Hoe vaak eet je chips en koek

12-10-2019 17:11 407 berichten
Ik heb zo vaak zin in chips en koek. Ik googlede net hierop en kwam op een forum ( van Yes) waarin mensen aangaven hoe vaak ze dit aten. Ik las dingen als: 1 x in de twee weken eet ik chips of koek. Tering! Ik eet het echt veeeeel meer. Neem elke dag wel wat lekker bij de koffie of thee. En een bakje chips ook wel om de dag.
Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en ook; heb je een schuldgevoel erover?
Moest ik kunnen: Dagelijks een heel pak.

Ik koop niks / zo weinig mogelijk want ik sla door in alles.
Koek, snoep, chips, chocola, de pot choco of honing met een lepel, ... Wat open is moet instant op.


Op mijn werk staat ook altijd wel iets, maar daar kan ik me iets beter inhouden omdat er anderen meekijken. En de rest ook nog wat wil.
Maar reken maar dat ik dus 3 keer per week aan de koeken en chocola en candybars zit daar.

En dat ik op feestjes / bij anderen ook bij de eersten ben die neemt.


Het enige wat ik van zoetigheid weersta zijn fruit-taarten en cupcakes.
Alle reacties Link kopieren
Koeken meerdere per dag, chips/zoutjes/(borrel)nootjes ook iedere dag wel. Eet drie hoofdmaaltijden heel gezond met veel groenten. En mijn hele leven al te dun, moet moeite doen om op gewicht te blijven. Zonder veel calorieën tussendoor duikt mijn bmi heel snel omlaag.
Dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
12-10-2019 18:16
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Koffie aanbieden met niets.
Ja nou bij onze vrienden en bij ons is het toevallig de gewoonste zaak van de wereld om er niks bij te geven als je gewoon even langskomt om een bakkie te doen.
Wij hebben gewoon geen koek of gebak in huis. Chocolaatjes, pepernoten, paaseitjes of weet ik wat ook maar af en toe. En dat zou er toevallig kunnen zijn als er iemand is maar meestal niet.

Maar waarom zou er perse iets bij de koffie moeten?
Maar moeten we serieus weer opnieuw zeggen dat je altijd voorbereid moet zijn op onverwacht bezoek bestaande uit 8 hongerige mensen die willen lunchen, snacken en dineren?
Mensen mogen zelf bepalen wat ze in huis halen. Ik ook. Ik heb veel slik in huis. Andere mensen niet. Nou. Poeh poeh.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-10-2019 18:47
Opgroeiende kinderen in je kastjes, woon jij in Meerdijk? :O
:HA:

Jazeker! :whistle:
dolfje schreef:
12-10-2019 18:53
Ja nou bij onze vrienden en bij ons is het toevallig de gewoonste zaak van de wereld om er niks bij te geven als je gewoon even langskomt om een bakkie te doen.

Maar waarom zou er perse iets bij de koffie moeten?
Precies, niemand van ons wil wat bij de koffie. Ze willen gewoon koffie.
Dus niemand bied het de ander meer aan. Dat anderen dat niet zo kennen. Tja. Lekker boeiend lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 18:54
Maar moeten we serieus weer opnieuw zeggen dat je altijd voorbereid moet zijn op onverwacht bezoek bestaande uit 8 hongerige mensen die willen lunchen, snacken en dineren?
Ja je moet overal op voorbereid zijn want anders ben je niet gastvrij ;-D
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 18:54
Maar moeten we serieus weer opnieuw zeggen dat je altijd voorbereid moet zijn op onverwacht bezoek bestaande uit 8 hongerige mensen die willen lunchen, snacken en dineren?
Mensen mogen zelf bepalen wat ze in huis halen. Ik ook. Ik heb veel slik in huis. Andere mensen niet. Nou. Poeh poeh.
Ja, natuurlijk. Nooit een gelegenheid laten passeren om mensen af te zeiken die dat niet doen/hebben/willen/kunnen/zin in hebben.
Star² schreef:
12-10-2019 18:49
Daar ben ik het ook mee eens hoor, wat ik schreef kwam heel sterk in dat topic uit de reacties naar voren. Ik lees het hier ook weer trouwens.
Ja nee kijk ik bedoelde jou ook niet, ik snapte um :)
Anoniem262821034 schreef:
12-10-2019 18:32
Gooi je de rest van die koekjes/ chips nu weg dan?
Nee hoor, die chips blijft echt wel even goed en mijn man eet ook nog wel chips. Maar in plaats van 1 zak per avond met zijn tweetjes doen we nu 2 weekenden met een zak, bij benadering. Zelfde geldt voor de koekjes.
lilguinea schreef:
12-10-2019 18:57
Nee hoor, die chips blijft echt wel even goed en mijn man eet ook nog wel chips. Maar in plaats van 1 zak per avond met zijn tweetjes doen we nu 2 weekenden met een zak, bij benadering. Zelfde geldt voor de koekjes.
Dan is die chips toch niet meer lekker / smakelijk?


Chips moet hier toch écht krakend "vers" zijn om lekker te zijn.
Alleen al daarom moet die zak in 1 keer leeg :-).
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
12-10-2019 18:35
Veel dropsoorten. Meestal wordt het niet gebruikt.
Kun je me wat merken noemen? Het is nu al een paar jaar geleden, maar in de supermarkt kon ik geen drop zonder vinden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Marnamai schreef:
12-10-2019 18:58
Dan is die chips toch niet meer lekker / smakelijk?


Chips moet hier toch écht krakend "vers" zijn om lekker te zijn.
Alleen al daarom moet die zak in 1 keer leeg :-).
Daar heb ik dan weer geen last van. En anders kunnen we altijd nog zo’n uitdeelzak met kleine zakjes halen.
Bijna nooit, minder dan eens per maand.

Maarja, ik ben niet zo een fan van zoet, ik prefereer iets zouts. Pizza, patat of andere fastfood eet ik veel meer.
Ik eet te veel van dat alles. Hebben ook altijd van alles in huis. Ik heb namelijk ook nog een partner waarvoor ik niet kan bepalen dat we niks halen. Doordat het aanwezig is, eet ik het ook. Het is verslavend. Eet het ook als ik er niet echt zin in heb. Uit gewoonte. Ik ben ook te dik. Moet hoognodig afvallen. Voor mezelf ga ik binnenkort naar een diëtist. Want heb ook nog eens een gigantisch slecht eetritme. Eet/drink veel te weinig groenten en water. Want ja...ik eet koek,chips, chocolade, drop, pizza, patat enz. Dus zit al vol. Dus het zou echt beter zijn om niks in huis te hebben. Maar als het er niet is stap ik zo in de auto om het te halen. En zo gaat dat steeds. Echt zwak. Want ik heb de helft van de tijd spijt. Ik ben jaloers op mensen die er zo makkelijk vanaf kunnen blijven.

Oh...en ik wil iemand iets kunnen aanbieden bij de thee/koffie. Maar snap ook mensen die niks in huis hebben. Vind dat niet meteen niet-gastvrij.
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 22:10
9.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
12-10-2019 18:59
Kun je me wat merken noemen? Het is nu al een paar jaar geleden, maar in de supermarkt kon ik geen drop zonder vinden.
Deze bijvoorbeeld https://www.ah.nl/producten/product/wi8 ... suikervrij

Staat meestal trots op het zakje dat het voor vegetariërs is.

Hier een heleboel https://www.ah.nl/zoeken?query=drop en dan kijk je bij de ingrediënten van wat je aanspreekt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
pipootje schreef:
12-10-2019 18:16
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Koffie aanbieden met niets.
Serieus?
syntax18 schreef:
12-10-2019 19:01
Bijna nooit, minder dan eens per maand.

Maarja, ik ben niet zo een fan van zoet, ik prefereer iets zouts. Pizza, patat of andere fastfood eet ik veel meer.
Zout steek ik ook zo naar binnen, hoor :-D.

Staat er hier een schaal worst op tafel is die ook leeg, net zoals friet, pizza, ...
Alleen met dingen als toastjes met brie of nootjes doe je mij geen plezier.

Maar zet dan weer geen pistache-noten voor mij neus, want die gaan ook netjes allemaal op.
Alhoewel ik wel vloek op 't werk dat dat vraagt.
2019 schreef:
12-10-2019 18:31
Weet je wat raar is? De vraag was alleen of je wel eens een koekje of chips eet. Je zit je druk te maken op niets af.
Ik maak me sowieso niet druk hoor :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
12-10-2019 19:04
Deze bijvoorbeeld https://www.ah.nl/producten/product/wi8 ... suikervrij

Staat meestal trots op het zakje dat het voor vegetariërs is.

Hier een heleboel https://www.ah.nl/zoeken?query=drop en dan kijk je bij de ingrediënten van wat je aanspreekt.
Super! Dank je. Ik ben niet zo'n fan van suikervervangers, maar in je tweede link zie ik wel het eea lekkers.
Wanna grow up to be
Be a debaser
dolfje schreef:
12-10-2019 18:56
Ja je moet overal op voorbereid zijn want anders ben je niet gastvrij ;-D
En radijsjes zijn niet gezellig, die kun je beter aan de zombies voeren.
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 19:12
En radijsjes zijn niet gezellig, die kun je beter aan de zombies voeren.

Afbeelding
Star² schreef:
12-10-2019 19:13
Afbeelding
Sorry ik kon t niet laten! :mrgreen:
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 19:12
En radijsjes zijn niet gezellig, die kun je beter aan de zombies voeren.
De eerste die mij radijzen denkt te geven bij de koffie verklaar ik toch écht voor gek :-D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven