Restaurantweek 2010 editie augustus

22-05-2010 20:32 172 berichten
Wie gaan er deze editie uit eten in de restaurantweek?

Zijn er al mogelijkheiden om eerder te boeken?

Ik hoop zo dat ik dit jaar eindelijk eens kan reserveren bij In den rustwat in Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bij Seinpost geweest voor de lunch. Was erg goed. Ze hadden echt alles uit de kast gehaald om het mensen naar de zin te maken en om lekker te koken en met iets bijzonders te komen. Eerst drie kleine hapjes, daarna een amuse met mosselen, een gerechtje met heilbot met lamsoren en vijgjes, hoofdgerecht was krokante kalfswang met aubergine, octopus en courgette en toe iets met blauwe bessen en/of kaas. Ik koos voor de kaas in plaats van het zoete gerecht. Erg lekker en we waren écht uit. Geslaagd en een aanrader.

@ suikervrij: lekker! voor de lunch of diner?
Vanavond naar at sea en morgen Paul van waarden. Afgelopen week lunch bij amarone in Rotterdam eten was prima, maar service was slecht en bij tijd en wijle gewoon onbeschoft. Niet iets wat ik verwachtte bij een sterrenrestaurant
@ magnolia: ben erg benieuwd wat jij van paul van waarden vindt. wij vonden het (nou ja zie boven) matig. het eten was op zich lekker maar niets bijzonders, en er was weinig sfeer en het was veel te druk. bovendien kost het menu normaal 37,50 en ik hoop dat het dan beter is
Dat was bij amarone dus ook, lunch kost daar normaal ¤35 en we hebben ¤30 betaald. Nauwelijks verschil dus en dat vind ik dan wel weer jammer. Ik ben benieuwd of ik morgen dezelfde ervaring heb als jij Max
Gisteren bij at sea gegeten. In één woord geweldig. We waren verbaasd omdat Paul van waarden in de keuken stond. Hij is voor de helft eigenaar. Bediening was zeer correct en vriendelijk. Amuse was goed, ik eet geen sardines en daar werd goed op in gespeeld bij het voorgerecht. Hoofdgerecht was goed niet teveel en het ijsje van gin tonic voor het nagerecht was leuk. Kortom we hebben een super avond gehad en komen zeker nog eens terug.
Ik had van de week Ron Blauw gemaild, of ze nog een afzegging hadden. Ik had vrijdag een lunch met iemand van het forum. Nou ze hadden nog iets vrij, maar was een soort zijkamertje, dus helemaal weg bij de rest. En de kosten waren 45 euro terwijl ik in de mail terug kreeg, normaal is een lunch 42,50 dus de restaurantweek is niet per definitie goedkoper. Ook al hoefde ik de lunch niet te betalen vond ik het toch een beetje te duur. Het zal echt waar voor je geld zijn maar het doel van de restaurantweek om goedkoper te kunnen genieten bij restaurants waar je anders niet komt behaal je zo niet. Dus we hebben ergens anders lekker gegeten, daar had ik geregeld dat we van het dinermenu mochten bestellen. Smaak en sfeer was er helemaal geweldig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ben gisteren wezen eten bij Boerengat in Rotterdam. Het was in een woord geweldig. Het is een klein restaurant, maar zo ontzettend leuk en sfeervol aangekleed. We waren er om 7 uur en werden zeer vriendelijk onthaald door het personeel. We konden kiezen uit een hoofdgerecht vis of vlees (zeebaars of ossenhaas) en een optioneel tussengerecht (vlees of vis). Ik ben zelf voor 3 gangen gegaan en mijn vriend voor 4. We begonnen met een heerlijk vis amuse met een proseco erbij.

Ik ben helaas heel slecht in het onthouden van wat er op het bord stond, maar elk gerecht dat werd geserveerd was duidelijk met liefde gemaakt. Het voorgerecht waren 4 bij elkaar passende gerechten waarvan het vleesgerecht smolt op de tong. Zo zacht. Hierop kregen we een tussenamuse.

Ik ging vervolgens voor de ossenhaas met speciale aardappels en haricot verts en een heerlijke saus. De ossenhaas was precies goed en de wijn erbij was weer perfect (hadden gekozen voor een wijnarrangement voor 17,50 pp). Rood, vol en robuust. De zeebaars van mijn vriend zag er tevens verrukkelijk uit. Heel goed verzorgd en hij gaf aan dat het een van de beste vis was die hij in lange tijd op had.

Het dessert was goddelijk, ijs, creme brulee, wentelteefje en nog iets heerlijks met frambozen. Ik was al heel blij van al het eten, maar het toetje was werkelijk waar fantastisch. We kregen een desertwijn erbij welke meer op een port leek en ook weer heel goed bij het gerecht paste.

Afgesloten met een theetje en 4 uur later hebben we zeer gelukkig het restaurant verlaten.

Boerengat is bij deze een restaurant die ik iedereen aan kan raden wanneer je iets bijzonders te vieren hebt. Zowel het eten en de bediening zijn top.
@ ucchan: klinkt goed! ik ken het helemaal niet. leuk om te weten dat er nog iets leuks is in rotterdam. gaan we een keer proberen. leuk en het klinkt als een prima avond!

@ magnolia: leuk! at sea kennen we en dat is ook goed. ben je wel eens bij cap ouest geweest? ga je vanavond nou naar paul van waarden?

@ norelientje: hoe was la vilette?

@ zwart: hoe was ron blaauw?

@ suikervrij: was je voor de lunch of voor diner bij niven vandaag? ben benieuwd. wij waren er voor de lunch.

Ondertussen lunch bij Niven (Delft). We vonden het eten lekker, op de bediening is niets aan te merken maar is ook niet 'gezellig' ofzo. Heel zakelijk en afstandelijk. We zaten in een zijzaaltje en dat is minder leuk dan in de grote zaal. Ik heb het idee dat ze alle 2 persoons tafeltjes daar hadden neergezet. Vorige keer wel in de grote zaal gegeten. Vooraf was een amuse van duif en ei stond op de kaart. Nee, paling (die had ik niet), avocado en eitje. Vooraf gamba's met bereidingen van biet en radijs. Was op zich lekker, zag er ook mooi uit, niet heel speciaal maar wel een lekkere combinatie zo. Hoofdgerecht was kalfsvlees en dat was super zacht en met een heerlijke jus en iets van zwarte knoflook. Erg mals en lekker. Na koos ik voor de kaas en het normale nagerecht was een 'candybar' van witte chocolade met rood fruit. Tussen kon je nog kiezen voor iets met schol. Tot mijn lol stond er op de graaD gebakken ;) op de kaart.

Lekker, niets op aan te merken maar gisteren bij Seinpost waren we meer 'uit' en werden we echt in de watten gelegd. Geen idee hoe dat precies werkt. Misschien combinatie van bediening, sfeer en eten.

Ehm.. vanavond Rivium nog proberen en dat gaat prima lukken want de lunch was niet echt veel
Net terug van de lunch bij Paul van waarden. Heerlijk gegeten, vooraf tartaartje van gamba's hoofd een parelhoen filet en na een mascarpone van amandel sabayon en bramen met daarnaast een bolletje ijs van vanille specerijen. Bediening was erg vriendelijk en gastvrij. Het was niet ontzettend druk. Voor mij waren at sea en Paul van waarden de absolute toppers.

Cape ouest ben ik nog niet geweest en wil seinpost zeker ook een keer proberen
quote:max09 schreef op 28 augustus 2010 @ 11:25:

@ norelientje: en? hoe was la vilette bij jou? ik moet me zo klaarmaken voor seinpost maar ik heb heel weinig zin. heb pijn in mijn nek en ben moe ga eerst even de hond uitlaten en me dan omkleden. gááp.

iemand anders nog lekker eten vandaag en/of morgen?

Eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegenvallen

We hadden om 18.00 uur al gereserveerd ivm werk van mijn vriend, dus we kwamen paar minuten voor 6 aan, medewerkers waren flink aan het dollen, grote oerkreten uit de keuken en een fijn gesprek over aambeienzalf.... ik heb er totaal geen probleem mee als er wat gedold wordt maar dit was niet bepaald netjes.

Eigenlijk vonden we alle gerechten wat flauw van smaak.

De borden waren wel allemaal prachtig opgemaakt, al miste ik bij het hoofdgerecht wel wat groente.

Het toetje zag er ook erg mooi uit en was wél erg lekker! Daar hadden we nog wel een portie van gelust

Al met al hebben we best lekker gegeten, maar voor ons niet voor herhaling.
Restaurantweek voor alleen Michelin sterrentoko's: stars

Met een code in de nieuwsbrief kun je vanaf 7 uur reserveren ... alles is al zo'n beetje volgeboekt maar er schijnen morgen extra plaatsen bij te komen.

Iemand al leuke reserveringen en/of plannen om te gaan?
Wáárom zie ik dit NU pas???

Ik wil naar de 'Kromme dissel' Helaas vol.......
iemand nog een tip om er toch te kunnen eten????
En waar ga jij eten zwart? Misschien heb je nog een tip voor Gelderland?
Schuddebuikje, jammer dat de Kromme Dissel al vol zit. Ik kom niet uit Gelderland dus geen idee wat daar leuk is eigenlijk.

Zelf ga ik iig naar Le Ciel Blue en verder moet ik nog even kijken (en sparen, haha)
Lekker zeg, alleen nu zit alles inderdaad al vol!
Ahh, ik lees dit weer eens te laat :(
YES!!!!!

Ik had het restaurant aangeschreven en ze gaven me bericht dat er extra couverts vrijkwamen dus heb ik kunnen boeken bij de kromme dissel.... Ben zo blij!!
Hey Schuddebuikje, wat een goede actie van je! Met vooral ook mooie reactie

Wanneer ga je? Enne..kom je verslag uitbrengen?

Kan ik overigens nog iemand een plezier doen met hele mooie reserveringen voor donderdag of vrijdag, regio Den Haag?

Ik ga alleen zaterdag dus heb reservering over, anders zeg ik ze woensdag af gewoon
Hoi Zwart,

Ik ga vanavond en zal zéker varslag uitbrengen...

Ik heb er zoooo'n zin in!
had er helemaal niet aan gedacht om hier nog even te kijken.... vanmiddag lunch bij Fred (Rotterdam) en zondag lunch bij Seinpost. We zouden eerst gaan dineren bij Seinpost afgelopen woensdag maar dat hebben we omgezet.

@ schuddebuikje: hoe is het geweest?

@ zwart: waar ga je zaterdag heen en welke heb je nou uiteindelijk afgezegd?
Het was goddelijk, ik heb in mijn leven nog nooooooit zó lekker gegeten, wát een happening

Bij de kromme dissel in Heelsum dus....

Eerst verschillende amuses waaronder met knoflook gerookte popcorn, biscuitje met feta en rode bietengelei en een amandeltaartje met gegrilde rode kool. Een mini (1,5 cm) krantenpapier frietzakje met 5 frietjes (minuscuul, zo grappig) en truffelmayonaise.

toen...

Tonijn met sojasaus-gelei, kroketje van King Cran waarbij lavas, meloen en een dip van kokos.

Cremeuse van knoflook met een gebakken gamba komkommer met een gelei van peterselie en een marhmallow van gamba.... hallelujah!!

Wilde zeebaars op de huis gebakken met gerookte oester, creme van opperdoezer en een saus van madeira en sjalotten.

Rugfilet en stoofpotje van hertenkalf, taartje van kweeperen met peterseliewortel, jus van hert.

Taartje van mascarpone en koffie met sinaasappel, gepocheerde vijg in een kletskop-bakje, sorbet van bittere chocolade, granité van rode port, kaneelmousse en een mini-beignet met gemarineerde vijgen...

Ik heb er geen woorden voor, elke hapje was subliem, en wat een kunstwerkjes. We hebben meteen een volgende reservering gedaan volgend voorjaar als we 10 jaar samen zijn en dan blijven we ook in het hotel slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven