Het koelkastrestjes-topic

09-03-2009 12:30 171 berichten
Jaja, de recessie is ook op de kookpijler toegeslagen.

Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.

Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.

Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen vlees ( vega) wel sardientjes maar dat lijkt me niet lekker

En je bedoelt gewoon alles door elkaar gooien?
Groentes en aardappelen doorelkaar. Dan misschien een eitje?, wat satésaus en misschien nog gebakken uitjes erbij? Beetje gado gado achtig maar dan met aardappelen.
quote:fladder schreef op 20 december 2011 @ 15:27:

Ik heb hulp nodig!

Diepvries soepgroente

Aardappel

Zelfgemaakte pindakaas

Zou dat samen kunnen?Heb je eieren? Ik zou er een tortilla van maken en die pindasaus voor een andere keer bewaren. :-)
Probleem is dat ik de saus al uit de vriezer had gehaald.

Maar ben net toch even naar ah gerend voor andere groenten en mie.

Inderdaad eitje erbij en gebakken uitjes heb ik ook.

Zag het toch niet zo zitten met aardappelen.

Erg bedankt voor het meedenken!
Geen tijd (en zin) om boodschappen te doen vanmiddag!

en ik heb nog best veel in de koelkast, maar kan er zelf niet een lekker gerecht mee verzinnen, dus hulp gevraagd!

Ik heb overigens al 2x salade gegeten deze week, dus liever geen salade (dat is het enige dat ik zelf kan verzinnen nu haha).

- bleekselderij

- bakje kastanjechampignons

- tomaten

- komkommer

- paprika

-feta

-olijven

- komkommer

- eieren

- creme fraiche
Een hartige taart natuurlijk! Yummie....
Of een frittata met stokbrood of geroosterd brood.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@flowerbombje: maar de bodem dan?

geen bladerdeeg en ook geen bloem in huis, wel klein beetje zelfrijzend bakmeel, denk 150 gr ofzo...

@MV frittata, maar dan dus zonder aardappel, want die heb ik ook niet in huis... ook geen brood trouwens...

hmm mss moet ik gewoon toch niet zo lui doen en ff langs de supermarkt... Is morgenochtend ook wel lekker, brood...
Je kunt hem ook zonder bodem maken. Het ei, de feta en de creme fraiche zorgen ervoor dat alles aan elkaar blijft plakken. Dan wel even bakpapier in de springvorm doen, zodat het er niet uit lekt.
Frittata is met ei, niet per definitie met aardappel, dat is een Spaanse frittata.

Zonder brood is het wel karig.

Je zou een eiergerecht kunnen maken met de groenten en rijst erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb je wel spaghetti in huis? Kan je ook iets lekkers mee maken.
@MV: nee ook geen pasta in huis...

Ik ga denk een quiche zonder bodem proberen, eens kijken of dat wat is!

En dan morgen verse broodjes bij de bakker halen!

Bedankt voor jullie snelle reacties
http://www.starttoeat.be/documents/tips ... ml?lang=nl
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een oud topic maar ik kom even niet tot een creatie terwijl ik zoveel in mijn koelkast heb liggen! Wie weet er iets lekkers te bedenken met de volgende ingrediënten?

* Rauw ham plakken

* Spekjes

* Tomaatjes (paar kleine nog)

* Paksoi

* Worteltjes

* Rode kool

* Verse rucola

* Paar champignons

* Uien

* Paar groene asperges

* Meerdere soorten pittige kazen (stukken over van de kaasplank van het weekend)

* Eieren

* Bladerdeeg

* Pastasaus (heb er nog 1 open die uiterlijk morgen op moet)

* Pasta (niet zoveel zin in een standaard pastamaaltijd)

* Rijst

* Papadums

* Afbakstokbrood

* Aardbeien

* Peer

Verder heb ik een heleboel soorten kruiden in de tuin en noten e.d. in de voorraadkast.

Wie o wie heeft er een lekker idee?
Oh en mango's heb ik ook nog liggen!
quote:Marloes85 schreef op 11 april 2012 @ 18:41:

Oh en mango's heb ik ook nog liggen!Ik zie je posting nu pas. Heb je nog tips nodig?
Nee dank je. Als voorgerecht heb ik uiteindelijk gewokte asperges en tomaatjes met basilicumazijn op de rauwe ham gegeten.

Als hoofdgerecht heb ik de paksoi gewokt met een klein beetje sojasaus, uitje bij in de pan gegooid en met wat zalm en een beetje rijst gegeten.

Normaal eet ik nooit een toetje maar nu had ik een lekkere smoothie gemaakt van de mango met de aardbeien.

Uiteindelijk een heerlijke maaltijd met mijn "left overs".

Voor vanavond heb ik er kip bij gekocht welke ik in wat ham wikkel wat nog over is en daarnaast maak ik pasta met de overige dingen.
ik heb nog roomkaas staan, maar weet niet zo goed wat ik daarmee kan doen. Gewoon op brood smeren vind ik niet zo lekker.

Iemand tips?
quote:blobs schreef op 13 april 2012 @ 11:06:

ik heb nog roomkaas staan, maar weet niet zo goed wat ik daarmee kan doen. Gewoon op brood smeren vind ik niet zo lekker.

Iemand tips?

Er is een leuk topic hier over roomkaas met ananas erin. Daar staan lekkere dingen en suggesties.

-wrap

-kip of ander vlees vullen/cordon blue maken

-pastasaus mee maken

Kijk daar maar, zit denk ik wel iets bij.
quote:blobs schreef op 13 april 2012 @ 11:06:

Iemand tips?Ik heb ook nog twee bakjes (cheese cake die nooit is gebakken ). Mijn lunch is een bagel met roomkaas en jam. Daarnaast maak ik straks een broccoli soepje voor vanavond met een paar lepels roomkaas erdoor heen.
Bedankt voor de tip Mylene_Valerie. Ik ga daar dan even kijken.

En ooh, Webs, soep is inderdaad ook een ideetje. Ik denk dat ik het van het weekend door te tomatensoep doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven