Hoe vaak eet je chips en koek

12-10-2019 17:11 407 berichten
Ik heb zo vaak zin in chips en koek. Ik googlede net hierop en kwam op een forum ( van Yes) waarin mensen aangaven hoe vaak ze dit aten. Ik las dingen als: 1 x in de twee weken eet ik chips of koek. Tering! Ik eet het echt veeeeel meer. Neem elke dag wel wat lekker bij de koffie of thee. En een bakje chips ook wel om de dag.
Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en ook; heb je een schuldgevoel erover?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet elke dag chips, koek, snoep en chocola, ik snack elke dag, eet bijna elke dag wel een taartje of pizzabroodje. Ik voel me nooit schuldig en ben ook niet te dik. En nu?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
12-10-2019 17:18
Chips: een keer per twee/drie maand. Koek echt zelden. Hooguit als ik ergens ben, heb het zelf nooit in huis.
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
12-10-2019 17:22
Koek echt nooit. Ik hou niet van zoet. chips, Zelden. Ik ga dan in het weekend liever voor de toastjes brie ofzo. Of een stukje kaas of worst. Chips vind ik nogal ‘leeg’ en onbevredigend.

Qua snoep wel eens wat chocolade. Zeg eens per maand ofzo. Zo puur mogelijk. Verder niks. Vriend ook niet.

Mensen moeten echt nooit onverwacht op visite komen hier. We hebben echt gewoon niks in huis anders. Ik haal dat voor visite speciaal in huis eigenlijk alleen.
Wat ongezellig. Mijn kasten puilen standaard uit, heb overal trommeltjes en bakjes met koekjes en chocolaatjes en ik heb altijd een overdaad aan nootjes, chips en aanverwanten in de kast. Net als borrelhapjes en pizza's in de vriezer.
Ik ben overal altijd op voorbereid en bovendien schiet mij maar lek met al die dieethysterie ik doe er niet aan mee.

Ik heb ook altijd schaaltjes op tafel met bonbonnetjes, dropjes, m en m's of chocoladepepernoten. Gewoon standaard
anoniem_389641 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 17:42
6.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bijna nooit. Ik houd van pure chocolade.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier een echte lekkerbek. Koek 2x per dag bij de koffie en iedere avond chocolade bij de thee. Verder gemiddeld om de twee avonden chips, nootjes etc.

Gebak enkel bij verjaardagen of festiviteiten. Ik vind het heerlijk en hoef er ook niet op te bezuinigen, maar iedere week gebak vind ik niet lekker. Nu is het nog steeds een traktatie.

Ik voel me absoluut niet schuldig. Gezond BMI en slank. Ik heb goede genen...ik eet weinig fruit en groenten. Wel iedere dag, maar niet de aanbevolen hoeveelheid.
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
12-10-2019 17:36
Ik eet ook weinig koek en chips
Af en toe zin in iets, dan koop ik een zakje (klein formaat)
En heb daar dan voor eerst weer meer als genoeg aan.
Koekjes heb ik ook bijna nooit in huis.
En heb ik het dan eten we 's middags een koekje bij de thee tot het pak leeg is.
Drop en snoep eet ik ook niet veel
En taart alleen met verjaardagen
Wat eet je dan? Hoe ziet jouw gemiddelde eetdag er dan uit. Het lijkt zo saai zonder al die extra's, zo fantasieloos.
Elke dag.
Iedere dag chips, koek, snoep of chocola. Of een combinatie daarvan.
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?
Ik kan niet voor meredith antwoorden maar inderdaad dan heb ik niks voor bij de koffie. Sterker nog. Dan heb ik niet eens koffie in huis. Dat drinken we alleen op het werk of als we ergens koffie gaan drinken. Wel thee of frisdrank. Maar we houden dan ook weer niet van bezoek dat ‘ineens’ op de stoep staat.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-10-2019 17:41
Bijna nooit. Ik houd van pure chocolade.
Telt dat niet dan? Ik lust geen koek, maar ik denk niet dat TO puur en alleen 'koek en chips' bedoelt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een volle onaangebroken zak chips in de kast, een pak mergpijpen (cakejes met marsepein en chocola aan de uiteinden) drie tabletten van 200 gr chocola (melk-rozijnen-hazelnoten), caramelkoeken, oude bitterkoekjes die nog wel goed zijn, pakken kaaswafeltjes (wat een echte dooreter is; minstens de helft gaat op als je eraan begint).

Een pak Pepetamix en een pak walnoten. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
12-10-2019 17:43
Wat eet je dan? Hoe ziet jouw gemiddelde eetdag er dan uit. Het lijkt zo saai zonder al die extra's, zo fantasieloos.
Wat een rare gedachtegang. Mijn eetprogramma is alles behalve fantasieloos, ondanks dat ik bijna nooit koek of chips eet. Ik word bijvoorbeeld blijer van een handje tomaatjes/een rijstwafel met kaas/plakje worst/stuk komkommer/hand nootjes etc. dan van een koek of stuk gebak.

Mocht ik visite krijgen dan haal ik wat in huis, mochten ze onverwachts komen dan haal ik snel wat of gaan we ergens koffie drinken. Ik heb liever dat m'n onverwachte visite rond etenstijd komt - daarvoor heb ik altijd genoeg lekkers in huis.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?

Moet dat dan?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
12-10-2019 17:52
Ik heb een volle onaangebroken zak chips in de kast, een pak mergpijpen (cakejes met marsepein en chocola aan de uiteinden) drie tabletten van 200 gr chocola (melk-rozijnen-hazelnoten), caramelkoeken, oude bitterkoekjes die nog wel goed zijn, pakken kaaswafeltjes (wat een echte dooreter is; minstens de helft gaat op als je eraan begint).

Een pak Pepetamix en een pak walnoten. ;-)
:-D

Bij mij zou alles wat jij opnoemt in één avond op gaan. De enige manier om dat te voorkomen is dat allemaal niet in huis halen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet elke dag bijna (een zak) chips. Ben niet zo van de koek maar wel van de chocolade, en dat eet ik dan ook meerdere keren per week. Maar ben toch echt meer fan van hartig eten. Heb gewoon een gezond BMI. :)
Alle reacties Link kopieren
Koek en cake koop of bak ik alleen als familie op visite komt. Omdat ik weet dat zij dat lekker vinden, zij vinden dat ik lekkere dingen bak en ik vind het leuk to m te doen. Zelf eet ik dan een klein stukje mee en wat overblijft geef ik mee. Chips heb ik toevallig vorige week gekocht omdat ik dacht dat ik daar zin in had, maar heb gister de zak maar aan buurkinderen meegegeven. Qua snorp heel af en toe wat bittere chocolade. Vroeger at ik wel eens drop, maar dat bevat meestal gelatine en ik heb niet altijd zin om ingredientenlijsten te lezen, dus dat koop ik dus ook niet.
Wel ben ik dol op olijven, dus die 'snoep' ik meermaals per week.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Te vaak :P in elk geval chips . Koekjes heb ik thuis bijna nooit maar op het werk wel en dan neem ik er hooguit 1 per week denk ik. Voorheen was dat elke dag..
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?
Ik doe gewoon niet open
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
12-10-2019 17:56
:-D

Bij mij zou alles wat jij opnoemt in één avond op gaan. De enige manier om dat te voorkomen is dat allemaal niet in huis halen.
Alles? Nee dan zou ik wel spijt krijgen. Ik blijf toch altijd wel denken: 1 koek is 100 kcal, kaaswafeltjes ongeveer 450 (half pakje dus 225) enz.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?
Nee. Maar ik krijg ook niet altijd overal iets bij de koffie aangeboden. Jij wel dan?
Nu ik het bedenk eigenlijk alleen bij schoonouders krijgen we altijd een koekje of chocolade oid. Bij de meeste vrienden gewoon niks of het moet een verjaardag zijn en dan is er gebak.
Doorenvogels55 schreef:
12-10-2019 17:39
Dus als er ineens iemand op bezoek komt heb je niets bij de koffie?

Nee en ook geen frisdrank of koffie. Ik krijg sowieso weinig bezoek (ik ga liever ergens op bezoek of nog liever ergens lunchen of een kop thee drinken) en ik vind het zonde om maar van alles in huis te hebben wat wij niet eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snoep elke dag wel, en mijn 'drug of choice' is bijna altijd chocolade of speculaas, haha! Chips vind ik totaal niet boeiend, dat eet ik echt nooit, maar ik kan echt niet zonder chocolade. En ik vind dat elke dag een snoepmomentje moet kunnen, zolang je verder gewoon gezond eet en je niet elke dag een halve slagroomtaart naar binnen werkt oid. En persoonlijk denk ik ook dat, wanneer je jezelf elke dag iets lekkers gunt, je ook niet de neiging hebt om 'los' te gaan wanneer het dan wel een keer 'mag' van jezelf.
Ik ben geen snoeper en eet ook geen koek of chocola. Maar chips eet ik wel een aantal keer per week.
De gezelligheid en gastvrijheid druipt er bij sommigen echt vanaf :)
Ik vind het toppunt van gierigheid wel dat niets in huis hebben, omdat je dat zelf niet gebruikt.
Ik begrijp wel dat Nederlanders dat slechte imago hebben, de ongastvrije Hollander bestaat dus echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven