Restaurantweek 2010 editie augustus

22-05-2010 20:32 172 berichten
Wie gaan er deze editie uit eten in de restaurantweek?

Zijn er al mogelijkheiden om eerder te boeken?

Ik hoop zo dat ik dit jaar eindelijk eens kan reserveren bij In den rustwat in Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
@ zwart: jippie dank je wel. gelukt (ook de omboeking naar 2). super ben erg benieuwd.
Ik ga maar 2 x (is ook wel het minimale) gisteren dus Le Marron en later deze week ruimzicht... (zou nog wel ergens willen lunchen dit weekend, ik ga nog even neuzen)
Super, blij dat het gelukt is! Alvast een. Hele fijne avond daar!

Ik ga me zelf vast verheugen op Ron Blaauw
Wij gaan morgenavond en zaterdag gaan we lunchen!
mjam mjam heb onwijs trek en zin in een gezellige avond... heb zeker te veel gerend vandaag want ik kan wel een paard op geloof ik. ben benieuwd.
Klinkt heerlijk dames!!!

Ik kreeg een mailtje van Parkheuvel dat ze dubbelgeboekt waren, en dus het aanbod om in september een keertje tegen dezelfde voorwaarden te komen. Dus eind september gaan we alsnog (pas) naar Parkheuvel!
Ik ga vrijdag naar Solo (een ster) voor lunch. Heb er wel zin in, zeker nu ik hier lees over al dat heerlijks. Ik zal laten horen hoe het was. Voor iedereen die vanavond gaat, eet smakelijk!
@ sassafras; ah in gorinchem he? ben erg benieuwd hoe dat is!

@ suikervrij: ook een leuk vooruitzicht!

Ben net thuis van La Vilette en het was zalig. Heel welkom gevoel, alle tijd en geen gehaast en gedoe. We waren echt 'uit'. Gekozen voor de extra tussengang ook (11,50) van een visgerecht. Kan niet eens goed reproduceren wat het allemaal was. het hoofdgerecht was angus beef met iets anders, erg lekker, voorgerecht was vis (warm) en tussen dus ook en het nagerecht iets met rood fruit, ijs, stukjes witte chocolade en iets krokants in een glas. Erg lekker allemaal. En gezellig ook. Vorige keer was het al erg bevallen dus we gaan zeker terug.

Iemand anders nog?
Morgen weer, fijn dat je zo'n top-avond hebt gehad!

23.40
Wij hebben gegeten bij de Koperen Kees in Zwolle. Ik ben er al eens eerder geweest en ik vind het echt een heel leuk restaurant. Leuke sfeer en lekker eten! Hoe die borden opgemaakt zijn is echt kunst...

Als voorgerecht hadden we zalmtartaar met bietjes, sla en een saus van mierikswortel.

Als tussengerecht (voor ¤7,50 kon je deze erbij nemen) rode poon met droge worst en aardappel.

Als hoofdgerecht een jong haantje van de Green Egg met sherryjus, gefrituurde gnocchi en gegrilde groenten.

En als nagerecht rabarber met hangop, frambrozengranita en rijstcrispies met caramel.

Top dus!
Hallo!

Ik kom ook even delen met jullie, want ik heb in lange tijd niet zo lekker gegeten als gisteren. Ben bij Le Bistro in Tilburg geweest, echt een aanrader.

Amuse was geitenkaasmousse met een rivierkreeftje en rivierkreeft-caramelsaus (heerlijk, maar een mede-eter vond het te zoet...smaken verschillen).

Voor hadden we rode mul met couscous en cherrytomaatjes uit de oven.

We hebben nog een tussengerecht gekozen (a 8 euro). Dat was ravioli van kreeftenmousse op een bedje van gestoofde spinazie met parmezaanse kaas en olijfolie.

Hoofdgerecht was een stukje ierse diamanthaas met groenten (koolraap, boontjes etc), aardappelpuree en truffeljus. Dit vond ik iets te winters ivm het voorgerecht en tussengerecht maar het was wel heerlijk.

Het nagerecht was een beetje een tegenvaller qua portiegrootte maar wel lekker. Proeverijtje met grapefruitsorbet en een stukje rabarbertaart.

Supergoede bediening verder en gezellige sfeer. Top avond! Helaas enige restaurant in de restaurantweek voor mij...
quote:max09 schreef op 25 augustus 2010 @ 22:39:

Ben net thuis van La Vilette en het was zalig. Heel welkom gevoel, alle tijd en geen gehaast en gedoe. We waren echt 'uit'. Gekozen voor de extra tussengang ook (11,50) van een visgerecht. Kan niet eens goed reproduceren wat het allemaal was. het hoofdgerecht was angus beef met iets anders, erg lekker, voorgerecht was vis (warm) en tussen dus ook en het nagerecht iets met rood fruit, ijs, stukjes witte chocolade en iets krokants in een glas. Erg lekker allemaal. En gezellig ook. Vorige keer was het al erg bevallen dus we gaan zeker terug.

Iemand anders nog?Ooh dat klinkt zoo lekker, vooral het toetje! Wij gaan morgen bij La Villette eten, hoop dat we hetzelfde krijgen
@Judith 11; Bij Ortica in Best en bij Sprakeloos in Tilburg

@Boogje (als hij niet ook van naam veranderd is tenminste)

Wollerich in St Oedenrode (vlakbij Eindhoven)

Boreas in Heeze (die hebben nu 2 sterren)
Ik heb net nog kunnen reserveren bij Hermitage.... joehoe we gaan dus deze week alsnog eten! En in september Parkheuvel.
Leuk, suikervrij!

Hier vanavond bij Villa Ruimzicht gegeten, viel eigenlijk tegen.

Amuse van zwarte bonen soepje met knoflookschuim was lekker, daarna iets met hoenderfilet, daarna vis (die was wat koud en vlak van smaak). Hoofd was dunne, lekkere malse entrecote op linzen met aardappel-truffel puree en groene asperges en een portsaus. Lekker. Dessert frambozen-parfait met yoghurt hangop en gemarineerde frambozen. Ook lekker.

Het was oké, maar de vorige 2 restaurantweken hebben we hier ook gegeten en toen was het veel beter. Dit was dus voorlopig de laatste keer, volgende keer weer iets anders....

Slaap lekker!
@ suikervrij: ah geweldig zeg!! wat leuk. ben erg benieuwd. laat je horen?

@ schuddebuikje: hum voor jou dus ook niet een top avond

Wij waren gisteren dankzij Zwart naar Parkheuvel (Rotterdam). Dat viel ontzettend tegen. Wat viel er tegen, nou alles was het nét niet eigenlijk. Wij gaan erg vaak uit eten, alleen in goede restaurants (hahaha óf de Japanner, lekker eten en gemakkelijk) dus we weten wel iets van lekker eten. Maar dit was echt geen 2 sterren waardig. De bediening doet het natuurlijk prima, hoewel we ons niet echt 'we'lkom' voelden, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk. Ook stééds iemand anders aan tafel. En als ik dan zie dat het broodje gewoon vóór je langs op het bordje wordt gelegd dan verrast me dat een beetje. Nogmaals: dat kan me geen bal schelen, maar als je zelf weet hoe het hoort, en het is een 2 sterren restaurant, dan valt zoiets op. Dat de boter op was, viel ook niemand op (bij la vilette wat een 'gewoon' restaurant is zonder poespas viel dat bijvoorbeeld wél op, en dat viel mij weer op omdat het bijna altijd vergeten wordt). Maar goed, dat soort dingen maken niet echt veel uit.

Wat ik raarder vond is dat 2 tafels om ons heen eigenlijk van tafel werden gejaagd om de koffie op de bank te nuttigen, zodat de tafels snel weer gedekt konden worden voor de 2e ronde. Hoezo véél couverts verkopen in barre tijden. Van één tafeltje zaten de mensen zelfs al aan de bar te wachten.

En dan het diner zelf. Tsja wat zal ik zeggen. Vooraf een tonijntartaarTJE met een kwarteleitje. De vinaigrette was erg lekker en natuurlijk 'verfijnd', maar het was wel een vrij 'simpel' hapje eerlijk gezegd. Duurde ongeveer een uur voordat we dat hadden trouwens. De amuse was een gazpacho. Het hoofdgerecht was een plak Angus Beef. Daarnaast lag op een soort wijngelei in een reepje een paar stukje bloemkool en andere groenten als opmaak. Aan tafel kreeg je de jus van de Beef erbij. Het bord zag er dus héél simpel uit. Vlees was verder niks op aan te merken, maar ik vond het gewoon niet super en niet bijzonder eerlijk gezegd. Toetje waren 2 bereidingen van aardbei. Tussendoor op een bordje een madeleine van amandel en citrus.

Al met al hadden we een beetje een kater. Over een tussengerecht had ik gelezen bij de reviews (er ligt geen menu kaart, het is dus maar afwachten wat je krijgt maar dat wist ik dus al) maar dat is ons helemaal niet aangeboden. Was zeker op.

Totale kosten waren 2 couverts a 45 euro, 2 flessen water a 7,50 en een glas wijn a 12,50. Dat is dus niet kinderachtig en daarvoor had ik gewoon lekkerder eten verwacht wat er ook mooier uitzag. Maar misschien is dat weer 'uit'.

Tot nu toe scoort tot mijn verrassing La Vilette van de drie het hoogste. Qua bediening en qua eten.

Op naar de volgende (2) Niven en Seinpost. Niven schijnt zich enorm hersteld te hebben na de vorige keer. Toen begrepen wij de kritiek niet en hebben een super lunch gehad met prima (en mooi) eten en goede bediening. Zo zie je maar dat het ontzettend kan wisselen.

Ben benieuwd naar de andere ervaringen. Allemaal beetje ver weg voor ons
Nou, komt ons menu van gisteren:

-broodstengeltjes met een dipsausje van rozemarijn en truffel en geroosterde amandels.

-amuse van gecarameliseerde sjalotten met een schuim van sjalotten

-voorgerecht van zwaardvis carpaccio met groene sla en snijboontjes en nog een soort gehakt van andere vis

-hoofdgerecht: rip eye met ratatouille

-kaasplateau met 6 verschillende kazen met truffel honing olie

-nagerecht: bolletje vanille ijs op een soort spekkoekje, met framboos, marshmellow van vanilleschuim en pistache en vanille en citroen taartje.

-espresso met amandelkoekje, lemon cheese cakeje en creme achtige pure chocola

Erg leuk en erg lekker!!
Jeetje Max, wat een domper bij Parkheuvel zeg. Ik had inderdaad ook al wat mindere reviews gelezen bij Diningcity. Misschien dat ik mijn reservering wel annuleer!

Janna waar was jij ook alweer geweest?

Ik heb trouwens voor morgen mijn plekje bij Hermitage Ridderkerk in de aanbieding om 19:30 uur. Manlief heeft een uitje met zijn werk.

Ik ga hem vandaag rond 19:00 uur afzeggen. Wie verdere info wil kan mij mailen via mijn nickname @ gmail.com
Ah... de Saffraan

Heerlijk gegeten, maar vooral de sfeer is daar écht heel fijn. We hebben alle aandacht en ruimte gekregen, en ik voelde me enorm welkom, echt een avond uit. Het menu:

amuse: bolletje ijs van zwarte olijven in een sausje van aardbei ( minder lekker m.i.);

amuse 2: ijsje van bloody mary en een watermeloensoepje met feta (heerlijk!!!)

voor: gerookte vis (sorry, ben even vergeten welke, volgens mij makreel) met citroengras en koriander (wederom, heerlijk!)

tussen: zwezerik (!!!!! MJAM)

hoofd: lamshaasje en stukje lamsnek (ontzettend lekker)

na: een trio van desserts, jammer genoeg minder lekker...

na-na: kopje espresso met 5 verschillende kleine hapjes, kleine suikerbommetjes, maar o-zo lekker

Al met al dus een ZEER geslaagde avond, en een aanrader!
Ik heb heel stout Niven en Paul van Waarden gereserveerd. Ik kan nog niet kiezen namelijk....
Ik zie een plekje bij een restaurant dat ik nog steeds wil proberen.... alleen weet nog niet hoelaat vriend thuis is. Zal ik reserveren voor vanavond? het is wel heel verleidelijk, jammer genoeg geen menu online gespot(revieuws ofzo)
Wij hebben vandaag geluncht bij Solo in Gorinchem. En gottogottogot wat was het lekker (én leuk!).

Het menu:

Amuse: crème en sorbetijs van vlierbloesem, gerookte paling en basilicum olie (bizarre combi, echt heerlijk)

Voor: lauwwarme coquille met citroensuiker, vermicelli met koriander, lavas, abrikoos en kippemaagjes

Tussen: gebakken snoekbaars met een crème van venkel, gepofte rode paprika, zwarte olijven, salie en Marokkaanse vissaus (heerlijk, heerlijk, heerlijk, wilde eigenlijk mijn bord aflikken)

Tussenamuse: warme yoghurt met iets van ijs, pompoenpitten en muntolie in een shotglas. Ook weer bizar maar heul lekker.

Hoofd: Pastilla (een Marokkaanse klassieker, soort pastei van filodeeg met kip en specerijen en suiker) met gestoofde kip, pompoencrème, kardemomsuiker, kaneelolie en een in sherry germarineerde pruim

Na: gezoete couscous met vijgen, olijven, pistachenootjes, karnemelkijs en karnemelk met gezouten citroen.

We hebben het wijnarrangement erbij genomen, wat ons heerlijke glaasjes opleverde. Tot mijn verrassing kregen we bij de vraag of we water wilden de keus uit kraanwater en fleswater, vind ik altijd heel erg prettig.

Al met al waren we nog een boel geld kwijt maar we hebben wel enorm genoten. Het was echt heerlijk om zo uitgebreid te lunchen en vervolgens enigszins teut op mijn fietsje te springen en de kinderen op te halen uit school.
quote:sassafras schreef op 27 augustus 2010 @ 15:42:

We hebben het wijnarrangement erbij genomen, wat ons heerlijke glaasjes opleverde. Tot mijn verrassing kregen we bij de vraag of we water wilden de keus uit kraanwater en fleswater, vind ik altijd heel erg prettig.

Wijnarrangement is leuk he!!

Ja, die keuze vind ik ook heel fijn, gewoon dat ze de mogelijkheid aanbieden vind ik heel netjes.
@ norelientje: en? hoe was la vilette bij jou? ik moet me zo klaarmaken voor seinpost maar ik heb heel weinig zin. heb pijn in mijn nek en ben moe ga eerst even de hond uitlaten en me dan omkleden. gááp.

iemand anders nog lekker eten vandaag en/of morgen?
Wij gaan morgen naar Niven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven