marineren met dikke ketjap, zout, peper, knoflook en honing of bruine suiker, beetje 5 kruiden poeder erbij of verse gember en daarna in de grill. lekker met rijst of noodles

zaterdag 28 augustus 2010 om 09:36
Wheeeelp!
Geen inspiratie...
Ik heb:
600gr mager rundergehakt
bosuitjes
rode paprika
2 rode uien
sjalotjes
aardappels
geraspte kaas
2 courgettes (is vriend niet heel gek op)
komkommer
radijsjes
worteltjes
gesneden champignons
stokbrood
rijst
macaroni
2 kleine blikjes tomatenpuree
Diverse kruiden
Ik kan dus alle kanten op, maar weet het even niet. Iemand inspiratie om van een aantal ingredienten iets anders te maken dan macaronisaus?
Geen inspiratie...
Ik heb:
600gr mager rundergehakt
bosuitjes
rode paprika
2 rode uien
sjalotjes
aardappels
geraspte kaas
2 courgettes (is vriend niet heel gek op)
komkommer
radijsjes
worteltjes
gesneden champignons
stokbrood
rijst
macaroni
2 kleine blikjes tomatenpuree
Diverse kruiden
Ik kan dus alle kanten op, maar weet het even niet. Iemand inspiratie om van een aantal ingredienten iets anders te maken dan macaronisaus?
zaterdag 28 augustus 2010 om 09:54
Eens met Twijfelmeid, was ook mijn eerste gedachte. Maar er is nog genoeg om ook morgen iets ermee te maken. Bijv. een aardappel-ovenschotel met ui, kruiden en wat groente. Of als je hartige taartdeeg hebt of bladerdeeg een lekkere quiche maken.
Of een gevulde courgette met rijst/gehakt/groente/ui/kruidenmengsel.
Van de aardappels kan je een aardappelgratin maken.
En ik zit mij rot te denken, ik las laatst een lekker voorgerecht van radijscarpaccio, maar waar heb ik dat gezien? Allerhande?
Of een gevulde courgette met rijst/gehakt/groente/ui/kruidenmengsel.
Van de aardappels kan je een aardappelgratin maken.
En ik zit mij rot te denken, ik las laatst een lekker voorgerecht van radijscarpaccio, maar waar heb ik dat gezien? Allerhande?

zondag 29 augustus 2010 om 00:50
Anders gevulde paprika voor je vriend, en gevulde courgette voor jou? Serveren met rijst. Ik zou de groente dan vullen met gehakt, kruiden, uien, knoflook en champignons, en dan nog wat geraspte kaas eroverheen voor het de oven ingaat.
Maar misschien heb je allang iets gemaakt, en ben ik wat laat met mijn idee .
Maar misschien heb je allang iets gemaakt, en ben ik wat laat met mijn idee .
zondag 29 augustus 2010 om 08:37
zondag 29 augustus 2010 om 10:15
quote:Francisca_ schreef op 29 augustus 2010 @ 08:37:
Je bent wat laat ja
Ik heb uiteindelijk wraps gemaakt met gehakt, paprika, bosuitje, courgette en champignons. Heb nu alleen nog veel over.
Als ik daar nou een blikje tomatenpuree door doe en dan door de macaroni mik, zou dat lekker zijn?
Of in een ovenschaal met aardappelpuree en kaas erop?
Op zich kan het wel door de macaronie, alleen een beetje veel groente.
Ik zou voor de ovenschaal met aardappelpuree en kaas gaan. Heerlijk lijkt dat mij. Op zich kan je ook bij die ovenschaal het gehakt/groentemengsel aanmaken met een beetje tomatensaus. Lekker smeuig.
Je bent wat laat ja
Ik heb uiteindelijk wraps gemaakt met gehakt, paprika, bosuitje, courgette en champignons. Heb nu alleen nog veel over.
Als ik daar nou een blikje tomatenpuree door doe en dan door de macaroni mik, zou dat lekker zijn?
Of in een ovenschaal met aardappelpuree en kaas erop?
Op zich kan het wel door de macaronie, alleen een beetje veel groente.
Ik zou voor de ovenschaal met aardappelpuree en kaas gaan. Heerlijk lijkt dat mij. Op zich kan je ook bij die ovenschaal het gehakt/groentemengsel aanmaken met een beetje tomatensaus. Lekker smeuig.

maandag 29 november 2010 om 18:21

maandag 29 november 2010 om 18:24
maandag 29 november 2010 om 18:27

zaterdag 16 april 2011 om 18:32
Vraag me af of ik dit mag uppen, maar oké 
Ik heb nog in de (koel)kast:
- ricotta
- zongedroogde tomaatjes
- broccoli
- ui en knoflook
En ik wil graag een ovenschotel maken, maar dan koolhydraatarm. Zat te denken aan aubergine, maar wat doe ik er dan door heen? Normaal zou ik een aardappel-anders-sausje oid pakken, maar sausjes mogen niet meer
En wat kan ik met die ricotta? Kan dat in de ovenschotel?
Ik heb al lopen googlen maar ik vind het best lastig.

Ik heb nog in de (koel)kast:
- ricotta
- zongedroogde tomaatjes
- broccoli
- ui en knoflook
En ik wil graag een ovenschotel maken, maar dan koolhydraatarm. Zat te denken aan aubergine, maar wat doe ik er dan door heen? Normaal zou ik een aardappel-anders-sausje oid pakken, maar sausjes mogen niet meer
En wat kan ik met die ricotta? Kan dat in de ovenschotel?
Ik heb al lopen googlen maar ik vind het best lastig.

zaterdag 16 april 2011 om 18:45