Hoe vaak eet je chips en koek

12-10-2019 17:11 407 berichten
Ik heb zo vaak zin in chips en koek. Ik googlede net hierop en kwam op een forum ( van Yes) waarin mensen aangaven hoe vaak ze dit aten. Ik las dingen als: 1 x in de twee weken eet ik chips of koek. Tering! Ik eet het echt veeeeel meer. Neem elke dag wel wat lekker bij de koffie of thee. En een bakje chips ook wel om de dag.
Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en ook; heb je een schuldgevoel erover?
dolfje schreef:
12-10-2019 18:03
Nee. Maar ik krijg ook niet altijd overal iets bij de koffie aangeboden. Jij wel dan?
Nu ik het bedenk eigenlijk alleen bij schoonouders krijgen we altijd een koekje of chocolade oid. Bij de meeste vrienden gewoon niks of het moet een verjaardag zijn en dan is er gebak.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Koffie aanbieden met niets.
Alle reacties Link kopieren
Zoetekauw hier, dus elke dag wel meerdere koekjes. Chips bij vlagen. Soms een paar manden 1x per week, dan weer een paar maanden niks (of bij een verjaardag o.i.d). Maar koekjes en chocolade. Elke dag. Liefst na het avond eten, hmmmm.

Verder eet ik gezond, beweeg ik regelmatig, drink ik geen alcohol, heb een prima bloeddruk en een gezond bmi. Suiker is mijn verslaving zullen we maar zeggen. Het moet wel leuk blijven in het leven.
Hatchi schreef:
12-10-2019 18:14
De gezelligheid en gastvrijheid druipt er bij sommigen echt vanaf :)
Ik vind het toppunt van gierigheid wel dat niets in huis hebben, omdat je dat zelf niet gebruikt.
Ik begrijp wel dat Nederlanders dat slechte imago hebben, de ongastvrije Hollander bestaat dus echt.

Gierig? Haha, je moest eens weten. Ik heb gewoon een hekel aan eten weggooien. We gaan gewoon uit lunchen o.i.d. en dan betaal ik met liefde de hele lunch.

Ik vind het trouwens typisch Nederlands om meteen te denken dat het om geld gaat. Daar gaat het totaal niet om.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 18:19
10.17% gewijzigd
Eigenlijk alleen koek en chips in het weekend. Voor chips kun je ook kaasjes of olijven of dat soort dingen lezen.

Het is ook een beetje zelfbehoud, anders word ik te dik.

Alcohol doen we doordeweeks eigenlijk ook niet. We drinken een kopje thee 's avonds doordeweeks en dan gaan we naar bed. Ik eet wel vaak druiven doordeweeks, denk wel 4 a 5 keer per week.
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?
Nee, is dat verplicht dan?
darksideofthemoon- schreef:
12-10-2019 17:41
Wat ongezellig. Mijn kasten puilen standaard uit, heb overal trommeltjes en bakjes met koekjes en chocolaatjes en ik heb altijd een overdaad aan nootjes, chips en aanverwanten in de kast. Net als borrelhapjes en pizza's in de vriezer.
Ik ben overal altijd op voorbereid en bovendien schiet mij maar lek met al die dieethysterie ik doe er niet aan mee.

Ik heb ook altijd schaaltjes op tafel met bonbonnetjes, dropjes, m en m's of chocoladepepernoten. Gewoon standaard
Wow. Nee dat heb ik allemaal niet in huis.
Het is nu weekend dus we hebben in huis:
- fruit
- van die gevulde speculaasdingen
- halve zak chips
- nootjes (maar die eet ik doordeweeks als tussendoor, ongezouten ongebrande noten, dus misschien telt dat niet)
- kaasjes en toastjes.

Dat is het.
Koekjes hebben we niet standaard in huis, wel voor de kinderen. Maar die zijn op.

En in de vriezer liggen ook al geen snacks. We hebben ook geen friteuse of zo.
In de vriezer liggen broden, porties soep en ingevroren groenten.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
12-10-2019 18:14
De gezelligheid en gastvrijheid druipt er bij sommigen echt vanaf :)
Ik vind het toppunt van gierigheid wel dat niets in huis hebben, omdat je dat zelf niet gebruikt.
Ik begrijp wel dat Nederlanders dat slechte imago hebben, de ongastvrije Hollander bestaat dus echt.
Nou nee, dat ligt eraan hoe vaak je onverwacht bezoek hebt en wat zij eten. Ik heb bijna nooit onverwachts bezoek, dus waarom zou ik dan altijd een verse cake oid in huis moeten hebben? Verder heb ik enkele winkels op loopafstand, dus er is snel wat gehaald.

En als ik weet dat er mensen komen, dan maak ik met plezierwat zij lekker vinden. Mijn vrienden komen meestal rond etens- of borreltijd en die gaan tonnetje rond en met volle bakjes de deur uit.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik vind het best grappig dat geen hapjes en koek en zo in huis hebben standaard, als ongastvrij wordt betiteld. Daar is al een topic over geweest trouwens. Maar als je bij mij aangekondigd langskomt, dan prop ik je vol met allerlei lekkers. Onaangekondigd niet; ik kan dan meestal wel een lekkere gezonde maaltijd op tafel zetten en een simpele lunch lukt ook wel. Maar hapjes en tussendoortjes? Nee.
Alle reacties Link kopieren
elke dag koek ,chocolade .chips eet ik niet zo vaak omdat ik een liefhebber van zoet ben ,mijn man eet juist elke dag chips en bijna nooit koek/snoep
schuldgevoel?nee
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
12-10-2019 18:14
De gezelligheid en gastvrijheid druipt er bij sommigen echt vanaf :)
Ik vind het toppunt van gierigheid wel dat niets in huis hebben, omdat je dat zelf niet gebruikt.
Ik begrijp wel dat Nederlanders dat slechte imago hebben, de ongastvrije Hollander bestaat dus echt.

Wat hebben gezelligheid en gastvrijheid nou weer met koek en snoep te maken?!
Vreemde gedachtengang. Ook wat betreft gierigheid, daar heeft het al helemáál niks mee te maken.
.
Ik at elke dag wel koekjes en chips en ik ben veel te dik. Sinds een maand probeer ik dus ernstig maat te houden. Ik eet nu hooguit 1x in de week een koekje en alleen in het weekend een klein handje chips.
En ik haal het spul dus ook niet of slechts heel beperkt in huis. Als ik het in huis heb, moet het op, ik heb nogal een gebrekkige zelfbeheersing.
darksideofthemoon- schreef:
12-10-2019 17:43
Wat eet je dan? Hoe ziet jouw gemiddelde eetdag er dan uit. Het lijkt zo saai zonder al die extra's, zo fantasieloos.
Je reageerde niet op mij, maar ik eet doordeweeks:
ontbijt
tussendoor ongebrande ongezouten nootjes en/of fruit
lunch (salade meestal)
tussendoor weer nootjes en/of fruit
avondeten
Soms 's avonds nog wat fruit.

En verder niks.
In het weekend komt daar nog wijn, soms hapjes, soms koek, soms chips bij. Soms niet. Zondagavond ziet er bijvoorbeeld uit als een doordeweekse avond vaak.
lilguinea schreef:
12-10-2019 18:25
Ik at elke dag wel koekjes en chips en ik ben veel te dik. Sinds een maand probeer ik dus ernstig maat te houden. Ik eet nu hooguit 1x in de week een koekje en alleen in het weekend een klein handje chips.
En ik haal het spul dus ook niet of slechts heel beperkt in huis. Als ik het in huis heb, moet het op, ik heb nogal een gebrekkige zelfbeheersing.
Daar heb ik ook last van. Als je hier in huis allemaal schaaltjes met weet ik het wat neerzet, is het zo op. Niet alleen door mij overigens; ik heb nog een man en kinderen en die houden ook van van alles.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat veel mensen die zeggen elke dag te snoepen ook even benadrukken dat ze een gezond gewicht hebben. Alsof je je moet verdedigen voor wat je in je mond stopt.
.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?
Nee dat klopt. Of er moet toevallig nog iets liggen, maar de kans is groot dat ik het dan vergeet. Nu krijg ik nooit 'spontaan' visite, maar ik snap niet waarom er dan perse iets bij de koffie moet. Alsof alleen koffie niet genoeg is.
Seriously?
Anoniem262821034 schreef:
12-10-2019 18:28
Grappig dat veel mensen die zeggen elke dag te snoepen ook even benadrukken dat ze een gezond gewicht hebben. Alsof je je moet verdedigen voor wat je in je mond stopt.
Nou ja, als ik dat zou doen zou ik ernstig overgewicht hebben, dus in mijn geval zou het niet kunnen (of ik zou dat overgewicht moeten accepteren, wat ik niet wil).
Maar inderdaad, als je dat elke dag wil doen, why not? Alleen is het natuurlijk niet gezond, maar dat moet ieder voor zich bepalen, of ze dat belangrijk vinden. En gezondheid zit niet alleen in je gewicht of BMI.
Hoe heet het ook alweer? Thin on the outside, fat on the inside? TOFI?
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 18:27
Daar heb ik ook last van. Als je hier in huis allemaal schaaltjes met weet ik het wat neerzet, is het zo op. Niet alleen door mij overigens; ik heb nog een man en kinderen en die houden ook van van alles.
Geen kinderen, maar hier inderdaad ook een man die ook gewoon grijpt wat voorhanden is, dus schaaltjes, zakjes en dingetjes met lekkers zijn ook hier zo leeg.
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 18:23
Ik vind het best grappig dat geen hapjes en koek en zo in huis hebben standaard, als ongastvrij wordt betiteld. Daar is al een topic over geweest trouwens. Maar als je bij mij aangekondigd langskomt, dan prop ik je vol met allerlei lekkers. Onaangekondigd niet; ik kan dan meestal wel een lekkere gezonde maaltijd op tafel zetten en een simpele lunch lukt ook wel. Maar hapjes en tussendoortjes? Nee.

Ja dat was wel duidelijk uit het vorige topic toch? Gastvrij = vreten.
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 18:23
Ik vind het best grappig dat geen hapjes en koek en zo in huis hebben standaard, als ongastvrij wordt betiteld. Daar is al een topic over geweest trouwens. Maar als je bij mij aangekondigd langskomt, dan prop ik je vol met allerlei lekkers. Onaangekondigd niet; ik kan dan meestal wel een lekkere gezonde maaltijd op tafel zetten en een simpele lunch lukt ook wel. Maar hapjes en tussendoortjes? Nee.
Weet je wat raar is? De vraag was alleen of je wel eens een koekje of chips eet. Je zit je druk te maken op niets af.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
12-10-2019 18:25
Ik at elke dag wel koekjes en chips en ik ben veel te dik. Sinds een maand probeer ik dus ernstig maat te houden. Ik eet nu hooguit 1x in de week een koekje en alleen in het weekend een klein handje chips.
En ik haal het spul dus ook niet of slechts heel beperkt in huis. Als ik het in huis heb, moet het op, ik heb nogal een gebrekkige zelfbeheersing.

Gooi je de rest van die koekjes/ chips nu weg dan?
.
Voor het weekend koop ik een fles wijn en een zak (bolgnese ribbel-)chips en die gaan op. Doordeweeks eet en drink ik dat niet.
Ook vaak olijven om te snacken maar die vind ik niet onder ongezond vallen.

Soms heb ik chocolade in huis maar daar heb ik maar heel af en toe zin in. Koek eigenlijk nooit. Als ik ineens zin krijg in zoet ga ik gewoon wat bakken, en dat kan dan soms heel verantwoorde havermout-banaan-rozijnenkoekjes zijn en soms brownies met een massa suiker er door.

Ik eet geen dierlijke producten meer en ik moet zeggen: ik mis drop bijna nog meer dan kaas. Dus als iemand een goeie dubbelzoute drop zonder gelatine kent hou ik me aanbevolen...
Chips: 2x per week gemiddeld
Koekjes: nooit
Snoep/zoetigheden: nooit
Noten: 2x per maand

Ik lust geen snoepgoed en hou ook niet van koekjes maar chips ugh...
Oh en als je spontaan bij mij langs komt is er een grote kans dat ik niet thuis ben, dus dat raad ik sowieso af :rofl:
Ik heb van alles wel in huis en als ik trek ergens in heb pak ik dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-10-2019 18:32


Ik eet geen dierlijke producten meer en ik moet zeggen: ik mis drop bijna nog meer dan kaas. Dus als iemand een goeie dubbelzoute drop zonder gelatine kent hou ik me aanbevolen...
Veel dropsoorten. Meestal wordt het niet gebruikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven