Hoe vaak eet je chips en koek

12-10-2019 17:11 407 berichten
Ik heb zo vaak zin in chips en koek. Ik googlede net hierop en kwam op een forum ( van Yes) waarin mensen aangaven hoe vaak ze dit aten. Ik las dingen als: 1 x in de twee weken eet ik chips of koek. Tering! Ik eet het echt veeeeel meer. Neem elke dag wel wat lekker bij de koffie of thee. En een bakje chips ook wel om de dag.
Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en ook; heb je een schuldgevoel erover?
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
12-10-2019 18:14
De gezelligheid en gastvrijheid druipt er bij sommigen echt vanaf :)
Ik vind het toppunt van gierigheid wel dat niets in huis hebben, omdat je dat zelf niet gebruikt.
Ik begrijp wel dat Nederlanders dat slechte imago hebben, de ongastvrije Hollander bestaat dus echt.
Dat heeft dus echt niets met gierigheid te maken. Ik krijg niet vaak bezoek, laat staan overwacht bezoek. Dus dan zou ik iets in huis halen wat ik vervolgens weg kan gooien, dat vind ik nou echt zonde. Als ik weet dat iemand komt dan wil ik met alle liefde koek halen, maar dat mag degene ook mee naar huis nemen. Hetzelfde geldt voor frisdrank, bier, wijn etc. Maar ik ga geen voorraad aanleggen voor het moment dat er misschien ooit wel eens iemand onverwacht op visite komt. Sterker nog ik vind het nogal asociaal om onverwacht bij iemand langs te gaan en dan te verwachten dat iemand daar compleet op voorbereid is.
Seriously?
Verbaasd me elke keer weer dat best wat mensen weinig snoepen. Maar gelukkig ook zat mensen die net als ik dagelijks wat lekkers nemen. Ik voel me er vaak wel wat schuldig over omdat ik van mezelf gezond moet eten. Niet vanwege gewicht maar gewoon vanwege gezondheid. Suffe is dan dat ik me na de koek of chips altijd beetje mwah voel wat natuurlijk totaal geen zin heeft.
Lees dat veel mensen dat schuldgevoel niet hebben, wat ik wel kan waarderen
Alle reacties Link kopieren
Koek bijna nooit, chips af en toe (1x per week of zo) maar snoep en chocola bijna elke dag. We proberen het te beperken tot het weekend maar dat lukt niet altijd. We eten ook van dat 'gore' snoep... Apekoppen, aardbeienstaafjes, winegums, colaflesjes. Alles barstensvol kleur, geur en smaakstoffen. En Tony's chocola. Vooral die witte.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-10-2019 17:56
Moet dat dan?
Ja. Vind het heel ongastvrij als iemand niets in huis heeft.
Kan mij gewoon niet voorstellen dat je niets in huis hebt.
Star² schreef:
12-10-2019 18:31
Ja dat was wel duidelijk uit het vorige topic toch? Gastvrij = vreten.
Niet mee eens. Ik heb een kennis/vriendin waar ik niet zo graag kom en dat is omdat ze je wel "volpropt" zoals iemand het hier zei, maar het is totaal geen quality time als je langskomt. 9 van de 10x was het een zooi en ging ze vlot nog huishoudelijke taken doen en werd ik bij de kids geparkeerd om ze te vermaken, en ze hadden eigenlijk nooit aandacht voor bezoek, vroegen wel 'hoe gaat het ermee' maar luisterden niet naar het antwoord want dan begon er meestal een kind te blèren. Gastvrij is voor mij dat mensen laten merken dat ze het leuk vinden dat je er bent. Dat kan ook met aandacht en kaarsjes.
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 18:38
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
12-10-2019 17:29
Mensen geven sociaal wenselijke antwoorden in enquêtes.

In onze familie was er altijd koek bij de thee 's middags.
Ik heb last van bodemdrift: de trommel moet leeg.
Erg onhandig als je alleen woont.

Of ik schuldgevoel heb? Aangezien er wat sh*tdingen zijn, variërend van bedrogen worden, vals beschuldigd worden tot overprikkeld raken in een kantoortuin, vind ik dat ik mag troosteten. Liever troosteten dan troostzuipen, troostblowen en troostnoiqen.
En dat is ook zo, enjoy! :hug:
Hier is genoeg vreterij, maar gastvrij ben ik niet echt. Ik eet het liever zelf op.
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 18:38
Hier is genoeg vreterij, maar gastvrij ben ik niet echt. Ik eet het liever zelf op.
Groot gelijk mijn man heeft net de verkeerde kroepoek mee genomen die heeft nog twee zakken te gaan met leeg eten.
Evenzowantja schreef:
12-10-2019 18:35
Verbaasd me elke keer weer dat best wat mensen weinig snoepen. Maar gelukkig ook zat mensen die net als ik dagelijks wat lekkers nemen.
Want gezond eten is ongezellig?
Altijd weer gezellig zo’n topic. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Elke dag wel iets hoor, kastjes moeten wel wat vol zitten met opgroeiende kinderen en gewoon ook voor onszelf.
Totaal geen schuldgevoel.
Murrmurr schreef:
12-10-2019 18:40
Want gezond eten is ongezellig?
k ben laatst met een bos radijsjes naar De Toppers geweest, maar de stemming kwam er niet echt in.
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 18:44
k ben laatst met een bos radijsjes naar De Toppers geweest, maar de stemming kwam er niet echt in.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op snoep, vooral schuimpjes en drop (dat laatste probeer ik met mate maar dat lukt helaas niet altijd). Gebak, behalve vlaai, vind ik ook heerlijk. Koekjes heb ik niet zoveel mee en chips ben ik ook na een schaaltje al snel zat.
Als gezonde tegenhanger eet ik ook veel noten want ik moet aankomen. Ik voel me helemaal niet schuldig als ik snoep, waarom zou ik? Ja, er zit veel suiker in maar dat boeit me niet. Ik word blij van snoepen.
...
Alle reacties Link kopieren
Evenzowantja schreef:
12-10-2019 18:35
Verbaasd me elke keer weer dat best wat mensen weinig snoepen. Maar gelukkig ook zat mensen die net als ik dagelijks wat lekkers nemen. Ik voel me er vaak wel wat schuldig over omdat ik van mezelf gezond moet eten. Niet vanwege gewicht maar gewoon vanwege gezondheid. Suffe is dan dat ik me na de koek of chips altijd beetje mwah voel wat natuurlijk totaal geen zin heeft.
Lees dat veel mensen dat schuldgevoel niet hebben, wat ik wel kan waarderen
Ik eet ook iedere dag wat ik lekker vind. Ik vind alleen chips en snoep/koek niet zo lekker.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-10-2019 18:42
Elke dag wel iets hoor, kastjes moeten wel wat vol zitten met opgroeiende kinderen en gewoon ook voor onszelf.
Totaal geen schuldgevoel.

Opgroeiende kinderen in je kastjes, woon jij in Meerdijk? :O
.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 18:44
k ben laatst met een bos radijsjes naar De Toppers geweest, maar de stemming kwam er niet echt in.
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Radijsjes zijn verschrikkelijk; neem dan naturel popcorn. Volle maiskorrels zijn dat. Puur natuur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 18:37
Ja. Vind het heel ongastvrij als iemand niets in huis heeft.
Kan mij gewoon niet voorstellen dat je niets in huis hebt.

Ik vind het vooral heel erg vooroorlogs. Ken het alleen van mijn oma's, een 'grote' koek op een schoteltje bij de koffie.
Murrmurr schreef:
12-10-2019 18:38
Niet mee eens. Ik heb een kennis/vriendin waar ik niet zo graag kom en dat is omdat ze je wel "volpropt" zoals iemand het hier zei, maar het is totaal geen quality time als je langskomt. 9 van de 10x was het een zooi en ging ze vlot nog huishoudelijke taken doen en werd ik bij de kids geparkeerd om ze te vermaken, en ze hadden eigenlijk nooit aandacht voor bezoek, vroegen wel 'hoe gaat het ermee' maar luisterden niet naar het antwoord want dan begon er meestal een kind te blèren. Gastvrij is voor mij dat mensen laten merken dat ze het leuk vinden dat je er bent. Dat kan ook met aandacht en kaarsjes.

Daar ben ik het ook mee eens hoor, wat ik schreef kwam heel sterk in dat topic uit de reacties naar voren. Ik lees het hier ook weer trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 18:44
k ben laatst met een bos radijsjes naar De Toppers geweest, maar de stemming kwam er niet echt in.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Chips zowat nooit want als ik er aan begin eet ik alles op, dagelijks iets klein bij de koffie, meestal een stukje pure chocola.
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 18:37
Ja. Vind het heel ongastvrij als iemand niets in huis heeft.
Kan mij gewoon niet voorstellen dat je niets in huis hebt.
Tja, dat kan. En dan?
Evenzowantja schreef:
12-10-2019 18:35
Verbaasd me elke keer weer dat best wat mensen weinig snoepen. Maar gelukkig ook zat mensen die net als ik dagelijks wat lekkers nemen. Ik voel me er vaak wel wat schuldig over omdat ik van mezelf gezond moet eten. Niet vanwege gewicht maar gewoon vanwege gezondheid. Suffe is dan dat ik me na de koek of chips altijd beetje mwah voel wat natuurlijk totaal geen zin heeft.
Lees dat veel mensen dat schuldgevoel niet hebben, wat ik wel kan waarderen

Ik eet elke dag lekker. Ik kook graag en eigenlijk altijd gezond. Deels uit noodzaak, maar ik vind het ook lekker. Regelmatig vis, elke dag groente, heerlijk.
pamelacourson schreef:
12-10-2019 17:15
Elke dag en wel twee keer per dag ook. Ik heb geen schuldgevoel, want ik eet verder heel gezond en heb een bmi van 19, dus ben ook gewoon slank.
Precies dit. BMI van 18 en ik kom er niet van aan. Ik laat me niet tegenhouden qua snoepen. Eet verder gezonde maaltijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven